Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.402
    Torget vurderinger
    4
    Gullkorn i VG-saken :eek:

Kyrvestad legger ikke fingrene imellom i sin omtale av Giske og partiet.

– Jeg synes at den situasjonen Arbeiderpartiet og Giske nå har vært i, vitner om dårlig dømmekraft og om dumskap. Og det som er ille med dumskap, er at det ofte ikke er noe å gjøre med, fortsetter han.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.585
    Torget vurderinger
    2
    Partiene synes noe ute av takt med folkemeningen. Kihl om det egentlige problemet - Giske for gjennomgå, men så:

Slik er det diverre ikkje no. På årsmøtet i Innlandet Høgre var Kristian Tonning Riise ordstyrar. På årsmøtet i Viken Frp hadde Ulf Leirstein same oppgåve. Båe to var i fjor gjennom alvorlege #metoo-saker der partia avgjorde at dei hadde brote partiets regelverk. Det er all grunn til å tru at den tilliten desse mennene får frå partia sine, gjer at unge kvinner og menn held seg heime.
    Eg har fått tilgang til evalueringa frå årsmøtet i Viken Frp. Delegat etter delegat kom med same tilbakemelding: «Profesjonelt gjennomført årsmøte, men det at Leirstein blir sjefdirigent samtidig som Siv snakker om MeToo og overgrep var spesielt.»

www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/XwV6pm/enkeltmannsfretaket?

Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Det blir vel slik når det etter hvert har blitt slik at personlig ansvar for at noe går galt - uansett hva det måtte være - er noe som ikke eksisterer.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Problemet med maktmennesker er at de har makt. Det er ikke så enkelt å få den ut av nettet de har bygget rundt seg med mennesker som har egen interesse av å beholde dem i maktposisjonene.

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18
    Har Giske blitt dømt etter norsk lov?

Er det virkelig straffbart det han har gjort?
    Førre helg var dei to kvinnene på utestaden Bar Vulkan i Oslo saman med fleire andre for å feire bursdag. Der var også Trond Giske. Då dei såg han i barkøa, tok dei kontakt. Men dei opplevde ikkje topp-politikaren som særleg pratsom.

Ut på natta kom Giske likevel bort til bursdagslaget. Dei ba om å få ta selfies med han, og i halv to-tida på natta vart den etterkvart så berømte videosnutten filma.
    https://www.nrk.no/norge/kvinnene-bak-giske-video-foler-seg-brukte-i-politisk-spel-1.14445082

Mens hun ene statsråden og lederen for et parti i regjeringen hadde sex med en full syttenårig gutt uten noen form for konsekvenser.

Helt latterlig, noen folk mener at Giske ikke skal gå på bar, hva fasan er dette.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Det er irrelevant, ikke at jeg dermed tror du kommer til å forstå det av den grunn.

Giske vil ha et tillitsverv. Det får han ikke om de som skal vise han tilliten ikke har denne tilliten. Grunnen er i og for seg uvesentlig, de trenger ikke en gang en grunn. Giske har ingen rett til eller krav på å bli innstillt til noesomhelst i AP.

De langt fleste dopingmidler i idrett er lovlige å ta om man vil. Men man kan altså risikere å bli utestengt fra konkurranseidrett om man blir tatt i bruken av den. Det var ingen som noen sinne prøvde å nekte There Johaug å gå på bortoverski, kun fra å gjøre det i konkurransesammenheng.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Da #metoo-sakene dukket opp var det også folk som snakket om arbeidsmiljøloven. Den er heller ikke relevant for noen som ikke er arbeidstaker, Trond Giske er ikke ansatt i Arbeiderpartiet. Han får sin lønn som stortingsrepresentant - en posisjon han for øvrig ikke kan fjernes fra eller si fra seg.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Når den restende av partiledelsen består av en persjonlig kristen og og ei personlig muslim blir det ikke akkurat romslig for en festglad kvinnefut.

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18
    Det er irrelevant, ikke at jeg dermed tror du kommer til å forstå det av den grunn.

Giske vil ha et tillitsverv. Det får han ikke om de som skal vise han tilliten ikke har denne tilliten. Grunnen er i og for seg uvesentlig, de trenger ikke en gang en grunn. Giske har ingen rett til eller krav på å bli innstillt til noesomhelst i AP.

De langt fleste dopingmidler i idrett er lovlige å ta om man vil. Men man kan altså risikere å bli utestengt fra konkurranseidrett om man blir tatt i bruken av den. Det var ingen som noen sinne prøvde å nekte There Johaug å gå på bortoverski, kun fra å gjøre det i konkurransesammenheng.
    Det var ikke noe annet enn et politisk spill for å få fjernet Giske, jeg ser det heller som en svak ledelse i AP som ikke klarte å ta dette opp med Giske(selv om han var en av ledelsen), eventuelt stenge han ute fra samlinger en stund.

Men at han skulle miste alle sine verv og hengt ut i de fleste mediene er faktisk en skam, det Giske gjorde var kun bagateller og ikke noe straffbart.
    Hvilke retningslinjer eller regler var det han i holdt seg til i AP?

At han ikke hadde tillitt lenger er vel unnskyldningen, men konkret hva gjorde han for å miste denne?

Det blir helt feil å sammenligne Johaug sin dopingsdom med Giske saken.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.186
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    At han ikke hadde tillitt lenger er vel unnskyldningen, men konkret hva gjorde han for å miste denne?
    Hele #metoo-greia, inkludert å stikke tungen ned i halsen på motvillige ungdomspolitikere. Så forsøkte han å komme inn i varmen igjen, men satte seg selv i en situasjon hvor alle øyeblikkelig trodde det verste fordi han fortsatt ikke har tillit og ikke har gjort noe for å gjenoppbygge tillit, bare for å posisjonere seg selv for å bli kalif i stedet for kalifen som han pleier.

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18
    Helt latterlig, noen folk mener at Giske ikke skal gå på bar, hva fasan er dette.
    Han må gjerne gå på bar oftere for min del. Men det ble en glimrende illustrasjon på at han ikke har tillit.
    Fordi han er glad en mann på byen og sier ja til selfie, hva han gjorde på den baren hadde med tillitt å gjøre er for meg en gåte.

Var de jentene medlem i AP, var det i regi av AP han var på byen eller var han på byen som en privatperson for å ha det gøy, det var jentene selv som først tok kontakt og Giske forlot utestedet før de uten å gjøre noen andre framstøt.

Det er synd at vi har kommet så langt at en mann ikke kan ha det gøy på byen lenger, i hvertfall ikke en hvit middelaldrende mann.

Sist redigert:

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18
    Hele #metoo-greia, inkludert å stikke tungen ned i halsen på motvillige ungdomspolitikere. Så forsøkte han å komme inn i varmen igjen, men satte seg selv i en situasjon hvor alle øyeblikkelig trodde det verste fordi han fortsatt ikke har tillit og ikke har gjort noe for å gjenoppbygge tillit, bare for å posisjonere seg selv for å bli kalif i stedet for kalifen som han pleier.
    Hun var 23 år, Grande feide over en full gutt på 17 år og sitter som statsråd.

– Da vi skal forlate stedet presser han meg opp mot veggen. Og stikker tungen sin ned i halsen min, mot min vilje. Jeg var helt uforberedt. Etterpå spør han om jeg skal være med han til hotellet, noe jeg sier nei til.
    Det ser ut som at Giske misforsto situasjonen og trodde han hadde fått ei dame for kvelden, men alle gangene jeg har lest om så har han akseptert et nei og ikke gjort noe mer enn det, situasjonen hadde vært noe helt annet om han ikke hadde akseptert et nei, men da hadde det vel også vært straffbart.

Lina Oma mener noe av det samme som jeg poengterte:

Jeg vet hvorfor det er så pinlig stille i partiet om dagen: Det er fordi ingen har gjort jobben sin. Jens har ikke gjort jobben sin. Jonas har ikke gjort jobben sin. Anniken, leder av Arbeiderpartiets kvinnenettverk, har ikke gjort jobben sin. Raymond, tidligere partisekretær, har ikke gjort jobben sin. Vi andre i organisasjonen har ikke gjort jobben vår. Vi har stilltiende gitt vår aksept til elefanten i rommet», skriver hun.
    https://www.rights.no/2018/01/knusende-for-giske-han-stakk-tungen-ned-i-halsen-min/

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Øy, han er ikke middelaldrende ennå. Han er jo på min alder...

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.186
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^^Det er derfor jeg som Høyre-mann sier at Giske gjerne kan gå på byen oftere for min del. Det blottlegger de indre konfliktene i AP så aldeles fortreffelig. Venstrefløyen i AP kan ikke både støtte Giske og være troverdige feminister på en gang, og de slår knuter på seg i forsøkene på å gjøre begge deler. Samtidig blottlegger det Støres svakhet som leder når han ikke kan slå ned på Giskes stadige forsøk på å bli kalif i stedet for kalifen. Da vil den skjøre maktbalansen internt i AP rakne, og den dannede Støre har ikke sterk nok posisjon i AP til å tåle det. Fornøyelig, det hele, spesielt når sirkuset starter i det samme som det ser ut til at AP omsider har litt medvind i meningsmålingene.

• Liker
    Reaksjoner: ptb

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Ja, det virker som Erna tar oppslutningsfall med stor ro, vel vitende om at ledelsen i Ap må på banen igjen også foran neste stortingsvalg.

6

65finger

Gjest
    Partiene synes noe ute av takt med folkemeningen. Kihl om det egentlige problemet - Giske for gjennomgå, men så:

Slik er det diverre ikkje no. På årsmøtet i Innlandet Høgre var Kristian Tonning Riise ordstyrar. På årsmøtet i Viken Frp hadde Ulf Leirstein same oppgåve. Båe to var i fjor gjennom alvorlege #metoo-saker der partia avgjorde at dei hadde brote partiets regelverk. Det er all grunn til å tru at den tilliten desse mennene får frå partia sine, gjer at unge kvinner og menn held seg heime.
    Eg har fått tilgang til evalueringa frå årsmøtet i Viken Frp. Delegat etter delegat kom med same tilbakemelding: «Profesjonelt gjennomført årsmøte, men det at Leirstein blir sjefdirigent samtidig som Siv snakker om MeToo og overgrep var spesielt.»

www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/XwV6pm/enkeltmannsfretaket?
    hvorfor ikke overgriperene fra Høyre og FRP får mere oppmerksomhet er merksnodige. Drukner i Giske.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.402
    Torget vurderinger
    4
    Det har vel mer med at det en en kar med væskende skrubbsår på tilliten (ikke selvtilliten) oppsøker nettopp slike situasjoner som har skapt problemer tidligere.

Han er jo uenig i hendelsesforløpet i flere av varslene mot han så det er opplagt at han oppfatter situasjonene annerledes enn kvinnene som har varslet.
    Da burde han forstå bedre enn å oppsøke lignende situasjoner senere, ikke minst samme uke som partiorganene skal beslutte om han har den tillitt som skal til for nye verv. Læringskurven er ikke veldig imponerende og det er ikke vurderingsevnen heller.
    Legg til alle partikolleger han har tråkket på tærne og knuffet til side gjennom årene så har du bildet på hvorfor dette ble en sak ut av tilsynelatende ingenting.

Det har absolutt ingenting med lovbrudd eller å gjøre.

Det er egentlig ikke så vanskelig, Fjernis, men du bærer jo ditt navn med rette. :p

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.186
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    hvorfor ikke overgriperene fra Høyre og FRP får mere oppmerksomhet er merksnodige. Drukner i Giske.
    Det kan ha en sammenheng med at ingen av dem driver åpne konspirasjoner for å utfordre partilederens posisjon samtidig med å sette seg selv i stadig nye #metoo-lignende situasjoner.

6

65finger

Gjest
    ser den. men at de to overgriperene ikke er ekskludert fra partarbeid er snodig

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.186
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det kan jeg være enig i, men det er ikke mulig å sparke ut noen fra Stortinget. Seremonielle oppgaver som å være ordstyrer på et fylkesårsmøte er et typisk "pampeverv" for noen som ikke lenger har politiske ambisjoner på egne vegne. Sånn sett er det et tegn på at de er politisk døde allerede, men jeg synes det var litt unødvendig.

C

cruiser

Gjest
    ^^Det er derfor jeg som Høyre-mann sier at Giske gjerne kan gå på byen oftere for min del. Det blottlegger de indre konfliktene i AP så aldeles fortreffelig. Venstrefløyen i AP kan ikke både støtte Giske og være troverdige feminister på en gang, og de slår knuter på seg i forsøkene på å gjøre begge deler. Samtidig blottlegger det Støres svakhet som leder når han ikke kan slå ned på Giskes stadige forsøk på å bli kalif i stedet for kalifen. Da vil den skjøre maktbalansen internt i AP rakne, og den dannede Støre har ikke sterk nok posisjon i AP til å tåle det. Fornøyelig, det hele, spesielt når sirkuset starter i det samme som det ser ut til at AP omsider har litt medvind i meningsmålingene.
    Noe må du jo ha å kose deg over når ens egen regjeringskonstellasjon lekker som en sil :)

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.402
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skal ikke unnslå en smule skadefryd i tilfellet Giske.
    Det eneste som ville vært bedre i så måte var om det var godeste Martin Kolberg som ble grillet i eget fett. ;)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.777
    Sted
    Smurfeland
    Jeg skal ikke unnslå en smule skadefryd i tilfellet Giske.
    Det eneste som ville vært bedre i så måte var om det var godeste Martin Kolberg som ble grillet i eget fett. ;)
    De to ligger godt an på min topp ti liste over usympatiske personer i rikspolitikken, det skal de ha.

Sleip som en slimål, Giske. Tror ikke han kommer til å gi seg frivillig så lenge han lever.

I en kommentar til Dagbladet mandag toner Giske ned konflikten med Støre. Han innrømmer at det gikk en «en kule varmt» hos ham før helgen.

- I forbindelse med VGs feilaktige oppslag gikk det en kule varmt fra flere hold I spørsmålet om tillit. Jeg tror det er klokt at vi legger den ballen død og går videre. Jonas og jeg har jobbet tillitsfullt sammen gjennom 10 år i regjering, i sentralstyret og i stortingsgruppa. Jeg er trygg på at vi kommer til å fortsette med det på det laget som skal vinne valget til høsten, sier Giske.

- Den striden Arbeiderpartiet skal stå i framover, er kampen for Ap-ordførere over hele landet som motvekt til Høyre/Frp-regjeringen, legger Giske til.
    https://www.dagbladet.no/nyheter/giske-om-store-konflikt---klokt-a-legge-ballen-dod/70804507

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.585
    Torget vurderinger
    2
    Nå vet jeg ikke hvem som skriver innlegg for Fjernis for tiden, men han/hun/algoritmen synes å ha glemt sitt Ap-hat og innsats mot "landsforræderne" i det partiet? For nå skal Giske forsvares med nebbtang og gravemaskinklo, ser jeg.

Giske hadde null å gå på. Han tvang tillitsvalgte i Trøndelag til å innstille ham, selv om han ble bedt om å la være, fordi man visste dette ville skape negative bølger. Likevel presset han på i fylket (og brukte hva han nå hadde av pressmidler) og fikk viljen sin. Dagen etter at beslutningen ble tatt, stiller han på et utested, full og god, og henger seg på en kvinne som er tiår yngre enn ham, mens han filmes.

Nå skal man forsøke å gjøre dette til maktspill, men det handler om en mann uten situasjonsfornemmelse og uten partiånd, som kun er ute etter å fremme sin egen karriere, koste hva det vil. "Det er så jævlig vanskelig å la være," er et dårlig forsvar, når man i den grad sitter i glasshus og partikollegers integritet og tillit i organisasjonen står på spill.

Sett deg ned og les dine egne innlegg om Ap, Fjernis, for nå er du virkelig forvirret.

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.186
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Om noen trodde det var slutt nå, så var det jo selvsagt ikke det:
    https://www.dagbladet.no/nyheter/giske-om-store-konflikt---klokt-a-legge-ballen-dod/70804507
    Sjefredaktør John Arne Moen i Trønder-Avisa tror ikke bare bruene er brent.

«Ap-leder Jonas Gahr Støre har endelig fått Trond Giske på avstand. Har han et minstemål av strategisk evne, skjønner han at det kan bety begynnelsen på slutten for sin egen tid som partileder,» skriver Moen i dagens leder i Trønder-Avisa (krever innlogging).

Og advarer Støre om at det trønderen Giske nå er klar for kamp.

«Jeg tror signalene fra Trond Giske så langt viser ganske tydelig hva som nå venter: Silkehanskene er av og det duket for krig i både åpent lende og i vegetasjonen langs ytterkantene», skriver Moen i dagens leder i Trønder-Avisa.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Han må gjerne gå på bar oftere for min del. Men det ble en glimrende illustrasjon på at han ikke har tillit.
    Fordi han er glad en mann på byen og sier ja til selfie, hva han gjorde på den baren hadde med tillitt å gjøre er for meg en gåte.

Var de jentene medlem i AP, var det i regi av AP han var på byen eller var han på byen som en privatperson for å ha det gøy, det var jentene selv som først tok kontakt og Giske forlot utestedet før de uten å gjøre noen andre framstøt.

Det er synd at vi har kommet så langt at en mann ikke kan ha det gøy på byen lenger, i hvertfall ikke en hvit middelaldrende mann.
    For en mann som har tillit til Trump vil tillit forbli en gåte.

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18

For en mann som har tillit til Trump vil tillit forbli en gåte.
    Det kan du jo si, nå kommer det frem at Trump kysset ei dame i valgkampen i 2016 som ingen så.

Men i dette tilfelle så er det VG og forbundet som her gjort det største overgrepet. utsette jentene for dette kun for å skade Giske.

Vi beklager at våre to kvinnelige medlemmer har kommet i en situasjon som de ikke selv har ønsket. For oss er det viktig at de to blir ivaretatt på best mulig vis. Vi er sikre på at Fagforbundet i Oslo og den lokale fagforeninga vil bidra til dette, sier Fagforbundets nestleder, Sissel M. Skoghaug, i en pressemelding.
    https://www.nrk.no/norge/fagforbundet-kritisk-til-bekymringsmelding-mot-giske-video-1.14445809

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.198
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hadde tilliten til Giske vært gjenreist ville vel aldri dette blitt en sak - uansett bakgrunn, motiv, årsakssammenheng osv.

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18
    Nå vet jeg ikke hvem som skriver innlegg for Fjernis for tiden, men han/hun/algoritmen synes å ha glemt sitt Ap-hat og innsats mot "landsforræderne" i det partiet? For nå skal Giske forsvares med nebbtang og gravemaskinklo, ser jeg.

Giske hadde null å gå på. Han tvang tillitsvalgte i Trøndelag til å innstille ham, selv om han ble bedt om å la være, fordi man visste dette ville skape negative bølger. Likevel presset han på i fylket (og brukte hva han nå hadde av pressmidler) og fikk viljen sin. Dagen etter at beslutningen ble tatt, stiller han på et utested, full og god, og henger seg på en kvinne som er tiår yngre enn ham, mens han filmes.

Nå skal man forsøke å gjøre dette til maktspill, men det handler om en mann uten situasjonsfornemmelse og uten partiånd, som kun er ute etter å fremme sin egen karriere, koste hva det vil. "Det er så jævlig vanskelig å la være," er et dårlig forsvar, når man i den grad sitter i glasshus og partikollegers integritet og tillit i organisasjonen står på spill.

Sett deg ned og les dine egne innlegg om Ap, Fjernis, for nå er du virkelig forvirret.
    Har du bevis på at Giske tvang tillitsvalgte i Trøndelag til å innstille ham eller er det det vanlige oppfunnet fasiten du pleier å komme med?

Hva har denne saken egentlig med AP å gjøre, det er en mann som er på byen og blir spurt om selfie og han sier ja, deretter skjer det ingen ting mer og Giske dro fra utestedet før jentene selv om VG prøvde å få det til at jentene forlot lokalet før Giske.

Dette har heller ikke noe med mine synspunkter om AP, jeg liker ikke partiet med eller uten Giske, det er heksejakten på Giske jeg reagerer på, vi har en statsråd som feide over en 17 år gammel full gutt mens Giske skal henges ut for noe småtteri.

Giske skulle vært fjernet i 2012 da det kom frem at han hadde prøvd å sette sine venner i viktige posisjoner, når AP ikke fjernet han den gangen så blir dette metoo greiene enda mer latterlig for å ta fra Giske alle hans verv.

Siden du hadde nicket vredensgnag her på forumet og byttet uten grunn til dagens nick så lurer jeg på om du er den personen som skriver i VG med nicket Vredens gnag?

Rød pose: Konspirasjonsteoretikere. Tanker om at den norske regjeringen egentlig styres av jøder i New York, at befolkningen utsettes for kjemikalier for å holde motstanden nede og at kongen egentlig en øgle fra planeten Serpo skal i rød pose.

Grønn pose: Klimaskeptikere. Gjelder også alle onkler i familieselskap som bruker hvert eneste snøfall som bevis på at kloden slettes ikke blir varmere – og at 5000 NASA-forskere burde ha gått noen år på Livets Harde Skole. Bruker du magefølelsen for å motbevise 100 års forskning, er grønn pose noe for deg.

Gul pose: Ulvedebatt. Begge sider. Bare å tømme seg.

Brun pose: Rasister. Hvis du med ufullstendige, innskutte leddsetninger forsøker å argumentere for at menneskers intelligens og egenskaper er basert på hudfarge, er du rasist. Du blir ikke mindre rasist fordi du har funnet en nettside der alle er enige med deg. Bruk brun pose.
    https://www.vredens-gnag.no/renovasjonsetaten-tar-over-norske-kommentarfelt/

Det er jo så i se det samme som du skriver på forumet her og ikke alle er enig i den vredens gnag som i tider får sine synspunkter publisert i VG en gang i blant.

https://resett.no/2019/01/09/vgs-vredens-gnag-tar-fram-soppelposen/

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Herre Gud, selv børn lærer at holde fingeren fra ilden efter at ha brændt sig.

Manden må jo være alkoholiker, eller mindre bemidlet når han går ut og stikker fingeren, i den samme ild, som sved ham noget så grusomt en gang tidligere.

Her taler vi om idioti, kun overgått av en anden kendt Amerikans, politiker som også har problemer med at holde gamle mands pikken hjemme.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Da har jeg sett den famøse videoen og jeg sliter ærlig talt med å se hva Giske gjør galt. Det er relativt stort sprik mellom beskrivelsen (beføling osv) og hva videoen faktisk viser , samt at angivelig var det hun som spurte om en videoselfie med Giske. Og hvordan man - basert på videoen - får det til at damen trekker seg unna Giske er et komplett mysterium da det er helt åpenbart at det er Giske som forlater scenen.

(videoen er i linken under for den som er interessert)

Førre helg var dei to kvinnene på utestaden Bar Vulkan i Oslo saman med fleire andre for å feire bursdag. Der var også Trond Giske. Då dei såg han i barkøa, tok dei kontakt. Men dei opplevde ikkje topp-politikaren som særleg pratsom.

Ut på natta kom Giske likevel bort til bursdagslaget. Dei ba om å få ta selfies med han, og i halv to-tida på natta vart den etterkvart så berømte videosnutten filma.
    ...

– Giske sto tett. Det var gøy eit lite øyeblikk. Så var det over. Han hadde handa på hofta mi, det gjer at det ser drygt ut. Men eg opplevde det uproblematisk, seier kvinna

https://www.nrk.no/norge/kvinnene-bak-giske-video-foler-seg-brukte-i-politisk-spel-1.14445082

Det skal ikke mye til å bli trukket fra en nominasjonsprosess i AP i alle fall. Om han burde vært der i utgangspunktet er en annen diskusjon, men lista ligger svært lavt. Ikke så vanskelig å skjønne at Giske er snurt på denne saken i alle fall, da helt uavhengig av om han faktisk har forståelse for hvorfor han er kontroversiell grunnet tidligere hendelser.

Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.585
    Torget vurderinger
    2
    Står godt beskrevet i denne kommentaren fra Ramnefjell, Weld, om hva Giske gjør galt.

Tydelig at Fjernis er uvitende om hvordan et parti er bygd opp, hvordan Giske har bygd seg makt og hva det har kostet å støtte ham.

Verdt å lese hele.

Hvis vi analyserer etterspillet maktpolitisk, er konklusjonen likevel forbilledlig klar: Tilstrekkelig mange i Trøndelag Ap så en partiveteran framstå på en måte som gjorde at de mistet lysten til å kjempe for ham med nebb og klør. Å være i kategorien «Giskes våpendrager» har en politisk kostnad. Det er grenser for hvor mye du er villig til å ofre for å stå last og brast.

Det tydeligste eksempelet på at det brast, fikk vi i dag tidlig. Jorodd Asphjell, leder for nominasjonskomiteen i Trondheim, Giskes tidligere høyt erklærte støttespiller, var ikke til å rikke på NRKs «Politisk kvarter». Selv om statskanalen nettopp hadde kjørt toppsak på at jentene som hadde laget dansevideoen på Bar Vulkan følte seg brukt i politisk øyemed, og selv om intervjueren grillet ham om det samme, vek ikke Asphjell fra konklusjonen: Ved å stille seg i en slik situasjon hadde Giske utvist dårlig dømmekraft, og dermed var det ikke mulig å innstille ham som styremedlem i Trøndelag Ap.

https://www.dagbladet.no/kultur/den...ke-og-store-ma-kreve-pengene-tilbake/70808715

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    ^ jeg skjønner spiller rundt og mener personlig at han aldri burde vært aktuell kandidat i utgangspunktet. Men det er åpenbart et skjørt korthus han har stablet opp når det skal så lite som dette til å velte hele opplegget.

Jeg er ikke enig i at Giske har utvist dårlig dømmekraft i denne konkrete situasjonen på Bar Vulkan. Han har gjort noe som er helt uskyldig og i alle fall ikke klenget seg inn på ungpiker mot deres vilje - som er hva det vitterlig ble fremstillt som i børjan. Om han burde skjønt hvordan dette ville bli brukt mot han er en annen sak, og basert på videoen og hvordan den i det hele oppstod er det ikke så lett å lande på konkulsjonen om at han burde har forutsett det videre hendelsesforløpet.

På en annen side er nok pipelinen av upubliserte Giske-saker såpass lang at det uansett ville dukket opp noe annet ved en "passende" anledning. Sånn sett endrer det kanskje ikke så mye når alt kommer til alt.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.186
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ...ooog i neste episode av Forviklingar:
    https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-skammer-meg-det-er-nok-na/70809372
    «Da har jeg meldt meg ut av Arbeiderpartiet. Etter mange år som medlem og tillitsvalgt føles det som en lettelse.»

Slik innleder tidligere statssekretær i justisdepartementet og tidligere leder for Aps Homonettverk, Kristin Bergersen, sitt Facebook-innlegg. Etter en årrekke i partiet, sier hun nå takk for seg.

- Arbeiderpartiet er et likestillingsparti, og behandlingen og tilgivelsen av Giske hører ikke hjemme i vårt parti. Det burde vært sagt ifra tidligere om at dette ikke er akseptabelt. Når man så behandler saken og lar Giske komme tilbake igjen allerede nå, så er det ikke en prosess jeg kan stille meg bak, sier Bergersen til Dagbladet.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Dette dreier seg ikke om hva Giske har lov til. Det dreier seg kun om tillit. Dømmekraften er redskapet har har for å manøvrere seg gjennom situasjonen han selv har satt seg i. Hvordan opplever du tilliten fra partifellene, Giske?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn