For å sitere siden på nytt:
In a phrase oft-repeated by anti-Muslim activists (so-called ‘counter-jihadists’) and staunch secularists, Christopher Hitchens described (though he may have been quoting Andrew Cummins) Islamophobia as “a word created by fascists, and used by cowards, to manipulate morons.” Though a man of undeniable talents, Hitchens on this occasion was well wide of the mark. While it has a contested etymology, the term gained popular usage following the landmark 1997 report Islamophobia: a challenge for us all by the Runnymede Trust.
Hitchens tar feil.
Igjen, er definisjonen på høyreekstrem og ekstremist feil? Er oppsummeringen av "Tommy Robinsons" handlinger ukorrekt? Du sier at han ikke er høyreekstremist, og da må du argumentere for hvorfor han ikke er det. Whataboutismen din om syreangrep og imaner etc er en avsporing.
Årsaken til at jeg ikke betegner Tommy Robinson som høyreekstremist er at jeg kanskje definerer ord og utrykk annerledes enn deg. Språket forandrer seg også ofte.
Ingenting av hva jeg vet om Tommy Robinson kvalifiserer han til en høyreekstremist etter hvordan jeg definerer begrepet.
Partiet Rødt! er ett produkt av sammenslåingen av Rød Valgallianse og AKP-ml, to revolusjonære partier som også har støttet dette i sin tid. Mange av disse er medlemmer av Rødt!. Rødt! har en direkte ufin retorikk til tider og arrangerer ren svada som safarier til Oslo vest og andre mer eller mindre lovlige aksjoner mot grupperinger og institusjoner. Partiprogrammet deres viser heller ingen respekt mot grunnleggende verdier og institusjoner i samfunnet.
Med andre ord er mye av historikken, retorikken og virkemidlene Rødt! bruker slående likt med alternativ right bevegelsen (ofte mye verre).
Dette er ikke whataboutisme, men for å observere om du evner å trekke like klare grenser på begge sider.
Er Rødt! ett venstreekstremt parti, Larson?