D
Danke
Gjest
Genialt resultat, aldri trodd at sensur kunne se så flott ut. De gamle Skruf var jo direkte støgge, nå med sensur er de skikkelig fancy...
Poenget er at jeg synes sensur boksene er pene, og at poenget var at regjeringen ville at de skulle bli stygge...Da har en med andre ord ihvertfal kapteins-snus og general-snus. Kanskje heltvgreit at det blir militergrønne snusbokser. Evntvgi plass til en grads-distinksjon?
Johan-Kr
Jeg synes det er komisk.Poenget var vel at de skulle bli like, slik at det ble vanskeligere å rette design på boksene direkte mot kjønn, aldersgrupper etc..
Høie evner ikke å være proaktiv, kun reaktiv. Lurer på hvordan Høie vil reagere når enda flere piloter har rømt det synkende LT-skipet.https://www.dagbladet.no/kultur/misvisende-fra-moxnes/69862084
Luftambulansesaken:
Misvisende fra Moxnes
Jeg setter pasientene først. Derfor grep jeg inn da Lufttransport AS ikke lenger klarte å sørge for nok piloter til ambulanseflyene.
Bent Høie, helseminister,
Problemene skyldes jo i all hovedsak sabotasje fra fagforeninger og at LT har vist seg å ikke kunne stå løpet ut og levere som de har forpliktet seg til. At Høie må rydde opp opp etter dem er jo bra.Høie evner ikke å være proaktiv, kun reaktiv. Lurer på hvordan Høie vil reagere når enda flere piloter har rømt det synkende LT-skipet.https://www.dagbladet.no/kultur/misvisende-fra-moxnes/69862084
Luftambulansesaken:
Misvisende fra Moxnes
Jeg setter pasientene først. Derfor grep jeg inn da Lufttransport AS ikke lenger klarte å sørge for nok piloter til ambulanseflyene.
Bent Høie, helseminister,
Det er neimen ikke billig å være reaktiv.
Om det er en milliardær som eier et AS betyr da virkelig ingenting.Problemene skyldes jo i all hovedsak sabotasje fra fagforeninger og at LT har vist seg å ikke kunne stå løpet ut og levere som de har forpliktet seg til. At Høie må rydde opp opp etter dem er jo bra.Høie evner ikke å være proaktiv, kun reaktiv. Lurer på hvordan Høie vil reagere når enda flere piloter har rømt det synkende LT-skipet.https://www.dagbladet.no/kultur/misvisende-fra-moxnes/69862084
Luftambulansesaken:
Misvisende fra Moxnes
Jeg setter pasientene først. Derfor grep jeg inn da Lufttransport AS ikke lenger klarte å sørge for nok piloter til ambulanseflyene.
Bent Høie, helseminister,
Det er neimen ikke billig å være reaktiv.
Men regningen får man sende til Lufttransport og milliardæren som eier selskapet.
Men med alt som nå skjer er jeg virkelig glad for at LT ikke får fortsette særlig lengre nå, det er når det butter litt i mot at man ser om det er et seriøst selskap eller ikke og de har ikke bestått testen, noe som viser at det var riktig å gi kontrakten til et mer seriøst selskap.
Ikke i det hele tatt, men det er bare litt morsomt å se alle de prinsippløse røde heie på "velferdsprofittører" og "storkapitalister", samtidig som de gjør hva de kan for a sabotere og ødelegge for nye aktører som pampene deres ikke har samme innflytelse over.Om det er en milliardær som eier et AS betyr da virkelig ingenting.
Med dette svaret viser du at du ikke forstår saken i det hele tatt. Dette etter gjentatte teskjeer.Problemene skyldes jo i all hovedsak sabotasje fra fagforeninger og at LT har vist seg å ikke kunne stå løpet ut og levere som de har forpliktet seg til. At Høie må rydde opp opp etter dem er jo bra.Høie evner ikke å være proaktiv, kun reaktiv. Lurer på hvordan Høie vil reagere når enda flere piloter har rømt det synkende LT-skipet.https://www.dagbladet.no/kultur/misvisende-fra-moxnes/69862084
Luftambulansesaken:
Misvisende fra Moxnes
Jeg setter pasientene først. Derfor grep jeg inn da Lufttransport AS ikke lenger klarte å sørge for nok piloter til ambulanseflyene.
Bent Høie, helseminister,
Det er neimen ikke billig å være reaktiv.
Men regningen får man sende til Lufttransport og milliardæren som eier selskapet.
Men med alt som nå skjer er jeg virkelig glad for at LT ikke får fortsette særlig lengre nå, det er når det butter litt i mot at man ser om det er et seriøst selskap eller ikke og de har ikke bestått testen, noe som viser at det var riktig å gi kontrakten til et mer seriøst selskap.
Mener du i fullt alvor at det er sabotasje å si opp sin jobb for å trygge familieøkonomien?Problemene skyldes jo i all hovedsak sabotasje fra fagforeninger og at LT har vist seg å ikke kunne stå løpet ut og levere som de har forpliktet seg til. At Høie må rydde opp opp etter dem er jo bra.Høie evner ikke å være proaktiv, kun reaktiv. Lurer på hvordan Høie vil reagere når enda flere piloter har rømt det synkende LT-skipet.https://www.dagbladet.no/kultur/misvisende-fra-moxnes/69862084
Luftambulansesaken:
Misvisende fra Moxnes
Jeg setter pasientene først. Derfor grep jeg inn da Lufttransport AS ikke lenger klarte å sørge for nok piloter til ambulanseflyene.
Bent Høie, helseminister,
Det er neimen ikke billig å være reaktiv.
.
Loven skal være lik for en hver. Aksjeselskaper må forholde seg til de lovene som gjelder for den type drift. Du bedriver utelukkende kunnskapsløs synsing, med sterke islett av diktaturtrang.Ikke i det hele tatt, men det er bare litt morsomt å se alle de prinsippløse røde heie på "velferdsprofittører" og "storkapitalister", samtidig som de gjør hva de kan for a sabotere og ødelegge for nye aktører som pampene deres ikke har samme innflytelse over.Om det er en milliardær som eier et AS betyr da virkelig ingenting.
Men milliarprofitt kombinert med proteksjonisme, isolasjonisme og monopolisme er noe de generelt røde ivrer for. Så lenge de får sin bit av kaken så har de ingen kvaler med slikt. Vi ser akkurat det samme i dagligvarebransjen.
Mener du i fullt alvor at det er sabotasje å si opp sin jobb for å trygge familieøkonomien?
Disqutabel
Det burde kanskje gi deg et aldri så lite hint at ivrigste kritiker og de som skriker høyest har et uttalt politisk mål om å avvikle markedsøkonomien, innføre kommunismen (gjerne gjennom en revolusjon) og nasjonalisere alle tjenester der man nå leier inn tjenester fra private. Jeg refererer til Moxnes og hans røde brigade.Med dette svaret viser du at du ikke forstår saken i det hele tatt. Dette etter gjentatte teskjeer.
Du viser også at du ikke forstår hvordan et fritt marked fungerer og hvordan aksjeselskap har ansvarsbegrensninger.
Du kan spekulere så mye du vil, men det bidrar ikke på noe fornuftig vis.Mener du i fullt alvor at det er sabotasje å si opp sin jobb for å trygge familieøkonomien?
Disqutabel
Nei.
Men det er sabotasje når fagforeningen oppfordrer til boikott av anbudsvinner fordi de selv risikerer å miste litt innflytelse, eller at man "ordner det slik" at det skal blir for få folk på vakt samtidig gjennom å hinte til bruk av sykmeldinger. Slike ting, samt røverhistorier i pressen og utidig press på politikere for å ulovlig stanse hele anbudsrunden.
Unfair å hekte dette på Høie, det er dessuten uansett for sent å være pro-aktiv når skaden allerede har skjedd.Høie evner ikke å være proaktiv, kun reaktiv. Lurer på hvordan Høie vil reagere når enda flere piloter har rømt det synkende LT-skipet.https://www.dagbladet.no/kultur/misvisende-fra-moxnes/69862084
Luftambulansesaken:
Misvisende fra Moxnes
Jeg setter pasientene først. Derfor grep jeg inn da Lufttransport AS ikke lenger klarte å sørge for nok piloter til ambulanseflyene.
Bent Høie, helseminister,
Det er neimen ikke billig å være reaktiv.
Ja, jeg ser at du kan plukke tall ut av hatten. 1,3 milliarder minus "noen hundre millioner" = en milliard i overskridelser?ja, jeg kan også plukke opp slike tall fra hatten min. Hvis det stemmer at den årlige besparelsen er på 15 milliarder så er det en meget lønnsom reform. Det er bare det at dette tallet er en fantasi. De forsøkene som har blitt gjort ute i Europa sier det stikk motsatte; tjenesten blir dyrere, dårligere og mindre sikkert.Hvis det stemmer at investeringen er på 1,3 milliarder og den årlige besparelsen er på 1 milliard, virker det fortsatt som at dette er en lønnsom reform.
Virkeligheten er også at fagforeningen har bruk sin makt og innflytelse til å oppfordre til boikott mot det nye selskapet, om du fornekter det aldri så mye. De har ønsket å ødelegge prosessen og lage så mye problemer at noen politikere vil ønske seg å kansellere anbudsrunden på ulovlig vis. Jeg har sagt hele tiden at systemet fungerer helt utmerket som det gjør i dag, og at dette kommer til å gå helt greit. Så slike evneveike stråmenn er unødvendige.Virkeligheten er at en del piloter har byttet jobb. Hvorfor gjentar du da hele tiden at dette er sabotasje?? La nå arbeidsselgere få selge sin arbeidstid til hvem de vil, den diktaturdrømmen din er helt fjern.
Jeg sier bare at det er irrelevant. Dersom en pilot ønsker å bytte fra LT til Babcock og gå ned masse i lønn, står han fritt til det, uansett hva fagforeningen sier. De har ingen sanksjonsmulighet, så flyverne velger til syvende og sist selv. Du vet, det kan faktisk være de er enige med sin forening at de ikke gidder å gjøre samme jobb for 25% mindre betaling.Virkeligheten er også at fagforeningen har bruk sin makt og innflytelse til å oppfordre til boikott mot det nye selskapet, om du fornekter det aldri så mye. Jeg har sagt hele tiden at systemet fungerer helt utmerket som det gjør i dag, og at dette kommer til å gå helt greit. Så slike evneveike stråmenn er unødvendige.Virkeligheten er at en del piloter har byttet jobb. Hvorfor gjentar du da hele tiden at dette er sabotasje?? La nå arbeidsselgere få selge sin arbeidstid til hvem de vil, den diktaturdrømmen din er helt fjern.
Hva enkelte piloter velger å gjøre er ikke det saken handler om eller hva jeg refererer til. Det står dem selvsagt helt fritt i et land der ikke alle er statsansatte å velge sin arbeidsgiver eller i det minste søke seg til andre.Jeg sier bare at det er irrelevant. Dersom en pilot ønsker å bytte fra LT til Babcock og gå ned masse i lønn, står han fritt til det, uansett hva fagforeningen sier. De har ingen sanksjonsmulighet, så flyverne velger til syvende og sist selv. Du vet, det kan faktisk være de er enige med sin forening at de ikke gidder å gjøre samme jobb for 25% mindre betaling.Virkeligheten er også at fagforeningen har bruk sin makt og innflytelse til å oppfordre til boikott mot det nye selskapet, om du fornekter det aldri så mye. Jeg har sagt hele tiden at systemet fungerer helt utmerket som det gjør i dag, og at dette kommer til å gå helt greit. Så slike evneveike stråmenn er unødvendige.Virkeligheten er at en del piloter har byttet jobb. Hvorfor gjentar du da hele tiden at dette er sabotasje?? La nå arbeidsselgere få selge sin arbeidstid til hvem de vil, den diktaturdrømmen din er helt fjern.
Disqutabel
Nok en stråmann. Hvem er det som forventer dette da?: "forventes det at arbeidstakere, uten å protestere eller å søke annen arbeidsgiver, skal akseptere barbering av lønns- og pensjonsbetingelser med ljå."Gjestemedlem malte seg inn i et femikommifagforeningsabotasjekonspirasjonshjørne fra første innlegg om saken og det er vanskelig å komme seg ut derfra uten at hele "resonnementet" faller. I mellomtiden har vi vært med på avvikling av aksjeselskap, anbudsprosesser, regulering av relasjon mellom arbeidsgivere og arbeidstakere, fri forflytning av arbeidskraft, oppsigelsesrett, samt retten til fagorganisering.
Og samtidig forventes det at arbeidstakere, uten å protestere eller å søke annen arbeidsgiver, skal akseptere barbering av lønns- og pensjonsbetingelser med ljå.
Problemene skyldes jo i all hovedsak sabotasje fra fagforeninger og at LT har vist seg å ikke kunne stå løpet ut og levere som de har forpliktet seg til. At Høie må rydde opp opp etter dem er jo bra.
Men regningen får man sende til Lufttransport og milliardæren som eier selskapet.
Men med alt som nå skjer er jeg virkelig glad for at LT ikke får fortsette særlig lengre nå, det er når det butter litt i mot at man ser om det er et seriøst selskap eller ikke og de har ikke bestått testen, noe som viser at det var riktig å gi kontrakten til et mer seriøst selskap.
Stråmenn på løpende bånd. Ingen her inne som ikke godtar at det er konkurranse om arbeidskraften. Tvert i mot så skal det være forskjeller bedrifter i mellom om lønn og betingelser slikt at det er reell konkurranse, og ikke noen tvungen likhet under stat eller regler om at nye bedrifter automatisk skal videreføre alle betingelser som gjorde at de andre tapte.Problemene skyldes jo i all hovedsak sabotasje fra fagforeninger og at LT har vist seg å ikke kunne stå løpet ut og levere som de har forpliktet seg til. At Høie må rydde opp opp etter dem er jo bra.
Men regningen får man sende til Lufttransport og milliardæren som eier selskapet.
Men med alt som nå skjer er jeg virkelig glad for at LT ikke får fortsette særlig lengre nå, det er når det butter litt i mot at man ser om det er et seriøst selskap eller ikke og de har ikke bestått testen, noe som viser at det var riktig å gi kontrakten til et mer seriøst selskap.
Litt prinsippløs holdning. Er man for konkurranse må man også godta at det er konkurranse om arbeidskraften.
Det kan vanskelig sies å være en uforutsett situasjon når fagmiljøet i lang tid advarte mot nettopp dette.Unfair å hekte dette på Høie, det er dessuten uansett for sent å være pro-aktiv når skaden allerede har skjedd.Høie evner ikke å være proaktiv, kun reaktiv. Lurer på hvordan Høie vil reagere når enda flere piloter har rømt det synkende LT-skipet.https://www.dagbladet.no/kultur/misvisende-fra-moxnes/69862084
Luftambulansesaken:
Misvisende fra Moxnes
Jeg setter pasientene først. Derfor grep jeg inn da Lufttransport AS ikke lenger klarte å sørge for nok piloter til ambulanseflyene.
Bent Høie, helseminister,
Det er neimen ikke billig å være reaktiv.
Dette er en uforutsett situasjon, som har oppstått fordi andbudsgiver/konsulenter anså at en eventuell overgang fra Lufttransport til ny leverandør ville ordne seg greit. De hadde litt feil i sine antakelser, og Høie gjør bare det han må, i nåværende situasjon.
Disqutabel
Joda, at pampene vil lage kvalme og sabotere er vel velkjent. Det er desto viktigere å få til en overgang så snart man kan slik at de som bare meler sin egen krukke og ødelegger for resten av oss mister litt av sin makt. Det offentlige kan ikke holdes som gisler og betale hva som helst for en tjeneste bare fordi noen truer med represalier om ikke anbudet også neste gang går til samme firma.Det kan vanskelig sies å være en uforutsett situasjon når fagmiljøet i lang tid advarte mot nettopp dette.
Ingen som truer med reprisalier, Gjestemedlem. En rekke piloter har bare levert sin oppsigelse og funnet seg et annet firma å jobbe. Firmaer hvor de blir satt pris på og har en fremtid. LT har ingen fremtid og Babcock setter ikke pris på dem.Joda, at pampene vil lage kvalme og sabotere er vel velkjent. Det er desto viktigere å få til en overgang så snart man kan slik at de som bare meler sin egen krukke og ødelegger for resten av oss mister litt av sin makt. Det offentlige kan ikke holdes som gisler og betale hva som helst for en tjeneste bare fordi noen truer med represalier om ikke anbudet også neste gang går til samme firma.Det kan vanskelig sies å være en uforutsett situasjon når fagmiljøet i lang tid advarte mot nettopp dette.
Mange piloter som har fått et bedre tilbud og har gått opp i lønn også. Noe av lønnsadelen har tatt andre jobber, og det er slik det skal være.Ingen som truer med reprisalier, Gjestemedlem. En rekke piloter har bare levert sin oppsigelse og funnet seg et annet firma å jobbe. Firmaer hvor de blir satt pris på og har en fremtid. LT har ingen fremtid og Babcock setter ikke pris på dem.
Jada, og alle fykende bussjåfører med litt ansiennitet skal ha betalt mer enn statsministeren siden man har sugerøret i felleskassen. Alltid kjekt å se kommunister med prinisipper og ikke bare opportunistiske populister.Dette er en handling som er ekstremt forutsigbar og en direkte følge av det frie markedet. Tilbud og etterspørsel, vet du. Du som arbeidstaker har rett til å si opp din jobb og finne deg ny arbeidsgiver. Vi driver ikke med slavearbeid i Norge.
Som en ekte venstremann argumenterer han for at fagforeninger er noe tullball som tilhører fortiden til, og glemmer at alle rettigheter en arbeidstaker har opparbeidet seg kommer av nettopp fagforeningene. Rettigheter som offentlig helseforsikring, god lønn, arbeidstidsbestemmelser, faste stillinger, ferier, lønnet overtid, alderstrygd, arbeidsledighetstrygd osv. Kort oppsummert er det fagforeningene som har fått på plass velferdsystemet. Arbeidsgiverne med deres representanter har strittet imot, og se hvor galt det har gått med dem. Norge er urovekkende konkurransedyktig. Det liker vi jo ikke og må gjøres noe med.Gjestemedlem, lengter du tilbake til tiden da arbeidstaker var prisgitt arbeidsgiver og godtok alle vilkår arbeidsgiver satte?
Atter en stråmann. Jeg har vært medlem av fagforeninger nesten hele mitt arbeidsliv, og jeg støtter deres generelle rolle og ansvarlighet i arbeidslivet. Men det er råtne egg her også.Som en ekte venstremann argumenterer han for at fagforeninger er noe tullball som tilhører fortiden til, og glemmer at alle rettigheter en arbeidstaker har opparbeidet seg kommer av nettopp fagforeningene.Gjestemedlem, lengter du tilbake til tiden da arbeidstaker var prisgitt arbeidsgiver og godtok alle vilkår arbeidsgiver satte?
Veldig tydelig og i dette tilfelle har fagforeningen til taperne gjort dem så lite konkurransedyktig at de har mistet sitt eksistensgrunnlag og konkurransedyktighet. Da overtar andre. Kortsiktig griskhet og maktbruk har sin pris.Norge er urovekkende konkurransedyktig. Det liker vi jo ikke og må gjøres noe med.
Nok en stråmann. Går dere aldri lei? Argumenter gjerne mot deg jeg sier men det blir litt åndssvakt om det hele skal handler om at folk dikter opp nedsnødde argumenter og så svarer på hvorfor de er nedsnødd etter man har projisert dem på noen andre.Gjestemedlem, lengter du tilbake til tiden da arbeidstaker var prisgitt arbeidsgiver og godtok alle vilkår arbeidsgiver satte?
Når en fagforening i brev til alle piloter forteller dem at det vil ansees som illojalt å søke jobb hos anbudsvinner så har man hvertfall ikke pasientenes interesser i førersetet.Ingen som truer med reprisalier, Gjestemedlem. En rekke piloter har bare levert sin oppsigelse og funnet seg et annet firma å jobbe. Firmaer hvor de blir satt pris på og har en fremtid. LT har ingen fremtid og Babcock setter ikke pris på dem.Joda, at pampene vil lage kvalme og sabotere er vel velkjent. Det er desto viktigere å få til en overgang så snart man kan slik at de som bare meler sin egen krukke og ødelegger for resten av oss mister litt av sin makt. Det offentlige kan ikke holdes som gisler og betale hva som helst for en tjeneste bare fordi noen truer med represalier om ikke anbudet også neste gang går til samme firma.Det kan vanskelig sies å være en uforutsett situasjon når fagmiljøet i lang tid advarte mot nettopp dette.
Dette er en handling som er ekstremt forutsigbar og en direkte følge av det frie markedet. Tilbud og etterspørsel, vet du. Du som arbeidstaker har rett til å si opp din jobb og finne deg ny arbeidsgiver. Vi driver ikke med slavearbeid i Norge.