- Ble medlem
- 05.01.2006
- Antall liker
- 0
Det er ikke lett å akseptere! Men det tjener ingen hensikt å fortrenge det!Det jeg mente angående Gitte var at en som begynner å prostituere seg 13 år gammel kanskje ikke helt vet hva som rett og slett er normalt. Muligens er hun utsatt for overgrep før den tid, i alle fall er hun utsatt for overgrep fra 13 års alder. Selvsagt må man høre på hva hun har å si, men man må ha i bakhodet at når noen har levd et slikt liv i 20 år så har de lite å sammenligne med.
Hvordan man skal bli kvitt dette problemet vet ikke jeg, men utgangspunktet for hele denne debatten var at jeg skrev at jeg syntes vi burde gjøre som i Sverige og kriminalisere horekundene. Så får vi prøve å endre på holdninger til menn da, men jeg innser jo at det ikke blir lett
Jeg synes i alle fall det er merkelig at det er så lett å akseptere et slikt liv for andre, i det som kanskje er verdens beste land å leve i, som man utvilsomt aldri vil unne seg selv eller sine.
Gitte: Hun har en type livserfaring som få andre. Noen mennesker er "løvetannbarn" (lest den boka? hvis nei; gjør det!) og kan på nesten utrolig vis komme styrket gjennom noe som ville trukket oss andre utfor stupet for lengst. Gittes liv kan, om hun har det rette i seg, ha gitt henne en livsvisdom og en foståelse de færreste kan drømme om.
Jeg er redd at kriminalisering av kunden gjør vondt til værre. Selger vil da vite at en hver som kommer for å handle (i nød eller lyst) setter mye på spill, og er å anse som kriminell kun i kraft av at han betaler for tjenesten. Den prostituerte blir da heler eller hallik om du vil i samme stund. Og hvor tar du det fra at bare kvinner er prostituerte? Det er jo et stadig økende antall menn også, homo og hetero. Hva med disse? Og hva med kvinnene eller homsene som handler?
Hvordan kan du mene at dette er et enkelt problem å belyse? For hvert svar vi finner dukker det opp 2 spørsmål!
Honkey