Tøft!!! Har opplevd det samme i fjor, hadde hatt håndtverkere i huset (guffen følelse det der) og tenkte mine tanker. Men; så dukket den opp igjen i en kjøkkenskuff!!! Hadde hatt den ute (klokka, ja) og kjælet og kost med den rett før jeg skullle ut, og i farta ble den da lagt ned i en lite brukt kjøkkenskuff så den ikke skulle ligge fremme. MEGET god følelse da den plutselig dukket opp igjen under førjuls-vaske-hele-helvetes-huset-mas. Vaskingen gikk plutselig som en lek!!impulse skrev:I dag har jeg på en måte fått en ny klokke. Jeg har funnet igjen min kjære Longines Hour Angle Watch, eller "Lindberg" som den også kalles. Den forsvant sporløst for et drøvt halvår siden, og det har ikke gått en dag uten at jeg har grublet over hvor den kan være. I dag dukket den mirakuløst nok opp, og jeg har den på armen for første gang i 2009. Det ferires!! ;D ;D
Går det an å spørre hvorfra den dukket opp? Nysgjerrigimpulse skrev:I dag har jeg på en måte fått en ny klokke. Jeg har funnet igjen min kjære Longines Hour Angle Watch, eller "Lindberg" som den også kalles. Den forsvant sporløst for et drøvt halvår siden, og det har ikke gått en dag uten at jeg har grublet over hvor den kan være. I dag dukket den mirakuløst nok opp, og jeg har den på armen for første gang i 2009. Det ferires!! ;D ;D
Fin klokke, men jeg kan ikke finne den noe sted. Hvor har du handlet? Lenge siden?Svirre skrev:Artig med en klokketråd!...
Som en hverdagsklokke bruker jeg om dagen et pilotur fra Wenger som jeg er veldig fornøyd med:
...
Enig i at det er en fin klokke. Det ser ut til å være denne, men med en annen rem:xerxes skrev:Fin klokke, men jeg kan ikke finne den noe sted. Hvor har du handlet? Lenge siden?
Mener du det? Utrygg på din egen seksualitet kanskje? Mange som har det sånn.BBking skrev:jålebukker!!! dette er homofakter, gutter!!!!
Bare kryp stille ned i hullet ditt igjen du.BBking skrev:jålebukker!!! dette er homofakter, gutter!!!!
Fin klokke.... forbausende lik IWC Aquatimerom.s skrev:Etter mange år med flere Omeaga Seamaster´s/Planet Ocean, falt man for denne, idag...
Longines Legend Diver.
http://www.longines.com/watches/sports-legends/L3.674.4.56.2
mvh
Trondmeg skrev:For å provosere må man være i besittelse av en injurierende kraft. Ignorer!
Det var en påfallende likhet der ja, nå vet jeg ikke historien til IWCén, men Longines har satt automatisk verk i en dykkerklokke de produserte på 60 tallet engang, nydelig detaljer det med de innvendige bezelringene (den øverste kronen setter man dykker tiden med).Lexluthor skrev:Fin klokke.... forbausende lik IWC Aquatimerom.s skrev:Etter mange år med flere Omeaga Seamaster´s/Planet Ocean, falt man for denne, idag...
Longines Legend Diver.
http://www.longines.com/watches/sports-legends/L3.674.4.56.2
mvh
Jo prisen var en hyggelig overraskelse, jeg var på vei til min 4´de Seamaster, og andre Plant Ocean, men falt for denne, og da kom jo den noe mindre prisen som en hyggelig bonus på det hele.Lexluthor skrev:Ja, designen er nok fra samme tidsepoke. Aquatimer kom i 1967. Logines uret så veldig fin ut og koster vel 1/4 av IWC'en som avbildet.
https://www.iwc.com/messepopup_2009/aquatimer_flipbook/index.html?lang=en
På baksiden av den ovenfor står det #59/300 men bare 97 ble laget da de ikke fikk tak i flere NOS Venus 175 urverk. Et av de beste kronografurverk som noensinne er laget. Ryktene sier at Tyskeren Jacques Etoile kjøpte de som var igjen. Nederst på denne siden http://www.gwatch.com/jacques-etoile-limited-edition.html kan du se noen av klokkene han har laget med dette urverket. Alle ligner litt på den jeg la ut ovenfor og alle har glass bak (klikk på bildene for å se baksiden).Fosse skrev:Den siste der er noe av det desidert lekreste jeg har sett, noen sinne.
Pene de Poljot klokkene.janb skrev:Poljot dykkerklokke. Klokke og manual i ett. The watch with a strap is 260 gramm weight.
To svar:Trane skrev:To spørs:
- hvor mye koster kvalitetstøfler ?
- hva har du gjort ? Eller er det kanskje noe du ikke har gjort ? ;D
Klassisk! ;DPeter skrev:To svar:
- Et par koster vel ca kr 1000 :
- Jeg kjøpte nye høyttalere til OSS. VI var IKKE fornøyd med utseendet på de... I tillegg bestilte jeg ny flatskjerm til OSS, selv om VÅR gamle fortsatt virker.
Ergo er det noen som må blidgjøres.
Longines Dolce Vita Classic (7200,- Sek på klockia.se)Peter skrev:Slutt å godte dere på min bekostning ;D
Gi meg tips på klokke til maks 6000,- til henne...
Litt på siden, men likevel relatert:Peter skrev:Uansett ligger jeg tynt an når det gjelder flatskjermen...