C
cruiser
Gjest
Ellers så er det jo morsomt at flere av de som ivrer etter å nasjonalisere denne tjeneste jamrer som gamle kjærringer i andre tråder om hvor ubrukelige politikere, byråkrater, forvaltningen ogbortetter er
Rent bortsett fra at Telle ikke hadde noe med anbudsprosessen å gjøre. Hun var styreleder for Helse Nord HF, ikke Luftambulansetjenesten HF, og ikke på noen måte en saksbehandler. Det er ren røyklegging å påstå at dette har noe med henne å gjøre. Hvis du slenger ut alvorlige beskyldninger om korrupsjon vil jeg gjerne se bevisene.Tekst på den gule post-it-lappen i konvolutten fra helseforetaket til Babcock: «Hei, her er tallene dere etterspør fra tilbudet vi har fått fra Lufttransport. I tilfelle dette ender med en virksomhetsoverdragelse kan dere bruke dem. Hvis ikke, se bort fra tallmaterialet og lever tilbud på vanlig måte. Mvh Telle. PS. Takk for hyggelig middagssamvær i går, jeg kan forsikre dere om at personellsituasjonen er under kontroll og vi ser fram til å fortsette samarbeidet til beste for begge parter.»
Det er enda morsommere at de gjør det i samme tråd. Her klages det over ubrukelige helsebyråkrater og slenges ut korrupsjonsbeskyldninger mot offentlig ansatte, samtidig med at de samme personene ivrer for å nasjonalisere hele greia og later som om oppstyret skyldes «privatisering» av en tjeneste som alltid har vært utført av private.Ellers så er det jo morsomt at flere av de som ivrer etter å nasjonalisere denne tjeneste jamrer som gamle kjærringer i andre tråder om hvor ubrukelige politikere, byråkrater, forvaltningen ogbortetter er
Ja og jeg kan forklare hvorfor.Tja, ifølge luftambulansetjenesten er 60% av flyvingene med lange baner i begge ender.Selvfølgelig. Sykehusene ligger alle ved flyplasser som har lange baner!60% er også på langbane..
Nasjonalisering av firmaet som utfører jobben er ikke en optimal løsning, av flere årsaker. Men anbudsgrunnlaget bør ( MÅ ) ta høyde for at kompetansen videreføres. Man har klart dette ved tidligere skifter av operatør.Ellers så er det jo morsomt at flere av de som ivrer etter å nasjonalisere denne tjeneste jamrer som gamle kjærringer i andre tråder om hvor ubrukelige politikere, byråkrater, forvaltningen ogbortetter er
Da dette ble organisert i "ordnede former" var det i nord Norving som drev det. De ble avløst av Air Express som tok over nødvendig personell på omtrent samme vilkår som de hadde fra før. Så kom dagens LT inn for 20-25 år siden ( muligens lenger siden, - tiden går så f..dømrade fort! ). Hva de het den gangen husker jeg vel ikke?? De har byttet navn og eier noen ganger, men firmaet har sånn stort sett vært det samme.Det er vel ganske lenge siden operatør skiftet? Hvordan tidligere runder ble utformet og om flere i det hele la inn anbud har jeg ikke sett noe om.
Post-itlappen er brent i askebegeret så det blir vanskelig.Rent bortsett fra at Telle ikke hadde noe med anbudsprosessen å gjøre. Hun var styreleder for Helse Nord HF, ikke Luftamulansetjenesten HF, og ikke på noen måte en saksbehandler. Det er ren røyklegging å påstå at dette har noe med henne å gjøre. Hvis du slenger ut alvorlige beskyldninger om korrupsjon vil jeg gjerne se bevisene.Tekst på den gule post-it-lappen i konvolutten fra helseforetaket til Babcock: «Hei, her er tallene dere etterspør fra tilbudet vi har fått fra Lufttransport. I tilfelle dette ender med en virksomhetsoverdragelse kan dere bruke dem. Hvis ikke, se bort fra tallmaterialet og lever tilbud på vanlig måte. Mvh Telle. PS. Takk for hyggelig middagssamvær i går, jeg kan forsikre dere om at personellsituasjonen er under kontroll og vi ser fram til å fortsette samarbeidet til beste for begge parter.»
Det at hun skjønte at hun måtte trekke seg kan jo også brukes mot henne. Ifølge andre her hadde hun ingenting med dette å gjøre.Men du har fått med deg at knappest noen snakker om Helle-saken fortsatt?
Babcock fikk innsyn ved en offisiell henvendelse. Om de burde fått det eller ikke er en annen sak, men det er ingen ting utover dine konspirasjonsteorier som tyder på at Helle hadde noe med det å gjøre Det er mer en postjournal enn en postet-lapp. Men kanskje du vet noe ingen andre vet?
Hun hadde endatil vett nok til å skjønne at hun måtte gå av. Det er strengt tatt det mest unike.
Vil nok bli hentet fram når agurktiden hjemsøker redaksjonene.Unngå evigvarende støy. Noe hun lykkes med, saken døde ganske raskt.
Klikk på linken og Les hva Robert Myhre, jurist og ekspert på offentlige ansettelser mener om saken etter å ha lest rubb og rake av saksdokumenter. Jeg får faktisk følelsen av at han er svært nær å bruke K-ordet her. D’herrer må gjerne korrigere Myhre i hans villfarelser.
Sist jeg sjekket så var det ingen som nektet å høre på ekspertisen fra advokat Elden grunnet hans medlemskap i partiet Høyre.Jo da, men alltid kjekt å vite hvilken politisk agenda den som sier i fra har, og ikke minst hvor rederlig vedkommende er.
Hvertfall når løsningsforslagene er luftslott og totalt urealistisk.Har aldri skjønt hvorfor partier er så sugne på å ha ministerposter i "sine" kjernesaksområder. Det må bli nedtur og møte seg selv i døra hele tiden.
Nei, men man har i bakhodet at han sannsynligvis representerer en part som advokat.Sist jeg sjekket så var det ingen som nektet å høre på ekspertisen fra advokat Elden grunnet hans medlemskap i partiet Høyre.Jo da, men alltid kjekt å vite hvilken politisk agenda den som sier i fra har, og ikke minst hvor rederlig vedkommende er.
Det er jeg enig i, hans mest opplagte partiskhet er mer ressurser til ymse helsesaker i Nord-Norge. Ikke noe galt i det, forsåvidt.Ja, det er viktig å tenke på interessekonflikter. Nå er det slik at alt Mads Gilbert kommer med hevdes å være totalt urelevant grunnet hans medlemskap i partiet Rødt. Det holder ikke.
Tvilsomt. Leger er jo stort sett pragmatiske, løsningsorienterte og intelligente mennesker og i mye mindre grad idealistiske formyndere med jesuskomplekser. Men unntak finnes selvsagt.Er det ikke i bunn og grunn noe sosialistisk ved det å være lege? Hjelpe andre, se til at de med minst fra før også får litt hjelp med helsen sin, til og med redde livet deres av og til osv. Det er godt kjent at de fleste som går til lege har seg selv å takke for at de er sjuke og skrøpelige. Garbage in, Garbage out, kan man si. Nei vet du hva, de legene kan man ikke stole på. Hva slags agenda har de egentlig??
Nei, det er legene som skaper større forskjeller ved å ha så høye lønninger.Er det ikke i bunn og grunn noe sosialistisk ved det å være lege? Hjelpe andre, se til at de med minst fra før også får litt hjelp med helsen sin, til og med redde livet deres av og til osv. Det er godt kjent at de fleste som går til lege har seg selv å takke for at de er sjuke og skrøpelige. Garbage in, Garbage out, kan man si. Nei vet du hva, de legene kan man ikke stole på. Hva slags agenda har de egentlig??
Det du iherdig forsøker er å få det du kaller blåfolket til å fremstå som suspekte og tvilsomme på alle vis. Videre late som om politikk er sort/hvitt som at rødsiden er snille, greie og vil alle godt og at blåsiden er kalde og slemme og vil at de rike har det bra. Billig!Det var satirisk ment, det innlegget der. Men la gå. Poenget er at Gilbert ikke får ha sine politiske meninger uten at blåfolka må gjøre hva de kan for å få han til å framstå som suspekt og tvilsom på alle vis. Det skinner igjennom at det å være langt over på venstresiden politisk (som Gilbert er) ikke kan godtas i offentligheten. Det er noe med den uviljen til å godta politiske motstandere som hefter ved høyresiden. Det er kun tillatt med samfunnskritikk fra høyre side. Motsatt side skal holde kjeft da det i bunn og grunn snart er illegitimt å ha et rødt/sosialistisk samfunnssyn.
Gilbert har uttalt seg politisk om Israels meningsløse bombing i palestinske områder og det har han fått pepper for så det holder. Men kanskje noen av kritikerne skulle vært med en tur nedover og lappet sammen bombeofrene så man fikk se ting på nært hold. Og kanskje fått et annet syn på Gilberts innsats som krigskirurg i tillegg.
Just sayin....