S
Slubbert
Gjest
Uten at det er saken vedkommende; ja, i høyeste grad.Petterone skrev:For Konge og Fedrelandet het det den gangen jeg gjorde min plikt.
Tydligvis gått ut på dato ?
Uten at det er saken vedkommende; ja, i høyeste grad.Petterone skrev:For Konge og Fedrelandet het det den gangen jeg gjorde min plikt.
Tydligvis gått ut på dato ?
Mye bra her Honk. Et par komma for mye, men ellers bra. M+Honkey-Chateau skrev:Ja, fy faen. Og hele tiden reiser de rundt og sliter ut veiene våre sånn at de skal få høyere skatt og sånt og så elsker de alle kommunister og reiser til sovjet og der og viser seg på tv så de får toppjobber i alle mulige organisasjoner bare se på gro og de der og så skryter de av gadafi før de bomber ham så de skal få toppjobber i afrika og der sånn at vi bare må betale masse uhjelp til de unnasluntrerne og slabbedaskene og hva har han der garstøre gjort for oss som hører til her og har betalt den alt for høye apskatten uten å få en dritt igjen og tannlegene og advokatene kostger jo faenmeg skjorta bare for at de skal få komme foran i skøen og sånn bare se på gro og de og fy faen ta de derre kommunistjævlene jens og gor og hva de heter og han landssvikeren solheim jeg spyr, og ikke få meg til å tenke på de aller verste i senterpartiet makan til feige landssvikere hele gjengen, bare bønder som vi må betale alle pengene våre til sånn at de får toppjobber i bondeorganisasjonene i hele verden bare se på han idioten lundteigen hva har han gjort annet enn å sutre på tv og suge til seg pengen våre er ikke rart det går på trynet håper kongen faen meg tar hele gjengen og sender dem til sydpolen det hadde vært helt konge ihværtfall.Smorte24 skrev:Snart 40 faktisk, har jobbet siden jeg var 18 år og kun vært arbeidsledig i 1 mnd i karrieren, så jeg har vel betalt skatt i alle mine år, det blir litt mindre i lommeboken hver gang det er AP regjering. De skal jo gi pengene til alle diktaturer de finner så de får en toppjobb i FN eller EU.vredensgnag skrev:Landssvikeren Jens? Hva har du gjort for landet siden du var 20, smorte? Eller er du 20 ennå?Smorte24 skrev:Ble litt varmt under føttene til landssvikeren Jens at han måtte be om hjelp ser det ut som.
;DHonkey-Chateau skrev:Ja, fy faen. Og hele tiden reiser de rundt og sliter ut veiene våre sånn at de skal få høyere skatt og sånt og så elsker de alle kommunister og reiser til sovjet og der og viser seg på tv så de får toppjobber i alle mulige organisasjoner bare se på gro og de der og så skryter de av gadafi før de bomber ham så de skal få toppjobber i afrika og der sånn at vi bare må betale masse uhjelp til de unnasluntrerne og slabbedaskene og hva har han der garstøre gjort for oss som hører til her og har betalt den alt for høye apskatten uten å få en dritt igjen og tannlegene og advokatene kostger jo faenmeg skjorta bare for at de skal få komme foran i skøen og sånn bare se på gro og de og fy faen ta de derre kommunistjævlene jens og gor og hva de heter og han landssvikeren solheim jeg spyr, og ikke få meg til å tenke på de aller verste i senterpartiet makan til feige landssvikere hele gjengen, bare bønder som vi må betale alle pengene våre til sånn at de får toppjobber i bondeorganisasjonene i hele verden bare se på han idioten lundteigen hva har han gjort annet enn å sutre på tv og suge til seg pengen våre er ikke rart det går på trynet håper kongen faen meg tar hele gjengen og sender dem til sydpolen det hadde vært helt konge ihværtfall.Smorte24 skrev:Snart 40 faktisk, har jobbet siden jeg var 18 år og kun vært arbeidsledig i 1 mnd i karrieren, så jeg har vel betalt skatt i alle mine år, det blir litt mindre i lommeboken hver gang det er AP regjering. De skal jo gi pengene til alle diktaturer de finner så de får en toppjobb i FN eller EU.vredensgnag skrev:Landssvikeren Jens? Hva har du gjort for landet siden du var 20, smorte? Eller er du 20 ennå?Smorte24 skrev:Ble litt varmt under føttene til landssvikeren Jens at han måtte be om hjelp ser det ut som.
O.H. Langeland var det jeg mente, han kom med 2 bøker ang sviket til AP og de ble forbudt i 1958Gubra skrev:Kjell Fjørtoft og O.H.Langeland? Boka til Langeland ble forøvrig forbudt av regjeringen etter krigen......Smorte24 skrev:I denne saken?HC skrev:Landssvikeren? Uten å støtte Jens' lite gjennomtenkte og smålige opptreden i denne saken så er det vel mulig at du blåser dette litt ut av proposjon?Smorte24 skrev:Ble litt varmt under føttene til landssvikeren Jens at han måtte be om hjelp ser det ut som.
Han dummer seg jo ut eller ljuger hver eneste gang han snakker.
Å gi penger til land som har en ideologi med at vi er fienden og må utslettes, gamle og syke dør fordi vi ikke har penger til å gi di det de trenger, gir asyl til f eks taliban medlemmer, folk dør på veiene pga dårlige veier osv.
Det er ikke tilfeldig at de 2 siste statsministrene som har vært fra AP har fått toppjobber i utlandet, omtrent hele AP gjennom alle år har vært landssvikere.
Burde lese bøkene om hva som ble gjort av AP før,under og etter krigen, det er skremmende å lese. husker ikke navnet på forfatteren men skal sjekke det når jeg kommer hjem.Så hva bra har ikke Stoltenberg gjort for oss etniske norske?
Kalle J.S. landssviker er vel i drøyeste laget men på den annen side tittulerer jo Deff Erna Solberg som landssviker uten at det blir ramaskrik på Hfs.
Hederstegnene gis for personlig innsats og ikke for politikk! Å blande de to tingene er uhørt. Den kunne du ha spart deg (dersom jeg tolket deg riktig).fjellvåk skrev:Er ikke så opptatt av kors og sånn men er det slik at det ble delt ut slike krigskors både til noen som sloss mot en okkupasjonsmakt og til noen som var en del av en okkupasjonsmakt?
Jeg må si at jeg ikke vet hva/hvem du sikter til her så du har nok tolket meg feil, rett og slett.berxter skrev:Hederstegnene gis for personlig innsats og ikke for politikk! Å blande de to tingene er uhørt. Den kunne du ha spart deg (dersom jeg tolket deg riktig).fjellvåk skrev:Er ikke så opptatt av kors og sånn men er det slik at det ble delt ut slike krigskors både til noen som sloss mot en okkupasjonsmakt og til noen som var en del av en okkupasjonsmakt?
B
Det var da endelig godt, og jeg beklager i såfall at jeg gikk i vranglås. Jeg tolket det som står i rødt som et forsøk på politisering av medaljetildelingen. Krigskorset ble forresten innført av London- regjeringen i 1941, og dermed aldri brukt av okkupanten.fjellvåk skrev:Jeg må si at jeg ikke vet hva/hvem du sikter til her så du har nok tolket meg feil, rett og slett.berxter skrev:Hederstegnene gis for personlig innsats og ikke for politikk! Å blande de to tingene er uhørt. Den kunne du ha spart deg (dersom jeg tolket deg riktig).fjellvåk skrev:Er ikke så opptatt av kors og sånn men er det slik at det ble delt ut slike krigskors både til noen som sloss mot en okkupasjonsmakt og til noen som var en del av en okkupasjonsmakt?
B
Jet tror han med det du markerer i rødt mener å antyde at vi ( Norge ) er okkupant i Afganistan ! Og vel.... ?berxter skrev:Det var da endelig godt, og jeg beklager i såfall at jeg gikk i vranglås. Jeg tolket det som står i rødt som et forsøk på politisering av medaljetildelingen. Krigskorset ble forresten innført av London- regjeringen i 1941, og dermed aldri brukt av okkupanten.fjellvåk skrev:Jeg må si at jeg ikke vet hva/hvem du sikter til her så du har nok tolket meg feil, rett og slett.berxter skrev:Hederstegnene gis for personlig innsats og ikke for politikk! Å blande de to tingene er uhørt. Den kunne du ha spart deg (dersom jeg tolket deg riktig).fjellvåk skrev:Er ikke så opptatt av kors og sånn men er det slik at det ble delt ut slike krigskors både til noen som sloss mot en okkupasjonsmakt og til noen som var en del av en okkupasjonsmakt?
B
B
Og i såfall beklager jeg IKKE det jeg skrev, og opprettholder mitt første innlegg. Det var mistanken min..., og hvis fjellvåk vil gi en nærmere forklaring ville det være kjekt.Spiralis skrev:Jet tror han med det du markerer i rødt mener å antyde at vi ( Norge ) er okkupant i Afganistan ! Og vel.... ?berxter skrev:Det var da endelig godt, og jeg beklager i såfall at jeg gikk i vranglås. Jeg tolket det som står i rødt som et forsøk på politisering av medaljetildelingen. Krigskorset ble forresten innført av London- regjeringen i 1941, og dermed aldri brukt av okkupanten.fjellvåk skrev:Jeg må si at jeg ikke vet hva/hvem du sikter til her så du har nok tolket meg feil, rett og slett.berxter skrev:Hederstegnene gis for personlig innsats og ikke for politikk! Å blande de to tingene er uhørt. Den kunne du ha spart deg (dersom jeg tolket deg riktig).fjellvåk skrev:Er ikke så opptatt av kors og sånn men er det slik at det ble delt ut slike krigskors både til noen som sloss mot en okkupasjonsmakt og til noen som var en del av en okkupasjonsmakt?
B
B
Ja jeg mener at vi, Norge, er en del av en okkupasjonsmakt i Afghanistan. Men det jeg skrev var ikke noe spark eller lignende til de som fikk kors, det har de sikkert fortjent, men til de politikerene som sender unge friske nordmenn til Afghanistan som en del av en okkupasjonsmakt, og når noen dessverre mister livet så står de samme politikeren der i finstasen og deler ut kors til de etterlatte. Beklager, men jeg blir provosert, forbanna, sint og dritlei hele bunten. Igjen; innlegget mitt var IKKE noe pek til de som ble hedret.berxter skrev:Og i såfall beklager jeg IKKE det jeg skrev, og opprettholder mitt første innlegg. Det var mistanken min...Spiralis skrev:Jet tror han med det du markerer i rødt mener å antyde at vi ( Norge ) er okkupant i Afganistan ! Og vel.... ?berxter skrev:Det var da endelig godt, og jeg beklager i såfall at jeg gikk i vranglås. Jeg tolket det som står i rødt som et forsøk på politisering av medaljetildelingen. Krigskorset ble forresten innført av London- regjeringen i 1941, og dermed aldri brukt av okkupanten.fjellvåk skrev:Jeg må si at jeg ikke vet hva/hvem du sikter til her så du har nok tolket meg feil, rett og slett.berxter skrev:Hederstegnene gis for personlig innsats og ikke for politikk! Å blande de to tingene er uhørt. Den kunne du ha spart deg (dersom jeg tolket deg riktig).fjellvåk skrev:Er ikke så opptatt av kors og sånn men er det slik at det ble delt ut slike krigskors både til noen som sloss mot en okkupasjonsmakt og til noen som var en del av en okkupasjonsmakt?
B
B
B
Yup - de glemte å lese grunnloven igjen. Det syns jeg politikerne våre er blitt flinke til.vredensgnag skrev:§25.
Kongen har høieste Befaling over Rigets Land- og Sømagt. Den maa ikke forøges eller formindskes, uden Storthingets Samtykke. Den maa ikke overlades i fremmede Magters Tjeneste, og ingen fremmede Magters Krigsfolk, undtagen Hjælpetropper imod fiendtligt Overfald, maa inddrages i Riget uden Storthingets Samtykke.
Landeværnet og de øvrige Tropper, som ikke til Linjetropper kunne henregnes, maa aldrig, uden Storthingets Samtykke, bruges udenfor Rigets Grænser.
Fremragende, reddet dagen min, takk.Honkey-Chateau skrev:Ja, fy faen. Og hele tiden reiser de rundt og sliter ut veiene våre sånn at de skal få høyere skatt og sånt og så elsker de alle kommunister og reiser til sovjet og der og viser seg på tv så de får toppjobber i alle mulige organisasjoner bare se på gro og de der og så skryter de av gadafi før de bomber ham så de skal få toppjobber i afrika og der sånn at vi bare må betale masse uhjelp til de unnasluntrerne og slabbedaskene og hva har han der garstøre gjort for oss som hører til her og har betalt den alt for høye apskatten uten å få en dritt igjen og tannlegene og advokatene kostger jo faenmeg skjorta bare for at de skal få komme foran i skøen og sånn bare se på gro og de og fy faen ta de derre kommunistjævlene jens og gor og hva de heter og han landssvikeren solheim jeg spyr, og ikke få meg til å tenke på de aller verste i senterpartiet makan til feige landssvikere hele gjengen, bare bønder som vi må betale alle pengene våre til sånn at de får toppjobber i bondeorganisasjonene i hele verden bare se på han idioten lundteigen hva har han gjort annet enn å sutre på tv og suge til seg pengen våre er ikke rart det går på trynet håper kongen faen meg tar hele gjengen og sender dem til sydpolen det hadde vært helt konge ihværtfall.Smorte24 skrev:Snart 40 faktisk, har jobbet siden jeg var 18 år og kun vært arbeidsledig i 1 mnd i karrieren, så jeg har vel betalt skatt i alle mine år, det blir litt mindre i lommeboken hver gang det er AP regjering. De skal jo gi pengene til alle diktaturer de finner så de får en toppjobb i FN eller EU.vredensgnag skrev:Landssvikeren Jens? Hva har du gjort for landet siden du var 20, smorte? Eller er du 20 ennå?Smorte24 skrev:Ble litt varmt under føttene til landssvikeren Jens at han måtte be om hjelp ser det ut som.
Jeg mener at personen ikke skal være politisk engasjert, grunnen er at de ikke vil uttale seg om saker som kan skade regjeringen.baluba skrev:Hva er de som ikke gjør Mæland kvalifisert? Det at en regjering velger en av sine til en toppjobb er ikke noe nytt. Det har alle regjeringer gjort, og hvis Siv kommer til makten så kommer hun også til å gjøre det. Er hans fortid som AP-medlem alene noe som gjør ham ukvalifisert? Eller der det hans bakgrunn som psykiater? For leder-erfaringen kan det jo ikke være, den er jo det man ser etter i første omgang.
Mener du at stillingen kun skal kunne bekles av en med politi eller juridisk bakgrunn?
Politiets Fellesforbund er jo en fagforening for politansatte og politistudenter. Det blir jo litt underlig når man skal ta en fagforenings leder som fasit og ikke bare som et utspill for å sikre sine medlemmer bedre lønn og arbeidsforhold.Smorte24 skrev:Jeg mener at personen ikke skal være politisk engasjert, grunnen er at de ikke vil uttale seg om saker som kan skade regjeringen.baluba skrev:Hva er de som ikke gjør Mæland kvalifisert? Det at en regjering velger en av sine til en toppjobb er ikke noe nytt. Det har alle regjeringer gjort, og hvis Siv kommer til makten så kommer hun også til å gjøre det. Er hans fortid som AP-medlem alene noe som gjør ham ukvalifisert? Eller der det hans bakgrunn som psykiater? For leder-erfaringen kan det jo ikke være, den er jo det man ser etter i første omgang.
Mener du at stillingen kun skal kunne bekles av en med politi eller juridisk bakgrunn?
Storberget har jo ikke gjort noe annet enn å ljuge, her er han ute igjen med løgnene sine.
http://www.dagbladet.no/2011/06/01/...litiet/studenter/16749120/#comments_container
Killengren uttalte seg aldri, hun ble vel heller ikke erstattet for en Høyre politiker da de borgelige satt med makten, men det hadde denne regjeringen gjort hvis hun var en person knyttet til partiet Høyre.
Men ettersom Arne Johannesen selv er aktivt medlem av Arbeiderpartiet, så faller vel din påstand på sin egen urimelighet, eller?Smorte24 skrev:Jeg mener at personen ikke skal være politisk engasjert, grunnen er at de ikke vil uttale seg om saker som kan skade regjeringen.baluba skrev:Hva er de som ikke gjør Mæland kvalifisert? Det at en regjering velger en av sine til en toppjobb er ikke noe nytt. Det har alle regjeringer gjort, og hvis Siv kommer til makten så kommer hun også til å gjøre det. Er hans fortid som AP-medlem alene noe som gjør ham ukvalifisert? Eller der det hans bakgrunn som psykiater? For leder-erfaringen kan det jo ikke være, den er jo det man ser etter i første omgang.
Storberget har jo ikke gjort noe annet enn å ljuge, her er han ute igjen med løgnene sine.
http://www.dagbladet.no/2011/06/01/...litiet/studenter/16749120/#comments_container
Killengren uttalte seg aldri, hun ble vel heller ikke erstattet for en Høyre politiker da de borgelige satt med makten, men det hadde denne regjeringen gjort hvis hun var en person knyttet til partiet Høyre.
bjornh skrev:Brytes loven slik at de defineres som kriminelle: hiv dem ut!
Ja men han har jo forstått det, han bruker jo en tidligere FRP politiker for å få råd.Honkey-Chateau skrev:Men ettersom Arne Johannesen selv er aktivt medlem av Arbeiderpartiet, så faller vel din påstand på sin egen urimelighet, eller?Smorte24 skrev:Jeg mener at personen ikke skal være politisk engasjert, grunnen er at de ikke vil uttale seg om saker som kan skade regjeringen.baluba skrev:Hva er de som ikke gjør Mæland kvalifisert? Det at en regjering velger en av sine til en toppjobb er ikke noe nytt. Det har alle regjeringer gjort, og hvis Siv kommer til makten så kommer hun også til å gjøre det. Er hans fortid som AP-medlem alene noe som gjør ham ukvalifisert? Eller der det hans bakgrunn som psykiater? For leder-erfaringen kan det jo ikke være, den er jo det man ser etter i første omgang.
Honkey
Så alle med politiske meninger og medlemskap i et parti skal være ekskludert fra slike stillinger, Smorte?Honkey-Chateau skrev:Men ettersom Arne Johannesen selv er aktivt medlem av Arbeiderpartiet, så faller vel din påstand på sin egen urimelighet, eller?Smorte24 skrev:Jeg mener at personen ikke skal være politisk engasjert, grunnen er at de ikke vil uttale seg om saker som kan skade regjeringen.baluba skrev:Hva er de som ikke gjør Mæland kvalifisert? Det at en regjering velger en av sine til en toppjobb er ikke noe nytt. Det har alle regjeringer gjort, og hvis Siv kommer til makten så kommer hun også til å gjøre det. Er hans fortid som AP-medlem alene noe som gjør ham ukvalifisert? Eller der det hans bakgrunn som psykiater? For leder-erfaringen kan det jo ikke være, den er jo det man ser etter i første omgang.
Honkey
Det er vel dokumentert at det er mindre politi nå enn det var i 2004.Gjestemedlem skrev:Politiets Fellesforbund er jo en fagforening for politansatte og politistudenter. Det blir jo litt underlig når man skal ta en fagforenings leder som fasit og ikke bare som et utspill for å sikre sine medlemmer bedre lønn og arbeidsforhold.Smorte24 skrev:Jeg mener at personen ikke skal være politisk engasjert, grunnen er at de ikke vil uttale seg om saker som kan skade regjeringen.baluba skrev:Hva er de som ikke gjør Mæland kvalifisert? Det at en regjering velger en av sine til en toppjobb er ikke noe nytt. Det har alle regjeringer gjort, og hvis Siv kommer til makten så kommer hun også til å gjøre det. Er hans fortid som AP-medlem alene noe som gjør ham ukvalifisert? Eller der det hans bakgrunn som psykiater? For leder-erfaringen kan det jo ikke være, den er jo det man ser etter i første omgang.
Det blir jo litt pussig når du etterlyser klarere skille mellom rollene og ikke samtidig forstår helt hvilken rolle de forskjellige aktørene bekler i dag.
Skal Jan Davidsen, Roar Flåthen, eller Ole Anton Teigen for den saks skyld få samme status som Arne Johannessen eller det det bare den blanke uniformen som imponerer?
Jeg mener det er et problem når han er eller har vært medlem i et politisk parti, dette bør kun gjelde lederstillinger.baluba skrev:Så alle med politiske meninger og medlemskap i et parti skal være ekskludert fra slike stillinger, Smorte?Honkey-Chateau skrev:Men ettersom Arne Johannesen selv er aktivt medlem av Arbeiderpartiet, så faller vel din påstand på sin egen urimelighet, eller?Smorte24 skrev:Jeg mener at personen ikke skal være politisk engasjert, grunnen er at de ikke vil uttale seg om saker som kan skade regjeringen.baluba skrev:Hva er de som ikke gjør Mæland kvalifisert? Det at en regjering velger en av sine til en toppjobb er ikke noe nytt. Det har alle regjeringer gjort, og hvis Siv kommer til makten så kommer hun også til å gjøre det. Er hans fortid som AP-medlem alene noe som gjør ham ukvalifisert? Eller der det hans bakgrunn som psykiater? For leder-erfaringen kan det jo ikke være, den er jo det man ser etter i første omgang.
Honkey
Går grensen ved partimedlemskap, eller gjelder det bare enkelte partier? Husk at dette er en jobb, ikke et verv.
Det er ikke mange som ville utøvd politikk hvis det automatisk diskvalifiserte dem fra karriere.
Folk med en lederskikkelse i magen vil ofte oppsøke politikken. Din mening i denne saken er det reneste vrøvl. Enten vil en slik filosofi utarme politikken for folk med ambisjoner og kunnskap, eller så vil det føre til at samfunnet forøvrig mister lederemner. Resultatet ville selvsagt blitt det første, men begge deler er like dumt.Smorte24 skrev:Jeg mener det er et problem når han er eller har vært medlem i et politisk parti, dette bør kun gjelde lederstillinger.baluba skrev:Så alle med politiske meninger og medlemskap i et parti skal være ekskludert fra slike stillinger, Smorte?Honkey-Chateau skrev:Men ettersom Arne Johannesen selv er aktivt medlem av Arbeiderpartiet, så faller vel din påstand på sin egen urimelighet, eller?Smorte24 skrev:Jeg mener at personen ikke skal være politisk engasjert, grunnen er at de ikke vil uttale seg om saker som kan skade regjeringen.baluba skrev:Hva er de som ikke gjør Mæland kvalifisert? Det at en regjering velger en av sine til en toppjobb er ikke noe nytt. Det har alle regjeringer gjort, og hvis Siv kommer til makten så kommer hun også til å gjøre det. Er hans fortid som AP-medlem alene noe som gjør ham ukvalifisert? Eller der det hans bakgrunn som psykiater? For leder-erfaringen kan det jo ikke være, den er jo det man ser etter i første omgang.
Honkey
Går grensen ved partimedlemskap, eller gjelder det bare enkelte partier? Husk at dette er en jobb, ikke et verv.
Det er ikke mange som ville utøvd politikk hvis det automatisk diskvalifiserte dem fra karriere.
Det var da mange som hadde The Wire som en av sine favorittserier, korrupsjonen florerte i serien, det ville være naivt og ikke tro at det skjer i Norge.
Ja AP er drittflinke, hvor mange av Soria Moria II sakene har de klart å gjennomføre?baluba skrev:Folk med en lederskikkelse i magen vil ofte oppsøke politikken. Din mening i denne saken er det reneste vrøvl. Enten vil en slik filosofi utarme politikken for folk med ambisjoner og kunnskap, eller så vil det føre til at samfunnet forøvrig mister lederemner. Resultatet ville selvsagt blitt det første, men begge deler er like dumt.Smorte24 skrev:Jeg mener det er et problem når han er eller har vært medlem i et politisk parti, dette bør kun gjelde lederstillinger.baluba skrev:Så alle med politiske meninger og medlemskap i et parti skal være ekskludert fra slike stillinger, Smorte?Honkey-Chateau skrev:Men ettersom Arne Johannesen selv er aktivt medlem av Arbeiderpartiet, så faller vel din påstand på sin egen urimelighet, eller?Smorte24 skrev:Jeg mener at personen ikke skal være politisk engasjert, grunnen er at de ikke vil uttale seg om saker som kan skade regjeringen.baluba skrev:Hva er de som ikke gjør Mæland kvalifisert? Det at en regjering velger en av sine til en toppjobb er ikke noe nytt. Det har alle regjeringer gjort, og hvis Siv kommer til makten så kommer hun også til å gjøre det. Er hans fortid som AP-medlem alene noe som gjør ham ukvalifisert? Eller der det hans bakgrunn som psykiater? For leder-erfaringen kan det jo ikke være, den er jo det man ser etter i første omgang.
Honkey
Det var da mange som hadde The Wire som en av sine favorittserier, korrupsjonen florerte i serien, det ville være naivt og ikke tro at det skjer i Norge.
Det er tåpelig å ekskludere folk med partibok fra lederstillinger. Hadde ditt parti hatt noen betydning i slike saker ville også de ha favorisert sine egne, de er jo drita flink til det ellers. Du får bare innse at styringsdyktige folk ofte søker politikken, og spesielt til AP. Slik er det bare sålenge det er den beste veien til toppkarriere. Vi trenger dem, og kan ikke begynne å hindre dem i sin karriere fordi de tilhører et parti.
Valgflesk er valgflesk. Du skal ikke stole på politiske partier, men det gjør ikke en tidligere statssekretær med partibok mindre kompetent som leder av den grunn. Jeg vil for Guds skyld ikke ha politikere i alle lederstillinger i samfunnet, og det er vel heller ikke noen fare for det. Men det bør ikke være ekskluderende for lederstillinger. Det blir for dumt.Smorte24 skrev:Ja AP er drittflinke, hvor mange av Soria Moria II sakene har de klart å gjennomføre?baluba skrev:Folk med en lederskikkelse i magen vil ofte oppsøke politikken. Din mening i denne saken er det reneste vrøvl. Enten vil en slik filosofi utarme politikken for folk med ambisjoner og kunnskap, eller så vil det føre til at samfunnet forøvrig mister lederemner. Resultatet ville selvsagt blitt det første, men begge deler er like dumt.Smorte24 skrev:Jeg mener det er et problem når han er eller har vært medlem i et politisk parti, dette bør kun gjelde lederstillinger.baluba skrev:Så alle med politiske meninger og medlemskap i et parti skal være ekskludert fra slike stillinger, Smorte?Honkey-Chateau skrev:Men ettersom Arne Johannesen selv er aktivt medlem av Arbeiderpartiet, så faller vel din påstand på sin egen urimelighet, eller?Smorte24 skrev:Jeg mener at personen ikke skal være politisk engasjert, grunnen er at de ikke vil uttale seg om saker som kan skade regjeringen.baluba skrev:Hva er de som ikke gjør Mæland kvalifisert? Det at en regjering velger en av sine til en toppjobb er ikke noe nytt. Det har alle regjeringer gjort, og hvis Siv kommer til makten så kommer hun også til å gjøre det. Er hans fortid som AP-medlem alene noe som gjør ham ukvalifisert? Eller der det hans bakgrunn som psykiater? For leder-erfaringen kan det jo ikke være, den er jo det man ser etter i første omgang.
Honkey
Det er tåpelig å ekskludere folk med partibok fra lederstillinger. Hadde ditt parti hatt noen betydning i slike saker ville også de ha favorisert sine egne, de er jo drita flink til det ellers. Du får bare innse at styringsdyktige folk ofte søker politikken, og spesielt til AP. Slik er det bare sålenge det er den beste veien til toppkarriere. Vi trenger dem, og kan ikke begynne å hindre dem i sin karriere fordi de tilhører et parti.