Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Nok et fint eksempel på at Norge er et lite land og hver og en av oss velger sin omgangskrets i et svært lite subset av det utvalget. Dette fremstår riktig nok som samrøre på relativt høyt nivå, men at (politiske) journalister alle og enhver over tid skal være uavhengige fra folkene de dekker er nok en utopi.
    De av oss som hadde mulighet til å besøke Tostrupkjelleren for 20 år siden skjønte fort hvorfor stedet var Norges fuktigste samrøre mellom politikk og journalistikk.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.660
    De av oss som hadde mulighet til å besøke Tostrupkjelleren for 20 år siden skjønte fort hvorfor stedet var Norges fuktigste samrøre mellom politikk og journalistikk.
    Jepp var der selv ved en anledning (bekjent jobbet i Dagbladet en stund) og det var.. vel... ganske opplagt hva som kunne skje på et slikt sted.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.092
    Torget vurderinger
    23
    Ser ikke akkurat ut som en fighter...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Du er ikke akkurat verdensmester i dømmekraft hvis du lager en varslersak om en tredje person som ikke har opplevd noe negativt.

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Ser ikke akkurat ut som en fighter...
    Ser ut som vedkommende som tar over jobben får en del opprydding å gjøre.
    a) har de ikke scanner?
    b) er det virkelig nødvendig å printe ut alt her i verden?

:) :)

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.065
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt med fysisk kopi av internett i tilfelle nedetid.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Angrep på politikere er politisk motivert, og helt klart denne gangen. Det har jo vært mange episoder etterhvert. Hvem det er vet vi jo ikke men å regne med at vi bår lete på ytre venstrefløy som Antifa, svenskinspirert ungdom eller islamkameratene er rimelig sannsynlig,
    Og så viste det seg at synderen befant seg under Wara´s dyne

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.668
    Torget vurderinger
    2
    Angrep på politikere er politisk motivert, og helt klart denne gangen. Det har jo vært mange episoder etterhvert. Hvem det er vet vi jo ikke men å regne med at vi bår lete på ytre venstrefløy som Antifa, svenskinspirert ungdom eller islamkameratene er rimelig sannsynlig,
    53792955_10157341831895409_7597097367602462720_n.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ja her ble jeg lurt trill rundt. Denne så jeg ikke komme.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.638
    Fort gjort å bli lurt når man er litt...….ensporet og naiv.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.901
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil vel heller si.... når man har bestemt seg for svaret på forhånd.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Som i at du ikke hadde tatt tilstrekkelig høyde for at også samboeren kunne være en Antifa, svenskinspirert islamkameratisk ungdom?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.638
    Som i at du ikke hadde tatt tilstrekkelig høyde for at også samboeren kunne være en Antifa, svenskinspirert islamkameratisk ungdom?
    Wara må være ganske dum. Tenk å ha levd med en kvinne med slike ideologier i 27 år og ikke merket noe til det. Makan til fehode.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.092
    Torget vurderinger
    23
    Hva er det egentlig denne samboeren ønsker å oppnå?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det sliter jeg også med å se. Selv de mest hardbarkede Frp-motstandere ser jo ikke på Wara som noen inkarnasjon for alt de hater. At Listhaug klarer å provosere så det rekker er ikke vanskelig å se, men Wara er jo det stikk motsatte og mer en pragmatisk økonom om noe, og er svært unaturlig mål for aktivister som er opptatt av å kjempe mot "rasistene". Jeg er skuffet over meg selv som ikke oppfattet dette tidligere.

Det var vel kanskje det politiet så. At det var noe som skurret.

Münchausen by proxy er vel kanskje min spekulering nå. Nå spør det om Wara er same nok til å avlive et sykt reinsdyr eller om han binder seg til masten i et synkende skip og trekker seg tilbake av familehensyn (som for en gangs skyld ville gitt mening).

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hun anmeldte et teater, saken ble henlagt......
    Det skal være stor takhøyde for teater, kunst og kultur. Selv, og kanskje spesielt, når man misliker hva som sies. Ytringsfrihet skal sår sterkt. Så jeg er glad for en henleggelse selv om jeg støtter hva de holder på med.

Hoffnarr er som advocatus diaboli et sunnhetstegn. De med makt som stenger ned dette stenger også ned for nødvendig kritikk.

Det eneste jeg misliker sterkt med dette teateret er bruk av doxing* av politiske motstandere. Det er way over min grense for hva som er akseptabelt, samme hvor sterkt man misliker noen og hva de mener om hva som helst.

*Å legge ut privat informasjon om noens identitet: Bosted, kredittkort, hvor barna går på skole, privat informasjon, arbeidsgiver, bekjente etc. Alt som åpner for at man kan angripe en person indirekte gjennom å gjøre livet deres surt fordi man er uenige i hva de mener, eller i verste fall legge til rette for at spesielt sinte individer lettest mulig skal kunne bedrive selvtekt... i den gode saks tjeneste.

Sist redigert av en moderator:
    6

65finger

Gjest
    Enig deph. Hun kan ha «klikket» uansett er dette en trist sak og i liten grad egnet for harselas.
    «Se hvor dumt det var å henlegge, vi er i livsfare»

G

Gjestemedlem

Gjest
    Enig deph. Hun kan ha «klikket» uansett er dette en trist sak og i liten grad egnet for harselas
    Harselas er ikke på sin plass her. Men vi skal ikke tie eller å la være å diskutere litt om hva dette handler om, eller prøve å forstå.

På den ene side er det straffbart med falske anmeldelser. Og det må bli slått hardt ned på. Slikt kaster bort politiets ressurser og det undergraver ekte anmeldelsers troverdighet.

Med Jussie Smollett i bakhodet så ser man hvordan slikt kan slå hardt tilbake. Løgn og uærlighet skal straffe seg... samme hvor edle man tenker sine hensikter måtte være.

R

rr30629

Gjest
    Tror ikke dette med filmingen gjorde det største utslaget for The Sambo, hun flippet ut da hun oppdaget at det var en muslimsk flykning med i stykket, det taklet hun rett og slett ikke. Tror ikke det er mer avansert enn som så. Hun dukket opp under oppføringen av stykket og lagde scener, hun dukket opp under diskusjoner og merkelig nok så skjedde det ting hjemme rett etterpå.

Men når man setter i gang noe slikt som dette så må man jo også være overbevist om at man er lurere enn alle andre.

Jeg har stor sans for at det skrevne ord, et teaterstykke, kunst etc. klare å få folk til å flippe ut, det betyr at det fortsatt er håp.

"- Waras samboer møtte opp på en av de opprinnelige forestillingene på teateret og oppførte seg veldig merkelig. Hun hadde veldig rar og aggressiv oppførsel. Da visste ikke mine klienter hvem hun var, og trodde hun kunne være fra Stopp Islamiseringen av Norge eller en annen bevegelse.

- I ettertid fant de ut hvem det var og mine klienter har forklart for PST at Waras samboer spesielt viste interesse for Sara Baban, som er flyktning og muslim, i sosiale medier, sier Wessel-Aas."

Harselering mottas.

6

65finger

Gjest
    Du klarer ikke å forestille deg at dette stikker noe dypere enn det vanlige uslamhatet? Tenner på bilen til samboeren rett ved huset?
    Harselering mottas? Stikk i huet i en bøtte med kaldt vann.

R

rr30629

Gjest
    Når det varer over tid så har man tenkt, planlagt og gjennomført. Ingen sympati herfra. Uansett størrelse på bøtta og temperatur på vannet.

Eller mener du seriøst at alle andre skal ta hensyn til henne her inne fordi du ut fra luften har funnet ut at det kanskje er en sykdom/diagnose i bildet og at det derfor egentlig er synd på henne?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.716
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det sliter jeg også med å se. Selv de mest hardbarkede Frp-motstandere ser jo ikke på Wara som noen inkarnasjon for alt de hater. At Listhaug klarer å provosere så det rekker er ikke vanskelig å se, men Wara er jo det stikk motsatte og mer en pragmatisk økonom om noe, og er svært unaturlig mål for aktivister som er opptatt av å kjempe mot "rasistene". Jeg er skuffet over meg selv som ikke oppfattet dette tidligere.

Münchausen by proxy er vel kanskje min spekulering nå. Nå spør det om Wara er same nok til å avlive et sykt reinsdyr eller om han binder seg til masten i et synkende skip og trekker seg tilbake av familehensyn (som for en gangs skyld ville gitt mening).
    Er Wara samboer med et sykt reinsdyr? Jeg får de merkeligste bildene i hodet;)

• Liker
    Reaksjoner: ptb
    G

Gjestemedlem

Gjest

Er Wara samboer med et sykt reinsdyr? Jeg får de merkeligste bildene i hodet;)
    Forholdet virker litt merkelig, og jeg kan se for meg at Wara må velge om han skal fortsette å være sammen med henne eller fortsette sin politiske karriere. Forutsatt at hun faktisk har gjort det hun er tiltalt for da.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.660
    Så for å oppsummere den helt uskyldige dansevideosaken ble ikke Giske innstilt av valgkomiteen i Trøndelag AP fordi en utenforstående fagforeningsfyr sendte en bekymringsmelding og VG diktet opp sitater og trykte noe de visste på forhånd var feil og løy om at de hadde fått fra NRK og den det omhandlet ikke ville ha noen omtale av saken da det ikke var en sak i utgangspunktet. Fin gjeng.

S

Slubbert

Gjest
    AP i et nøtteskall, makt- og intrigepartiet over alle. Til å snakke så mye om arbeidsforhold har de lite orden i eget hus.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.660
    AP i et nøtteskall, makt- og intrigepartiet over alle. Til å snakke så mye om arbeidsforhold har de lite orden i eget hus.
    Her er det vel mer VG som har opptrådd kritikkverdig. Giske har ikke gjort noe galt.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.442
    Torget vurderinger
    2
    Hva mener du med det ,?legger merke til de som virkelig stod opp mot Giskemafiaen og mot trakkasseringen av yngre damer som feks Hans Kristian Amundsen
    er blitt fjernet, bare Hadia igjen nå.
    Giskes kameraderi og samrøre mellom politiske personlige venner og offentlige stillinger ( Entra saken) og renkespill er grunn nok til holde fyren unna alle politiske og offentlige posisjoner. At han er en grisete innpåsliten tufs kommer bare på toppen .Om Ap skal ha noe håp om regjeringsmakt bør de holde dusten politisk gravlagt. Vi stemmekveg som kunne vært tilbøyelige til å stemme AP faller garantert bort om Giske kommer i valgbar posisjon. At AP sentralt ikke skjønner det er nesten ubegripelig.Ap- Trønderne er bare for teite til innse noe som helst ... og bør beskyttes mot seg selv

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Her er det vel mer VG som har opptrådd kritikkverdig. Giske har ikke gjort noe galt.
    giske kan vel her saksøke VG for injurier? (dog, neppe så lurt da VG vil dra frem gamle saker i bevisføringen)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.268
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Denne historien er nokså ødeleggende for tilliten til VG. Dikte opp direkte sitater og forsøke å legge ord i munnen på intervjuobjektet for å fremstille saken motsatt av hva hun forsøkte å si - hvis dette stemmer er det noen som bør miste jobben, prompte. Ingen sympati for Giske, men slik kan vi ikke ha det.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    At en ikke forstår at det er greit når en person, som instrumentaliserer hendelser hvor de involverte ikke hadde noe å utsette eller kritisere, bare for å gjøre seg selv til brikke i et maktspill, får returen når falskheten kommer for en dag, er hinsides min normalforstand. Godt er det at folk må ta konsekvensen av egen falskhet.

Du mener kanskje at slik rettferdighet ikke er noe å gledes over.

Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Intrigemakeriet er i alle partier, - hva har vi ikke sett i V, KrF i den senere tid, og ingen skal fortelle meg at det er noe bedre i H og FrP - om enn ikke alltid like åpenlyst. Problemet i dag er at maktkamp og intrigemakeri er blitt viktigere enn politikk, - eller som en lokalpolitiker så treffende uttrykte det - " Det handler ikke om politikk - det handler om posisjoner..."

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.421
    Torget vurderinger
    4
    Det faktiske innholdet i dansesaken og Ap sin tillitt til Giske er to forskjellige saker.

Selv om VG var noe vel ivrig og senere har tatt trippel gullmedalje i den populære øvelsen Å Legge Seg Flat så har det hele tiden vært opplagt at det ikke var noe alvorlig som skjedde.

For å sitere meg selv fra dagen etter:
    Rett skal være rett.

– Videoen ser verre ut enn det var. Det var ikke noe mer enn en dans. Det var vi som tok kontakt med han, ikke omvendt. Det var ikke noe annet enn hyggelig tone. Vi opplevde det som uproblematisk og greit, og han gikk vel fra utestedet før vi gjorde, sier hun.

Dessverre rokker ikke det ved at han har vist elendig vurderingsevne ved å sette seg selv i en potensielt kompromitterende situasjon.
    Som en svært offentlig person, men den forhistorien, og den timingen.
    At VG er trampet i klaveret i deres fremstilling av saken endrer ikke selve problemet med Giske,
    - Han klarer ikke holde seg unna som situasjoner som er potensielt kompromitterende eller som kan misforståes, vris på, eller på annen måte trekke mediafokus over på personen Giske fremfor partiet Ap. At slike saker kan både ulme og eksplodere i media og eller sosiale media, uavhengig av det faktiske innholdet, er noe en ellers mediavant rikspolitiker bør forstå og ta følgene av. Spesielt i de dager da han forsøker på et svært kontroversielt comeback, med hans ferske forhistorie, OG han ble advart mot å stille på selfier av partikollegaen han var sammen med, som attpå var leder av valgkomiteen som skulle sikre comebacket.
    Dessuten, - at noen av tærne han gjennom årene har tråkket på i maktkamper benytter en slik anledning til å tuppe tilbake er bare å forvente. Noe annet er grenseløst naivt.

At han nå gråter for sin gamle mor og indignert roper om maktkamp er bare patetisk.

At VG var overivrige og lagt seg flate rokker ikke ved at Giske er uegnet til sentrale tillitsverv på noen måte.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.660
    Men at VG direkte lyver styrker inntrykket av en velregissert kampanje med mange kokker for å få bort Giske.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn