Nordost og prislogikk!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Ola!
    det gikk opp for meg at det var ironi etter at jeg hadde trykket på knappen - beklager. :)

Asbjørn!
    Jeg holder på med et kloakkrørsub prosjekt og har lest noen lenkene du har lagt ut. det som jeg tror flere enn meg registerer når vi lytter til musikk er at man noen ganger får en skjærende lyd i øret, som vel defineres som high Q ved spesifikke frekvenser. Dette ble nevnt under lenken EE times om HT. Interesant nok så kunne man ikke måle dette i lytterommet fordi det ble usynlig selv med høyoppløslig måling, men problemfrekvensen ble målt i ett ekkofritt rom. I dette tilfellet lå feilen i HT konstruksjonen på 280Hz. I de tilfellene jeg hører dette har jeg tippet at problemet ligger mellom 200 - 500Hz. Siden jeg har erfart dette hjemme med to ulike HT konstruksjoner, plassert ulikt, så er konklusjonen at det er på innspillingen av mediet problemet ligger.
    1: Interessant nok i den refererte lenken nevner man ikke viktigheten av ekstremkabler når de måler - så det er vel et bevis på at viktigheten er overdrevet?
    2: I hvilken grad opplever andre high Q fra selve mediene? Konkret, Patricia Barber, Mythology på vinyl. den skulle være så audiofil i kvaliteten at innspillingen er overjordisk. Men saken er at dette låter helt ræva (unnskyld). Vokalen skjærer i ørene i frekvensområdet 230-450Hz et sted. Det er rett slett ikke spillbart. Det er særlig spor to, moon, som er forferdelig. Hva skjer når man opplever slike innspillinger?
    3: Klarer man med et oscilloskop i lytterommet å skille mellom direkte lyd og reflektert lyd?
    4: Dersom man måler frekvenskurven inn på HT og sammenligner for eksempel med en måling fra sweet spot med mikrofon, vil man kunne se om det er refleksjoner som roter til lydbildet?
    5: Det skulle vært morsomt å vite i hvilken grad de gjengse HT på markedet i dag var testet i ekkofritt rom eller ei?

Sonny

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.339
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Siden du spør:
    1. Testkabler for oscilloskop koster fra noen tiere og opp mot en tusenlapp. Innenfor det prisspennet får du kabler som tåler 40 kilovolt høyspenning og med båndbredde på 200 MHz. Det holder til å måle de første ti tusen harmoniske forvrengningskomponentene for et signal ved 20 kHz, ingen av dem hørbare for et menneskelig øre. Aktive prober som kan håndtere signaler med båndbredde i gigahertzområdet og stigetid i nanosekunder koster noen få tusenlapper. Det utgjør ingen begrensning, nei. ;)

2. Det kjenner jeg meg ikke igjen i, men jeg har ikke Mythologies på vinyl, bare CD. Det er litt "analytisk", men jeg oppfatter det ikke som skjærende på noen måte. Det virker også snodig om du skulle oppleve for mye nivå ved så lav frekvens som "skjærende". Her er spektrumet for "The Moon", hentet fra en tapsfri digitalfil vha Audacity:

Du ser grunntoneområdet i stemmen rundt 200 Hz og en liten tendens til sibilanter rundt 5-6 kHz. Nærmikket, det skal være sikkert. Se også vedlegget om hvordan for mye/lite nivå ved forskjellige frekvenser oppleves.

3. Ja, du ser helt enkelt på impulsresponsen i tidsdomenet og husker at lyden går 34 cm pr millisekund. Da kan du lese av hvor lang omvei lyden har gått for hver topp og bunn i responsen, og eventuelt dobbelsjekke med målebåndet hva som er refleksjon fra hvilke flater i rommet. Veldig enkelt.

4. Hvis du lager et 3D-plot med amplitude mot både frekvens og tid, ser du også hvordan klangfargen endrer seg mellom direktelyd, tidlige refleksjoner og romklang. Direktelyden er ren høyttalerrespons, de tidlige refleksjonene er produktet av høyttalerrespons off axis og materialet i punktet den blir reflektert fra, mens romklangen kommer fra høyttalerens power respons (altså hele veien rundt) og alle materialer i rommet.

5. Alle, vil jeg tro.

Edit: Dette er nok mer en jobb for et PC-basert måleverktøy for lyd enn for et "general purpose" oscilloskop.

Vedlegg

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    678
    Spørsmålet er om de skjærende lydene er på platen eller kommer fra en høyttaler som sliter litt ved høye nivåer, det være seg fra Patricia Barber eller andre nøtteskriker.

Har ikke den nevnte platen, skal se om min streamingleverandør kan levere den.

sinep

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    109
    Sted
    Vallhall
    Vokalene i anlegget mitt låt helt jævlig før jeg begynte å balle rundt med kabler, spesielt kvinnevokaler.
    Hørtes mer ut som et katteorkester :)

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jfr. tittel på denne tråden: Er det bare NordOst som har svindyre kabler? Mener å ha sett noen Zenzati og enkelte andre som også tar seg godt betalt for ledningene sine....

mvh. VilhelmW

P

Parelius

Gjest
    ^Nordost er vel mer en indikatorterm for pafymekabler i denne sammenhengen. Ingen grunn til semantisk fortvilelse, skulle jeg tro.

Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for svaret Asbjørn!
    Når det gjelder Patricia Barber Mythologies, så har jeg den både på CD og vinyl. På Cd'en er det ikke noe problem. Når jeg brukte ordet "skjærende" så er det vel ikke helt korrekt, men det er vanskelig å finne et dekkende ord. Det er på en måte en selvresonans som føles ubehagelig å høre på. Det er som man får "dotter" i ørene når lyden når meg. Jeg lånte bort vinylen til en annen Barber fan og spurte hva han syntes om plate. Jeg fikk et ord til svar - forderdelig, be om å få pengene tilbake (nummerert versjon utgitt i 5000ex.).

På bakgrunn av dine lenker og svar så får jeg nok en bratt lærekurve i tiden framover. :)

Sonny

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Parelius skrev:
    ^Nordost er vel mer en indikatorterm for pafymekabler i denne sammenhengen. Ingen grunn til semantisk fortvilelse, skulle jeg tro.
    Der strakk ikke fremmedordkunnsakpen min til lenger! Kan du forklare begrepet pafymekabel?

mvh. VilhelmW

P

Parelius

Gjest
    VilhelmW skrev:
    Parelius skrev:
    Der strakk ikke fremmedordkunnsakpen min til lenger! Kan du forklare begrepet pafymekabel?

mvh. VilhelmW
    Skrifefel; det skal selvfølgelig være «parfymekabel». I analogi til uttrykket «parfymePU». Beklager forvirringen.

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg sier bare: må gud herren forby at det brede lag av folket noensinne får vite hva såkalt kvalitetskabel koster nå om dagen. Godt pressen er opptatt med Tones bloggfrekvens.

sinep

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    109
    Sted
    Vallhall
    Zensati er også veldig glad i denne "startavgiften" sin ser jeg:

Ifølge den prislista koster 50cm kabel (9163-7914) 1249 Euro.
    Det vil si at termineringen av kablene koster (7914-1249) 6665 Euro eller ca 53.000 NOK!

Jeg forstår ikke poenget med denne overprisingen. Det må da være mer lønnsomt å selge kabler til priser folk flest har råd til, enn å satse alt på at de få som har penger, skal kjøpe noen sånne.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.921
    Torget vurderinger
    1
    sinep skrev:
    Zensati er også veldig glad i denne "startavgiften" sin ser jeg:

Ifølge den prislista koster 50cm kabel (9163-7914) 1249 Euro.
    Det vil si at termineringen av kablene koster (7914-1249) 6665 Euro eller ca 53.000 NOK!

Jeg forstår ikke poenget med denne overprisingen. Det må da være mer lønnsomt å selge kabler til priser folk flest har råd til, enn å satse alt på at de få som har penger, skal kjøpe noen sånne.
    «Prisdynamikken er da noe av det enkleste å forstå mht boutiquekabler - for å sitere med selv:

KJ skrev:
    ...
    Nordost som de fleste andre i den «kategorien» er en levereandør av «boutique kabler» til «boutique priser», hvor det eneste formålet er å stimulere den «audiofile» sitt «vellvære» og «selvfølelse». Hele mytologien/historie fortellingen bygges opp om det. Til syvende og siste hendler det ikke om kabler, lydreproduksjon eller musikkglede el. Det hele er bare et skalkeskjul for å «rettferdiggjøre» høy prissetting og produktets «eksklusivitet», foruten å utnytte «prisdynamikken»: 1) noen skal alltid ha «det beste» (dvs det dyreste) og 2) jo dyrere «topp of the line» produktet er jo mer eksklusivt framstår varemerket og jo billigere framstår «volum» produktene midt på treet. 2 cent på at neste generasjon «topp of the line» fra Nordost blir nesten dobbelt så dyr som Odin, og da framstår Valhalla nesten som et «entry level» budsjettprodukt, dvs fabelaktig «value».
    ...
    jf. også vredens:

vredensgnag skrev:
    Jeg er fascinert av prissetting, og har i forbindelse med mitt arbeid også hatt anledning til å se ulike prissettingsstrategier satt ut i livet.

Premium Branding er en helt egen dimensjon. Man kan ty til flash "prestige pricing" som beskrevet over, men kan også ha innebygd i produktet elementer som forsvarer en premium pris, som står i stil med hva produktet byr på.

Sistnevnte tilfeller er sjeldne, av den grunn at de fleste markedsførere i dag er nødt til å sikre seg en pott til bl.a. markedsføring, og denne må bygges inn i prisen. Slik markedsføring går hele spennet fra tradisjonell reklame, til Point-of-Sale aktiviteter, til tilskudd til forhandlere, messedeltakelse, bearbeiding av presse, osv.
    Og slikt er dyrt.

Det kan godt være at det er gode produkter "der ute" vi aldri har hørt om, fordi prisen er satt altfor rasjonelt i forhold til utviklingskost.

Derfor skal vi ikke være altfor skeptiske når det er et misforhold mellom hva det koster å lage noe, og hva det selges for. Det må være et misforhold - likevel er det lov å slå på skepsismåleren når misforholdet er spinnvilt.

Men også verdt å huske at for mange har det en enorm egenverdi at andre ikke har råd til å kjøpe det de har - money no object.

Ekstrem Prestige Pricing har dog den effekt at kjøper donerer store pengegaver til selger, helt ute av proporsjon til hva en god markedsføring og innsalg måtte betinge av påslag.

Når ledd involvert i salgsprosessen blir lyriske omkring disproporsjonalt dyre produkter, er det legitimt å spørre om dette skyldes at produsent er i stand til å drysse midler på mellomleddene frem til forbruker.
    EDIT: Det handler i dette perspektivet bare om profittmaksimering og «modning» av markedet. Lag en god og «seriøs» storyline og øvrig «produktinnpakking» som bygger opp om eksklusiviteten, sett en «prospektpris» som du skjems av og gang den med ti (eller what ever). Neste gang du lager en ny versjon av topp-of-the-line så kan du ta den gamle kalkylen og gang den med to. Etter hver som markedet «modnes» og tilvennes prisnivået, så skifter også oppfatningen av hva som er «rimelig» mht pris. Foruten den fysiske framtoningen og produkt «innpakkingen» så er den dominerende og gjennomgående kvalitetsindikatoren pris, og da sier det seg selv at det er et spill om å kunne sette høyes mulig pris på toppproduktet, om ikke annet for å få resten av produktspekteret til å virke «rimelig» og man kan ta seg bedre betalt for «midt på treet» produktene.

mvh
    KJ

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    678
    Barbaresco skrev:
    Spørsmålet er om de skjærende lydene er på platen eller kommer fra en høyttaler som sliter litt ved høye nivåer, det være seg fra Patricia Barber eller andre nøtteskriker.

Har ikke den nevnte platen, skal se om min streamingleverandør kan levere den.
    Har lyttet på Wimp. Hører ikke de skrekkelige lydene. Tyder kanskje på at vinyl-pressingen er dyr, men dårlig. Og at Wimp er OK kvalitet tatt fra digital kilde, komprimert noe og sendt over lange slanger uten mer tap eller forvrengning enn komprimeringen (datamengde, ikke dynamikk) tilfører.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.339
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    KJ skrev:
    Det handler i dette perspektivet bare om profittmaksimering og «modning» av markedet. Lag en god og «seriøs» storyline og øvrig «produktinnpakking» som bygger opp om eksklusiviteten, sett en «prospektpris» som du skjems av og gang den med ti (eller what ever). Neste gang du lager en ny versjon av topp-of-the-line så kan du ta den gamle kalkylen og gang den med to. Etter hver som markedet «modnes» og tilvennes prisnivået, så skifter også oppfatningen av hva som er «rimelig» mht pris. Foruten den fysiske framtoningen og produkt «innpakkingen» så er den dominerende og gjennomgående kvalitetsindikatoren pris, og da sier det seg selv at det er et spill om å kunne sette høyes mulig pris på toppproduktet, om ikke annet for å få resten av produktspekteret til å virke «rimelig» og man ta seg bedre betalt for «midt på treet» produktene.
    Yep, og da kan det passe å minne om at funksjonelt identiske kopier av disse tingene kan lages i egen hobbybod på noen få kveldstimer, med helt vanlig verktøy som loddebolt, skrujern og varmluftpistol, og med delekostnad fra noen få hundrelapper opp til en tusenlapp for kabler med påmonterte korreksjonsnettverk. Resten er stort sett varmluft, så langt jeg er i stand til å begripe.

sinep

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    109
    Sted
    Vallhall
    Når en produsent tilbyr 3 forskjellige produkter til 3 veldig forskjellige priser og jeg ikke kan se noen logikk i hvorfor disse prisene skal være så forskjellige/høye, så går jeg videre og leter etter noen andre som kan tilby tilsvarende produkt til en mye lavere pris og sånne finnes det jo mange av.

Jeg synes ikke det er morsomt å nøye seg med det tredje beste produktet de har og må da sitte og tenke på hvordan anlegget hadde blitt hvis jeg hadde gått 1 eller 2 skritt opp på prisstigen. Da kjøper jeg heller toppmodellen til noen andre til en brøkdel av prisen.

Ville jo tro det var mer fornuftig å selge kablene til levelige priser og heller selge 100/1000 ganger så mye.
    Hvor mye mer selger ikke IKEA fordi de har lave priser enn andre møbelkjeder, for å ta et eksempel.

P

Parelius

Gjest
    sinep skrev:
    Når en produsent tilbyr 3 forskjellige produkter til 3 veldig forskjellige priser og jeg ikke kan se noen logikk i hvorfor disse prisene skal være så forskjellige/høye, så går jeg videre og leter etter noen andre som kan tilby tilsvarende produkt til en mye lavere pris og sånne finnes det jo mange av.

Jeg synes ikke det er morsomt å nøye seg med det tredje beste produktet de har og må da sitte og tenke på hvordan anlegget hadde blitt hvis jeg hadde gått 1 eller 2 skritt opp på prisstigen. Da kjøper jeg heller toppmodellen til noen andre til en brøkdel av prisen.

Ville jo tro det var mer fornuftig å selge kablene til levelige priser og heller selge 100/1000 ganger så mye.
    Hvor mye mer selger ikke IKEA fordi de har lave priser enn andre møbelkjeder, for å ta et eksempel.
    Clasern selger jo bra. Sikkert mange probutikker som også selger bra. Hva er problemet?

V

vredensgnag

Gjest
    I Danmark kan jeg kjøpe 37 flasker pils for hundre kroner, eller to flasker Nøgne Ø Porter for samme beløp.

Smaken jeg sitter igjen med i munnen etter to Porter slår de 37 håndbajerne.

Men når det gjelder kabler syns jeg ikke det er tilsvarende kvalitetsforskjell. Da går jeg heller for andre komponenter der jeg merker det er lagt like mye sjel i produktet som i den Porteren.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Ja jeg må hente denne frem igjen ;D

Hvor mange av dere som skriver svære utledninger om prissetting har noengang hatt noe Nordost i anlegget?
    Jeg har aldri. Ikke noen spesiell grunn til det, annet enn at det er sikkert 50 kabelmerker med dyre kabler. Er neppe noen hensikt å bytte kabler i hytt og pine og finlytte etter forskjeller..Selv om kablene kunne lånes gratis (kanskje ikke toppmodellene), er jeg rett og slett for lat til å drive med slik kabelswapping..går uansett ikke an å høre alt.
    Men å bruke masse tid på å skrive om kabler jeg ikke hadde hørt, det hadde jeg i hvert fall ikke giddet (bortsett fra at jeg gjør det nå...)

Det er kanskje ikke spesielt tillitsvekkende at et kabelmerke har ørten modeller med forskjellig pris, som alle ser temmelig like ut utseendesmessig (på bilder). De samme tynne remsene uansett modell..Bare det ville gjøre meg skeptisk i forhold til å kjøpe noen dyre Nordost..

Nå får man i det minste flere ledere og mer komplisert fletting, samt finere finish, på de dyrere modellene av mine kabler. Foruten forskjellene man ikke ser (materialkvalitet).

FatmanFlump

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Antall liker
    3
    Kule-Trygve skrev:

Hvor mange av dere som skriver svære utledninger om prissetting har noengang hatt noe Nordost i anlegget?
    Jeg har aldri. Ikke noen spesiell grunn til det, annet enn at det er sikkert 50 kabelmerker med dyre kabler. Er neppe noen hensikt å bytte kabler i hytt og pine og finlytte etter forskjeller..Selv om kablene kunne lånes gratis (kanskje ikke toppmodellene), er jeg rett og slett for lat til å drive med slik kabelswapping..går uansett ikke an å høre alt.
    Men å bruke masse tid på å skrive om kabler jeg ikke hadde hørt, det hadde jeg i hvert fall ikke giddet (bortsett fra at jeg gjør det nå...)

Det er kanskje ikke spesielt tillitsvekkende at et kabelmerke har ørten modeller med forskjellig pris, som alle ser temmelig like ut utseendesmessig (på bilder). De samme tynne remsene uansett modell..Bare det ville gjøre meg skeptisk i forhold til å kjøpe noen dyre Nordost..

Nå får man i det minste flere ledere og mer komplisert fletting, samt finere finish, på de dyrere modellene av mine kabler. Foruten forskjellene man ikke ser (materialkvalitet).
    Jeg har hatt Nordost Heimdall høyttalerkabler i anlegget, det var en åpenbaring av de helt store. Alt trådte frem i sin fulle prakt. Bassen, som jeg trodde jeg ikke ville få frem ordentlig uten omfattende arbeid med rommet, var fremme og viftet med den. Helt fabelaktig. Alt var klart, åpent, detaljert og engasjerende. Det eneste problemet var at den kunne bli noe hard i mellomtonen med feil matching og feil musikk. Så prøvde jeg to sett Renaissance Audio Blue Standard i Bi-Wire og innså at det trengte ikke være slik. Med Renaissance Audio ble den harde mellomtonen gjort om til balsam for ørene, bassen fikk mer fokus og ikke fullt så overdrevet trykk, og det viste seg nå at Heimdallene var noe kornete i lyden, noe jeg ikke hadde merket før jeg fikk de himmelske Renaissance Audio i anlegget. Når jeg blir voksen skal jeg ha Renaissance Audio....jeg mener... de er giftige og farlige og du burde sende dem over til meg Kule-Trygve så jeg får deponere dem trygt hvor de ikke gjør noen skade. :mad:

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Ja det er noen forførende slanger som jeg tror er ansvarlig for veldig mye av godlyden fra anlegget mitt...hvis jeg noen gang legger dem ut for salg, skal jeg gi deg et tips, Fatman, men ikke forvent mer enn 2,7 % avslag i forhold til nypris ;D
    Det er jo så godt som umulig å få tak i toppmodellene på bruktmarkedet, så hvis man er en ivrig bruktshopper etter komponenter, ender en fort opp med å betale nesten like mye for kablene som for resten av anlegget.
    Har sagt det før: Forskjellen i lyden på en dårlig og god kabel kan være som forskjellen på en råtten cd- spiller fra elkjøp og en high- end- spiller. De passive komponentene kan være like viktige som de aktive.

FatmanFlump

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Antall liker
    3
    Kule-Trygve skrev:
    Ja det er noen forførende slanger som jeg tror er ansvarlig for veldig mye av godlyden fra anlegget mitt...hvis jeg noen gang legger dem ut for salg, skal jeg gi deg et tips, Fatman, men ikke forvent mer enn 2,7 % avslag i forhold til nypris ;D
    Det er jo så godt som umulig å få tak i toppmodellene på bruktmarkedet, så hvis man er en ivrig bruktshopper etter komponenter, ender en fort opp med å betale nesten like mye for kablene som for resten av anlegget.
    Har sagt det før: Forskjellen i lyden på en dårlig og god kabel kan være som forskjellen på en råtten cd- spiller fra elkjøp og en high- end- spiller. De passive komponentene kan være like viktige som de aktive.
    2,7 prosent av nypris skal jeg nok klare, såvidt. You drive a tough bargain! Bare send kontonummer så er dealen i boks.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    FatmanFlump skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    2,7 prosent av nypris skal jeg nok klare, såvidt. You drive a tough bargain! Bare send kontonummer så er dealen i boks.
    Du må nok OPP, OPP i pris ;D (Som alltid når det gjelder kabler: Good things come at a premium!)

FatmanFlump

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Antall liker
    3
    Kule-Trygve skrev:
    FatmanFlump skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Du må nok OPP, OPP i pris ;D (Som alltid når det gjelder kabler: Good things come at a premium!)
    ...crap....

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    FatmanFlump skrev:
    Kule-Trygve skrev:

Jeg har hatt Nordost Heimdall høyttalerkabler i anlegget, det var en åpenbaring av de helt store. Alt trådte frem i sin fulle prakt. Bassen, som jeg trodde jeg ikke ville få frem ordentlig uten omfattende arbeid med rommet, var fremme og viftet med den. Helt fabelaktig. Alt var klart, åpent, detaljert og engasjerende. Det eneste problemet var at den kunne bli noe hard i mellomtonen med feil matching og feil musikk. Så prøvde jeg to sett Renaissance Audio Blue Standard i Bi-Wire og innså at det trengte ikke være slik. Med Renaissance Audio ble den harde mellomtonen gjort om til balsam for ørene, bassen fikk mer fokus og ikke fullt så overdrevet trykk, og det viste seg nå at Heimdallene var noe kornete i lyden, noe jeg ikke hadde merket før jeg fikk de himmelske Renaissance Audio i anlegget. Når jeg blir voksen skal jeg ha Renaissance Audio....jeg mener... de er giftige og farlige og du burde sende dem over til meg Kule-Trygve så jeg får deponere dem trygt hvor de ikke gjør noen skade. :mad:
    Hei du, og takk for sist :) Joda, Nordost er bra kabler det også i riktig oppsett i et optimalt tuna rom, men jeg har en mistanke om at det er ganske mye undertegnedes "skyld"/fortjeneste, og ikke minst hans RA kabler at du likte / liker det, ja ;D ;D Håper vi kan møtes igjen snart, og finne på noe gøy ;) Ha en forts. vakker aften.

Mvh :)

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Ja det er farlig å prøve dyrt utstyr, inklusive kabler..av og til er det greiest å ikke vite hva en går glipp av. Derfor har jeg prøvd selv å styre unna demonstrasjoner av superanlegg hos hifibutikker..

Gammeln

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Antall liker
    43
    Jeg har prøvd både Tyr, Valhalla og Odin høyttalerkabler hjemme og opplevde en klar sammenheng mellom pris og ytelse. Spranget fraTyr til Valhalla var mindre enn spranget fra Valhalla til Odin.
    (Men det var sikkert noe jeg innbillte meg ;D)

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Gammeln skrev:
    Jeg har prøvd både Tyr, Valhalla og Odin høyttalerkabler hjemme og opplevde en klar sammenheng mellom pris og ytelse. Spranget fraTyr til Valhalla var mindre enn spranget fra Valhalla til Odin.
    (Men det var sikkert noe jeg innbillte meg ;D)
    Og vi som trodde det bare var prisen som endret seg når en gikk opp i modell ;D

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    I dag har det vært mange vidunderlige vitnesbyrd om KABELENS KRAFT i denne tråden. Fornekterne må nok snart bite i gresset. ;D

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    FatmanFlump skrev:
    Sånn som du opplevde forskjellen fra NO Heimdall til dine R.A.-kabler, opplevde jeg forskjellen(e) mellom Heimdall og Black Magic Revelation også..og kanskje særlig med BM Giant, som jeg har lånt - men som desverre ble for korte. NO Frey er kanskje hakket bedre enn Giant i mitt oppsett, så jeg er en aktuell kandidat hvis noen skulle selge denslags..Men de må være 2 x 3 meter.

Mvh. VilhelmW

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    Bestilt nye kabler da DoMentor?
    Nope, jeg skal i første omgang låne et sett med Master Signature av Roald når han tid til å lage et demosett til meg, og så får vi se etterhvert da vettu ;)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    VilhelmW skrev:
    FatmanFlump skrev:
    Sånn som du opplevde forskjellen fra NO Heimdall til dine R.A.-kabler, opplevde jeg forskjellen(e) mellom Heimdall og Black Magic Revelation også..og kanskje særlig med BM Giant, som jeg har lånt - men som desverre ble for korte. NO Frey er kanskje hakket bedre enn Giant i mitt oppsett, så jeg er en aktuell kandidat hvis noen skulle selge denslags..Men de må være 2 x 3 meter.

Mvh. VilhelmW
    Vel, såvidt jeg vet / husker var det mine RA kabler som vi kobla opp i hans oppsett, men uansett så syns jeg at det er kjempegøy at det var hans opplevelse som overbeviste han, og IKKE hva jeg sa om kablene på forhånd som sådan ;D Et godt produkt selger som regel seg selv sånn sett ;)

PS det er vel neppe noen bombe at jeg anbefaler RA kabler, kanskje du hadde blitt minst like positivt overraska da også ;) Anyway, det er DIN opplevelse som avgjør vettu, ønsker deg lykke til uansett jeg :)

PPS du har noen fantastiske HT forresten. Det er noe av det aller beste jeg har hørt uansett pris faktisk ;) Krell + Audiovector er en killerkombo for å si det sånn ;D

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Du får deponere de gamle kablene hos Fatman da, DoMentor..om du bestiller nye ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    Du får deponere de gamle kablene hos Fatman da, DoMentor..om du bestiller nye ;D
    Vel, hvis du vil sponse et sett med Master Siganture på meg så har vi en deal ;D ;D

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Ja her gjelder det å finne kreative løsninger for å dele på godene..
    De Black Magic- kablene ser jeg er "billige", håper de ikke er like bra som mine :p ;D

sinep

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    109
    Sted
    Vallhall
    Hvor mye koster disse "OPP OPP OPP I PRIS" (RA) kablene anyway? :p

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…