Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Jeg lurer på hva i h...... som foregår her i landet, og om noen i ledende posisjoner egentlig har kontroll på noe som helst annet enn hvordan de skal kneble media når de driter seg ut.

I offentlighetens interesse
    Hver mann sin egen medierådgiver. En medierådgiver har som regel bakgrunn fra media...
    Har du egen stylist i tillegg, har du kommet langt på veien til suksess.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Stortingets spørretime i morgen: Var de nye snøscooterforskriftene egentlig så smarte?

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Griner på vegne av de yngre som skal inn på boligmarkedet. Tjener man under en mill i året etter endt utdanning har man ikke sjangs uten rike foreldre. Dette er et faktum innen 10 år. Dette knuser samfunnet på sikt. SKREMMENDE er bare fornavnet. Kun investorer får muligheten til å kjøpe. Det haster med å gjøre boligbygging rimeligere, og fire på krava til standard o.l.
    Jeg har en niese på 14 år. Hun fikk 2 mill av min mor (arv fra modern's søster) til kjøp av bolig senere i livet. Krysser fingre for at det holder som startkapital om noen få år.

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.594
    Hvorfor er det så viktig at boligprisene stiger? Det virker som om mange mener det er et sunnhetstegn at prisene er høye.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.764
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en niese på 14 år. Hun fikk 2 mill av min mor (arv fra modern's søster) til kjøp av bolig senere i livet. Krysser fingre for at det holder som startkapital om noen få år.

Det er de færreste som starter med millioner; de fleste starter med studielån....
    Tror bobla sprekker....

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Å lempe på boligtekniske krav er ikke løsningen. Løsningen er å gjøre det mindre finansielt gunstig å eie bolig.

Rentefradrag, lav likningsverdi, skattefri fortjeneste, bsu etc er alle prisdrivende. Og nå er formueskatten på vei ut også...

Hvorfor står alle rikinger med 0 i formue? fordi de har utleieboliger og gjeld. Staten subsidierer att på til rentene slik at de får gjemt unna formuen sin.

løsning:
    - sett tak på rentefradraget.
    - likningsverdi på sekundærboliger settes til markedspris. Ev droppe likningsverdi helt og sette en høyere bunnfradrag i formueskatten. 4 mill f.eks.
    - dropp bsu som er et sugerør til øvre middelklasse, ev. sett sparetiden lenger enn maks 33 år.
    - innfør eiendomsskatt med bunnfradrag ca 2-3 mill.
    - stopp hyblifiseringen av storbyene. Byene trenger gode 3 og 4 roms, ikke en haug med ett-roms eller 6-manns kollektiv.
    - bygg studentboliger, få studentene ut av privatmarkedet.

- utdanning av folket - få folk til å skjønne at man ikke må "inn på boligmarkedet" tidligst mulig. Det er en myte, en sannhet med store modifikasjoner gjentatt av meglere som har stor egeninteresse.. Å eie egen bolig innebærer kostnader og risiko, og det ved mange tilfeller lønner seg å leie.
    - økte priser er ikke gunstig for samfunnet. Eneste som jubler er eiendomsspekulanter, meglere og pensjonister som skal selge seg ned.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Dette gjelder vel ikke bare denne regjeringa, men alt blir jo vedtatt på prinsipp og ikke fornuft. Det er begrensa hvor mye samfunnet tåler av denslags. Føler at vi begynner å nærme oss en smertegrense nå.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.764
    Torget vurderinger
    1
    Kritikken dreide seg ikke om kritiske spørsmål men om hånflir og forraktfult kroppspråk. Folk reagerte på mangel på folkeskikk. Skavland er blitt SD nyttige idiot....
    Skavland redusert til klovn. Åkesson får sympati. Talentløst!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå bør vel ikke SDS politikk og argumenter fremkalle annet enn hånflir. Respekt fortjener du hvertfall ikke. Og ytterste høyre trekker offerkortet hver gang noen har den frekkhet å være uenig med de. Det betyr slett ikke at man skal omgås de iført tøfler.

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    SD sin oppslutning vil bare fortsette å øke og øke i takt med Sveriges ukontrollerte masseinvandring.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå har den vel heller gått ned, akkurat som Frp. Folk vil ikke ha deres politikk og løsninger. Den såkalte "ukontrollerte masseinnvandringen" er en villet politikk, ut fra humanistiske verdisyn.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.764
    Torget vurderinger
    1
    Nå bør vel ikke SDS politikk og argumenter fremkalle annet enn hånflir. Respekt fortjener du hvertfall ikke.r.
    Jeg forventer en viss profesjonalitet fra en journalist. Hvem som fortjener hånflir eller ei avhenger av ens ståsted. Skulle alle hånflre av de vi ikke liker meningene til ville journalismen miste sin mening og legitimitet.
    Man må da kunne være litt prinsippiell?

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    SD er vel sånn noenlunde på linje med gjengs norsk politikk. Husk på at utgangspunktet i Sverige er et helt annet enn i Norge, de tar inn ca fem ganger så mange som Norge pr år og har gjort det i flere år.

Å støtte vanlig norsk politikk på området ville blitt stemplet som ytterste høyre i svensk kontekst.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå bør vel ikke SDS politikk og argumenter fremkalle annet enn hånflir. Respekt fortjener du hvertfall ikke.r.
    Jeg forventer en viss profesjonalitet fra en journalist. Hvem som fortjener hånflir eller ei avhenger av ens ståsted. Skulle alle hånflre av de vi ikke liker meningene til ville journalismen miste sin mening og legitimitet.
    Man må da kunne være litt prinsippiell?
    Enig i det siste du skriver her. Men man kan ikke bare koseprate med så ytterliggående politikere heller.

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Nå har den vel heller gått ned, akkurat som Frp. Folk vil ikke ha deres politikk og løsninger. Den såkalte "ukontrollerte masseinnvandringen" er en villet politikk, ut fra humanistiske verdisyn.
    Når man verken kan tilby jobb eller bolig skapes kaos.
    Det samme skjer i Norge, men kanskje ikke like raskt som i Sverige.
    Hva skal alle disse menneskene leve av til slutt når felleskassa er tom?

Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Er vel bare å vente på at Skavlan skal invitere Erna og Jonas og de andre og prøve å grille de på at de fører en - etter svensk standard - ekstremt restritiv innvandringspolitikk og at den går i retning av ytterligere innstramning. Kan slenge med LO i samme slengen kanskje. SD er jo motstandere av import av lavt utdannet arbeidskraft som skaper press nedover på lønningene, det er LO også uten at de fronter det så veldig aktivt. De omtaler det som "sosial dumping" og lignende og prøver å fremstille det som de har sympati med de stakkars utlendingene som kommer, men alle burde skjønne hvorfor de mener det de mener.

En norsk politiker som hadde foreslått noe i nærheten av det Sverige driver med på innvandingsfronten hadde vært politisk død dagen etter vedkommende foreslo det. Men det tviler jeg på Skavlan og de venstrevridde elementene av norsk presse faktisk skjønner. Jeg tviler i det hele på at de har særlig anelse om hva som foregår i Sverige. Eller forresten, Skavlan & co vet det nok, de gjør ganske grundig research før intervjuene sine.

Smak på det selv: Hva hadde skjedd om en norsk politiker hadde foreslått at vi skulle øke importen av folk som etter alle landemerker i betydelig grad ender opp som klienter av skattebetalere de neste 40 årene fordi det er så fantastisk viktig sammenlignet med andre ting som bør tas tak i her i landet. Eller at vi må øke skatter og avgifter mye for å finansiere livslange trygdeytelser til en mye større antall ressurssvake innvandrere og asylanter som skal komme de neste årene.

I Sverige for SD tyn fordi de ønsker å sette søkelys på kostnadene ved politikken som føres. I Norge er det i det minste lov å snakke om det, men utrolig nok trigger det ingen større offentlig debatt rundt det.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^ "Importen av folk"?

Der fikk jeg enda en påminnelse om hvorfor jeg avskyr menneskesynet som ytterste høyre har. Kanskje på tide å begynne å eksportere noen av de til passende land, som Russland, Zimbabwe og lignende.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    ^ "Importen av folk"?

Der fikk jeg enda en påminnelse om hvorfor jeg avskyr menneskesynet som ytterste høyre har. Kanskje på tide å begynne å eksportere noen av de til passende land, som Russland, Zimbabwe og lignende.
    Norge tar imot X antall personer i året. Ikke fordi vi har så veldig lyst eller er så veldig snille, men fordi landet oppfyller sine internasjonale forpliktelser. Jeg er ganske sikker på at de fleste sentrale politikere hadde sett at det var langt færre gitt de kostnadene det medfører for Norge på lang sikt.

Det har ikke noe med menneskesyn å gjøre, kun en konstatering av faktiske forhold. Så lenge man har noe annet enn total fri flyt så sier man i praksis at det er en grense for hvor mange man kan/vil/tar seg råd til å ta inn. Så blir diskusjonen hvor denne grensen skal settes. Hadde noen sagt at vi skal ta imot alle som vil komme så lenge det finnes penger igjen i statskassen skulle jeg gitt de cred for å sette det å hjelpe folk i nød høyest, men de fleste som bestemmer forholder seg noe mer prosaisk til saken. Som å i praksis si at det er viktigere med barnehager i Norge enn å redde barn fra Syria for eksempel. Er bare å se på statsbudsjettene hva som prioriteres foran hva. Ingen sentrale politikere i Norge ønsker å gi fri adgang til det norske velferdssystemet.

Norge har null behov for stortilt innvandring så det ligger ikke noe element av egeninteresse i det for landet som sådan. Norge har enda mindre behov for å ta inn folk i stor skala som i stor grad må forventes å bli klienter av det offentlige store deler av livet.

Om man ikke innser dette er man ikke snill eller hederlig, bare dum.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Vestlige land tar ikke primært i mot asylanter pga. det enkelte lands behov, men ut i fra en humanistisk tankegang.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Men kun opptil en ganske lav grense. Er vel et par millioner syrere som gjerne kunne tenkt seg å være et annet sted på humanitært grunnlag nå om dagen.

Poenget mitt er kun at det humanitære grunnlaget er svært begrenset målt i antall som for lov i forhold til trengende. Altså bør man ikke holde den fanen særlig høyt.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Men kun opptil en ganske lav grense. Er vel et par millioner syrere som gjerne kunne tenkt seg å være et annet sted på humanitært grunnlag nå om dagen.

Poenget mitt er kun at det humanitære grunnlaget er svært begrenset målt i antall som for lov i forhold til trengende. Altså bør man ikke holde den fanen særlig høyt.
    Den fanen bør nok kunne holdes adskillig høyere av de som snakker om humanisme, enn de som snakker om import av mennesker. Dette går på anstendighet.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Du må gjerne sitte på din høye hest og være så anstendig du bare vil. Faktum er at Norge på ingen måte ønsker å hjelpe særlig mange i nød. For de er det uendelig mange av. Vi tar de vi må sånn ca og knapt noen i Norge mener at det skal prioriteres på bekostning av mer lokale behov.

Ingen får for øvrig hjelp av at du snakker om det eller mener de riktige tingene. Sånn sett går det ut på ett. En tom mage blir ikke fullere av likes på Facebook eller debattinnlegg.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Dette kunne vel vært Siv Jensen for de langt ut på venstre som poster her i tråden.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Vi burde sikkert vite hvem begge purkene er. De brukes jo som et eksempel for noe latterlig, tydeligvis. Er muligens internhumor på ytre høyre-fløy, dette.
    Det er kanskje ikke griser man først tenker på når man hører skjønnhetskonkurranse, og heller ikke skjønnhet man tenker på når man hører gris. Men det finnes altså en sammenheng.

Den vakreste grisen er kåret
    Her er Miss Piggy - TV2.no

Ellers hører jeg at venstresiden er på farten i Tyrkia, ikke noe nytt fra den kanten, de står jo for det meste av terroren i Europa også.

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Den helvetes høyresiden, i dag gikk jeg tur med bikkja og fra høyresiden kom det en person med en enorm dobbermann, jeg er sikker på at jævelen er en FRP velger, hvem fan trenger en så stor hund. Selvfølgelig klarte ikke denne egoisten og sikkert trygdete mannen å holde denne gigantiske bikkja som kom fra høyresiden, men min snille hund som selvfølgelig var fra venstresiden gjorde ingen ting annet enn å glane på dette beistet.

Mens denne svære bikkja kommer nærmere og nærmere og jeg får store svette tokter, etterhvert så kommer denne trygdete egoisten men bikkja bort til min, den snille hunden min gikk da til angrep og den svære jævelen fra høyresiden trakk seg da tilbake og peip, det er det samme med politikken i Norge, Høyresiden kommer med mange ord men er totalt veike og ubrukelige, venstresiden holder for det meste kjeft og er de som er mest skumle.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    For mye påskegodt?

Det kan godt hende, men det skjedde mer, han begynte å kjefte på meg fordi hunden min angrep hans og det store beistet trakk seg og peip. da sa jeg at han skulle slutte å være så egoistisk og dum, du er for svak og ikke smart nok til å ha en slik hund, typisk FRP velger er du også sa jeg. Da ble han så forbannet at han langet ut med en høyre, jeg skjønte at jeg burde å trekke til høyre, men min stahet med at jeg ikke skal til høyre uansett hvor smart det er så valgte jeg å ta hodet til venstre.

Nå går jeg rundt med en blå/lilla klokke rundt øye og det irriterer meg, de er voldelige disse FRP velgerne.

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.594
    Ta to Paracet og legg deg til å sove. Alt er mye bedre når du våkner opp igjen, skal du se.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.844
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kan moderator flytte de siste innleggene her til tråden "hunder blant oss hi-fi freaker"?

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.764
    Torget vurderinger
    1
    Apropos kritikken av Skavlan;

Det er ikke mobbing, det er demokrati!

Aldri om dette samfunnet og pressen skal bøye seg for ytterste høyres akking og veing når de blir stilt til veggs. Stakkars; han fikk kritiske spørsmål.

her er noen som har skjønt det:

"Problemet er ikke, som Simonsen med flere synes å mene, at «kritiske spørsmål» ble stilt. Det ble de ikke. I stedet for velmotiverte, kritiske spørsmål usikret Skavlan revolveren, dro frem ettords karakteristikker og etiketter (parasitter, kakerlakker, rasist), avbrøt så snart intervjuobjektet ytret seg, tittet hånlig og foraktfullt på Åkesson."

Farbror Skavlan

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Apropos kritikken av Skavlan;

Det er ikke mobbing, det er demokrati!

Aldri om dette samfunnet og pressen skal bøye seg for ytterste høyres akking og veing når de blir stilt til veggs. Stakkars; han fikk kritiske spørsmål.

her er noen som har skjønt det:

Farbror Skavlan
    Nei, slett ikke. På tide å kalle en spade for en spade. SD er et rasistisk søppelparti, som ingen land bør være seg bekjent av å ha. Det samme er dets velgere. Et parti tuftet på nazisme, rasisme, svært lav intelligens og et parti man slett ikke skal iføre seg tøfler for. At FrP-ere reagerer, er noe som man slett ikke trenger å ta mer alvorlig enn å trekke på smilebåndet av. Å koseprate med slike; det burde ha utløst en storm. I Norge har man gjort FrPs meninger og holdninger stuerene i forkant av siste valg, noe Erna var nødt til. Argumentene de to partiene benytter seg av, er til forveksling helt like, selv om partienes opprinnelse er ulik. Ikke rart Frp-ere fråder og skummer rundt munnen; det er jo slik de har oppnådd at alle går med tøfler for de.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.764
    Torget vurderinger
    1
    Sukk. Det dreier seg ikke om hvorvidt SD er et søppelparti eller ei, uansett er det avhengig av øynene som ser.
    Den eneste det fråder om munnen på er deg selv, men å kaste stein i glasshus er jo en vane fra den kanten....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn