K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Superfet klokke Bromkamerat!!
Har samme problemet på min gamle Rolex med acrylglass. Løsningen finnes hos Clas Ohlson "Displex" displaypolish. Fjerner riper utrolig effektivt.Bromkamerat skrev:Takk for det. Er kjempefornøyd men syntes det blir litt for fort riper.
Nå er ikke jeg ekspert her, men mener å ha oppfattet at de klokkene som har acrylglass har en annen diameter på glasset enn de nyere med safirglass.Barbaresco skrev:Hvorfor går det ikke an å skifte til safirglass på Rolex som har acrylglass originalt? Har de en aparte geometri?
Jeg bruker Autosol på alle deler av krom eller rustfritt stål på båten. Kjempestoff.Spiralis skrev:Jeg bruker noe lurium på kromdelene på motorsykkelen. Lurer på om det heter "Autosol"? Prøv litt av det på en Q-tip og poler forsiktig skal du se om ikke det hjelper.
Jeg har lyst på en klokke til. Enten en enklere Panerai eller IWC Pilots Classic da som chronograf eller Mark XVI:Fosse skrev:Dere tåler et nærbilde også.Spiralis skrev:Betyr det at man kan gratulere Fosse med et stilfullt og tidløst ur av meget god familie? ;D
Ikke det minste misunnelig, neida ikke i det hele tatt!! :-[
Ellers var jeg innom Amsterdam Watch Company og Amsterdam Vintage Watches blandt flere i sommer, ble litt hektet etter å ha plukket opp Portoguesen i Paris.
http://www.amsterdamvintagewatches.com/productsx.php?scid=28 og http://www.awco.nl/index.php?id=1&taal=1
Har hatt en nederste av disse siden 2006, og er svært godt fornøyd.Fosse skrev:Jeg har lyst på en klokke til. Enten en enklere Panerai eller IWC Pilots Classic da som chronograf eller Mark XVI:Fosse skrev:Dere tåler et nærbilde også.Spiralis skrev:Betyr det at man kan gratulere Fosse med et stilfullt og tidløst ur av meget god familie? ;D
Ikke det minste misunnelig, neida ikke i det hele tatt!! :-[
Ellers var jeg innom Amsterdam Watch Company og Amsterdam Vintage Watches blandt flere i sommer, ble litt hektet etter å ha plukket opp Portoguesen i Paris.
http://www.amsterdamvintagewatches.com/productsx.php?scid=28 og http://www.awco.nl/index.php?id=1&taal=1
Noen som har synspunkter på hva som kan være et naturlig andrevalg? Det bør absolutt være sort skive da jeg er litt opptatt av at klokkene skal være litt ulike.
Hva svarte skal man egentlig med en grisedyr Rolex når en Omega eller TagHeuer viser tid og dato på et heilt utmerket og passe nøyaktig vis??? ;Dvredensgnag skrev:Accept no substitutes ...
IWC har meget fine ur, så der går man heller ikke feil.
TAG Heueren min sakker 5min i uka. Etter fire forsøk på å få den justert (hos fire forskjellige urmakere) har jeg gitt opp. De billige Certina og Tissot urene jeg hadde som gutt gikk mer presist....VilhelmW skrev:Hva svarte skal man egentlig med en grisedyr Rolex når en Omega eller TagHeuer viser tid og dato på et heilt utmerket og passe nøyaktig vis??? ;D
mvh. VilhelmW
5 min i uka er for mye! Det må da være mulig å få sendt den tilbake til fabrikken for regulering. Er litt usikker på i hvilken grad alle som driver klokkebutikker er faglærte urmakere. Det tar jo også mye tid å regulere et urverk, så om de har gjort det "etter boka" kan vel være et spørsmål? Ring fabrikk/generalagent og spør deg for.Voff skrev:TAG Heueren min sakker 5min i uka. Etter fire forsøk på å få den justert (hos fire forskjellige urmakere) har jeg gitt opp. De billige Certina og Tissot urene jeg hadde som gutt gikk mer presist....VilhelmW skrev:Hva svarte skal man egentlig med en grisedyr Rolex når en Omega eller TagHeuer viser tid og dato på et heilt utmerket og passe nøyaktig vis??? ;D
mvh. VilhelmW
ebay dere kjøper?jan#jan skrev:
Fikk en slik klokke til jul av madammen Og klokka gir et flott inntrykk av å være massiv og kvalitetsbyggd - sammtidig som den ser enkel og ren ut i linjene.... faktisk.
MEN ..... det tar tid og lære seg klokka på nytt - men det er morro og la hjernen få noe å bryne seg på
Jaeger-LeCoultre's Master Grand Réveil er også selvopptrekkende med alarm som kan enten vibrere eller plinge..tore. skrev:...
Omega Seamaster Memomatic. Verdens eneste klokke med mekanisk selvopptrekkende alarm som kan stilles på minuttet.
Velkommen i klubben og ikke si dessverre, du kunne sikkert ha interessert deg for verre saker. Må innrømme at jeg av og til får anfall der jeg synes litt synd på fruen min, men da sitter jeg stille og venter til det går over! Og det kunne nå vært værre, man kunne jo ha sprunget etter (altfor)unge damer og dummet seg ut på det viset!.tore. skrev:Har dessverre blitt rammet av klokkegalskap. Som om ikke hifigalskap var ille nok for økonomien :
coolbiz skrev:Jaeger-LeCoultre's Master Grand Réveil er også selvopptrekkende med alarm som kan enten vibrere eller plinge..tore. skrev:...
Omega Seamaster Memomatic. Verdens eneste klokke med mekanisk selvopptrekkende alarm som kan stilles på minuttet.
Memomaticen er fremdeles verdens eneste med time OG minuttviser på alarmen.
TauchmeisterHaavard skrev:ebay dere kjøper?jan#jan skrev:Fikk en slik klokke til jul av madammen Og klokka gir et flott inntrykk av å være massiv og kvalitetsbyggd - sammtidig som den ser enkel og ren ut i linjene.... faktisk.
MEN ..... det tar tid og lære seg klokka på nytt - men det er morro og la hjernen få noe å bryne seg på
Håvard
.tore. skrev:Fant en strøken en godbit fra 1970 i Finland: Omega Seamaster Memomatic. Verdens eneste klokke med mekanisk selvopptrekkende alarm som kan stilles på minuttet. Reimen er Planet Ocean gummi. Alarmen er artig, den sier grrrrrrrr.....
Det finnes også mange av de på ebay.jan#jan skrev:TauchmeisterHaavard skrev:ebay dere kjøper?jan#jan skrev:Fikk en slik klokke til jul av madammen Og klokka gir et flott inntrykk av å være massiv og kvalitetsbyggd - sammtidig som den ser enkel og ren ut i linjene.... faktisk.
Håvard
Tror du er inne på noe der ja.... ;Djanix skrev:Erfaringen min er at man må kjøpe billige ur med quarts hvis man skal ha tiden til å vise riktig. Hjelper lite med "fine" ur som viser feil tid.
Spiralis er inne på noe. Jeg brukte en del tid på jakten, og de billigste gikk for ned i mot 6-7000. Da var de i litt tvilsom stand. De pene går for alt fra 10-20. Min er 95% strøken og har en dyr originalreim, så jeg vil tro den er verdt rundt 15000. Fremdeles verdens eneste med selvopptrekkende alarm med minuttinnstilling, og den ble produsert i moderat antall, til å være Omega i hvert fall. I tillegg er den rett og slett lekker. Jeg ville med andre ord utvilsomt satt den i skikkelig stand. Den synker i alle fall ikke i verdi med årene. En service på urverket koster ikke allverden, og ikke polering av kassen heller. Glasset er plexi eller hesalite, så det kan poleres, men må vel byttes om det er dårlig.BalticThor skrev:Jeg har faktisk et litt medtatt eksemplar av dette sjeldne uret! Trenger service,den går ikke men alarmen virker. Dette er jo automatikk urverk,hva kan det være verdt?
Spiralis; jeg er enig med deg. For all del. Jeg har ikke noe klokkefetisch, men jeg liker skikkelig, gode mekaniske urverk. Jeg har en gammel Omega Seamaster, som ikke går heilt stødig. Hverdagsklokka p.t er en TagHeuer AquaRacer. Den går veldig stødig, sakker kanskje 10 - 15 sek. i løpet av noen måneder - men jeg har evig nok med å holde styr på timer og minutter. Sekundene bryr jeg meg ikke så mye om.... ;D Akkurat nå er den faktisk 22 sek. for snar....Det eneste jeg ikke liker med klokka, er at den mangler et sånt lite forstørrelsesglass over datoruta.Voff skrev:TAG Heueren min sakker 5min i uka. Etter fire forsøk på å få den justert (hos fire forskjellige urmakere) har jeg gitt opp. De billige Certina og Tissot urene jeg hadde som gutt gikk mer presist....
Har justert IWC-en én gang siden i sommer, det var ved overgang fra sommer- til vintertid.janix skrev:Kjøpte Omega Seamaster for et par år siden. Gikk veldig feil på flere minutter i uka, så den ble solgt. Listeprisen på den var 19K.
Kjøpte nylig en Certina DS1 for 5K, også automatic, men den holder tiden like dårlig.
Erfaringen min er at man må kjøpe billige ur med quarts hvis man skal ha tiden til å vise riktig. Hjelper lite med "fine" ur som viser feil tid.