Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.564
    Antall liker
    3.684
    Sted
    Sunnmøre
    Hvis det nærmest blir et krav at ministre ha en mastergrad er vi absolutt på ville veier...
    Ja, einig i det. Det er jo noko med at dei som fekk tilsvarande A i regjeringa også er dei som har bevegd seg litt mellom politikk, byråkrati og forsking (bortsett frå Nordtun, kanskje?) Kausaliteten er kanskje ikkje heilt eintydig, då.

    For å få jobb i UH-sektoren er B på masteren eit handicap (ikkje uoverstigeleg, men eit handicap). For resten av verda er C ein heilt fin karakter. Eg ville kanskje tematisert det dersom eg sat i eit tilsetjingsutval og hadde ein søkjar med D eller E.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.840
    Antall liker
    13.321
    Skulle vi lissom ha arbe'sfolk til sånt å nå da??

    Makan til tull...
    Politikk er også et slags fag. Man må vite hvordan man får noe gjennom, når man må gi og når man må ta, hvordan man bygger allianser og ha oversikt over mye pro et contra. Jeg tror vel ikke det ville funket spesielt godt om man seilte inn fra sidelinjen med lange studier fra livets harde skole og veksa full av lettvinte løsninger på komplekse problemstillinger. Eller om man hadde ræva full av studiepoeng og veska full av masse stiliserte modeller fra universitet om hvordan ting henger sammen, i alle fall i lærebøkene.

    Det er utrolig nok noen som mener at Sylvi Listhaug er en flink politiker. Hun fikk knapt til noesomhelst da hun var i posisjon - om man er enig med henne i ditt eller datt er nå en sak, men gjennomføringsevnen var et sted svært nærme null. Nå er det noen som mener at INP er den nye vinen. Dem om det.

    Min bedre halvdel jobbet for lenge siden et par år i byråkratiet. Hun var ganske fascinert over hvor klare oppfatninger de ansatte der hadde om ulike statsråder og det hadde ingen ting med om de faktisk hadde stemt på de eller var enige med de å gjøre. Noen var flinke, villige til å lære og ryddige å forholde seg til. Andre var konrollfreaker som gravde seg ned i uvesentlige detaljer og ikke hadde noen evne til å se et slags større bilde mens noen var bare udugelige etter enhver standard. Alle hadde høy politisk stjerne og sto høyt på sine respektive lister (ellers ville de jo ikke blitt statsråder). Dette er ikke nødvendigvis et meritokrati. Minner om at Støre av en eller annen grunn mente at Mjøs-Pehrsen burde være olje- og energiminister. Om du har lest o-fagboka på barneskolen så kan du mer om olje og energi enn hva hun gjorde.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.564
    Antall liker
    3.684
    Sted
    Sunnmøre
    Minner om at Støre av en eller annen grunn mente at Mjøs-Pehrsen burde være olje- og energiminister. Om du har lest o-fagboka på barneskolen så kan du mer om olje og energi enn hva hun gjorde.
    Det var kanskje eit slags forsøk på handslag til Bergen/Vestland, sidan ho var populær i Bergen, Bergen ligg i Vestland og olje er populært vestpå. Kven skulle tru at olje og energi kunne vera noko anna enn å styra skuta beint fram i perioden, liksom? Og Sp kunne jo ikkje få det dept-et; kven veit kva dei kunne funne på.

    Det var sjølvsagt ei katastrofal feilvurdering.

    Men dei fleste statsrådar har trass alt ein slags sakseigarskap også, og ein idé om kva dei vil oppnå på feltet; meir eller mindre inspirert av partiprogram og regjeringserklæring.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.840
    Antall liker
    13.321
    Det var kanskje eit slags forsøk på handslag til Bergen/Vestland, sidan ho var populær i Bergen, Bergen ligg i Vestland og olje er populært vestpå. Kven skulle tru at olje og energi kunne vera noko anna enn å styra skuta beint fram i perioden, liksom? Og Sp kunne jo ikkje få det dept-et; kven veit kva dei kunne funne på.

    Det var sjølvsagt ei katastrofal feilvurdering.

    Men dei fleste statsrådar har trass alt ein slags sakseigarskap også, og ein idé om kva dei vil oppnå på feltet; meir eller mindre inspirert av partiprogram og regjeringserklæring.
    Det var selvsagt en eller annen politisk vurdering. Men var nok vanskelig å finne en politiker som kunne mindre om saksområdet enn henne og det ble etter hvert svært tydelig. Uten strømbalubaet hadde det sikkert gått fint men inkompetansen ble etter hvert så tydelig at hun måtte overflyttes til arbeid og velferd.

    hun hadde ingen verdens ting å komme med på energi. Null, niks, nada. Det var åpenbart en eller annen kabal av intern medisin som skulle legges.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.527
    Antall liker
    3.374
    Torget vurderinger
    1
    SKANDALE/KRIGSRETT/BEDRAG/DOKUMENTFALSK (stryk det som ikke passer):
    Jeg oppdaget nettopp at landets statsminister gjennom 3 perioder, Gro Harlem Brundtland, har bløffet nasjonen. Hennes legale navn, siden ekteskapet med Høiremannen Arne Olav Brundtland i 1960, er nemlig Gro Brundtland.
    Motivet for denne falsk-flagg operasjonen, er trolig partikontoret på Youngstorgets ønske om å rødsminke Fru Brundtland med familienavnet til den gamle Arbeiderparti-statsråden.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.707
    Antall liker
    103.560
    Torget vurderinger
    23
    Gro Har lem men bare en Steen. Stammer nok fra den tiden...
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.766
    Antall liker
    85.662
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97

    Må vel være lengste avgjørelse for en masterbesvarelse. Og kan man som "student" kommentere underveis?
    Det lukter svovel 😩
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.065
    Antall liker
    6.368
    SKANDALE/KRIGSRETT/BEDRAG/DOKUMENTFALSK (stryk det som ikke passer):
    Jeg oppdaget nettopp at landets statsminister gjennom 3 perioder, Gro Harlem Brundtland, har bløffet nasjonen. Hennes legale navn, siden ekteskapet med Høiremannen Arne Olav Brundtland i 1960, er nemlig Gro Brundtland.
    Motivet for denne falsk-flagg operasjonen, er trolig partikontoret på Youngstorgets ønske om å rødsminke Fru Brundtland med familienavnet til den gamle Arbeiderparti-statsråden.
    Mener du at Arbeiderpartiet ikke gikk på GHB på den tiden?

    Hadde for øvrig gledet meg til søndagens episode av Makta, hvor Kåre Willoch dukket opp. Hun var ikke spesielt glad for å bli tiltalt som fru Brundtland. Den levde opp til forventningene, og jeg ser fram til fortsettelsen.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.938
    Antall liker
    600
    Det var debattene mellom Gro og Kåre som satte fart i fargeTVsalget i Norge. På spørsmålet i lunsjen på jobben: "Så du hvor rød hun ble?" var det ingen som ville innrømme at de bare hadde svart-hvitt hjemme!
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    2.535
    Torget vurderinger
    1


    Så utrolig patetisk, hadde de vært mindre opptatt av å frata HRS den lille støtten de fikk og mer opptatt av å lese hva som ble skrevet hadde de blitt litt mer opplyste og det for tjue år pluss siden, men det tar vel den tiden for å innse ett problem man har skapt selv.




    Se her ja det har ikke passert under radaren deres heller……

     
    Sist redigert:

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    1.774
    Sted
    Bergen
    Fortellingen om en batterifabrikk og skattepenger, TU; betaling
    https://www.tu.no/artikler/freyr-sj...-om-trump-blir-president-vi-er-robuste/542672

    "..Kapital flyter dit det er avkastning, og til nå er 100 milliarder dollar flyttet inn i USA, sier Freyr-sjef Birger Steen.
    ..– Vi kommer ikke til å gjeninnføre subsidier på produksjon. Vi har sluttet å bygge statlige fabrikker i Norge – det må privat næringsliv gjøre, sa Vestre under et nylig besøk i Mo i Rana.
    .. Freyr har informert om at det ikke kommer til å skje noe mer i Giga Arctic i Mo i 2024, utover å sikre bygget slik at det ikke taper verdi.
    Fabrikken er altså lagt i dvale, men holdes varm på 12 grader for å bevare bygningsmassen – i håp om at det en dag åpnes for batteriproduksjon i gigaskala.
    Nå skal Freyr bygge gigafabrikk i USA i stedet.. "

    Åå de skattepenga de e te bekymring for fattig og for rik
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    1.774
    Sted
    Bergen
    Kanskje OT, mer for Oslo, TU bak mur
    https://www.tu.no/artikler/drivakse...sten-alle-ruters-elektriske-leddbusser/543010

    "..Kun 17 av Ruters 305 elektriske leddbusser har drift på mer enn de to bakerste hjulene
    ..Kommunikasjonssjef i Ruter Cathrine
    Myhren-Haugen forteller at plasseringen av drivakselen bak leddet av bussen stiller krav til sjåførens ferdigheter.
    – Særlig ved igangkjøring på glatt føre. Hvis bakre ledd spinner og sklir sidelengs, oppstår lett ‘saksing’, skriver hun.
    .. Bussmagasinets redaktør Tom Terjesen karakterisert drift på bakerste ledd som å sette motoren i tilhengeren på en bil"

    Barneskirenn og barnelærdom,
    4x4 (helst diesel iht regjeringen 2006), piggdekk Alle sorger slutt mht vinter fremkommelighet
    Men det må man være GGG (Gamlis Gretten Gubbe) for å fatte. Og den klubben er det ikke lett å bli med i..
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.564
    Antall liker
    3.684
    Sted
    Sunnmøre
    4x4 (helst diesel iht regjeringen 2006), piggdekk Alle sorger slutt mht vinter fremkommelighet
    Det veit eg ikkje, men det verkar iallfall openbert for meg (som ikkje er så veldig flink til å køyra bil) at det må vera teknisk vanskeleg å køyra leddbuss med drift på bakerste ledd, iallfall på dårleg føre. Men kanskje energieffektivt på flatmark sumarsdagen i 30-40 km/t.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.766
    Antall liker
    85.662
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Og vi venter fortsatt svar fra (Joker) Nord universitet ang besvarelsen til Kjerkol. De har jo allerede skutt seg selv i foten ved å anerkjenne en mediokre besvarelse. Hva er det som tar så lang tid? Virker som de trenerer saken 🙄.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.564
    Antall liker
    3.684
    Sted
    Sunnmøre
    Og vi venter fortsatt svar fra (Joker) Nord universitet ang besvarelsen til Kjerkol. De har jo allerede skutt seg selv i foten ved å anerkjenne en mediokre besvarelse. Hva er det som tar så lang tid? Virker som de trenerer saken 🙄.
    Det verkeleg skandaløse ligg i om dei har gjeve ein svært god karakter (td A); ein godkjent, men svært dårleg karakter kan kanskje forklarast ved at dei har valt å straffa for usjølvstendig arbeid, men late det stå pga at det er noko interessante funn inni der. Men karakteren er uinteressant når dette har vorte fuskesak.

    Elles har vel alltid masteroppgåver ein ekstern sensor også, så det er ikkje sikkert det berre er Nord som skal ha skulda her.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.669
    Antall liker
    35.629
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Veldig rart at veileder har sluppet gjennom hele avsnitt som er kopiert ordrett fra hans egen lærebok. Leste han noensinne oppgaven?
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.535
    Antall liker
    9.896
    Sted
    Interiore Simplicitate
    "Vinglepetter" snur! 🤣🤣🤣

    Jeg ser ikke helt hvorfor Giske skulle offentliggjøre sin, han er jo bare høvding av Nidaros. Det forplikter vel ikke all verden.

    Fra saken:

    Men vi må også skille mellom sakene, fordi hvis vi ender opp med et bilde at alle politikerne er skurker, så er det et feil bilde og et bilde som undergraver demokratiet

    Det er et poeng, men politikerne selv er da i høyeste grad med på å skape det bildet.

    – Jeg vil ikke gå inn i det, men jeg håper vi får et rausere samfunn mot folk flest. Har vi det, kan det hende at folk flest viser en større raushet mot dem som sitter med makten.

    Det tror jeg Giske har helt rett i, og da er nok ikke veien å gå å ta en sak om selvplagiering til Høyesterett.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.766
    Antall liker
    85.662
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg ser ikke helt hvorfor Giske skulle offentliggjøre sin, han er jo bare høvding av Nidaros. Det forplikter vel ikke all verden.

    Fra saken:

    Men vi må også skille mellom sakene, fordi hvis vi ender opp med et bilde at alle politikerne er skurker, så er det et feil bilde og et bilde som undergraver demokratiet

    Det er et poeng, men politikerne selv er da i høyeste grad med på å skape det bildet.

    – Jeg vil ikke gå inn i det, men jeg håper vi får et rausere samfunn mot folk flest. Har vi det, kan det hende at folk flest viser en større raushet mot dem som sitter med makten.

    Det tror jeg Giske har helt rett i, og da er nok ikke veien å gå å ta en sak om selvplagiering til Høyesterett.
    Om han skal erstatte Kjerkol, så er det vel relevant?
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.535
    Antall liker
    9.896
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Om alle ministre skal få sin master gjennomgått så er det kanskje det, men først må han vel havne i den posisjonen. Pressen skal vel ikke godkjenne på forhånd, selv om Jonas sikkert ville ønske det velkomment. En ting mindre å ta stilling til.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.840
    Antall liker
    13.321
    Veldig rart at veileder har sluppet gjennom hele avsnitt som er kopiert ordrett fra hans egen lærebok. Leste han noensinne oppgaven?
    Rent anekdotisk har jeg, fra min tid, et inntrykk av at slike ikke nødvendigvis leses veldig nøye akkurat.
    Det verkeleg skandaløse ligg i om dei har gjeve ein svært god karakter (td A); ein godkjent, men svært dårleg karakter kan kanskje forklarast ved at dei har valt å straffa for usjølvstendig arbeid, men late det stå pga at det er noko interessante funn inni der. Men karakteren er uinteressant når dette har vorte fuskesak.

    Elles har vel alltid masteroppgåver ein ekstern sensor også, så det er ikkje sikkert det berre er Nord som skal ha skulda her.
    Det er vel kommet ut at de fink A så vidt jeg har forstått, men så trodde jeg også lenge at der var D (som Broch fikk på sin)

    jeg har ellers en viss sympati med veiledere/sensorer som i beste dall skumleser merodedelen av slike. De må være drepende kjedelig og fordre store mengder brennevin.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.766
    Antall liker
    85.662
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Om alle ministre skal få sin master gjennomgått så er det kanskje det, men først må han vel havne i den posisjonen. Pressen skal vel ikke godkjenne på forhånd, selv om Jonas sikkert ville ønske det velkomment. En ting mindre å ta stilling til.
    Nei da, men med fokuset på tvilsomme besvarelser i det siste, så er det vel betimelig å stille spørsmålstegn ved alle som "brifer" men å inne ha en mastergrad, om man heter Giske eller ei?

    Dessuten litt merkelig at Giske stikker fram sitt hode akkurat nå?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.840
    Antall liker
    13.321
    Dessuten litt merkelig at Giske stikker fram sitt hode akkurat nå?
    nei, det er kun nedside for han i å nekte å gi den ut for da vil alle tro han har jukset. Han bestemte seg for over er halvt år siden for at den ikke skulle være offentlig men har nå ombestemt seg.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.766
    Antall liker
    85.662
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    nei, det er kun nedside for han i å nekte å gi den ut for da vil alle tro han har jukset. Han bestemte seg for over er halvt år siden for at den ikke skulle være offentlig men har nå ombestemt seg.
    Nettopp, skal vi da stole på slike som bestemmer og ombestemmer seg i tide og utide, nei, jeg tror ikke det. Det inngir i hvertfall ingen tillit
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.535
    Antall liker
    9.896
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Nei da, men med fokuset på tvilsomme besvarelser i det siste, så er det vel betimelig å stille spørsmålstegn ved alle som "brifer" men å inne ha en mastergrad, om man heter Giske eller ei?

    Dessuten litt merkelig at Giske stikker fram sitt hode akkurat nå?
    Vet ikke i hvilken grad han brifer, men det må han da få lov til. Jeg ser bare ikke hvorfor offentligheten skal kreve innsyn i hans oppgave, skal vi kreve det i alle masteroppgaver? Inntil Giske faktisk ender opp i en maktposisjon, en noe større en enn Nidaros lokallag, så ser jeg ikke hvorfor han skulle måtte dele.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.766
    Antall liker
    85.662
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Vet ikke i hvilken grad han brifer, men det må han da få lov til. Jeg ser bare ikke hvorfor offentligheten skal kreve innsyn i hans oppgave, skal vi kreve det i alle masteroppgaver? Inntil Giske faktisk ender opp i en maktposisjon, en noe større en enn Nidaros lokallag, så ser jeg ikke hvorfor han skulle måtte dele.
    Han flagger jo sin egen master for en grunn, mer eller mindre uoppfordret? Hvilke slutninger kan vi trekke av det?
    Kan det være fordi Kjerkol vakler eller har du noen bedre forklaring?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.016
    Antall liker
    19.850
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det nærmer seg muligens landsmøte i Trøndelag Ap, hvor Kjerkol er leder. Greit for Giske å vise at hans master er grei. Snart nominasjonsprosess til stortingsvalget også....Sjakkspillet er i gang.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.535
    Antall liker
    9.896
    Sted
    Interiore Simplicitate
    ^^Han har vel fått med seg at Jonas ikke vil ta i slikt med ildtang, så kanskje han bare er taktisk. Jeg tror fortsatt Tajik & Co får mobilisert nok til å rippe opp i Giskes mange me too overtredelser til at han er uaktuell for en ministerpost, men vi får se.
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.320
    Antall liker
    7.977
    Sted
    Oslo
    Det nærmer seg muligens landsmøte i Trøndelag Ap, hvor Kjerkol er leder. Greit for Giske å vise at hans master er grei. Snart nominasjonsprosess til stortingsvalget også....Sjakkspillet er i gang.
    Man kan alltids ofre en dronning.
    Men ryker kongen er det sjakk matt .
    Men Giske er kanskje en Ladejarl?
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.564
    Antall liker
    3.684
    Sted
    Sunnmøre
    Veldig rart at veileder har sluppet gjennom hele avsnitt som er kopiert ordrett fra hans egen lærebok. Leste han noensinne oppgaven?
    Rettleiar er ikkje sensor/kommisjon lenger (om sensur-reglementet er likt på alle institusjonane), slik dei var på det gamle hovudfaget.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.669
    Antall liker
    35.629
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Rettleiar er ikkje sensor/kommisjon lenger (om sensur-reglementet er likt på alle institusjonane), slik dei var på det gamle hovudfaget.
    Hmmm. Det kan jo ikke gå bra når lærestedene forsøker å gjøre enhver bachelor- og masteroppgave til noenslags mini doktorgradsavhandling underlagt strengere krav til forskningsmetode enn hva som gjelder for en professors egne forskningsartikler, og så ikke kan eller vil gjøre jobben med å veilede med rød kulepenn i hånden. Når man i tillegg slipper løs studenter som tydeligvis mangler enhver ryggmargsrefleks mot å stjele andres arbeid og utgi det for sitt eget er det ikke rart at man finner mye stygt. Løsningen er kanskje ikke bare enda strengere straffer for de som er så uheldige å bli mistenkt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.564
    Antall liker
    3.684
    Sted
    Sunnmøre
    og så ikke kan eller vil gjøre jobben med å veilede med rød kulepenn i hånden.
    Nei, det er eit problem der.

    Tanken var nok at kommisjonen skulle gjera ei meir uhildra vurdering, og studenten stå friare i å ta imot rettleiing som nett det. Ein rettleiar i kommisjonen vil kjenna studenten og prosessen godt, ta med seg sympati og antipati inn i sensuren og kanskje til og med ta på seg skulda/ansvaret dersom dei andre sensorane finn eitkvart å plukka på.

    På lågare grad (som eg i all hovudsak arbeider med) er dette ein fordel: studenten framleis er i ein læringsprosess, og det kan vera rett å premiera td. at hen er i stand til ta til seg tilbakemeldingar. På masternivå er det (derimot) meininga at studenten skal meistra faget så godt at hen kan presentera arbeidet for heile fagfellesskapen.

    Eit problem er kanskje rett og slett volumet. No om dagen er talet på rettleiingstimar veldig strengt regulert, og studentane vert dytta gjennom heile prosessen. Helst hardt, for å utløysa pengar. Då eg tok hovudfag, brukte vi så lang tid vi måtte, og rettleiar kunne vera ganske hard på at “dette bør du ikkje levera”.

    (Perspektivet mitt er “akademiske” hf/sv-fag. Eg veit veldig lite om master på matnat, tekniske fag og profesjonsfag)
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.376
    Antall liker
    9.330


    – Det hevdes at statsministeren har overlatt til Nord universitet å vurdere om Kjerkol har tillit, og mange synes å vente spent på hva universitetet skal konkludere med.

    Men slik er det ikke, understreker de og legger til at de på ingen måte vurdere om Kjerkol kan fortsette som statsråd.

    – De som venter på at vi skal si noe om det, kan altså allerede nå forberede seg på å bli skuffet. Nord universitet kommer heller ikke til å si noe om det er fusk i den aktuelle oppgaven, skriver de videre.

    – Tvert imot. Hos Nord universitet er dette en studentsak. Den er, som alle studentsaker, unntatt offentlighet, i tråd med personvernreglene og forvaltningslovgivningen. Nord har derfor kun anledning til å informere de berørte i saken. Det inkluderer verken mediene eller statsministeren.

    Eller HFS,
     
    Sist redigert:

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.837
    Antall liker
    2.413
    Sted
    Portugal
    DN, 02.02.2024

    Økokrim har åpnet etterforskning mot tidligere kulturminister Anette Trettebergstuen som følge av habilitetssakene som ble kjent i fjor sommer.

    Etter det DN erfarer ble Trettebergstuen selv kjent med at Økokrim etterforsker henne fredag.

    – Jeg har allerede lagt alle kort på bordet og har aldri hatt intensjon om å utnevne noen jeg er inhabil overfor. Men jeg tar til etterretning at Økokrim vil gå igjennom saken og jeg skal selvfølgelig svare på alle spørsmål de måtte ha. Jeg mener jeg ikke gjort noe straffbart, og ser jeg frem til at saken blir endelig avklart, skriver Trettebergstuen i en sms til DN.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn