|
På mine innspillinger (jeg har 2) står det F-dur.Ole I skrev:Mener det er i E dur og at det minner om en overtyre, evt. en konsert for fløyte/blokkfløyte ??
Takk - da skal jeg sjekke når jeg kommer hjem. Har en sterk mistanke nåotare skrev:På mine innspillinger (jeg har 2) står det F-dur.Ole I skrev:Mener det er i E dur og at det minner om en overtyre, evt. en konsert for fløyte/blokkfløyte ??
Ikke sant? Da er det en CD jeg har spilt flere ganger, og liker veldig godt. Komponisten også.otare skrev:Den finnes i en stor boks som mange her på forumet har, ja.
Så du tror de to første er Mozart og Gounod?ottone skrev:Men ikke tale om jeg finner noen som har samme antall bosktaver i etternavnet. Jeg har følelsen av at disse oppgavene vil synes pinlig lette når jeg først ser løsningen.
Nei, slett ikke. Mozart tror jeg ikke på, så 6 bokstaver har aldri vært aktuelt. 5, 7,8 har vært vurdert. Flere også, men da begynner jeg å rote med skrivemåter for østlige navn, og da går jo alt an.erato skrev:Så du tror de to første er Mozart og Gounod?ottone skrev:Men ikke tale om jeg finner noen som har samme antall bosktaver i etternavnet. Jeg har følelsen av at disse oppgavene vil synes pinlig lette når jeg først ser løsningen.![]()
Jo, så absolutt. Men da, hvis det er min mann, er det ikke fra en symfoni.otare skrev:Så du syntes ikke det var noe mørkt og naturmalende over den siste oppgaven?
Joda, og instrumentet er harmonium, et tråorgel for husbruk.ottone skrev:Idag har jeg hørt både første sending og reprisen. Var ikke sikker på om ørene spilte meg et puss ved frokosten idag. Det var da vitterlig et trekkspill jeg hørte? Det hadde jeg ikke ventet fra Hilveg & Co.
Den gode komponisten kan da ikke ha funnet på å skrive det sånn?
Det er nå to Antonioer som har skrevet et slikt verk.......ottone skrev:Første stykke var også greit, teksten var lett å oppfatte og det faller fort på plass.
Jøss. Tivoli-radio hørtes som trekkspill hos meg. Skal si til kona at vi trenger tyngre hifi på kjøkkenet.erato skrev:Joda, og instrumentet er harmonium, et tråorgel for husbruk.ottone skrev:Idag har jeg hørt både første sending og reprisen. Var ikke sikker på om ørene spilte meg et puss ved frokosten idag. Det var da vitterlig et trekkspill jeg hørte? Det hadde jeg ikke ventet fra Hilveg & Co.
Den gode komponisten kan da ikke ha funnet på å skrive det sånn?
Ja, minst. Og Johan, Johannes/Giovanni, og Franz/Frank/Francis, og Josef/Giuseppe og de andreDet er nå to Antonioer som har skrevet et slikt verk.......ottone skrev:Første stykke var også greit, teksten var lett å oppfatte og det faller fort på plass.
Der er vi ulike. Nr 1 hadde et umiskjennelig nasjonalt preg, og jeg behøvde ikke sjekke kalenderen for å finne et navn der. Jeg har en del av gubben i samlingen, og har spilt musikk av ham selv, men jeg vet ikke hvilket verk det var.otare skrev:Dagens oppgaver da? 2 og 3 var greie, men nr. 1? Fornemmer jeg noe lokalt tro? I hvertfall noe lokalt for noen av dere vestlendinger?
Ser man det, kanskje på tide å fjerne plasten. Sikker på komponisten, men ikke på verket. Været er ei jævlig suppe her og.otare skrev:Jeg har jo vunnet i løpet av det siste året, men det er lenge mellom hver gang.
Du har vel Mercury-boksen, ottone? Oppgave 3 finner du der.
A little less conversation, a little more shopping.ottone skrev:Nei Mercury-boksen har jeg ikke. Skulle bestille den, men det ble bare snakk.
På tide å handle kanskje.