Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.713
    Vi får vel forutsette at de ansatte på Nord universitet gjør jobben sin som er å fatte et vedtak om fusk eller ikke. Sånne vedtak skal begrunnes og dokumenteres på alle mulige måter og vel så det, så det er ikke sånn at de bare sier «nå skal Kjerhol gå». De må vurdere fuskemistanken som sådan, så får det være opp til hennes sjef hvilke konsekvenser det skal få for jobben hun har.
    Han har kanskje klønet seg inn i en vanskelig situasjon der. Dersom hun "frikjennes" så vil det for det første bli sett på som klassejuss må man anta og så kan han da si at han har tillit til henne. Eller så blir hun tatt for juks/plagiat og dersom det skulle være et element i om han har tillit til henne eller ikke så fremstår det i alle fall som beslutningen i praksis ble satt ut til Nord Universitet. Om hun blir tatt for fusk, men han fortsatt har tillit til henne, så kan man jo spørre seg hvorfor han trengte å avvente denne vurderingen i første omgang siden han uansett egentlig hadde tillit til henne hele tiden.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.713
    Dunce-drama i regjeringskvartalet (khrono.no)

god artikkel av nevnte Slenes (via saken linket til i innlegget over)

Samtidig som det er begredelig å se den ene betrodde ministeren etter den andre falle for eget grep, og for åpen scene, er det også mulig å tolke maskefallet på mer håpefullt vis. For det første er det fortrøstningsfullt at «vanlige» studenter, som har vært herset med av den ene lokale utdanningsinstitusjonen mer byråkratisk-drakonisk enn det andre, viser initiativ, kompetanse, solidaritet og rettferdighetssans av beste merke. Dette er akademiske – for ikke å si universelle – verdier som er mangelvare i ledersjiktet av det vidunderlige nye universitetet. La meg minne om at Høgskolen i Innlandet (HINN), som først straffet den uskyldige studenten, selv har forsøkt å dysse ned en alvorlig plagiatsak som den selv er medansvarlig for. Og at neste instans, altså Felles klagenemnd, hadde en ulovlig oppnevnt leder da den dømte den senere frifunne HINN-studenten og en rekke andre til strenge straffer for såkalt «selvplagiering». Når kollektivt mistenkeliggjorte studenter utviser en karakterfasthet som deres formyndere åpenbart mangler, gir det grunn til å se på fremtiden med nøktern optimisme.

For det andre gir de siste dagenes viderverdigheter KD en gyllen mulighet til å trekke anken av lagmannsrettens frifinnelse av HINN-studenten til Høyesterett. Normalt skal selvsagt ikke en ministers personlige forsyndelser påvirke saker som dette. Men ministerens fall er så skandaløst og symptomatisk for hele problemkomplekset denne saken har avdekket, at her bør man se på saken på nytt og vurdere om det virkelig er verdt å utsette både studenten, departementet, den avtroppende ministeren og det norske folk for enda en akt av denne rettsfarsen. Dette er en sak staten ikke kan vinne. Den alminnelige rettsfølelsen gjør at departementet vil fremstå i et grelt komisk lys uansett hvordan den opptrer i alle videre faser av denne saken.

..

Så til KD: Skrinlegg anken mot HINN-studenten, og bruk tiden og pengene dere sparer, på et helgeseminar der dere studerer frifinnelsesdommen fra Borgarting lagmannsrett. Den setter skapet på plass og inneholder referanser og refleksjoner dere bør ta med dere når dere nå skal gjennomgå både praksis og regelverk i disse sakene fra grunnen av. Ta med dere ledelsen ved Høgskolen i Innlandet, og inviter gjerne noen erfarne undervisere og forskere fra det gamle universitet til å foredra om hvordan eksamen foregår og hva det legges vekt på i vurderingen av prestasjonene. «[D]et finnes ikke noe mer rasjonelt feiltrinn enn din erfaring», skrev den peruanske dikteren César Vallejo. Modne mennesker lærer av sine feil. Det kan og bør også institusjonene gjøre.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    At Støre nok er en "svak" leder kan vi nok enes om. Men jeg tror mye av årsaken til at helseministeren har fått såvidt
    "lang line" som hun har, skyldes at hun er trønder. AP i Trøndelag er inflytelsesrikt og de vil nok ikke se helt blidt på at dama kastes. Og dessuten sitter det en liten "Joker" i det landskapet, Giske! Jeg tror store deler av ledelsen i AP skjelver i buksene i frykt for at de kan finne på noe som skulle gi ham større handlingsrom enn hva han allerede har.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.765
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    At Støre nok er en "svak" leder kan vi nok enes om. Men jeg tror mye av årsaken til at helseministeren har fått såvidt
    "lang line" som hun har, skyldes at hun er trønder. AP i Trøndelag er inflytelsesrikt og de vil nok ikke se helt blidt på at dama kastes. Og dessuten sitter det en liten "Joker" i det landskapet, Giske! Jeg tror store deler av ledelsen i AP skjelver i buksene i frykt for at de kan finne på noe som skulle gi ham større handlingsrom enn hva han allerede har.
    Støre er direkte uegnet som partileder og spesielt statsminister, han er konfliktsky og vegrer seg derfor for å ta de viktige beslutningene som en statsminister må gjøre. "Å følge situasjonen nøye" er uttrykk som ikke kan brukes om de samme problemene måned etter måned. Ord som "kanskje og "tror" er heller ikke ord som inngir tillit når de kommer fra en som skal lede Norge gjennom de mest krevende tider på mange, mange år. Ikke så merkelig at partiet nærmer seg SV i oppslutning, og det kan ikke AP leve med.

Sist redigert:

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Her er litt whatabouting: Jeg ble ikke så imponert over Ernas insistering på at vanskelige avgjørelser måtte man vente med å ta til de ikke var så vanskelige lengre.

Har vi noen fantastiske statsministeremner i dette landet? Eller sprekker alle troll i møte med sollys?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.103
    Sted
    Sunnmøre
    Her er litt whatabouting: Jeg ble ikke så imponert over Ernas insistering på at vanskelige avgjørelser måtte man vente med å ta til de ikke var så vanskelige lengre.
    Eg hugsar at Jan-Erik Langangen vart rikspoet då han på 1990-talet (i samband med Skandia/Storebrand-fusjonen) deklamerte at “Problemer er som negativ rente / de vokser seg små om man lar dem vente”.

Eg veit ikkje om det eigentleg funkar i det verkelege livet, iallfall ikkje når ein kjenner problema på kroppen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.894
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dette går nok mest på personligheten til Kjerkol. Hun er godt kjent i Trøndelag for å ha svært spisse albuer. Et utpreget maktmenneske.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.871
    Dette går nok mest på personligheten til Kjerkol. Hun er godt kjent i Trøndelag for å ha svært spisse albuer. Et utpreget maktmenneske.
    Nei hun fremstår ikke som en som kan simulere litt ydmykhet, legge seg flat og ta hatten og gå. Tipper det blir litt prating og forklaringer før det er slutt. Det er jo oftest «forklaringene» som tar dem. Borch brukte noen minutter på hele greia og kverket det meste av etterpåstøy.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.057
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    APs største problem er nok at man stort sett har fjernet seg fra sosialdemoktratiet og bltt markedsliberalister på alle fronter...
    Det er da nok av problemer som kunne vært løst med "litt mer sosialdemokrati".... helse, skole, boligmarked etc etc

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0

Har vi noen fantastiske statsministeremner i dette landet? Eller sprekker alle troll i møte med sollys?
    Den siste jeg kommer på var vel Willoch. Men rett skal være rett, Gro hadde også evnen til å ta avgjørelser uten for mye dill dall. Dog må jeg vedgå at jeg ofte var dypt uenig med henne. Men dama hadde "baller".

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det er litt trist at politikere egentlig bare er vanlige mennesker med litt ekstra pågangsmot og engasjement.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.781
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Listen ang Kjerkhols klipp og lim bare vokser

Det mest irriterende er hvordan hun lyver om det, med stadig nye «forklaringer» tilpasset det som er kommet frem til da. Det virker som hun innbiller seg at folk vil tro på henne igjen og igjen. Hun kan nok regne med at denne oppgaven vil bli analysert såpass grundig at stort sett alle klipp & lim vil bli avdekket. Kanskje like lurt å kneppe igjen og håpe på spesialbehandling fra universitetet. Det vil bli riktig interessant om det klages videre derfra til den felles klagenemnda, den som har «Av med hodet hennes!» som fast reaksjonsmønster hvis en vanlig student har glemt et anførselstegn.

1706126627701.png

Sist redigert:
    T

TT.

Gjest
    Det mest irriterende er hvordan hun lyver om det, med stadig nye «forklaringer» tilpasset det som er kommet frem til da. Det virker som hun innbiller seg at folk vil tro på henne igjen og igjen. Hun kan nok regne med at denne oppgaven vil bli analysert såpass grundig at stort sett alle klipp & lim vil bli avdekket. Kanskje like lurt å kneppe igjen og håpe på spesialbehandling fra universitetet. Det vil bli riktig interessant om det klages videre derfra til den felles klagenemdnda, den som har «Av med hodet hennes!» som fast reaksjonsmønster hvis en vanlig student har glemt et anførselstegn.
    Så et innslag på Dagsrevyen i kveld, der Kjerhol fikk spørsmål, men hun avviste alt på sin sedvanlige arrogante måte. Når ikke folket har tillit til ministeren, skal vedkommende da ha plass i en regjering, som muligens ufaglært?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.103
    Sted
    Sunnmøre

Som @Spiralis sa, men lett omskrive: Du veit aldri kva som kjem fram om du sparkar ein trønder (Hugs på Tormod Kark, kanskje?)

Logisk sett har nok Støre eit poeng, mastergrad og akademiske ferdigheiter er neppe avgjerande for ein helseminister. Men verre at prosessen gjev eit inntrykk av at ho har eit lempfeldig forhold til kva som er sant og reieleg. På hi sida: Det er ikkje noko som råkar henne spesielt.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.781
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.880
    Torget vurderinger
    1

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.713
    Han snakket om dette på podcasten til Happy Tom og fremsto overraskende fornuftig med mange gode poenger!
    Jeg har lest boken han henter stort sett alle poengene sine fra (noe jeg ikke tror han prøver å skjule) og det gir seg langt på vei selv gitt utgangspunktet. Men ja,han gjorde en god figur på podcasten men der er ikke hak selv som har funnet på dette.

denne

jeg hadde hørt om den før men bestilte den på biblioteket etter nevnte podcast med Giske

Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.713

Som @Spiralis sa, men lett omskrive: Du veit aldri kva som kjem fram om du sparkar ein trønder (Hugs på Tormod Kark, kanskje?)

Logisk sett har nok Støre eit poeng, mastergrad og akademiske ferdigheiter er neppe avgjerande for ein helseminister. Men verre at prosessen gjev eit inntrykk av at ho har eit lempfeldig forhold til kva som er sant og reieleg. På hi sida: Det er ikkje noko som råkar henne spesielt.
    Men hva om hun hadde kjørt for fort, pisset på offentlig sted eller betalt svart for arbeid noe henholdsvis alle, alle menn og veldig mange har gjort og gjerne opptil flere ganger. Eller hva med at Vedum betalte ca en milliard overpris for en eiendom i Trøndelag? Er klipp og lim og denslags nå plutselig det styggeste man kan gjøre?

Om hun ryker ut så er det de eventuelle løgnene etterpå og å nekte for å ha gjort noe galt og dårlige forklaringer, samt at hennes egen regjering for tiden kjører en pinlig sak til høyesterett og avstanden melllom liv og lære og statsråder og studenter flest blir vel stor for regjeringen for folk flest.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.871
    Men hva om hun hadde kjørt for fort, pisset på offentlig sted eller betalt svart for arbeid noe henholdsvis alle, alle menn og veldig mange har gjort og gjerne opptil flere ganger. Eller hva med at Vedum betalte ca en milliard overpris for en eiendom i Trøndelag? Er klipp og lim og denslags nå plutselig det styggeste man kan gjøre?

Om hun ryker ut så er det de eventuelle løgnene etterpå og å nekte for å ha gjort noe galt og dårlige forklaringer, samt at hennes egen regjering for tiden kjører en pinlig sak til høyesterett og avstanden melllom liv og lære og statsråder og studenter flest blir vel stor for regjeringen for folk flest.
    Apropos..

Utdrag..

– Politikere er og skal være vanlige folk. Fortsetter denne jakten på små mangler og feil, ender vi med en gjeng ressurssterke broilere som aldri har vært ute en vinternatt. Det vil ikke jeg at min nasjonalforsamling skal bestå av, skriver hun på Facebook.

– Blir jeg noensinne spurt om å stille som stortingskandidat, er svaret et soleklart nei. Jeg er ikke perfekt nok. Jeg har jo tatoveringer

Sørås får støtte fra stortingspolitiker Mímir Kristjánsson (Rødt).

– Tar fortiden noensinne slutt for en politiker? Hvis man fyllekjørte lenge før man ble stortingspolitiker, er det da rimelig å skrive en sak om det 12 år senere? Jeg syns ikke det, sier han til Aftenbladet.

« Om mediene fortsetter denne jakten på detaljer i alle politikeres bakgrunn, ender vi opp med både økt politikerforakt og politikere ingen av oss vil ha»

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.986
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    [QUOTE="Jim I Hendriksen, post: 3939980, member: 31088

« Om mediene fortsetter denne jakten på detaljer i alle politikeres bakgrunn, ender vi opp med både økt politikerforakt og politikere ingen av oss vil ha»
    [/QUOTE]

Vet ikke det.......

Mvh

• Liker
    Reaksjoner: SAL
    T

TT.

Gjest
    47 avsnitt med tekstlikhet/sitat uten kildehenvisning. Ve meg den vanlige student som slipper unna med slikt.
    Den finnes ikke, men "Joker" Nord universitet sliter veldig om de endelig underkjenner Kjerkhols masteroppgave, da de da innrømmer å ha feilbedømt "studenter".

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.986
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er muligens preget av å ha levd inne i strilekulturen her i bibelbeltet i snart 40 år, men jeg lurer fremdeles på hvor denne e det nøye, då? -kulturet kommer fra, som tydeligvis er utbredt i alle politiske farger.

Har absolutt ingenting imot hederlige politikere, jeg! Og som en minste maskevidde skulle man forvente at de klarer å følge reglene de har laget for alle andre.

Mvh

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.057
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå er det vel stadig mer som tyder på at juksepraksisen er svært utbredt ved de fleste læresteder, og det synes som det blir stadig mer fokus på at det er alt for enkelt å tilegne seg en master i disse dager... en master i seg selv uten sammenheng med et yrke er passe meningsløst i mitt hode...

I forhold til at vi liksom ender med broilerpolititkere som ingen vil ha... så har vi vel egentlig vært der lenge...
    Politkerforkat trenger man ikke nevne....

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.713
    Utdrag..

– Politikere er og skal være vanlige folk. Fortsetter denne jakten på små mangler og feil, ender vi med en gjeng ressurssterke broilere som aldri har vært ute en vinternatt. Det vil ikke jeg at min nasjonalforsamling skal bestå av, skriver hun på Facebook.

– Blir jeg noensinne spurt om å stille som stortingskandidat, er svaret et soleklart nei. Jeg er ikke perfekt nok. Jeg har jo tatoveringer

Sørås får støtte fra stortingspolitiker Mímir Kristjánsson (Rødt).

– Tar fortiden noensinne slutt for en politiker? Hvis man fyllekjørte lenge før man ble stortingspolitiker, er det da rimelig å skrive en sak om det 12 år senere? Jeg syns ikke det, sier han til Aftenbladet.

Presis. Om man nå vil fråtse i disse sakene så kan man jo gå gjennom de siste 10-20 årene av sitt liv og vurdere om man selv har gjort ett eller annet som ville tatt seg sånn passe dårlig ut om det ble smurt utover avissidene fordi man hadde en eller annen offentlig posisjon. Det er neppe veldig mange som kunne svare at "her er det intet" på noe slikt.

Det jeg derimot setter pris på i dette sakskomplesket er at politiker selv blir utsatt for de reglene de har vedtatt for andre og faktisk selv får føle konsekvensene av de. Det skjer ikke spesielt ofte, men nå har man i det minste et fint eksempel på det. Hva Borch har tenkt når hennes eget departement kjører en tåpelig fillesak for Høyesterett mens hun selv har jukset så det spruter er det nok kun hun selv, om i det det hele det, som er i stand til å skjønne. Hun må åpenbart ha tenkt at hennes eget juks aldri ville blitt oppdaget, og det ville det neppe heller blitt om ikke de hadde kjørt nettopp denne saken gjennom hele rettsysstemet. Det er i det minste karma, om ikke annet, og hun hadde i det minste vett til å trekke seg umiddelbart siden hun åpenbart selv kjente til omfanget av sitt eget juks mens det tok litt tid før det ble helt tydelig offentlig.

Om de selv mener reglene er helt urimelige så får de vedta andre regler - i motsetning til alle andre så kan de faktisk gjøre det.

Fivus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Antall liker
    664
    Torget vurderinger
    2
    men jeg lurer fremdeles på hvor denne e det nøye, då? -kulturet kommer fra, som tydeligvis er utbredt i alle politiske farger.
    Det lurer jeg også på. Hvis dette er et speilbilde av «kunnskapsnasjonen» Norge med sine PISA-resultater og «læringsenheter» utdelt til 1-4. klassinger uten å ta seg bryet med å innhente kunnskapsgrunnlag på forhånd er det på tide å stikke fingeren i jorda. Er det så farlig, lzm?

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.514
    Sted
    Oslo
    Støre kunne gått ut og sagt at Kjerkhol's master ikke har noe med hennes politiske virke å gjøre.
    Eller avsatt henne.
    Det hadde vært handlekraft.
    I stedet for å følge situasjonen nøye og avvente JokerNord
    Beslutnings vegring?

• Liker
    Reaksjoner: MML

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.986
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Støre kunne gått ut og sagt at Kjerkhol's master ikke har noe med hennes politiske virke å gjøre.
    Eller avsatt henne.
    Det hadde vært handlekraft.
    I stedet for å følge situasjonen nøye og avvente JokerNord
    Beslutnings vegring?
    Tror ikke det.

I Kjerkhol har Støre en lojal AP-politiker fra Trøndelag, og en en motvekt til Trond Giske. At han ikke har lyst til å hive henne ut, gir politisk mening. (Og ein ny bolk i framhaldssoga "E det nøye, då"?)

Mvh

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.713
    Det lurer jeg også på. Hvis dette er et speilbilde av «kunnskapsnasjonen» Norge med sine PISA-resultater og «læringsenheter» utdelt til 1-4. klassinger uten å ta seg bryet med å innhente kunnskapsgrunnlag på forhånd er det på tide å stikke fingeren i jorda. Er det så farlig, lzm?
    Da jeg studerte på NTNU Gløshaugen så var det en utpreget "kokekultur" på obligatoriske øvinger. Da disse ikke telte med i endelig vurdering så var dette først og fremst å betrakte som selvskading da opplegget og tilbudet var der for at man skulle jobbe med fagene underveis. Det var mange som gav faen og kopierte og skrev av og i praksis var kravene for å få bestått en innlevering omtrent ikke-eksisterende (jeg var selv stud. ass som det het og godkjente så vidt jeg husker alle som leverte ett eller annet på mesteparen av oppgavene i oppgavesettet) men det var ganske vanlig, slik jeg husker det, at man fikk godkjent uansett uten at jeg har noen empiri på akkurat det. Jeg hørte aldri om noen som ikke fikk gå opp til eksamen grunnet manglende innleveringer i alle fall selv om noen måtte krampeinnlevere en liten bunke helt på tampen for å ha formalia i orden (disse kan man vel trygt anta ofte var kopiert fra andres besvarelser)

Denne minste motstands vei hjalp man selvsagt ikke på eksamen, som i praksis ofte var det eneste som var tellende, men det vitner om en kultur i alle fall i deler av studetmassen om minste motstands vei. Det betyr ikke at man jukset på eksamen, eller masteroppgave for den saks skyld, men det sier i alle fall noe om at når man først var kommet inn på et studium så skulle det ofte ikke allverdens til å komme ut igjen. En kompis av meg perfeksjonerte kunsten med å kjøpe pensumbøkene under to uker før eksamen, (spreng)lese de og så levere de tilbake til bokhandelen på 14-dager retturrett og fikk tilgodelapp han kunne bruke før neste eksamensperiode. Fyren var godt over gjennomsnittelig smart, men å være student var særdeles langt fra å være en heltidsjobb for vedkommende.

Jeg har flere ganger på dette forum, mot tildels store protester, hevdet at det å ta en universtetsutdannelse i Norge er temmelig enkelt. Det er langt på vei en konsekvens av at de etter hvert er såpass mange som gjør det og studiestedene og fakultetene får vel også midler etter gjennomført volum så incentivene til å holde standarden oppe er ikke allverden. Det skal kanskje en del til å gjøre det bra etter lokal målestokk, men å komme seg gjennom med et noenlunde anstendig resulatat krever ikke allverden - det er i alle fall min ringe erfaring. Jeg kjenner masse folk som har hatt et tårn av verv og aktiviteter utenfor studiene som med relativt beskjedent antall timer nedlagt med å faktisk studere har kommet seg greit gjennom, om enn med til dels store variasjoner i resultatene og i enkelte tilfeller ha måttet ta en og annen eksamen på nytt. Det har aldri vært fordi det var så vanskelig og krevende, men fordi de har brukt fryktelig mye tid på de mer sosiale sidene av studentlivet.

Det er alltid noen som er brilliante men den store massen er det ikke. Har man studert noe det er grei etterspørsel etter får man seg stort sett en jobb og når man først er i gang med det er det absolutt ingen som bryr seg om hva man gjorde i studietiden, med et mulig unntak for juss der karakterene i alle fall før fulgte en hele livet. Nå som det er bokstaver der også har det kanskje dødd litt ut siden granulariteten til en viss grad er borte.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.514
    Sted
    Oslo
    Tror ikke det.

I Kjerkhol har Støre en lojal AP-politiker fra Trøndelag, og en en motvekt til Trond Giske. At han ikke har lyst til å hive henne ut, gir politisk mening.

Mvh
    Han kunne fulgt mitt første punkt.
    Nå lever saken i limbo, hvem veit hvor lenge.
    Tror Giske kan ta seg en extra pinne, og slenge et extra slengkyss i retning Kjerkhol

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.986
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Han kunne fulgt mitt første punkt.
    Nå lever saken i limbo, hvem veit hvor lenge.
    Tror Giske kan ta seg en extra pinne, og slenge et extra slengkyss i retning Kjerkhol
    Tro meg, jeg har aldri vært imponert over Støre. Og, ja, jeg synes at han er en svak leder.

Men i dette tilfellet tror jeg at det er mer politiske grunner enn beslutningsvegring som gjør at han holder sin hånd over Kjerkhol. Når det er sagt, er jeg enig med deg at han rett og slett kunne ha sagt at den masteroppgaven var irrelevant for hennes virke som helseminister.

Mvh

morbid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Antall liker
    3.051
    Men gjør han egentlig det, han har sagt at han vil vente på nord universitet sin gjennomgang, hvis de underkjenner oppgaven, hva gjør han da?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.103
    Sted
    Sunnmøre
    Men gjør han egentlig det, han har sagt at han vil vente på nord universitet sin gjennomgang, hvis de underkjenner oppgaven, hva gjør han da?
    Akkurat. Men så sa han samtidig at Kjerkol ikkje var helseminister pga masteren.

I dagbladsaka (op. cit) vert ei kjelde sitert på at den underlege pressekonferansen var Støres initiativ, fordi han ville stø Kjerkol. Motivasjonen kan jo vera så ymse, men det låg eit ønskje om å hjelpa henne i denne saka.

Det var som om han ville slå fast at “Kjerkol blir, så får sensurkommisjonen ved Nord gjera jobben sin, og den har offentlegheita lite med”. Og så kunne han ikkje, fordi han er Støre, unngå å peika på at det var noko å venta og følgja med på.

Eg bryr meg om Kjerkol-saka fordi det for meg handlar om kvalitet i norsk UH-sektor, ikkje for kven som er statsråd eller ikkje. Borch og Kjerkol er på mange måtar to stikkprøver, og det er litt besynderleg at båe oppgåvene er meir postmoderne klipp-og-lim enn hundre sider akademisk tekst. Eg lyser fred over alle dei tusen instituttseminara som kjem til å diskutera “korleis fiksar vi dette” frametter.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn