Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

DL

Gjest
    "Helt greit det, vokste opp med Hoksrud og kan bekrefte at han er kjernekar, men vent.. Var ikke han på horehus en plass da tru"

Er betalt moro noe hinder for å være en kjernekar da?
    Hehe, nei. Bård er en ålreit fyr.
    Var vel ikke slik det var ment i den konteksten da :)

DL

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219
    Dette er vel mobbing, og hvordan går det med disse kampanjene i skolene da?
    Det ble satt fokus på av Bondevik for ett årtie siden, så man skulle vel hatt dette problemet under kontroll nå vel?

Men det faller vel i samme kategori som fattigdom, som en viss statsråd påstod kunne fjernes med ett pennestrøk.

Har vel vist seg og være ett litt mer komplisert problem å løse enn som så.

DL
    Jada, liksom satt fokus på av den regjering.
    Hvilke resultat hadde den bondevik regjering å vise til ang dette etter at de "satte fokus" på det ??
    Resultatløst som så mye annet fra den regjering, dessverre.
    Hadde de hatt 8 år med flertallsregjering så kunne nok resultatet vært anderledes.

DL
    Nei de satt jo i regjering i "bare" i 7 år fra 1997 til 2005

Steike ta...., hadde de bare fått ett (1) år til så hadde så hadde nok rettet opp for de 7 foregånde år. og mye vært annerledes og så myyyyyyye bedre her i landet....
    Nope, det tviler eg på

Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    1
    Må være fint å kunne sitte der og diktere når det skal tas kollektivt ansvar/skyld og samtidig gå i fistel om andre ser et mønster i en endeløs rekke av ENKELTHENDELSER….

Skoleminister Kristin Halvorsen refser årets russ - VG Nett om Russen

Tro hva som ville skjedd om Russen ble byttet med xxx
    - Russen må ta et kollektivt ansvar for disse ekle enkeltepisodene. Her har vi vært vitne til atferd som noen har opplevd som svært krenkende. Da er det også viktig at russens ledere tar avstand og tydelig viser at dette ikke aksepteres, sier Halvorsen.
    Hva er poenget ditt sa du ?
    Har du lest artikkelen, eller ?
    Slik eg leser artikkelen så ser eg at Kristin Halvorsen ber russens ledere ta avstand fra og tydelig viser at trakkasering av yngre elever på skolen ikke aksepteres.
    Hva er det du leser

La meg sitere deg her: "
    Må være fint å kunne sitte der og diktere når det skal tas kollektivt ansvar/skyld og samtidig gå i fistel om andre ser et mønster i en endeløs rekke av ENKELTHENDELSER….
    Betyr dette at du sidestiller oppførselen til årets russ, med den sittende regjering

Ærlig talt, det kan du ikke mene...

Det er litt kjedelig å måtte forklare sarkasme, men ta og bytt ut russ, med muslimer, pakistaner, somalier, afrikaner eller sigøyner- det er fremdeles helt greit? Er jo ikke helt ambulansesaken der alle nordmenn burde gå i seg selv, men som jeg skrev, fint å kunne sitte der å diktere kollektiv skyld/ansvar vs enkelthendelser

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Opp med hånden de som IKKE har hatt en slik periode i sine yngre dager......

Utagerende festing? Nei aldri! Og det er faktisk sant.:rolleyes:

Har aldri satt meg selv i en slik situasjon at jeg har behøvd å gremmes over toskeskap dagen før! Og jeg tror helt ærlig at det gjelder flertallet. Det er nok dere som drev "utagerende festing" som er mindretallet her.

Fest og morro, ja. Idioti og rølpefyll, nei!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Det som virkelig overasker meg her er at de som strømmer til for å forsvare Kristin ikke henger dere opp i "Tante Sofie" sammenligningen. Det er jo rett og slett kjønnsdiskriminerende ser jeg på FB.

Eller som en bekjent på FB spør:

"Ville VG ha stilt et lignende spørsmål til en mann? - Jens Stoltenberg, du er ikke redd for å bli sett på som en homofil skrullesurpump fordi du ikke vil modernisere handlingsregelen?"

Nå er Kristin en robust politiker som selv ikke nekter seg å benytte kjønnsladede hersketekinkker så jeg synes ikke så veldig synd på henne! Men saken hun tar opp er faktisk meget alvorlig og det er dumt at den drukner i angrep på personen Kristin Halvorsen. Det burde være enkelt, selv for de med forhistorie innen "utagerende festing" å kunne forstå at det å være russ IKKE gir carte blanche til å terrorisere mindre barn! Slik denne formen for "terror" eskalerer fra år til år vil det til slutt ende med at et unge dør, og da...............!

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219
    Opp med hånden de som IKKE har hatt en slik periode i sine yngre dager......

Utagerende festing? Nei aldri! Og det er faktisk sant.:rolleyes:

Har aldri satt meg selv i en slik situasjon at jeg har behøvd å gremmes over toskeskap dagen før! Og jeg tror helt ærlig at det gjelder flertallet. Det er nok dere som drev "utagerende festing" som er mindretallet her.

Fest og morro, ja. Idioti og rølpefyll, nei!
    Som eg sa, noen vil kanskje kalle det "utagerende festing" men nå er det sikkert forskjell på hvordan "utagerende festing" defineres fra person til person.
    Både den gang da og i dag vil eg kalle det for fest og morro og vi hadde ikke problem med å se folk i øya dagen etter.

D

DL

Gjest
    Jada, liksom satt fokus på av den regjering.
    Hvilke resultat hadde den bondevik regjering å vise til ang dette etter at de "satte fokus" på det ??
    Resultatløst som så mye annet fra den regjering, dessverre.
    Hadde de hatt 8 år med flertallsregjering så kunne nok resultatet vært anderledes.

DL
    Nei de satt jo i regjering i "bare" i 7 år fra 1997 til 2005

Steike ta...., hadde de bare fått ett (1) år til så hadde så hadde nok rettet opp for de 7 foregånde år. og mye vært annerledes og så myyyyyyye bedre her i landet....
    Nope, det tviler eg på
    Nå var fokuset på dette som ett problem, noe som kom på 2000 tallet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Manifest_mot_mobbing

DL

Sist redigert:
    D

DL

Gjest
    Det som virkelig overasker meg her er at de som strømmer til for å forsvare Kristin ikke henger dere opp i "Tante Sofie" sammenligningen. Det er jo rett og slett kjønnsdiskriminerende ser jeg på FB.

Eller som en bekjent på FB spør:

"Ville VG ha stilt et lignende spørsmål til en mann? - Jens Stoltenberg, du er ikke redd for å bli sett på som en homofil skrullesurpump fordi du ikke vil modernisere handlingsregelen?"

Nå er Kristin en robust politiker som selv ikke nekter seg å benytte kjønnsladede hersketekinkker så jeg synes ikke så veldig synd på henne! Men saken hun tar opp er faktisk meget alvorlig og det er dumt at den drukner i angrep på personen Kristin Halvorsen. Det burde være enkelt, selv for de med forhistorie innen "utagerende festing" å kunne forstå at det å være russ IKKE gir carte blanche til å terrorisere mindre barn! Slik denne formen for "terror" eskalerer fra år til år vil det til slutt ende med at et unge dør, og da...............!

Helt enig med deg, men klarer ikke helt å se at en russe ledelse som tar avstand til sånnt, skulle spille noen rolle.
    Russ er man i noen mnd, skoleelev er man i mange år.
    Har man ikke lært at dette er uakseptabelt når man er 19 år, så har skole og foreldre feilet.

DL

V

vredensgnag

Gjest
    Over tid blir ting bedre, og overgrepene avtar fra moralistene som frykter at andre får gjøre som de vil. Her sitter tre samfunnsvoktere og refser musikkvideoenes samfunnsnedbrytende kraft, i 1986. Fjerdemann er Frank Zappa.

[video]http://m.youtube.com/#/watch?v=8ISil7IHzxc[/video]

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Vanvittig begge saker nevnt ovenfor.

Har noen privatradioer selv.

Lurer på om dette kan overføres til hifi - stereo og høy lydstyrke?

Altså - nå skal ikke den som spiller høyt dempe volumet - siden hifi også er hobby som privatradio - og blir det for høyt for naboen så må han bare flytte...

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.736
    Har du tenkt over om en sak kan ha to sider? Har du også tenkt over at en person med "utenlandsk" navn kan være 4. generasjons nordmann?
    Jeg jobber sammen med en kar som heter Olsson til etternavn. Han er ikke svensk.Han er en god, norsk nordmann født i Norge av ditto foreldre. Mulig tipp-tippolderfaren var svensk.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.855
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det der har vel ikke noe med etnisitet å gjøre? Vi har jo noen diskusjoner her inne også om sånt som strømkvalitet og forstyrrelser skapt av naboens apparater, spesielt når naboen er et smelteverk med likerettere på størrelse med en moderne russebuss. En annen parallell er hobbyastronomer og lysforurensning skapt av naboenes utebelysning. Der er det også mat for mye krangling. Jeg synes det er positivt at det tas hensyn til såpass sære interesser som de noen av oss holder på med.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.907
    Sted
    Kongsberg
    Har du tenkt over om en sak kan ha to sider? Har du også tenkt over at en person med "utenlandsk" navn kan være 4. generasjons nordmann?
    Jeg jobber sammen med en kar som heter Olsson til etternavn. Han er ikke svensk.Han er en god, norsk nordmann født i Norge av ditto foreldre. Mulig tipp-tippolderfaren var svensk.
    Hei.

Enig at dette ikke har med etnisitet å gjøre (vi er jo ikke i rasismetråden:)),
    men uansett et flott eksempel på de rødgrønnes evne til å sette idioti i system.

mvh
    Gunnar Brekke

V

vredensgnag

Gjest
    Og da er tydligvis ikke skatt så viktig likevel.

Vil gi stortingsrepresentantene unik skattefordel - Aftenposten

Så de skal ikke skatte for fri leilighet og de skal i tillegg ha skattefordel for pendling.
    Nå må det pakket ut av stortinget.
    Og Stortingets presidentskap består av.....?
    i tråden er det vel en del innlegg om hvor elendig kvalitet det er på våre stortingsrepresentanter. Enkelte bedyrer meritokrati fremfor demokratisk valg av representanter, for å høyne kunnskapsnivået.

Dette utspillet er et forsøk på å gjøre det å sitte på tinget litt mer attraktivt for folk som i næringslivet får tilbud om langt høyere lønn enn hva en folkevalgt har i sikte.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.736
    i tråden er det vel en del innlegg om hvor elendig kvalitet det er på våre stortingsrepresentanter. Enkelte bedyrer meritokrati fremfor demokratisk valg av representanter, for å høyne kunnskapsnivået.

Dette utspillet er et forsøk på å gjøre det å sitte på tinget litt mer attraktivt for folk som i næringslivet får tilbud om langt høyere lønn enn hva en folkevalgt har i sikte.
    Det rare er at de som bedyrer meritokrati samtidig etterlyser representanter som "kommer fra gølvet og dermed vet hva de prater om"
    Lønnsnivået til en stortingsrepresentant er lavt, en Nordsjøarbeider har langt høyere lønn samtidig som han får langt fler gratis flyturer og måltider. Han har jo til og med gratis losji nesten halve året.
    Jeg regner med at de som protesterer mest på fremlegget fra Presidentskapet insisterer på å betale skatt på diett og reise i jobbsammenheng.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14

Det rare er at de som bedyrer meritokrati samtidig etterlyser representanter som "kommer fra gølvet og dermed vet hva de prater om"
    Lønnsnivået til en stortingsrepresentant er lavt, en Nordsjøarbeider har langt høyere lønn samtidig som han får langt fler gratis flyturer og måltider. Han har jo til og med gratis losji nesten halve året.
    Jeg regner med at de som protesterer mest på fremlegget fra Presidentskapet insisterer på å betale skatt på diett og reise i jobbsammenheng.
    Jeg tror nok hovedpoenget i kritikken ikke er at man mener at politikere tjener for godt, men at de får få sin godtgjørelse på lønnsslippen som alle andre. Spesielle pensjonsordninger, spesielle fradragsregler for pendling, spesielle regler for tjenestebolig, særskilt bilordninger osv. Listen er lang over hvordan dette missbruker.
    - stortingsleiligheter som leies ut når representanten er på studier i utlandet.
    - regjeringsbiler som befinner seg hjemme hos familien i Nord Norge
    - I en slik sammenheng kan man vel nevnes Flåtens styrehonorar i Kongsberg gruppen hvor han sitter som representant for LO - en jobb han allerede har betalt for, også tar han i mot fullt honorar selv uten å møte.

Jeg synes vel generelt at Regjeringsmedlemmer har alt for dårlig lønn. Stortingslønnen kan godt heves noe. Også kan man betale representantene i Sametinget på timebasis - ut i fra noen korte glimt på radioen de siste dagene så synes det det til å være bare tull hele greia!

Mvh
    OMF

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Og da er tydligvis ikke skatt så viktig likevel.

Vil gi stortingsrepresentantene unik skattefordel - Aftenposten

Så de skal ikke skatte for fri leilighet og de skal i tillegg ha skattefordel for pendling.
    Nå må det pakket ut av stortinget.
    Og Stortingets presidentskap består av.....?
    Visepresidenten og Stortingspresidenten er fra AP, her smiler de så demokratisk at jeg blir kvalm av å bare se på de.

Stortingets presidentskap vil gi folkevalgte skattekutt - Makro og politikk - E24

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Vanvittig begge saker nevnt ovenfor.

Har noen privatradioer selv.

Lurer på om dette kan overføres til hifi - stereo og høy lydstyrke?

Altså - nå skal ikke den som spiller høyt dempe volumet - siden hifi også er hobby som privatradio - og blir det for høyt for naboen så må han bare flytte...
    Jeg lurer på om jeg skal ta med meg en 3,5 meter høy Kathrein omni antenne og sette den på plenen inntil naboen, deretter skal jeg få satt opp et par repeatere, eller et par Huawei skap også inntill naboen.

Tenker at jeg måtte ha rivet dette ganske snart med en stor bot i tillegg.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Navnet er ikke typisk norsk derfor fikk han medhold.

Sist redigert:

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Sosial dumping har vært tema for SP nå i flere uker og måneder.

Jeg er også motstander av dette.....

Men når SP skal være frontfigur mot dette, så er det noe som ikke stemmer for meg...

SP, bønder og landbruk har i alle år brukt underbetalte fremmedarbeidere som ansatte i underbetalte jobber.

Enten det er avløsere fra tidligere Øst-Europeiske land, Jordbærplukkere fra Polen og dets like.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Sosial dumping har vært tema for SP nå i flere uker og måneder.

Jeg er også motstander av dette.....

Men når SP skal være frontfigur mot dette, så er det noe som ikke stemmer for meg...

SP, bønder og landbruk har i alle år brukt underbetalte fremmedarbeidere som ansatte i underbetalte jobber.

Enten det er avløsere fra tidligere Øst-Europeiske land, Jordbærplukkere fra Polen og dets like.
    Skal være egne regler for SP-gjengen må vite. De har jo behov for litt sosial dumping. Det koster jo penger å gi folk den samme betalingen som de forventer selv (lettere når man kan suge penger av staten), bedre da med en litauer på akkord. Litt det samme som at de insisterer på noen av verdens høyeste tollmurer på mat, samtidig som de selv er storimportør av mat til dyr. Det blir jo for dyrt for dem å handle norskprodusert fôr.

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219
    Etter å ha lest meg gjennom denne tråden så er det nå nesten så eg venter på at enkelte her snart beskylder dagens regjering for å være de som stod bak korsfestelsen av Jesus i sin tid.....

Etter å ha levd en del år nå så er det noe som forundrer (og skremmer) meg.
    I dag har veldig mange flere av oss det veldig mye bedre økonomisk i forhold til tidligere tider, men alikevel så er det så mange flere av oss som klager så veldig mye mer enn tidligere år, når det ikke var på langt nær så gode tider her i landet som det er i dag.

Kan noen gi meg en god forklaring på at hvorfor vi med 5 dager og 37,5 timers uke, 5 ukers betalt ferie, folketrygd som ink pensjon, sykepenger og ledighetstrygd, klager mer enn de som ikke hadde noe av det ?

Personlig så synes eg det virker som at vi er i ferd med å bli en nasjon av bortskjemte, sutrete, storforlangende og egoistiske innbyggere.

Gjør som meg og reis litt rundt i verden og se hvordan de har det, andre mennesker som ikke er i nærheten av våre goder og vår priviligerte situasjon.
    Da skjønner vi kanskje hvor godt vi har det her i landet (selv om vi har en rødgrønn regjering)

Eg vil tro at mange av oss her på dette forum sitter med forsterker, DA-converter, kabler o.l som kunne finansiert tak over hodet og mat på bordet for mer enn en familie i enkelte andre land.
    Men hvem er det som klager ?
    Jo det er vi som er blandt de mest priviligerte her i verden

Mye vil ha mer og ...................

Sist redigert:

atledreier

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Teddy.....

Hvis vår usannsynlige overflod hadde blitt forvaltet i nærheten av like godt som en nesten hvilken som helst privatøkonomi hadde vi kunnet redde nesten hele verden. Det blir den ikke, den blir ødslet bort og administrert til Blokksberg. Vi klager ikke fordi vi har det bedre enn før, vi klager fordi vi burde kunne klart det samme med en brøkdel av ressursene.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    De fleste har det bra og vel så det, men ikke alle.

Jeg lurer på hvor det blir av alle skatter og avgifter befolkningen betaler.
    Vil ikke si at dette bare gjelder til de RødGrønne.

Bla. ble MVA innført i 1970 som en midlertidig avgift....
    Nå i 2013 er den der fremdeles og høyere enn noen gang.

Hk avgift på outboard over 9hk ble innført i 1978 - også den skulle være midlertidig.
    Vi er fremdeles i 2013 og avgiften er også der.

I 1978 ble det innført en midlertidig avgift på salg av motorer for fritidsbåter fra og med 9 hk og oppover. Den gang var avgiften på båtmotorer kr 30,- pluss mva per hk (fra første hk). Avgiften på båtmotorer ble introdusert for å dempe salget av båtmotorer og for å redusere utslippene fra disse. Det kan nevnes at det i 1978 ble solgt ca 36.000 utenbordsmotorer i Norge, og at det i 2011 ble solgt ca. 15 800 utenbords motorer med et snitt på 40 hk. Pr. motor. I tillegg ble det solgt ca. 950 innenbords motorer / hekkaggregat.
    Den miljøgevinst man håpet på i 1978 har endret seg til det motsatte, da nye motorer forurenser betydelig mindre enn eldre motorer. Dagens avgift gjør at flere beholder de gamle motorene lengre enn normalt. Noe som fører til økt forurensing, og mer støy fra de gamle motorene. Man kan derfor si at de opprinnelige årsakene til innføring av avgiften ikke eksisterer per i dag, og man kan faktisk si at avgiften på båtmotorer i dag virker mot sin opprinnelige hensikt.
    Avgiften på båtmotorer er blitt justert flere ganger, sågar er den blitt doblet ved en anledning. De senere årene er den dog øket kun med konsumprisindeksen. Likevel er avgiften per HK i dag på kroner 155,50 pluss mva. Avgiften på båtmotorer er en ren fiskal avgift som ikke kommer båtbrukerne til gode på noen måte.

http://www.batmagasinet.no/artikkel/vil-fjerne-hk-avgiften

Her betales inn Milliarder av kroner i skatter og avgifter av befolkningen som sauses vekk på alt og ingenting.

Skulle ønsket litt mere respekt for det innbyggere betaler i skatter og avgifter fra politikere og byråkrater.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Etter å ha lest meg gjennom denne tråden så er det nå nesten så eg venter på at enkelte her snart beskylder dagens regjering for å være de som stod bak korsfestelsen av Jesus i sin tid.....

Etter å ha levd en del år nå så er det noe som forundrer (og skremmer) meg.
    I dag har veldig mange flere av oss det veldig mye bedre økonomisk i forhold til tidligere tider, men alikevel så er det så mange flere av oss som klager så veldig mye mer enn tidligere år, når det ikke var på langt nær så gode tider her i landet som det er i dag.

Kan noen gi meg en god forklaring på at hvorfor vi med 5 dager og 37,5 timers uke, 5 ukers betalt ferie, folketrygd som ink pensjon, sykepenger og ledighetstrygd, klager mer enn de som ikke hadde noe av det ?

Personlig så synes eg det virker som at vi er i ferd med å bli en nasjon av bortskjemte, sutrete, storforlangende og egoistiske innbyggere.

Gjør som meg og reis litt rundt i verden og se hvordan de har det, andre mennesker som ikke er i nærheten av våre goder og vår priviligerte situasjon.
    Da skjønner vi kanskje hvor godt vi har det her i landet (selv om vi har en rødgrønn regjering)

Eg vil tro at mange av oss her på dette forum sitter med forsterker, DA-converter, kabler o.l som kunne finansiert tak over hodet og mat på bordet for mer enn en familie i enkelte andre land.
    Men hvem er det som klager ?
    Jo det er vi som er blandt de mest priviligerte her i verden

Mye vil ha mer og ...................
    Det var sikkert mange som sa det samme som deg i Spania og i Hellas for noen år siden, hvordan går det i de landene nå. bra ikke sant?
    Akkurat den samme politikken fører de rød/grønne partiene i Norge.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Mye penger går ut av landet.

Tidligere til uland, men nå også til Europeiske land.

Når man nevner bekjempelse av fattigdom - og KRF - gjelder det kun fattigdom i utlandet.

Jeg sier ikke at man ikke skal hjelpe de som trenger dèt, men man bør stille noen krav.

På slutten av 60-tallet ble det sendt penger og tørrfisk til ett land som da het Biafra.

Biafra - Wikipedia

Hva pengene gikk til vet jeg ikke, tørrfisken ble brukt til å tette stråhytter med.
    Man var skeptisk til denne fisk som levertes uten hode.
    Kanskje like greit da fisken neppe var av beste kvalitet.

Biafra er nå en del av Nigeria.....

Hva har skjedd siden da?

Man bor forsatt i stråhytter på landsbygda, har noen geiter og kuer.

Hvis disse land ikke evner å forandre sitt levesett, og da mener jeg boliger, helsestell, jordbruk, husdyrhold og kommunikasjon på alle områder - vil de fortsatt værer like utsatte for tørke og hungersnød som de alltid har vært.
    Jeg er fullstendig klar over at slikt koster, og der er mange hensyn og ta, både til folkegrupper, religion og ikke minst gamle vaner.

Gamle vaner kan være at kvinner bærer vann, lager mat, dyrker jorda, barna passer husdyr, mens mennene sitter i skyggen med sine terningspill.
    På ett slikt grunnlag vil man aldri få en stat eller nasjon noenlunde robust mot både sult, sykdom og borgerkrig/krig.

Det er ikke snakk om at vi nordmenn drar opp stigen etter oss.

Det meste av det vi har bygget opp er tuftet på slitt gjennom generasjoner.
    Noen, om ikke ganske mange av disse lever enda, under kummerlige vilkår i Norge.

Det vi ser på tv når noe dukker opp er bare promiller av virkeligheten.
    Enten noen er stuet inn på ett wc, bad, ikke får byttet bleier på nærmere døgnet osv, osv.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.835
    Torget vurderinger
    1
    De folkevalgte er obskjønt godt betalt. Med frynsegodene er de alle millionærer med tre ganger norsk gjennomsnittslønn. De tjener forøvrig like godt som de som finner olja vår med 20 års+ erfaring. Nordsjøen (eller sjøfolk) er ingen målestokk.
    Det å være søkkrik (f.eks å sylte ned to sykepleierlønninger årlig) gjør noe med perspektiver ditt (Trond Giske forsnakket seg: 1 million var lønna for en vanlig jobb: Sikkert vanlig blant blant kompisene hans som har gjort det til en livstil å plyndre felleskapet for millionbeløp). Vi trenger ikke perspektivløse politikere. Aller undersøkelser viser at å betale politikere godt fører til økt korrupsjon. Dette er naturlig for med høy lønn tiltrekker du de griske og skruppelløse.

Antagelig tjener du for godt Pink Panther slik at du har mistet gangsynet.

D

DL

Gjest
    Tre ganger norsk snittlønn og to sykepleier lønninger er oppnåelig for de fleste.
    Bare å jobbe timer nok det.

DL

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Litt billig poeng, egentlig, all den tid dette neppe er godkjent av AP sentralt, eller del av AP's program.
    Denne legen / lokalpolitikeren er faen meg verre enn... hmm nesten like ille som, skulle det vel være, religiøse fundamentalister. Han roter og sauser noe jævelig. Det er staten selv (les AP) som høster de største gevinstene av ølsalg gjennom avgifter og moms. På den annen side er det de som betaler for de alkoholrelaterte skadene i samfunnet også. Skulle like å se Reitan rydde opp etter flatfyll i Trøndelag.

Honkey

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.736
    Tja. For noen år siden, dengang det fremdeles fantes rene ølutsalg, ble det i en liten Telemarkskommune opprettet et kommunalt ølutsalg. Inntektene derfra ble øremerket rusforebyggende arbeid.....................

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn