NorCargo på besøk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    A.R.T har en Q-damper, til å ha mellom headshell og pickup. Jeg har en på lån (takk Boe). Den virker funke veldig godt sammen med 90X og standard-headshell. Enten har jeg vært heldig på re-justering av pickup, denne gjør noe med den effektive massen, eller så har den en klart positiv effekt i seg selv. Noen som vet hvor jeg kan få tak på slik en?
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Ikke for å ødelegge den hyggelige stemningen her, og ja jeg VET dette er vinylhjørnet....... men:

    Hagto Skrev:
    "Har hørt mye sammenlikning av digitalt og platespillere i diverse anlegg i det siste. Ser ut til at digitalt framdeles har et stykke igjen når det gjelder lydkvalitet? og ikke minst lytteglede!"

    Fosse skrev:
    "Forskjellen er jo bare blitt utrolig mye større her etter at du lyttet sist Hagto. XV-1s og den stadig lånte PHA-200 har dratt vinylen flere hakk oppover, så du har nok rett.
    "



    Er ikke dette en smule unyansert gutter?
    Skal man sammenligne digital og analog så må da en av de selvfølgelige forutsetningene være at det er nogenlunde likt priset?
    Dette blir nok vanskelig i praksis, da anlegg stort sett er bygget rundt en primærkilde og med mindre fokus og budsjett på sekundærkilden.

    Kan ikke si jeg følte store begrensninger hverken på lydkvalitet eller lytteglede med TEAC-riggen pent plassert i referanseanlegget til Fidelity ;)

    Mvh
    Rolf
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.311
    Antall liker
    4.681
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Ikke for å ødelegge den hyggelige stemningen her, og ja jeg VET dette er vinylhjørnet....... men:

    Hagto Skrev:
    "Har hørt mye sammenlikning av digitalt og platespillere i diverse anlegg i det siste. Ser ut til at digitalt framdeles har et stykke igjen når det gjelder lydkvalitet? og ikke minst lytteglede!"

    Fosse skrev:
    "Forskjellen er jo bare blitt utrolig mye større her etter at du lyttet sist Hagto. XV-1s og den stadig lånte PHA-200 har dratt vinylen flere hakk oppover, så du har nok rett.
    "



    Er ikke dette en smule unyansert gutter?
    Skal man sammenligne digital og analog så må da en av de selvfølgelige forutsetningene være at det er nogenlunde likt priset?
    Dette blir nok vanskelig i praksis, da anlegg stort sett er bygget rundt en primærkilde og med mindre fokus og budsjett på sekundærkilden.

    Kan ikke si jeg følte store begrensninger hverken på lydkvalitet eller lytteglede med TEAC-riggen pent plassert i referanseanlegget til Fidelity ;)

    Mvh
    Rolf
    Muligens noe o.t. men jeg tror ikke det er ulig å gjøre en «rettferdig» sammenlikning mellom CD og Vinyl. For mindel er spørsmålet vel så mye om årsaken til vellyden fra vinylen er på tross av eller på grunn av vinylens alle mulige svakheter, særheter og merkverdigheter? Etterhvert begynner jeg å helle i rettning av det det er på grunn av ... det er også der «sympatien» min for vinyl har et godt rot feste ...

    mvh
    KJ
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Ingen fare for at du ødelegger stemningen RoDa, langt i fra.

    Hva Hagto helt presist mente vet jeg ikke. Jeg for min del uttalte meg om lyden her i heimen, ikke lyd på generell basis. Ikke tok jeg økonomien i betraktning heller, slurvete av meg, ikke alt jeg skriver har generell holdbarhet tydeligvis ;D. Leser du innlegget mitt under hifi-generelt, LP vs CD, ser du at jeg ikke er unyansert i min anbefalingen av vinyl. Jeg personlig mener og tror at du kan oppleve mange av kvalitetene med vinyl for en billig penge, men skal du ha vinylen til å gjøre alt, oppløsning, bass, dynamikk, detaljering osv så koster det penger, fort mer enn det koster å oppfylle samme kriterier med cd (merk jeg sa ikke kvalitativt bedre). Alt i min personlig mening.

    Jeg er egentlig av den oppfatning at jo høyere i kvalitet, jo likere låter cd og vinyl, jo likere låter rør og transistor. Alt låter tettere på virkeligheten. Jeg var på en demo på OHC igår og hørte Burmeister, Odin osv. Det spilte fantastisk. Cd og transistor, gud hvor herlig. Jeg har også hørt nevnte Esoteric-rigg, riktignok uten klokke, men likevel: ja, den spiller utrolig flott. Men skulle det da ikke bare mangle, til prisen?
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Fosse skrev:
    Jeg er egentlig av den oppfatning at jo høyere i kvalitet, jo likere låter cd og vinyl, jo likere låter rør og transistor. Alt låter tettere på virkeligheten.
    Nettopp!! Vi er hjertens enige!
    Jeg tror dette er noe som mange av oss kan feste lett tilgjengelig bak øret.
    Det er ikke teknologien som er bestemende for det lydmessige resultatet, men konstruktørens skikkelighet i å dra den valgte løsningen lengst mulig.

    Pluss at vi ikke skal undervurdere feel-good når det gjelder rørbytte, justering av vinylryggen, rutinen med å legge statmat oppå cdplata etc.

    Ser ikke ut som jeg får kreka meg til et besøk før ferien, men kanskje når du har kommet deg inn på nytt bosted? Spennende!

    Mvh
    Rolf
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    RoDa skrev:
    Ikke for å ødelegge den hyggelige stemningen her, og ja jeg VET dette er vinylhjørnet....... men:

    Hagto Skrev:
    "Har hørt mye sammenlikning av digitalt og platespillere i diverse anlegg i det siste. Ser ut til at digitalt framdeles har et stykke igjen når det gjelder lydkvalitet? og ikke minst lytteglede!"

    Fosse skrev:
    "Forskjellen er jo bare blitt utrolig mye større her etter at du lyttet sist Hagto. XV-1s og den stadig lånte PHA-200 har dratt vinylen flere hakk oppover, så du har nok rett.
    "



    Er ikke dette en smule unyansert gutter?
    Skal man sammenligne digital og analog så må da en av de selvfølgelige forutsetningene være at det er nogenlunde likt priset?
    Dette blir nok vanskelig i praksis, da anlegg stort sett er bygget rundt en primærkilde og med mindre fokus og budsjett på sekundærkilden.

    Kan ikke si jeg følte store begrensninger hverken på lydkvalitet eller lytteglede med TEAC-riggen pent plassert i referanseanlegget til Fidelity ;)

    Mvh
    Rolf
    Siktet ikke til Fosses rigg når jeg skrev dette. I Fosses rigg er anlegget først og framst bygget og optimalisert rundt platespilleren, som også er adskillig dyrere ennn cd-spilleren. Så her skulle det bare mangle.
    Jeg mener generellt ut fra flere anlegg, hvor platespilleren også ofte er den rimeligste signalkilden.
    Har selv, de siste år, satset på cd som eneste kilde, og koser meg stort sett med det. MEN har nå ved altfor mange anledninger hørt bra oppsatte platespillerkombinasjoner, også til langt rimeligere pris enn cdspillere, som gir bedre opplevelser. Har kamerater med cd-kombinasjoner opp mot 200000kr, men de mangler et eller annet i direkte sammenlikning med vinyl. Da tenker jeg ikke på enkeltparametre, men helheten og lyttegleden, et eller annet som gjør at man får lyst til å spille og spille og spille musikk over tid. Vet ikke helt hva det er, men 'noe' er det.
    Teac riggen er sikkert ok, men tror personlig ikke at den kan måle seg, ved direkte sammenlikning, med en bra oppsatt platespiller i tilsvarende prisklasse. Dette i følge mange erfaringer.
    Har ikke lyst til å starte noen diskusjon i Fosse sin flotte tråd, men følte for å klargjøre mine meninger litt.
    Har hatt mange opplevelser i det siste både med dyre og rimelige cd-rigger, og platespillerrigger, og vurdere nå å konvertere helt til vinyl igjen, selv om jeg for øyeblikket ikke eier en eneste LP-plate. Har faktisk ikke så lyst til dette da jeg eier så mange bra cd-plater, og ikke føler at jeg har råd til å optimalisere begge medier. Føler allikevel at jeg kanskje må, for den ultimate musikkopplevelsens skyld. Stritter foreløpig i mot det jeg kan, er lettvint og greit med cd :)
    Vil nevne at jeg selvfølgelig har hatt mange kjempeflotte musikkstunder foran anlegget med gode cd-spillere, Mvh Torry.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Jeg hadde personlig ALDRI satset på bare en kilde. Faktisk ønsker jeg meg en kapabel SACD-spiller, som kan la meg høre de sporene også. Jeg har noen slike hybridplater. Squeezebox eller tilsvarende kommer også med tiden (og jeg har kassettspiller koplet til anlegget).

    Hva den lille diskusjonen angår er jeg i RoDa og Fosses hjørne, og da basert på lytteopplevelser. Teknisk er dog grammofon steinalder, men det er jysla kjekt å spille plater, og godt låter det, til og med med grovsmedpickupen min.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Valentino skrev:
    Jeg hadde personlig ALDRI satset på bare en kilde. Faktisk ønsker jeg meg en kapabel SACD-spiller, som kan la meg høre de sporene også. Jeg har noen slike hybridplater. Squeezebox eller tilsvarende kommer også med tiden (og jeg har kassettspiller koplet til anlegget).

    Hva den lille diskusjonen angår er jeg i RoDa og Fosses hjørne, og da basert på lytteopplevelser. Teknisk er dog grammofon steinalder, men det er jysla kjekt å spille plater, og godt låter det, til og med med grovsmedpickupen min.
    Kan være enig i at det er kjekt å ha flere kilder. Hvis jeg kjøper vinylspinner så ønsker jeg å ha cd-spilleren også, spesiellt pga tilgangen til musikk, og pga cd-samlingen jeg har fra før. Men jeg kan ikke gå tilbake til dårligere lyd på cd enn jeg har nå.
    Anlegget mitt består nå av en god cd-spiller og god linjeforforsterker. Skal jeg over på vinyl blir det dyrt med spiller, arm, pickup, riaa osv i tillegg, og så samtidig opprettholde lydkvaliteten på cd som jeg har i dag. Derfor er jeg også enda litt i tvil om jeg skal se det an litt til.
    Klart cd også kan spille bra. Hørte i helga LMC sitt hardiskbaserte digitale system. Få har vel dratt det så langt som han, og jeg hører selvsagt at det kan spille meget bra.
    Men overgangen til platespiller syns jeg også her var stor (i platespillers favør), selv om platespilleren er 'steinalderteknologi' .
    Er altså ikke i RoDa, Fosse, og nå Valentinos hjørne enda ;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.946
    Antall liker
    29.506
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hagto skrev:
    Teac riggen er sikkert ok, men tror personlig ikke at den kan måle seg, ved direkte sammenlikning, med en bra oppsatt platespiller i tilsvarende prisklasse. Dette i følge mange erfaringer.


    Det skulle vært interessant å prøve! Regner med at feriepengepotten skal holde til en full oppgradering av Micro Seikien. Det ville ikke forundre meg om mitt platespilleroppsett da skulle nærme seg digitalriggen i kvalitet.
    Jeg har endel dubletter cd/lp, og det hadde vært en interessant øvelse å teste dette ut.

    mvh
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    tkr skrev:
    Hagto skrev:
    Teac riggen er sikkert ok, men tror personlig ikke at den kan måle seg, ved direkte sammenlikning, med en bra oppsatt platespiller i tilsvarende prisklasse. Dette i følge mange erfaringer.


    Det skulle vært interessant å prøve! Regner med at feriepengepotten skal holde til en full oppgradering av Micro Seikien. Det ville ikke forundre meg om mitt platespilleroppsett da skulle nærme seg digitalriggen i kvalitet.
    Jeg har endel dubletter cd/lp, og det hadde vært en interessant øvelse å teste dette ut.

    mvh
    Skulle gjerne vært tilstede da. Har bl.a planer om å besøke Per helge Hansen i Bergen i sommer, og se det nye atelieret hans, og forhåpentligvis litt musikk på anleggene hans. Så når man først reiser den lange vegen........
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Jeg tror kanskje jeg var litt upresis igjen. Jeg er vel egentlig ikke særlig lysten på å sitte i noe hjørne og furte, jeg trives best på jordet ;D

    Jeg er langt på vei enig med deg Hagto, og forsåvidt med dere andre også. Jeg opplever også større glede og større grad av nærvær, umiddelbarhet og sjel med vinyl (og rør, så er det også nevnt).

    Hvis dere finleser siste innlegget mitt ser dere at jeg mener det koster vesentlig mer penger å oppfylle samtlige "audiofile kriterier" med vinyl. Altså, skal du få vinylen til å spille med presisjon, støysvakt, detaljert, og du ønsker frekvensfløyene korrekt gjengitt, ja så krever det kvalitet, og det koster ofte litt penger. Jeg mener dermed IKKE at du får mer musikkglede per krone med cd, jeg mener at det finnes sterke og svake sider ved begge mediene, og manglene faller i fra etterhvert som du klatrer i kvalitet, det gjelder begge medier. Sånn sett likner mediene mer og mer på hverandre, uten at de noen gang blir like, etterhvert som vi nærmer oss virkeligheten. Når det er sagt finner jeg ofte feilene ved rimelige platespillere lettere å leve med enn feilene ved dårlige cd-spillere. Jeg lurer også litt på om knekkpunktet på kost-nytte-kurven ligger litt lenger til høyre for vinyl enn for cd, men det blir ren gjetting.

    Men at jeg liker vinyl best skulle det vel ikke være noen tvil om, investeringen gjort i denne tråden har kostet, det er ikke det at jeg lurer på hva jeg skal bruke pengene til.
     

    Boe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    Jeg har endel dubletter cd/lp, og det hadde vært en interessant øvelse å teste dette ut.
    Dette er sikkert godt belyst i andre tråder, men det er jo for mange faktorer å ta hensyn til etter at en cd og en lp har vært gjennom en produksjonsprosess til at en direkte sammenligning kan bli 100% korrekt bare basert på avspillingsutstyret.

    Når feks Hoffman/Gray nå har mastret den siste White Stripes plata til fire sider vinyl, så skal det mye til for at cd-utgaven låter likt...

    Selv har jeg stor glede av å få musikk ut av begge mediene - begge har som Fosse skriver sine sterke og svake sider, men det er klart at sjela mi er for alltid dypt begravd i 30-40 år gammel original vinyl. :D
     
    B

    break_out

    Gjest
    Nå er jeg også en av de som har prioritert vinylrigg mest så jeg skal ikke utale meg om hva som er best kilde i sin helhet. Men det som er et faktum er jo at potensialet eller informasjonsmengden som ligger i gode LP produksjoner er overlegne i forhold til CD. Problemet med vinylavspilling er jo å hente ut mest mulig av dette, noe som er en vanskelig prosess.

    Det som tiltrekker meg utenom selve lydkvaliteten er mediet og avspillingsteknikk. Det å sitte og lese på et vinyl utbrettkover kontra CD med lupe er klart en fordel. Eller det å gjentatte ganger bli fasinert over den mekaniske avlesningen og undres over hvordan det er mulig å få slik nydelig lyd.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.137
    Antall liker
    30.019
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hagto skrev:
    Du snakket om platespiller til madammen også Fosse. Ser ut til at jeg har funnet den ;D

    http://www.ladylikescheu.com/
    Du store! - men de reklamerer jo med valgfri farge da.... ;)

    Fosse flytter, har du funnet en betongfri sone, eller ligger det andre motiv bak?

    Mvh

    Lagga
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Den 17 juni skrev Fosse.

    Det har ikke blitt mye tid til kritisk lytting, sovnet på sofaen hos KW igår og våknet til eggerøre og røkelaks, takk til KW for faderlig omsorg, til og med dyne hadde jeg på morgenen, deretter måtte jeg finlytte til Karan 270 og 450, og nå må det jobbes.
    Ja,ja, han må gjerne få lov til det, selv om jeg kunne gitt ham alternative og bedre plasser og sove (to gjesterom og den aktuelle natta også kjellerrommet hvor det lå madrass på gulvet, godt og kjølig rom på de varmeste dagene)

    Her liggern smågutten ;D, mens de "voksne" fortsatte å prate hifi ;)


    Dyna fikk han da vi andre ga oss for natta, kunne jo ikke risikere at formannen vår frøs ihjel ::)

    Men kanskje drømte guttungen om denne.


    Hva er det vi kaller det? Drømmeb... ;D
    Mvh.KW
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Hmm, KW, er det den autoriserte kritiske lytteposisjon innen lydlauget i Oslo, som formannen inntar? Ikke rart dere hører kablenes sang…
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Parelius skrev:
    Hmm, KW, er det den autoriserte kritiske lytteposisjon innen lydlauget i Oslo, som formannen inntar? Ikke rart dere hører kablenes sang…
    Hei!
    Det er sånn som skjer når man lytter til Cremona og i tillegg nyter alkohol ;D
    Ulovlig skulle det ha vært.
    Musikknytelse bør gjøres i edru tilstand ellers kan man komme i skade for også (ved siden av og sovne) å høre forskjell på kabler ;)
    Mvh.KW
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Åsså etter bare fire pils da ;D! Trodde Fosse var herdet med brune skotske edeldråper og alt jeg.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Se der, jommen var ikke noen smarte nok til å feste dette til minnebrikken.

    Gut_man, det var vel fire pils maks, jeg startet kvelden med intensjon om å drikke Farris og returnere i Fiestaen, men så ombestemte jeg meg i siste liten. Var litt sliten i utgangspunktet og med 30-40 tropiske fugler syngende av full hals og en masse OAS-ere snakkende i munnen på hverandre om digitale filter og kabler så ble det bare for mye etter en hektisk uke. Men, dyna ble faderlig pakket om meg og frokosten var i klasse med den mor serverer, så for de som vurderer å sovne på fest, Residens-KW anbefales på det varmeste.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Denne kom i posten idag. Jeg spiller for øyeblikket med Shelter 90X og skal være forsiktig med noen bastante uttalelser da jeg ikke har fått denne HELT til tidligere. Men, at Thor Hauge head-ampen og 90X er en VELDIG god match kan jeg allerede røpe. Skal etterhvert teste den mer inngående med XV-1s som jeg har brukt langt mer og med større musikalsk utbytte. Gleder meg.

    Denne head-ampen har en byggekvalitet som er helt formidabel. Den er stor og tung, flotte detaljer, har batteridrift (har den foreløpig til opplading så jeg har muligens mer i vente når jeg går over på batteridrift). Virker være usannsynlig mye for pengene. Herlig finish.

    Det aner meg at dette er VELDIG mye for pengene.
     

    Vedlegg

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Da er bare spørsmålet hvor meget penge man må ut med for en sådan Thor Hauge??
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Vel Valentino, matcher ikke Avids strømforsyning så aller verst. Det er en utrolig vekt og byggekvalitet på denne saken. Og lyden imponerte mer, og mer utover kvelden igår. Jeg skal komme tilbake med mer fyldig rapport siden.

    For priser: http://www.thorhauge-audio.dk/
     
    P

    Parelius

    Gjest
    aktiv forsterking for 4.000 danske; høres meget bra ut.

    Forstår jeg det dit hen at Dyna head-ampen nå er ute av huset? Det var synd i tilfellet, for vi skulle hatt rapport på disse to ampene sammen med XV-1S!

    (Sorry at det ikke ble noe i går, men jeg hadde slått av telefonen mens jeg bedrev kroppsmodellering på Domus Athletica (biceps, triceps og andre cepser) og Waldemar (vomcepsen), så meldingen gikk meg forbi.)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    PHA-200 er enda ikke levert tilbake men skal snart tilbake til eieren. Det er forsåvidt bare å bytte tilbake til XV-1s, jeg har ganske god kontroll på hvordan komboen XV-1s/PHA-200 låt. Det som imidlertid er litt morsomt er at dette er en veldig god match med Shelteren 90X, virkelig.

    Thor Hauge sier han ikke har testet step-upen med pickuper med lavt nivå (under 0,35), men jeg skal se om ikke dette stemmer riktig så godt med XV-1s (0,25mV). Den virker støysvak og har i utgangspunktet 26 eller 28 dB forsterkning (kan bestilles anderledes). Jeg er imponert over hva man får av lyd og byggekvalitet for 4000 dkr, virkelig. Batteridrift er det også, lader når den er slått av. Vet ikke hvor lenge batteriene holder, men Thor Hauge sier at han pleide la den stå på kontinuerlig og slår den av omtrentlig en natt i uken (ladingen kobler da inn), for så å slå den på igjen. Slik er den alltid klar til bruk.

    Du er velkomme ikveld om det skulle passe Parelius.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Fosse skrev:
    Vel Valentino, matcher ikke Avids strømforsyning så aller verst. Det er en utrolig vekt og byggekvalitet på denne saken. Og lyden imponerte mer, og mer utover kvelden igår. Jeg skal komme tilbake med mer fyldig rapport siden.
    Godt. Får vi et nakenbilde? Alltid kjekt å se oppi.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Riktig lekkert, Fosse! Den passer jo fint inn i denne maskuline no-nonsense -estetikken anlegget ditt er en så framifrå eksponent for!
    Men bare sånn for ordens skyld, mine herrer... Denne alldeles glimrende lillle danske produsenten heterThorbauge. Ilkke Thor Hauge. Selv om han sikkert også er en bra mann. ;)
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Riktig lekkert, Fosse! Den passer jo fint inn i denne maskuline no-nonsense -estetikken anlegget ditt er en så framifrå eksponent for!
    Men bare sånn for ordens skyld, mine herrer... Denne alldeles glimrende lillle danske produsenten heterThorbauge. Ilkke Thor Hauge. Selv om han sikkert også er en bra mann. ;)
    Du mente vel her Thorhauge Audio??!! Hvis ikke må vi be produsenten bytte ut sin h med en b på Web hjemmesiden de har lagt ut for sitt firma og produkter ;D
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    Vi får ta med et par besøk til før flyttingen, som vel blir slutten på denne tråden.
    Igår var Audiomix innom, det var jo veldig, veldig moro. Audiomix modifiserte ifjor Graafen min, så nå fikk han se den der den hører hjemme.



    Takker for besøket Audiomix.
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    terryboy skrev:
    impulse skrev:
    Riktig lekkert, Fosse! Den passer jo fint inn i denne maskuline no-nonsense -estetikken anlegget ditt er en så framifrå eksponent for!
    Men bare sånn for ordens skyld, mine herrer... Denne alldeles glimrende lillle danske produsenten heterThorbauge. Ilkke Thor Hauge. Selv om han sikkert også er en bra mann. ;)
    Du mente vel her Thorhauge Audio??!! Hvis ikke må vi be produsenten bytte ut sin h med en b på Web hjemmesiden de har lagt ut for sitt firma og produkter ;D
    Jeg mente Thorhauge, ja... Mea Culpa! Skal passe på å spise mer bokstavkjeks i ferien.... ;-)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.463
    Antall liker
    26.560
    Torget vurderinger
    24
    En ny skjønnhet kom inn døren ikveld, denne er fantastisk vakker, virkelig.

    Planen er å bruke neste uke til å finne ut hvor godt en trafobasert step-up kan lyde. Dette skal jo være noe av det bedre (eller beste) som finnes av step-uper. Planen er å la Shelteren få spille en liten stund inn i Erodion før jeg går over til XV-1s og tester den på henholdsvis Thorhauge og Erodion. I tillegg bør jeg få loddet meg noen kabler slik at jeg kan leke litt med impedansen. Tipper jeg kommer til å endre inngangsimpedansen på Hovlanden på sikt, men ønsker først å finne ut hvor jeg skal.

    (Ellers en stor takk til LMC for en særdeles overbevisende demo. Kort fortalt; fordelene ved horn uten ulempene, har vel ikke hørt bedre lyd totalt sett (uten at jeg skal påstå at det har vært gjort noen form for direkte sammenligning). Trøkk og raffinement kombinert med troverdighet og skjønnhet. Det var rørenes kropp og substans kombinert med hornenes hurtighet. Flott kropp og fylde men med lynkjapp og superoppløst topp. Det låter bare riktig og skikkelig moro. Jeg har forbundet horn med pågåenhet, så ikke her, imponerende.)
     

    Vedlegg

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Fikk du demonstrert PC-audio løsningen hos LMC også Fosse? Eller ble det bare vinylavtasting... Snuser på en slik løsning for digitalavspilling selv for tiden, og kunne veldig godt tenkt meg å høre hva du synes om LMC sin løsning hvis du fikk gjort deg opp en mening om den da :)
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Audiomix ser ut som en mann man kan stole på. Ikke overraskende. Elegant sommerlig antrukket er han også. Han er vel i likhet med Parelius blandt de svært få besøkende som har evnet å kle seg passende interiøret chez Fosse.

    Der fikk dere noe å tenke på. Besøker man Fosse kommer man på bilde!
     

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    Valentino skrev:
    Der fikk dere noe å tenke på. Besøker man Fosse kommer man på bilde!
    Absolutt en overkommelig pris å betale for å få høre musikk der! Er det ikke på tide du også tar turen innom, Valentino? :)
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Fosse skrev:
    En ny skjønnhet kom inn døren ikveld, denne er fantastisk vakker, virkelig.
    Hvordan lyder så denne passive (komatøse) komponent du har på besøk, Mr. Fosse?

    (Verden forventer foreløpige lytteinntrykk.)
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Du har jammen noen spennede trafoer/head amps på besøk nå. Følger spent med på lytteinntrykk.

    Asbjørn
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn