Hønndjevelen
Hi-Fi freak
Låne penger og så kjøpe papirer med giring!
Og sånne folk er tallknusere i NHO?
Og sånne folk er tallknusere i NHO?
Vil forundre meg mye om ikke Erna Stjerna har slukna og er en has been i 2025.Jeg er nok langt mer bekymret over at den daværende statsminister ikke evnet å se hva ektefellen drev med. Og slikt er landets tidligere òg kommende statsminister? Hjelpe oss alle.
Nå er vi i en fase der det igjen fokuseres på Finnes "ugjerninger", ikke Solbergs politiske ansvar. Akkurat det Høyres spinndoktorer ville, så det er jeg langt fra sikker på. Hadde Solberg vært seg sitt ansvar bevisst i tiden hun var statsminister, hadde dette aldri vært en sak.Vil forundre meg mye om ikke Erna Stjerna har slukna og er en has been i 2025.
Mere hvit dverg enn super Nova....
Skal hun spinnes inn i en kokong, og så gjenoppstå som en sommerfugl?Nå er vi i en fase der det igjen fokuseres på Finnes "ugjerninger", ikke Solbergs politiske ansvar. Akkurat det Høyres spinndoktorer ville, så det er jeg langt fra sikker på.
Hun skal spinnes inn i en kokong, der ektemannen er den eneste skyldige. Hun, stakkar, er lurt trill rundt av denne utspekulerte djevelen. Tårer, hvordanhardudetegentlig- intervjuer, framtidig barnepass av den sleske Gollum, uthaling av tid osv skal føre til at ut av kokongen stiger en Landsmoder. Som vi "alle" føler sterk omsorg for, siden hun har reist seg etter sviket.Skal hun spinnes inn i en kokong, og så gjenoppstå som en sommerfugl?
For svært mange er et forbrukslån på en drøy mill. mye.På tåppan så låne di pænga, og kjøpe aksja å sånnan dær ting...
Nå var dette verdipapirkreditt med sikkerhet og ikke et forbrukslånFor svært mange er et forbrukslån på en drøy mill. mye.
Hadde hun vært litt tøff i trynet, og hatt en smule selvironi,
Men det hun ikke vet, er at han er på tinder....
Puuh, leste gjennom hele.til helvete med institusjoner, gi meg en venn, mor. en venn! noen jeg kjenner og ser meg selv i.
Hehe, det stikker seg litt ut ja. Som om situasjonen ikke var suspekt nok som det var med styreverv, nære vennskap, regjeringspost og utslipptillatelser så kommer Sindre (som i motsetning til sin ektemake kan fortelle at i heimen diskuteres politikk både sent og tidlig!) inn fra sidelinjen med sine aksjekjøp.tillegg: som om ikke sindre er av interesse.
De har jo fått en ny fast spalte som de sa på fredag...Nytt på nytt redaksjonen går en lite krevende høst i møte.
Det er det som gjer at eg er i tvil om dette kjem til å enda opp med tiltale for innsidehandel. Det kom ikkje akkurat som eit sjokk at landet vart stengd ned (Danmark var eit par dagar før ute), heller ikkje at det kom til å koma ei krisepakke (opposisjonen gjorde knapt anna enn å masa om det), osb.Nå gikk vel både AP og Høyre til valg på gruvedrift, så man trengte ikke akkurat innsideinformasjon for å skjønne hvor flertallet i Stortinget var.
Greia er at JernErna skulle hatt stålkontroll, på Finnes.Det er det som gjer at eg er i tvil om dette kjem til å enda opp med tiltale for innsidehandel. Det kom ikkje akkurat som eit sjokk at landet vart stengd ned (Danmark var eit par dagar før ute), heller ikkje at det kom til å koma ei krisepakke (opposisjonen gjorde knapt anna enn å masa om det), osb.
Det er eg heilt einig i, og det er hovudsaka. Hadde ho hatt tilstrekkeleg kontroll, hadde dette heller aldri vore ei sak.Greia er at JernErna skulle hatt stålkontroll, på Finnes.
Det hadde hun ikke, selv om hun hadde mange anledninger til å ha bedre kontroll.
Kommende???Jeg er nok langt mer bekymret over at den daværende statsminister ikke evnet å se hva ektefellen drev med. Og slikt er landets tidligere òg kommende statsminister? Hjelpe oss alle.
Kjører denne igjen postet 15.9Nå må vi se dette slik vi ser annen tilsvarende adferd:
Sindre har fått beskjed om å slutte med dette fordi det er skadelig.
Både familie og andre nære har advart ham.
Han har holdt det skjult for kona, ved å gå i null ved årsskiftet.
Han har begynt å drive med dette i arbeidstida.
År om annet har han trengt stadig høyere fix for å være tilfreds.
Løgn og bortforklaringer og hva har du?
Dette er typisk misbruker adferd, og som alle misbrukere er det han trenger avvenning og detox.
En vanskelig og ofte tidkrevende prosess.
Erna, som alle pårørende til misbrukere, trenger nå all den støtte hun kan få for å gå gjennom en krevende periode .
Men ved hjelp av dyktige fagfolk, støtte fra familie og en sterk gudstro kan han komme seg gjennom.
Første skritt er å erkjenne avhengigheten og be om hjelp!
Det tok litt tid for riksmeningsmann Hegnar å komme på banen, men dette var jo rørende lesning. Underforstått er vel stjerna Erna uskyldig, hun kan ikke akkurat holdes ansvarlig dersom den inngiftede siviløkonomen fra Ålesund er syk lizzm.Det er noe irrasjonelt over Sindre Finnes handlinger. I dagens leder i Finansavisen, drister Hegnar seg frempå med en mulig forklaring. Tipper han støtter seg på en kilde. Her et utdrag (plussak):
Sindre Finnes med psykisk lidelse?
Publisert 9. okt. 2023 kl. 20.00
Mens det stadig kommer nyheter om Sindre Finnes’ kjøp og salg i aksjemarkedet, har hovedpersonen forsvunnet. Hvor er han? Hvem tar vare på ham? Bor han fortsatt sammen med Erna Solberg? Rakner ekteskapet? Er et samlivsbrudd det eneste som kan få Høyre til å satse videre med Solberg som partiets statsministerkandidat?
Eller må vi alle tilgi Sindre Finnes (59) fordi han kanskje er spilleavhengig? Han lider kanskje av en psykisk lidelse innenfor de såkalte impulsforstyrrelser, som kjennetegnes ved en ukontrollerbar besettelse til å spille, til tross for de negative konsekvensene dette har for en selv og eventuelt andre (Store medisinske leksikon).
Det er 23.000 spilleavhengige i Norge. En person med spilleavhengighet er besatt av spill og bruker en vesentlig del av sin tid til å gå gjennom tidligere spilleopplevelser og planlegge nye, eventuelt hvordan disse skal finansieres.
Det er vel Sindre Finnes. Særlig når vi leser at Finnes har økt handlene og satset på derivater med sterk gearing. Økte innsatser for å oppnå mer spenning, til tross for den «personlige risikoen for økonomisk tragedie og familieproblemer som adferden medfører, fortsetter personen å spille uten å klare å slutte, til tross for forsøk på dette» (Store medisinske leksikon).
Hvis den spilleavhengige taper en dag, vil han den neste dagen prøve å ta igjen det tapte.
Mange av de transaksjoner Sindre Finnes har hatt, ligger nettopp der.
Vi kan altså ane at siviløkonomen fra Ålesund har denne psykiske lidelsen, og at han derfor delvis kan unnskyldes. Han må i adferdsterapi i stedet for i fengsel. Familieforholdet kan være ødelagt, men Finnes selv kan reddes.
Det er Erna saken handler om nå. Løgn, manipulasjon, svik. Er det en slik leder Høyre, og kanskje Norge, vil ha? Dersom det viser seg at Finnes er syk så forsterker det bare Ernas løgner og svik.^Skulle det vise seg at Sindre Finnes er psykisk syk, endrer saken karakter. Det passer kanskje ikke narrativet til de som har skreket Korsfest! Korsfest!, men kan nok vekke sympati hos den jevne Høyrevelger. Time får sjå.
Det endrer sakens karakter i den forstand at ofringen av Sindre, som allerede er ganske så usjarmerende, tar seg enda dårligere ut om det viser seg at han er syk.^Skulle det vise seg at Sindre Finnes er psykisk syk, endrer saken karakter. Det passer kanskje ikke narrativet til de som har skreket Korsfest! Korsfest!, men kan nok vekke sympati hos den jevne Høyrevelger. Time får sjå.