alipax
Hi-Fi freak
Ja, men det er ikke svaret her. Figure out...hvis du ønsker.Herrens veier er uransaklige? Det er jo svaret på alt det...
Ja, men det er ikke svaret her. Figure out...hvis du ønsker.Herrens veier er uransaklige? Det er jo svaret på alt det...
Nja...akkurat nå hører jeg på Dune lydbok. En fantasy bok om gangen.Ja, men det er ikke svaret her. Figure out...hvis du ønsker.
Kristendommen er unntaket, de har syndsforlatelse. Bare å synde i vei, alltid tilgivelse å få, det er bare å krype lavt nok og fremstå som mest mulig kristen.Hvilken overraskelse.
Enhver annen organisasjon som ble funnet å ha bedrevet organiserte overgrep på mindreårige slik den katolske kirken har gjort ville blitt oppløst umiddelbart, permanent bannlyst og lederne buret inne i tiår.
Det er virkelig absurd hvordan religiøse organisasjoner kan få holde på i århundrer som de reneste pedofile mafiaorganisasjoner, tiltuske seg enorme rikdommer, utstede de mest groteske straffer, og i tillegg motta statsstøtte, og æres av samfunnets maktapparater.Hvilken overraskelse.
Enhver annen organisasjon som ble funnet å ha bedrevet organiserte overgrep på mindreårige slik den katolske kirken har gjort ville blitt oppløst umiddelbart, permanent bannlyst og lederne buret inne i tiår.
Veldig behagelig å legge ansvar for ditt eget lykke et annet sted.De bygger altså hele sitt liv på læren til denne Reinertsen, men har ikke ork til å sjekke ut forhistorien...
Det er det jo for de fleste, men utifra det de selv sier så kan jeg ikke skjønne at de er lykkelige i det hele tatt?Veldig behagelig å legge ansvar for ditt eget lykke et annet sted.
Tenke selv og reflektere på sitt liv er så slitsomt.
Jeg tror jeg kanskje kjenner en liten åpenbaring på vei, jeg også.Det er snart 30 år siden Guds Menighet fikk sin første privatskole i den lille lofotbygda Vikten. Noen år senere startet de skole nummer to, i bygda Ørsnes.
Barna i trossamfunnet ble tatt ut av den offentlige skolen og plassert på privatskolen.
De to skolene har fått til sammen 184 millioner kroner i statsstøtte i tiden begge skolene har vært i drift.
Absolutt 100% enig her, men det er ingen i politikken som tørr å brenne seg på denne.men da uten min støtte i form av penger og annen støtte fra staten.
Nå du skriver dette, føler jeg at jeg tilber "den hellige ørret og dens brødre" og "sinus den rene og enige på alle dager".Jeg tror jeg kanskje kjenner en liten åpenbaring på vei, jeg også.
De som virkelig fortjener et eget rom i begivenhetenes sentrum i 2021, er selvsagt konspirasjonsteoretikerne. Hvorfor skal akkurat de utelates? Jeg har mine opplysninger om hvorfor, og det er noe myndighetene ikke vil snakke om. Og hvorfor skriver ikke MSM om det? Samme grunn. 14 dager nå, så kommer det fram opplysninger så sjokkerende at dere neppe vil tro det. Sann mine ord.Hvorfor det? Hvorfor trenger vi meningene til noen som tror på mytiske og fiktive ting?
Da bør \vel norges UFO forbund (alien abduction) og de som tror på Bigfoot også være der?
Svarte! Hvor er tinn hatten min???De som virkelig fortjener et eget rom i begivenhetenes sentrum i 2021, er selvsagt konspirasjonsteoretikerne. Hvorfor skal akkurat de utelates? Jeg har mine opplysninger om hvorfor, og det er noe myndighetene ikke vil snakke om. Og hvorfor skriver ikke MSM om det? Samme grunn. 14 dager nå, så kommer det fram opplysninger så sjokkerende at dere neppe vil tro det. Sann mine ord.
Jo, dette er en viktig del av kristendommen, på linje med andre religioner, forskjellige -ismer, og annet som folk brenner for (fotball f eks ....).
– Det er dessverre en lei realitet med å mene ting i offentligheten at en ofte mottar hatmeldinger, sier Sund til NRK.
«Du gjør meg kvalm», skal ha vært budskapet i en av meldingene han fikk på Facebook.
I tillegg har noen trykket seg inn på den private instagramprofilen hans og kommentert under et av bildene hans. Universitetsavisa skrev først om Insta-kommentarene.
Vis vedlegget 715864
Vis vedlegget 715865
Er vi virkelig et kristent land? Uten de såkalte kristne verdiene da.
Disse meldingene ser ikke veldig "kristne" ut? Men det er vel den nye trenden...
– Studentprestene, men også studenthumanister og andre, har veldig mye å bidra med på det området. Kanskje mer enn hva en psykolog kan. Psykologer kan bidra med veldig mye – vi trenger absolutt dem. Men vi trenger begge stemmer. De kan utfylle hverandre.
Studentprest Martin Braut Tjelle har tidligere sagt til NRK at de ønsker seg et livssynsåpent campus, hvor studentprester og andre livssynsorganisasjoner kan dele lokaler på NTNU.
Det synes Nielsen er en god idé.
Hvorfor det? Hvorfor trenger vi meningene til noen som tror på mytiske og fiktive ting?
Da bør vel norges UFO forbund (alien abduction) og de som tror på Bigfoot også være der?
Alle "individuelle" valg er ikke nødvendigvis greit, ihvertfall ikke når det antagligvis ikke er hverken individuelt eller et valg! Jeg skal vedde på at det er noen som hvisker de i ørene og at de rett og slett ikke har noe valg. Alternativene er jo at gud er enten ond eller ikke bryr seg, og da er det jo ikke lenger et valg? Eller?Jeg har lest saken og tenkt litt og konkludert med at sorg og håndtering av sorg er individuellt. Hvis det er måten de takler det på så kan jeg ikke annet enn å respektere det.
Jeg kan være så uenig jeg bare vil, men det endrer ingenting.
Og nå har vi denne da i neste kjærlighetens høyborg:
Mistet stilling i Frelsesarmeen da hun fikk kvinnelig partner
Marta Maria Espeseth har vært i Frelsesarmeen i over 50 år, men måtte slutte i stillingen som offiser da hun ville gifte seg med en kvinne.www.vg.no
Ikke noe overraskende eller nytt med dette. Jeg var på kristen konfirmasjonsleir i min ungdom, for det var sånn man gjorde det den gangen, og husker godt de unge og liksom-kule gladkristne leirlederne fortalte oss med det største alvor at Gud ikke likte homofile, og at homofile kommer til helvete.Og nå har vi denne da i neste kjærlighetens høyborg:
Mistet stilling i Frelsesarmeen da hun fikk kvinnelig partner
Marta Maria Espeseth har vært i Frelsesarmeen i over 50 år, men måtte slutte i stillingen som offiser da hun ville gifte seg med en kvinne.www.vg.no
Jeg syns Jesus virker litt homofil. Han slår ut på gaydaren min, liksom.Jesus visste ikke hva han snakket om. Det skulle bare mangle at folk skulle få være glade i hvem som helst. En rabulist som ville rive ned hele presteskapets makt over bermen!
Tror ikke det er Jesus som er problemet, men heller de av de kristene som mener at det er deres jobb å dømme folk.Jesus visste ikke hva han snakket om. Det skulle bare mangle at folk skulle få være glade i hvem som helst. En rabulist som ville rive ned hele presteskapets makt over bermen!
Det finnes ingen alternativ hvor gud eksisterer. Jeg er ateist så jeg vet at gud ikke eksisterer andre steder enn i menneskers hode, men det betyr ikke at jeg må stille spørsmålstegn ved deres måte å sørge bortgangen til deres eget barn.Alle "individuelle" valg er ikke nødvendigvis greit, ihvertfall ikke når det antagligvis ikke er hverken individuelt eller et valg! Jeg skal vedde på at det er noen som hvisker de i ørene og at de rett og slett ikke har noe valg. Alternativene er jo at gud er enten ond eller ikke bryr seg, og da er det jo ikke lenger et valg? Eller?
Bambi, du er et ludder!!............ men jeg fikk iallfall konfirmert meg og høstet et rikt bytte. Bl.a. en litt slitt og gammel Les Paul, som jeg elsker og spiller på den dag i dag. Så det var ikke for ingenting.
Men jeg har en Les Paul. Så fuck you.Bambi, du er et ludder!!