Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Men er det noe ok merke mon tro?
    Går den riktig?

    Håvard
     

    Svirre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    184
    Antall liker
    0
    Artig med en klokketråd! Jeg skulle ønske klokkeinteressen min spiret før studentlivet begynte, den økonomiske friheten har minsket en del så de store klokkekjøpene har blitt utsatt noen år. Jeg vurderer å begynne å legge av penger til en Stowa Marine Original:



    Jeg tenkte det kunne være min gave til meg selv når utdannelsen er overstått. :)

    Som en hverdagsklokke bruker jeg om dagen et pilotur fra Wenger som jeg er veldig fornøyd med:





    Jeg har i tillegg et automatisk klokke fra Seiko. Billig, men fungerer greit i situasjoner der klokken er utsatt. Det aller flotteste uret mitt er dog utvilsomt arven fra Farfar:







    Det er min vakreste eiendel og sannsynligvis den gjenstanden jeg verdsetter høyest.
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    21
    Kjøpte en junk sportklokke i plastikk i ferien. 5 Euro på turistmarkedet.
    Veier "ingenting" og går enda!!

    Egentlig ønsker jeg med en selvtrekkende mekanisk Certina fra 70'tallet. Min konf klokke ble nemlig sjålet.. :mad:

    Men den derre Stowa Flieger var fristende og ikke for dyr..

    Sleiven
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    I dag har jeg på en måte fått en ny klokke. Jeg har funnet igjen min kjære Longines Hour Angle Watch, eller "Lindberg" som den også kalles. Den forsvant sporløst for et drøvt halvår siden, og det har ikke gått en dag uten at jeg har grublet over hvor den kan være. I dag dukket den mirakuløst nok opp, og jeg har den på armen for første gang i 2009. Det ferires!! ;D ;D
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.792
    Antall liker
    21.432
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer, impulse.

    jeg bruker også en longines, en simpel quartz klokke som jeg kjøpte for mange herrens år siden.
    den er tynn og relativ liten og ser nokså distingvert/homo (stryk det som ikke passer) ut, og passer godt på den pinglete håndvrista mi.

    den har vært en trofast tjener siden gymnaset og går som en, vel..., klokke, og jeg er ganske fornøyd med den.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.262
    Antall liker
    105.685
    Torget vurderinger
    23
    impulse skrev:
    I dag har jeg på en måte fått en ny klokke. Jeg har funnet igjen min kjære Longines Hour Angle Watch, eller "Lindberg" som den også kalles. Den forsvant sporløst for et drøvt halvår siden, og det har ikke gått en dag uten at jeg har grublet over hvor den kan være. I dag dukket den mirakuløst nok opp, og jeg har den på armen for første gang i 2009. Det ferires!! ;D ;D
    Tøft!!! Har opplevd det samme i fjor, hadde hatt håndtverkere i huset (guffen følelse det der) og tenkte mine tanker. Men; så dukket den opp igjen i en kjøkkenskuff!!! Hadde hatt den ute (klokka, ja) og kjælet og kost med den rett før jeg skullle ut, og i farta ble den da lagt ned i en lite brukt kjøkkenskuff så den ikke skulle ligge fremme. MEGET god følelse da den plutselig dukket opp igjen under førjuls-vaske-hele-helvetes-huset-mas. Vaskingen gikk plutselig som en lek!!
     

    Vedlegg

    TJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.08.2003
    Innlegg
    753
    Antall liker
    2
    impulse skrev:
    I dag har jeg på en måte fått en ny klokke. Jeg har funnet igjen min kjære Longines Hour Angle Watch, eller "Lindberg" som den også kalles. Den forsvant sporløst for et drøvt halvår siden, og det har ikke gått en dag uten at jeg har grublet over hvor den kan være. I dag dukket den mirakuløst nok opp, og jeg har den på armen for første gang i 2009. Det ferires!! ;D ;D
    Går det an å spørre hvorfra den dukket opp? Nysgjerrig ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det går an,ja. Den dukket opp i en plastpose på rommet til datteren min, av alle ting nedi en sko! Jeg husket nemlig å ha tatt av meg uret og lagt det på skrivebordet, men derfra forsvant det bare. Dette var midt i forrige flyttesjau, og sdermed har nok klokka funnet veien ned i en pose hvor den definitivt ikke hadde noe å gjøre. Men nå er den heldigvis tilbake på armen til far. Det skal feires med et lite glass malt i løpet av kvelden!
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.392
    Antall liker
    6.107
    Sted
    Holmestrand
    Svirre skrev:
    Artig med en klokketråd!...
    Som en hverdagsklokke bruker jeg om dagen et pilotur fra Wenger som jeg er veldig fornøyd med:




    ...
    Fin klokke, men jeg kan ikke finne den noe sted. Hvor har du handlet? Lenge siden?

    Skjønner godt at du er glad i lommeuret. En vakker ting med afeksjonsverid er selvsagt en liten skatt! Selv går jeg rundt med min bestfars giftering ( itillegg til min egen)
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    jålebukker!!! dette er homofakter, gutter!!!!
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    For å provosere må man være i besittelse av en injurierende kraft. Ignorer!
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Jepp. Ignorering har nok en mye større effekt enn å gi lengde-problematikken hans oppmerksomhet ;D

    Trondmeg skrev:
    For å provosere må man være i besittelse av en injurierende kraft. Ignorer!
     
    M

    musicus

    Gjest
    Lexluthor skrev:
    om.s skrev:
    Etter mange år med flere Omeaga Seamaster´s/Planet Ocean, falt man for denne, idag...

    Longines Legend Diver.



    http://www.longines.com/watches/sports-legends/L3.674.4.56.2

    mvh
    Fin klokke.... forbausende lik IWC Aquatimer
    Det var en påfallende likhet der ja, nå vet jeg ikke historien til IWCén, men Longines har satt automatisk verk i en dykkerklokke de produserte på 60 tallet engang, nydelig detaljer det med de innvendige bezelringene (den øverste kronen setter man dykker tiden med).
    Liker retro loooken på begge klokkene :) ...

    mvh
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Her er et par av mine klokker. Denne bruker jeg til daglig:



    Bakside:



    Og denne bruker jeg ved spesielle anledninger:



    Var også en stor fan av Minerva og har eid fem forskjellige varianter. Her er den peneste som ble laget i bare 97 eksemplarer:





    Sistnevnte er det skrevet om på en egen side på nettet:
    http://www.vfcapital.com/Minerva/heritage.htm
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.319
    Torget vurderinger
    24
    Den siste der er noe av det desidert lekreste jeg har sett, noen sinne.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Fosse skrev:
    Den siste der er noe av det desidert lekreste jeg har sett, noen sinne.
    På baksiden av den ovenfor står det #59/300 men bare 97 ble laget da de ikke fikk tak i flere NOS Venus 175 urverk. Et av de beste kronografurverk som noensinne er laget. Ryktene sier at Tyskeren Jacques Etoile kjøpte de som var igjen. Nederst på denne siden http://www.gwatch.com/jacques-etoile-limited-edition.html kan du se noen av klokkene han har laget med dette urverket. Alle ligner litt på den jeg la ut ovenfor og alle har glass bak (klikk på bildene for å se baksiden).

    EDIT: Dette urverket er så dyrt og ettertraktet at det finnes kinesiske kopier:
    http://www.perpetual-watch.com/chronograph.html

    OS
     

    kefcam

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.10.2006
    Innlegg
    71
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    3
    Kjøpte nylig en Speedmaster pro mark II fra ca 69. Var bekymret for tilstanden, men på utsiden var det nesten strøkent, bortsett fra en ripe i Hesalit plexien. eneste er at det løper fra tiden med ca 900 sek pr. døgn. er nå på service. Konge ur.
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    52
    Torget vurderinger
    2
    Oris fra 1991..... hyggelig med gamle skatter som dukker opp fra skuffen og går som en klokke :-X:




    Er det flere Oris-fans her?
     

    Vedlegg

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Noen her som har peiling på Trias er noe særlig å satse på hvis man er ute etter en relativt billig klokke?
    Kunne også tenkt meg en Citizen med solcellepanel, noen ord om det? Eller SKAL det være automatisk urverk? :p
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Poljot dykkerklokke. Klokke og manual i ett. The watch with a strap is 260 gramm weight.


     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    959
    Antall liker
    442
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg må blidgjøre min kone, og tenker på å kjøpe en klokke til henne.

    Hun falt for denne stilen:






    Er det noen her som vet om en klokke til henne i samme stil, til en pris av en 5-6 kvalitetstøffel-par?
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    To spørs:
    - hvor mye koster kvalitetstøfler ?
    - hva har du gjort ? Eller er det kanskje noe du ikke har gjort ? ;D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    janb skrev:
    Poljot dykkerklokke. Klokke og manual i ett. The watch with a strap is 260 gramm weight.


    Pene de Poljot klokkene.
    Registrerer det verserer en del av disse i forskjellige utgaver på ebay til en veldig billig penge.
    Hvordan er kvaliteten?
     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    959
    Antall liker
    442
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Trane skrev:
    To spørs:
    - hvor mye koster kvalitetstøfler ?
    - hva har du gjort ? Eller er det kanskje noe du ikke har gjort ? ;D
    To svar:
    - Et par koster vel ca kr 1000 ::)
    - Jeg kjøpte nye høyttalere til OSS. VI var IKKE fornøyd med utseendet på de... I tillegg bestilte jeg ny flatskjerm til OSS, selv om VÅR gamle fortsatt virker.

    Ergo er det noen som må blidgjøres.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Peter skrev:
    To svar:
    - Et par koster vel ca kr 1000 ::)
    - Jeg kjøpte nye høyttalere til OSS. VI var IKKE fornøyd med utseendet på de... I tillegg bestilte jeg ny flatskjerm til OSS, selv om VÅR gamle fortsatt virker.

    Ergo er det noen som må blidgjøres.
    Klassisk! ;D

    Det er slikt som gjør "gutteleker" så utrolig dyre. :-\ ;D ;D
     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    959
    Antall liker
    442
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Slutt å godte dere på min bekostning ;D

    Gi meg tips på klokke til maks 6000,- til henne...
     
    N

    norumno25

    Gjest
    Noen som har erfaring med klokkene fra Victorinox,og spesiellt Divemaster serien?
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Hvis det er Form Floor (som står i signaturen din) hun klager på så burde hun i grunn bare ha det så godt ???
    - men det er jo lett for meg å si ;D
     
    M

    musicus

    Gjest
    Peter skrev:
    Slutt å godte dere på min bekostning ;D

    Gi meg tips på klokke til maks 6000,- til henne...
    Longines Dolce Vita Classic (7200,- Sek på klockia.se)



    mvh
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.535
    Antall liker
    1.122
    Madammen min har endelig funnet en klokke hun liker; Georg Jensen Concave. Koster ca. 5 000,-. Vet ikke om det kunne vært noe for din madam også?



    Selv kunne jeg levd meget vel med en Koppel cronograph...

     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    959
    Antall liker
    442
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Takker for tips, det skal sjekkes ut. Hun har to klokker fra før, en i gull og en i sølv, begge med metallenker i samme farge som uret. Tror derfor en klokke med sort lærrem er noe hun kunne tenke seg.

    Og ja, det er Form Floor hun ikke liker. Fikk satt henne ned i sweetspot i går for å høre på de, og hun ble imponert og litt mer medgjørlig angående å ha de i hus :D Så det er ikke sikkert de må ut, litt smøring hjelper kanskje?

    Uansett ligger jeg tynt an når det gjelder flatskjermen...
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Peter skrev:
    Uansett ligger jeg tynt an når det gjelder flatskjermen...
    Litt på siden, men likevel relatert:

    Så for noen år siden et intervju med en amerikaner som hadde en STOR svakhet i livet, flymaskiner, ( litt mer outrert enn Oddgeir og meg, men ikke mye ;D ) Han bodde på en "flyplass", dvs en asfaltert landingsbane der det gikk taxebaner til alle hus i nabolaget, et såkalt "fly inn community". De hadde hangar istedet for garasje. 8) Høres det ikke deilig ut Oddgeir? ;D

    Vel denne manne hadde en Beech Bonaza ( et rimelig stort og skrekkelig dyrt privatfly ) og i tillegg en F6B ( svært jagerfly brukt på hangarskip under WWII ). Reporteren ( Michael Palin?? ) spurte hva kona sa om at han hadde disse flyene?
    Gubben så på reporteren og sa:

    "Hun aksepterte Beechen men protesterte villt da jeg sa at vi skulle kjøpe jagerflyet, men du vet hvor vanskelig det er å få tak i en slik flymaskin?"

    "Vel hun jeg er gift med nå er veldig klar over hvem som ryker først ut av huset om dette noensinne blir et tema!"

    Flatskjermer er sikkert noe enklere å få tak i, men............ ::)

    ;D ;D ;D ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn