WayAhead
Æresmedlem
Halvejula (intentional) o´hildande du......
Hvis Rødt kaster seg på denne så kan de bare legge inn årene. Da skyter de seg selv i leggen for sitt mål om å nå sperregrensen.Kl 12:00 skal Rødt offentliggjøre om de støtter mistillit mot Lan Marie Berg (MDG).
Er det ett parti som veldig ofte tar til ordet for mistillit, så er det partiet Rødt! Hvis partiet skal ha noen som helst form for troverdighet, så må det støtte mistillit. Hadde dette vært en fra høyre/frp, garantert mistillit.
Men et aktuelt scenario er at Rødt støtter mistillit, men har klarert saksgangen videre med de rød/grønne og at utfallet blir at Raymond Johansen stiller seg bak byrådet og stiller kabinettspørsmål, og da stemmer Rødt mot å felle byrådet. På den måten går alt som før og Rødt redder seg litt inn på troverdighet.
Jeg ser det motsatt. Rødt har nå styrket sin integritet.Hvis Rødt kaster seg på denne så kan de bare legge inn årene. Da skyter de seg selv i leggen for sitt mål om å nå sperregrensen.
Dette er politisk spill fra FrP som leter med lupe for å ta Lan som står for alt FrP er imot. Hun er kvinne av asiatisk etnisitet som kjemper for mindre biler i Oslo.
Hvis FrP syntes disse overskridelsene var så fæle, så kunne de tatt Hareide. Det gjør de selvsagt ikke.
Spiller Rødt ball med FrP og høyresiden her, så kan de legge ned.
Vurderer du å stemme på Rødt nå som de har styrket sin integritet?Jeg ser det motsatt. Rødt har nå styrket sin integritet.
Nei. Jeg kan gi kred for integritet, selv om jeg er uenig i politikken.Vurderer du å stemme på Rødt nå som de har styrket sin integritet?
Samfunnspolitisk er saken interessant Imo, men fant ikke en mer passende tråd å plassere saken i.Jeg har ikke fulgt saken i særlig grad - hva er greia med Rødt her egentlig - noen som vet?
Viser at Rødt er et rebellsk partiHer viser vel Rødt at selv om de er et støtteparti, så har de en selvstendig og kritisk funksjon.
Tror mange nåværende og potensielle Rødt velgere setter pris på det.
At de holder seg for nesen og støtter alt en AP dominert koalisjon kommer med, er nok ikke hvorfor folk stemmer Rødt.
Nei, poenget er at det er en ung asiatisk dame som har fått gjennomført masse i Oslo som FrP & co hater.Poenget her er vel informasjonsplikten, det er jo nøyaktig det samme opposisjons partiene på Stortinget titt og ofte kritiserer diverse statsråder for.
Om man er i tvil om man er vaktbikkje eller ikke så er det bare å ta FrP-testen: Stemmer man sammen med FrP så er man ikke en vaktbikkje.Å si at Rødt henger seg på Frps rasistiske vendetta mot Lan Marie Berg er ganske farfetched.
Egentlig enig.Om man er i tvil om man er vaktbikkje eller ikke så er det bare å ta FrP-testen: Stemmer man sammen med FrP så er man ikke en vaktbikkje.
Heh, hadde dette vært høyre, frp, krf eller venstre hadde Larson stått først i køa å ropt etter blod. Selv om dette 3r politiske fjaserier har Larson absolutt ingen troverdighet her.Nei, poenget er at det er en ung asiatisk dame som har fått gjennomført masse i Oslo som FrP & co hater.
Alt det andre er bare staffasje.
Derav Larson sitt poeng at det er underlig at Rødt henger seg på dette. For det er så åpenbart hva dette egentlig handler om. Det er Oslos mest kontroveriselle politiker og den kontroversen har ingen verdens ting med kostnadsestimater for drikkevannsanlegg å gjøre eller når dette burde vært meddelt. Det er bare formaliteten som brukes. Alle involverte vet jo innerst inne at Lan ikke kunne gjort noe fra eller til med hva det koster å drive kilometervis med tunell med tunellborremaskin + alt det andre som hører med.
Alt av estimater og prising er utført av proffe aktører som driver med den slags. Lan har intet med det å gjøre og envher annen politiker i samme posisjon ville hatt akkurat like lite med det å gjøre og like lite forutsetninger for at det landet på et annet resultat.
VG:Kl 12:00 skal Rødt offentliggjøre om de støtter mistillit mot Lan Marie Berg (MDG).
Er det ett parti som veldig ofte tar til ordet for mistillit, så er det partiet Rødt! Hvis partiet skal ha noen som helst form for troverdighet, så må det støtte mistillit. Hadde dette vært en fra høyre/frp, garantert mistillit.
Men et aktuelt scenario er at Rødt støtter mistillit, men har klarert saksgangen videre med de rød/grønne og at utfallet blir at Raymond Johansen stiller seg bak byrådet og stiller kabinettspørsmål, og da stemmer Rødt mot å felle byrådet. På den måten går alt som før og Rødt redder seg litt inn på troverdighet.
Skal ikke se bort fra at det plutselig dukker opp nye opplysninger som setter saken i et annet lys eller noe i den retning.Utfallet blir forøvrig at Rødt må gjøre retrett med halen mellom bena. De har litt vassent antydet at de synes Lan bør trekke seg, men ikke at de er villige til å felle byrådet for å bli kvitt henne, og Lan har sagt atdet ser hun ingen grunn til.
Så da spiller det absolutt ingen rolle for at _du_ synes de har mer kred.Nei. Jeg kan gi kred for integritet, selv om jeg er uenig i politikken.
Det er med andre ord siden som teller, og ikke forseelsen.....Hvis Rødt kaster seg på denne så kan de bare legge inn årene. Da skyter de seg selv i leggen for sitt mål om å nå sperregrensen.
Dette er politisk spill fra FrP som leter med lupe for å ta Lan som står for alt FrP er imot. Hun er kvinne av asiatisk etnisitet som kjemper for mindre biler i Oslo.
Hvis FrP syntes disse overskridelsene var så fæle, så kunne de tatt Hareide. Det gjør de selvsagt ikke.
Spiller Rødt ball med FrP og høyresiden her, så kan de legge ned.
Jeg tror du skjønner at Rødt har dummet seg ut her men at det tar litt tid å erkjenne det. Om Raymond nå stiller kabinettspørsmål - hva bør da neste trekk fra Rødt være? Da blir det å stikke med halen mellom bena eller få et Høyre/FrP - byråd.at det er idioti å kreve overholdelse av prosedyrer er noe nytt.