Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Ingersoll er flotte mekaniske klokker som slett ikke koster skjorta. De har nok ikke samme prestisje som de sveitsiske urene da disse er "made in the USA", men det er mekaniske urverk og lekker design. Veldig mye å velge mellom også.



    Ingersoll klokker får man kjøpt i Oslo, selv om linken jeg legger ut til katalogen er den engelske forhandleren.
    http://www.ingersoll-watches.co.uk/
     

    .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    En gammel klassisk hadde vært fint. Leter jeg lenge nok finner jeg nok noe til en ok pris også. Her er et par fine jeg har bydd på, men nådde ikke helt opp:





    Skal det være noe mer klumpete enn dette må det bli en Panerai. Men da er vi tilbake i prisklasse dyr ::)
     

    Vedlegg

    M

    musicus

    Gjest
    Liker Omega veldig godt, og var på vei til å handle min 4´de Seamaster, men kom over denne fra Longines som falt meg veldig godt for øye.

    En i deres Sport Legends serien, 300 mtr og den øvre knappen/skruen er til å dreie den indre bezel ringen, noe som også får klokken å synes større enn dens 42mm dia.
    Den finnes både med og uten dato visning, selv valgte jeg uten av utseende messige årsaker, en stilren sportsklokke med noe finere vintage drag enn mange av disse stålklumpene mange foretrekker idag.
    Bildet gir den ikke helt rettferdighet.

    Norsk pris tipper jeg ligger på 10-15K.



    http://www.longines.com/watches/sports-legends/L3.674.4.56.3

    mvh
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Har denne jeg, en Tissot PRC 200. Ingen prestisjeklokke, hverken i pris eller status, men etter mine begrep en klassisk og pen klokke. Dessuten viser den tiden helt korrekt!
     

    Vedlegg

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    .tore. skrev:
    En gammel klassisk hadde vært fint. Leter jeg lenge nok finner jeg nok noe til en ok pris også. Her er et par fine jeg har bydd på, men nådde ikke helt opp:
    Skal det være noe mer klumpete enn dette må det bli en Panerai. Men da er vi tilbake i prisklasse dyr ::)
    Tore,
    Her er en link til en norsk side der du kan få kjøpt brukte klokker av nobelt merke og god kvalitet til fornuftig pris.
    Har hatt kontakt med mannen som står bak denne siden, truffet ham personlig og fått god hjelp av ham. Fyren virker å være 100% seriøs og ærlig. Tidligere urmaker som "pakket sammen" butikken etter et stygt ran og nå driver nettbasert. Er du i Oslo kan du få sett urene etter avtale.

    Stadig nye tilbud på siden hans, og som sagt dette virker 100% seriøst.


    http://www.briljantwatches.com/no/default.asp
     

    .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    Takker. Ser ikke verst ut den siden. Får følge med litt her.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.997
    Antall liker
    6.233
    Torget vurderinger
    32
    Da har jeg skaffet meg noe annet enn plastjuggel fra Swatch også. Kjøpt av en kollega på jobben som er klokke-samler.

    Gudene vet hvor gammelt det er, men det står da et nummer på baksiden som trolig er et serienummer det går an å spore. Hvis noen her har tilgang til slikt, så er nummeret 30798860.
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Til daglig bruker jeg kinesiske klokker som ikke er kopier av sveitsisk merkevare. Det eneste som plager meg er at de ikke har fluoriserende armer. Den ene har dog digital visning med stoppeklokke og alarm i tillegg, så der er det bare til å trykke på knappen for lys.

    Når jeg kler meg opp bruker jeg en sveitsisk Ciny fra 1961. Den har et mekanisk (seff) Certina-urverk som fungerer ypperlig, men som kanskje trenger en rens siden siste service var for 25 år siden. Et meget pent og tidstypisk, klassisk sportsur.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.997
    Antall liker
    6.233
    Torget vurderinger
    32
    baluba skrev:
    Når jeg kler meg opp bruker jeg en sveitsisk Ciny fra 1961. Den har et mekanisk (seff) Certina-urverk som fungerer ypperlig, men som kanskje trenger en rens siden siste service var for 25 år siden. Et meget pent og tidstypisk, klassisk sportsur.
    Er det en slik du har?

    Roy
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    baluba skrev:
    Når jeg kler meg opp bruker jeg en sveitsisk Ciny fra 1961. Den har et mekanisk (seff) Certina-urverk som fungerer ypperlig, men som kanskje trenger en rens siden siste service var for 25 år siden. Et meget pent og tidstypisk, klassisk sportsur.
    Er det en slik du har?

    Roy
    Nei, min er av typen med liten sekundviser. Og i stål.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Min X-fru sitter på en ubrukt Omega gull dameklokke caliber 1426.
    Den har Vinmonopolets logo på baklokket.
    Grunnet en "noe anstrengt" økonomisk situasjon hadde hun tenkt å selge den.

    Er det noen av klokkasamlerne her inne som tør avgi en "kvalifisert" gjetting på hvor mye hun kan forlange for noe slikt? I utgangspunktet ville jeg selv ha anslått ca 50% for den, brukt eller ikke, men den logoen på baklokket??? Det er vel tvilsomt om den øker verdien, for å si det forsiktig?

    For egen del er det dessverre ikke aktuellt å kjøpe den, frue nr 2 er nok "lite" interessert i å ta over klokka til frue nr 1 for å si det diplomatisk. ;)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.997
    Antall liker
    6.233
    Torget vurderinger
    32
    Spiralis skrev:
    Min X-fru sitter på en ubrukt Omega gull dameklokke caliber 1426.
    Den har Vinmonopolets logo på baklokket.
    Grunnet en "noe anstrengt" økonomisk situasjon hadde hun tenkt å selge den.

    Er det noen av klokkasamlerne her inne som tør avgi en "kvalifisert" gjetting på hvor mye hun kan forlange for noe slikt? I utgangspunktet ville jeg selv ha anslått ca 50% for den, brukt eller ikke, men den logoen på baklokket??? Det er vel tvilsomt om den øker verdien, for å si det forsiktig?

    For egen del er det dessverre ikke aktuellt å kjøpe den, frue nr 2 er nok "lite" interessert i å ta over klokka til frue nr 1 for å si det diplomatisk. ;)
    En kollega av meg er klokkesamler og han rynket på nesen da jeg viste ham en klokke til salgs som det var gravert på. Han tipset meg også om en svensk nettside som har veldig mye klokker til salgs.



    Her er en link til de 78 Omega-klokkene de selger. Du kan jo sjekke om noe tilsvarende x-fruens klokke er blant dem, og står de i tillegg "gravyr" i beskrivelsen, så får du en viss pekepinn på prisnivået.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Takker for linken Roy. Den var snop. ;)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.997
    Antall liker
    6.233
    Torget vurderinger
    32
    Rett før helgen var jeg og dekket åpningen av en utstilling på Norsk Maritimt Museum på Bygdøy. Dit kom også kronprinsen.

    Som dere kan se av hovedbildet, så har han en venstrehendt klokke på høyre hånd. Jeg har tatt utsnitt av klokken og vendt den 180 grader, så kan kanskje noen klokke-kjennere finne ut hva slags klokke tronarvingen vår bærer når han er ute i offisielt oppdrag.
     

    Vedlegg

    K

    Kaldkarsk

    Gjest
    Krompen har vel god smak som sin bestefar, er det ikke en Iwc ?
     

    Focalmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    359
    Antall liker
    1
    Mye snadder her gitt. Vet ikke om den er "fin nok" for tråden, men har akkurat bestillt meg en Seiko SND419 Titanium. Lett, lekker og av god Seiko kvalitet får man håpe :)
     

    Vedlegg

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    R.E.S. skrev:
    Rett før helgen var jeg og dekket åpningen av en utstilling på Norsk Maritimt Museum på Bygdøy. Dit kom også kronprinsen.

    Som dere kan se av hovedbildet, så har han en venstrehendt klokke på høyre hånd. Jeg har tatt utsnitt av klokken og vendt den 180 grader, så kan kanskje noen klokke-kjennere finne ut hva slags klokke tronarvingen vår bærer når han er ute i offisielt oppdrag.

    Kaldkarsk skrev:
    Krompen har vel god smak som sin bestefar, er det ikke en Iwc ?

    IWC? Vel..., http://www.swatch.com/xx_en/watches/ss2010_corecollection.product-YOS413.html

    Kan kjøpes bla her: http://www.amazon.com/Swatch-Irony-Chrono-Your-YOS413/dp/B000MXGJXM

    ;)

    Mvh
    Arne K
     
    K

    Kaldkarsk

    Gjest
    :-[ :-[
    I stand corrected..

    Rart åssen de Royale streber for å værra folkelige,
    syns uansett krompen burde ha ei skikkelig klokke.


    Mvh (littformye) Kaldkarsk
     
    K

    Kaldkarsk

    Gjest
    Håper jaggu Håkon hadde vett til å skjule Swatchen da han
    nylig besøkte storbiksene i Qatar.
    Der får man ikke mye kred med ett slikt treskeverk på armen,
    etter antallet forhandlere av ur i luksus-klassen i Doha`s mange
    kjøpesentere å dømme er nok ei kjip klokke noe av det mest sosialt stigmatiserende
    aksessoaret der nede ;D ;D

    Mvh Kaldkarsk
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.305
    Antall liker
    3.752
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Tviler sterkt på at en klokke har noe særlig å si fra eller til i Qatar.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Skulle kanskje lagt ut bilder av noen av de ca 25 klokkene jeg har fått i hus i løpet av siste halvåret.... :eek:
    Er vel oppe i totalt drøyt 40 pr dags dato... ;D

    mvh
    Proffen
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Proffen skrev:
    Skulle kanskje lagt ut bilder av noen av de ca 25 klokkene jeg har fått i hus i løpet av siste halvåret.... :eek:
    Er vel oppe i totalt drøyt 40 pr dags dato... ;D

    mvh
    Proffen
    En smule avhengighet....? ;)
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.492
    Torget vurderinger
    4
    Proffen skrev:
    Skulle kanskje lagt ut bilder av noen av de ca 25 klokkene jeg har fått i hus i løpet av siste halvåret.... :eek:
    Er vel oppe i totalt drøyt 40 pr dags dato... ;D

    mvh
    Proffen
    Og samtlige sier koko en gang i timen...
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Jeg så RES linket til en side med Omega ur og da måtte jeg en tur i skuffen. Her ser dere et bilde av uret jeg har etter min morfar som døde i 1970. Uret er selvtrekkende og jeg fikk det fikset av en pensjonert urmaker for 25 år siden. Det er ikke noe spesielt med uret, men det er et kjært minne. Er det noen av dere klokkeentusiaster som vet noe mer om betegnelse årstall?



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Ser ut som 40-50 talls. Hvis caliber nummer har vært kjent så kunne det vært en mulighet til å bestemme ca. årstall...
     

    .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    Kjøpte denne på impuls på auksjon i dag:





    Kanskje litt jålete med alt krimskarmset, men fin lell. Den enkle kassen balanserer det litt. Den er nok ikke så dyr som jeg trodde, men uansett et godt kjøp til 2/5 av nypris for en to mnd gammel klokke. Den får duge mens jeg sparer til drømmeklokke.

    Noen som vet noe om Calvaneo? Jeg kjenner ikke til merket.
     

    Vedlegg

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte denne i forrige uke, jeg klarer ikke å finne noe bilde som yter den rettferdighet, den er mye finere i virkeligheten, og inni er et ETA 2824 urverk.
     

    Vedlegg

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.104
    Antall liker
    27.800
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Har denne Omega Geneve etter min morfar, denne guld klokken fikk han for 50års tjeneste på tidl -70t fortsatt org bånd Omegas øgle
    skinn, i mint cond, bær den med respekt og minnen.
     

    Vedlegg

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    .tore. skrev:
    Kjøpte denne på impuls på auksjon i dag:





    Kanskje litt jålete med alt krimskarmset, men fin lell. Den enkle kassen balanserer det litt. Den er nok ikke så dyr som jeg trodde, men uansett et godt kjøp til 2/5 av nypris for en to mnd gammel klokke. Den får duge mens jeg sparer til drømmeklokke.

    Noen som vet noe om Calvaneo? Jeg kjenner ikke til merket.
    Kjenner ikke merket, men den ser veldig lik ut en Ingerssoll. Kan det være "badge engineering"?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    cash 63 skrev:
    Har denne Omega Geneve etter min morfar, denne guld klokken fikk han for 50års tjeneste på tidl -70t fortsatt org bånd Omegas øgle
    skinn, i mint cond, bær den med respekt og minnen.
    Flott Klokke cash
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    cash 63 skrev:
    Har denne Omega Geneve etter min morfar, denne guld klokken fikk han for 50års tjeneste på tidl -70t fortsatt org bånd Omegas øgle
    skinn, i mint cond, bær den med respekt og minnen.
    Har stor sans for det rene designet på klokker fra den tiden. Flott klokke ta godt vare på den.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Prøver å selge denne for x-en. Ikke helt enkelt, men kan jo dele bilder av den med dere så lenge. Omega Constelation dame 18 K guld med firmalogo på baklokket. Så kan jo folk få tippe hvor hun har jobbet.

    Forøvrig er klokka helt ubrukt, men en framtidig eier bør kanskje ha et navn som begyner på V. Er vel ikke så mange damer som vil fake at de har fått den på grunn av godt og omfattende kundeforhold? ;D ;D
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn