Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Fant denne fra Skagen etter googling og den likte jeg godt.
    Noen butikker i Oslo som selger Skagen?


    Til en pris som er grei for meg ;D

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    KW skrev:
    Fant denne fra Skagen etter googling og den likte jeg godt.
    Noen butikker i Oslo som selger Skagen?


    Til en pris som er grei for meg ;D

    Mvh.KW
    ebay.... ;D

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Middels nøgd med denne fra ebay...
    Så kanskje "kulere" ut på bildet enn i virkeligheten...

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen som husker Storm?
    Var tidlig ute, og betalte vel ca 750 SEK for den en gang på første halvdel av 90-tallet...
    Den er rimelig heavy...

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Denne fikk jeg av madamen, da hun kom hjem fra syden et år.
    Bruksanvisning? Nope, hva er det for noe...
    Nå piper den ca kl 1230 hver dag, og jeg har ikke engang giddet å prøve å slå av alarmen... ;d

    mvh
    PRoffen
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Proffen skrev:
    KW skrev:
    Fant denne fra Skagen etter googling og den likte jeg godt.
    Noen butikker i Oslo som selger Skagen?


    Til en pris som er grei for meg ;D

    Mvh.KW
    ebay.... ;D

    mvh
    Proffen
    Jeg vet prisen og kan antagelig kjøpe den fra der jeg fant den, men kunne jo tenke meg å se/prøve den.
    Ser nå at det var metallreim og det liker jeg ikke.

    Mvh.KW
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Madamen kom med denne til bursdagen for et par-tre år siden.
    En av favorittene, tung som juling...
    Kostet vel ca 1500,- villedende, men ble solgt til halv pris...

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Disse to kom fra Nederland, via ebay....
    Veldig små og diskrete, men de har en viss "sjarm" likevel, IMHO

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Dette var min første på ebay...
    Passe corny...
    Mange som hevet på øyenbrynene, da jeg trykket på knotten og urskiven lyste opp i blått...

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ikke for å være uhøflig, men kanskje du burde kjøpe et digitalkamera som tar litt skarpere bilder (i nærfokus) på eBay, siden du tydeligvis handler mye der ;D

    Det er ikke antallet som betyr noe men fokus ;)

    Mvh.KW
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ser at det er noen av klokkene som ikke har kommet med (ennå).......... ;D
    Får knipse noen flere bilder i morgen, så legger jeg de ut etterhvert.

    Har etterhvert skrapt sammen ca 40 klokker, alt fra de billige på ebay (koster fra 60kr og oppover)
    til 1500,-....

    Klokker er gøy, og av og til gjør det å kjøpe nytt at tiden går... ;D

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    KW skrev:
    Ikke for å være uhøflig, men kanskje du burde kjøpe et digitalkamera som tar litt skarpere bilder (i nærfokus) på eBay, siden du tydeligvis handler mye der ;D

    Det er ikke antallet som betyr noe men fokuset ;)

    Mvh.KW
    Ikke umulig, men kamera kan fort bli dyrt.... ;D

    Gikk kanskje litt fort i svingene ikveld, da jeg drev og knipset... ;D
    Men, ja, mht kamerakvalitet har jeg utviklingspotensiale...


    mvh
    Proffen
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Fanatstisk Proffen,
    Når kona kommer dit at hun synes jeg er gæærn, kommer jeg til å vise henne denneg tråden. ;) Du er værre enn meg ( les har flere klokker ). Når det gjelder det som KW sa om nytt kamera var jeg en stund inne på tanken om jeg skulle gi samme råd, MEN ??? Du minner meg en smule om meg selv og risikoen for at du blir hektet på fotografiapparater er kanskje for stor?? ;D

    Artig å se at du har glød også for slike klokker ikke har "snob-appeal", det kjennetegner en ekte entusiast og skiller deg fra posører som ikke har hjerte for dette. ;)

    Når det gjelder fruen så skal jeg ikke klage, hun har akseptert at gubben er "litt rar" og at han har mer enn en klokke. Så der skal jeg ikke klage. Kan kanskje ha sammenheng med at klokkene tar mindre plass enn bilene mine?? :-\

    Har lenge tenkt på om jeg skulle gjøre som Proffen og legge ut bilder, får se hva det kan bli til. Rolexen og Jules Jörgensen klokkene er vel det eneste jeg har som er noe i nærheten av å være eksklusivt, ellers er det ganske ordinært. Får se hva det blir til? Proffens initiativ var i allefall en inspirasjon.

    Til KW,
    Skagen er dansk design, og jeg har også sans for den stramme formgivingen. Om du surrer rundt på e-Bay kan du sjekke klokker designet av Georg Jensen. Han har mye av den samme stramme enkelheten du finner hos Skagen, men er nok litt mer ekslusiv fordi han har et internasjonalt navn av rang. Georg Jensen klokker kan du få uforskammet rimelig på e-bay. Bare som et tips.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Gærn, jeg?
    Njæææ.... Men som han sa, karen med Tourettes; jeg vil ikke være normal, normal er kjedelig...!
    Og vi er nå på en eller annen måte noen rare skapninger, alle sammen.
    Bare vis fruen samlingen min du, Spiralis... ;D
    For samle på ting gjør vel alle? Hva samler hun på?

    Jeg synes klokker er gøy, og minnes godt da Sense holdt på å kjøre av veien, da jeg dro frem den største klokken han hadde sett (og også fikk!)...
    Har selv lyst på f x en Skagen, en Akribos og en jump-watch...blant annet.... ;D
    Det finnes nemlig sinnsykt mye gøyt på ebay, og selv om totalen gjerne passerer både 100 og 200dollar, er det jo fortsatt ok priset...
    De fleste av mine klokker er av det billige slaget, dvs under 200kroner, og da gjør det ikke så mye om kvaliteten er middels på enkelte av dem.
    Er dog overrasket over hvor ok klokker en kan finne på ebay til en slikk og ingenting.
    Nå har jeg imidlertid hatt en rolig periode, hvor det ikke har ramlet inn klokker på 3-4mnd. Men plutselig er en på kjøret igjen.... ;D

    (at jeg i tillegg til de klokkene jeg har lagt inn bilder av, også har ytterligere "noen" liggende i en boks, er en annen sak. Det er her snakk om litt "kjedeligere" klokker, som neppe blir brukt særlig mye...)

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Og ja, kunne sikkert hatt bedre kamera.
    Men at mange av bildene ble diffuse ikveld, henger nok mest sammen med at det gikk fort i svingene... Blir gjerne litt bevegelse på hendene da.
    Men kameraet er et basic 5mp Sony kompaktkamera, og kanskje var jeg litt for hard på zoomingen.... Måtte jo uansett klippe til bildene for å få lagt de inn her, og da blir jo selve motivet anelsen større. Mindre zoom hadde kanskje gitt klarere bilder, med litt "mindre" motiver...

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Siste på en stund... ;D
    Skal jeg legge ut flere nå, må jeg først shoppe på ebay.
    Og det første jeg har lyst på, er en Meizu M8 eller M9....

    Og så må jeg etterhvert vurdere hvordan jeg skal gjøre mtp nytt kamera... ;D

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Da har man kjøpt ny "klokke".



    Det "geniale" er at den har et "spionkamera" som filmer i 640x480 pixler, 30 bilder pr sek og har 2 GB minne !

    MI6 her I come! ;D

    Får nå se hvor bra eller dårig det er da? Er nok mest et artig leketøy tenker jeg. :-\
    Men hva kan man forvente for 351 kroner + frakt og gebyrer, blir vel litt i overkant av 500 kroner, og det er det sikkert verd. :D

    Om ikke annet er det greit og ha når man skal fortelle barnebarn om dengangen bestefar jobbet sammen med James Bond ! ;D ;D ;D ;D
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Spiralis skrev:
    Da har man kjøpt ny "klokke".



    Det "geniale" er at den har et "spionkamera" som filmer i 640x480 pixler, 30 bilder pr sek og har 2 GB minne !

    MI6 her I come! ;D

    Får nå se hvor bra eller dårig det er da? Er nok mest et artig leketøy tenker jeg. :-\
    Men hva kan man forvente for 351 kroner + frakt og gebyrer, blir vel litt i overkant av 500 kroner, og det er det sikkert verd. :D

    Om ikke annet er det greit og ha når man skal fortelle barnebarn om dengangen bestefar jobbet sammen med James Bond ! ;D ;D ;D ;D
    Dealextreme?

    mvh
    Proffen
     

    Bromkamerat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2005
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Enig med dere at denne tråden er farlig. Det gikk ikke så mange dagene før jeg hadde en Panerai Luminor Marina på hånden. Er kjempefornøyd
    men er livredd for å få riper. Har derfor begynt å spare til en Omega seamaster til daglig bruk på jobb etc. Samtitig har jeg blitt litt hekta på IWC og
    sparer opp til en ingeniur.
    Ikke nok med det. Da jeg i helgen var innom Narvesen for å se om det var kommet ny utgave av Fidelity fikk jeg jaggu se et blad som jeg ikke har sett før.
    WatchWorld.
    Her må man tydligvis passe seg så det ikke går utover hi-fi interessen.

    Gøy er det lel !

    Jeg har klokketro på at det blir en fin høst.


    jk
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Nydelig klokke Bromkamerat. Kan vi få bilder?
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Min klokke er til enhver tid den mobiltelefon jeg har med meg.

    Ikke har den bare klokke, den tar bilder, kan kommuniseres med og best av alt, den går ganske så riktig også.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    rock skrev:
    Min klokke er til enhver tid den mobiltelefon jeg har med meg.
    Filister !!!!! :eek:

    rock skrev:
    Ikke har den bare klokke, den tar bilder, kan kommuniseres med og best av alt, den går ganske så riktig også.
    Går RIKTIG ?? Hva i all verden er det for usaklige krav du stiller ?? Har du tenkt å dreie denne tråden i retning av en kabeltråd ? :eek:

    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

    Tror nok mange her på denne tråden setter respekt for gameldags kvalitet og håndtverk og intrikat mekanikk samt estetikk langt foran nøyaktig tidsangivelse. ;)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.590
    Antall liker
    106.800
    Torget vurderinger
    23
    Helt riktig formulert, Spiralis!

    Et godt mekanisk ur (med god og funksjonell design i tillegg) er jo som et paradisisk lite mikrokosmos for en med interesse for teknikk og design. Har ingen ting med show-off eller snobberi å gjøre. Med fare for å låte filosofisk; et mekanisk urverk er jo en forlengelse av din kropp, det er du og dine bevegelser som skaper tiden....... 8) 8)

    Dessuten er det normalt i kontrast til "bruk og kast" mentaliteten som jeg generelt ikke tiljubler. For mange menn er også gjerne en god klokke den eneste form for utsmykning en kan tenke seg.

    Er man ren samler så er vel mekaniske ur ekvivalenten til finurlige fluesneller, Märklin, snasent kokke- og kjøkkenutstyr osv.
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    Denne stod omtalt i siste Kaptial - et "must have" etterhvert. Men sikkert både alt for dyr og veldig vanskelig å få tak i siden det visstnok bare skal lages 101 stk.



    Celebrating a decade of Swiss Tradition. The Mondaine Valjoux 101 watch unites tradition and design. Commemorating the legendary locomotive built in 1909, this is the ultimate watch for those who appreciate a timepiece that made design history.

    http://www.mondaine.com/mondaine-watches/display/95

    Selve urskiven er tro kopi av de veggurene man finner på alle sveitsiske togstasjoner - visstnok....
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.946
    Antall liker
    626
    rock skrev:
    Min klokke er til enhver tid den mobiltelefon jeg har med meg.

    Ikke har den bare klokke, den tar bilder, kan kommuniseres med og best av alt, den går ganske så riktig også.
    Fordelen med klokker foran kabler er at du kan fryde deg over noe som er bra laget, uten å måtte foregi at den presterer bedre enn et kvartsur fra kiosken.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Barbaresco skrev:
    rock skrev:
    Min klokke er til enhver tid den mobiltelefon jeg har med meg.

    Ikke har den bare klokke, den tar bilder, kan kommuniseres med og best av alt, den går ganske så riktig også.
    Fordelen med klokker foran kabler er at du kan fryde deg over noe som er bra laget, uten å måtte foregi at den presterer bedre enn et kvartsur fra kiosken.
    ....og dessuten er klokkens prestasjoner uavhengig av rommets kvaliteter og påvirkninger... ;D

    mvh
    Proffen
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    Proffen skrev:
    ....og dessuten er klokkens prestasjoner uavhengig av rommets kvaliteter og påvirkninger... ;D

    mvh
    Proffen
    VEL..... jeg har en svært enkel radiostyrt prologue klokke, den påvirkes av kulde.....
    Legger jeg den på nattbordet en kjølig natt og trykker på "light" knappen neste morgen, går klokka i reset-modus......
    Men om jeg beholder den på armen, er den helt stabil. Så at klokkers prestasjoner er uavhengig av rommets påvirking, nei den er jeg ikke helt med på.... :) :) :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn