Neida, "I'm not dead yet"!
Muligens er det kanskje noen som lurer på akkurat
det, ettersom det har vært ganske stille fra denne kanten en stund?
Den / de som måtte føle seg truffet, kan ta det med knusende ro.
Her jobbes det for fullt med vaskerproduksjon, og for de neste som venter begynner det så smått å nærme seg levering.
De som kan glede seg til det, er POB, United, og gooner forever.
Sistnevnte har til alt overmål ønsket en utførelse i Valnøtt i stedet for Eik, noe han kan takke seg sjøl for.
Så lenge man kan levere treverk i ønsket type og ca-mål, så lar jo dette seg etterkomme. Det blir faktisk ganske stilig variant; bilder kommer etterhvert.
Kabinettene er grovt sett ferdig produsert for alle tre, så nå "henger" det bokstavelig talt på leveransen av selve vaskerne. Av en eller annen grunn sitter disse fortsatt fast i Amsterdam, men nå ser det omsider ut som om det er en viss bevegelse der nede.
Totte hentet sin vasker i helgen. Håper du etterhvert gir en tilbakemelding om vaskeren, Totte? Jeg tåler jo både ris og ros....
Vaskeren til LMC er også ferdig, og blir visstnok hentet i løpet av uka. (Leif: Kan evnt levere den på lørdag førstkommende, sender deg en PM).
For den som håper på en "Spin 'n Dry-løsning" med det nærmeste, må nok smøre seg med en smule tålmodighet.
Jeg har jo for så vidt en helt grei løsning som resultatmessig fungerer rimelig bra! Etter ca fem minutter drypptørking, og deretter ca to minutter's sentrifugering er platene klare for coveret. Selvsagt avhengig av luftfuktighet, omgivelsestemperatur og mengde isopropanol i vaskeblandingen, men som en pekepinn....
Ulempen er imidlertid en uforholdsmessig stor slitasje på platespindelen: Etter kontinuerlig "råkjøring" med rundt 800RPM på platestabelen i ca seks-syv timer, (tilsvarende ca 200 "tørk"), gnager lagrene seg inn i spindelen. Riktignok ikke så mye, men allikevel nok til at jeg ikke vil "slippe" dette som en opsjon enda.
Løsningen blir antakelig å "kle" lagrene med et plast- eller gummimateriale for å eliminere slitasjen på messingspindelen, men såpass langt har jeg ikke kommet i eksperimenteringen.
Ellers er det ingen dramatiske endringer i selve konstruksjonen. Et par nye detaljer er allikevel på plass, da jeg ved et par anledninger har observert at folk glemmer å skru av hovedbryteren.....
Så lenge den er påslått, går jo motoren som driver platene rundt! Derfor har jeg nå montert en grønn lysdiode over bryteren (se bildet til Bartesam i denne tråden:
http://www.hifisentralen.no/forumet...k-av-ultralydvasker-tips-og-erfaringer-6.html), i håp om at man får en påminnelse om dette.
Bryter / diode er ellers flyttet over til venstre side av betjeningspanelet, for å gi (innvendig) plass for motoren som sørger for "sentrifugeringen" når den tid kommer, og for den som måtte ønske en slik løsning.
Vil som snarest "kauke" litt om dette, bare så ingen tror at jeg sitter på en eller annen badestrand i Pukhet, med en paraplydrink i hånda!
Det er jo lettere med litt info på denne måten som et alternativ til diverse PM's.
Så hold ut, dere som venter!