Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Takk for tips MaKi. Har idag tittet på klokkene jeg nevnte over, i tillegg til Glashütte, er svak for Mark XVI og må nok ha en slik snart. Viktig å være litt snill mot seg selv innimellom.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Nydelige klokker, Fosse. Forøvrig helt enig med tanke på selvpleieaspektet.


    Fosse skrev:
    Takk for tips MaKi. Har idag tittet på klokkene jeg nevnte over, i tillegg til Glashütte, er svak for Mark XVI og må nok ha en slik snart. Viktig å være litt snill mot seg selv innimellom.
     

    Lille_Adam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Innlegg
    1.686
    Antall liker
    14
    janix skrev:
    Kjøpte Omega Seamaster for et par år siden. Gikk veldig feil på flere minutter i uka, så den ble solgt. Listeprisen på den var 19K.

    Om Seamasteren var ny så er et slikt tidsavvik for en defekt å regne, siden uret i utgangspunktet er COSC-sertifisert. Med andre ord kunne du trolig byttet den helt uten dikkedarier. Om den ble kjøpt brukt så hadde den vel helt enkelt ikke vært på service på lenge. Mekaniske ur behøver tross alt jevnlig service, rundt hvert femte år, for å fortsette å holde tiden.

    Erfaringen min er at man må kjøpe billige ur med quarts hvis man skal ha tiden til å vise riktig. Hjelper lite med "fine" ur som viser feil tid.
    Du har vel heller bare vært uheldig tenker jeg. Jeg har flere mekaniske ur og ingen av dem varierer mer enn et par sekunder i døgnet. Det er i alle fall nøyaktig nok for min del.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.680
    Antall liker
    3.322
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    ...og noen er patrioter! Selvsagt går denne mer presist enn en Breitling som jeg har - og som for øvrig er inne til reparasjon!
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ny klokke på vei inn via ebay....

    Rimelig stor sak: 4,5cm i diameter, 1,5cm i høyden...
    Tror den blir bra, jeg, til 150,- ;D

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Fikk denne av min far i julen. Nylig renset, med nytt glass og ny reim.
     

    Vedlegg

    mw.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    112
    Antall liker
    7
    Fosse

    Denne er nydelig. har samme uten dato.
    Er den fra perioden mellom 1965-68?
    Slike gamle Omegar er rett og slet en klassiker.

    ;) mw.k
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    mw.k skrev:
    Fosse

    Denne er nydelig. har samme uten dato.
    Er den fra perioden mellom 1965-68?
    Slike gamle Omegar er rett og slet en klassiker.

    ;) mw.k
    Takk for det mw.k
    Må nesten spørre min far, men vil vel tro at uret er fra rundt denne perioden.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fikk tilbake min jevnt brukte Omega Seamaster600 fra en liten overhaling i går.
    Rens og stell innabords samt nytt glass. Og ja, glasset er faktisk orginalt, fra gammel kasse min urmaker fant dagen etter jeg leverte klokka inn- etter sin avdøde far som også var urmaker. Så da satte han det inn i min klokke. Han ringte meg for å fortelle det. Stas.
    Om en bruker god lupe, sees Omega logoen i glasset rett over sentrum av uret. Tror ikke jeg har fått det med på bildene. Har ikke makrolinse.
    Hva kostet så en slik overhaling?
    Joda, 300,- :)
    Ikke den store verdien på en slik klokke, men gir stor bruker og eierglede. Spesiellt når det er en historie bak.
     

    Vedlegg

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.737
    Antall liker
    6.432
    Sted
    Holmestrand
    emotikon skrev:
    Fikk tilbake min jevnt brukte Omega Seamaster600 fra en liten overhaling i går.
    Rens og stell innabords samt nytt glass. Og ja, glasset er faktisk orginalt, fra gammel kasse min urmaker fant dagen etter jeg leverte klokka inn- etter sin avdøde far som også var urmaker. Så da satte han det inn i min klokke. Han ringte meg for å fortelle det. Stas.
    Om en bruker god lupe, sees Omega logoen i glasset rett over sentrum av uret. Tror ikke jeg har fått det med på bildene. Har ikke makrolinse.
    Hva kostet så en slik overhaling?
    Joda, 300,- :)
    Ikke den store verdien på en slik klokke, men gir stor bruker og eierglede. Spesiellt når det er en historie bak.
    Flott klokke! Vet du hvor man kan finne ei slik rem? Skulle gjerne hatt en slik.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.397
    Antall liker
    11.232
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har en slit seamaster jeg også. Var det etter far min mon tro?. Men det står ikke noe tall(benevnelse) på den. Har hatt den overhalt og den virker. Det er da noe.
    Men bruker mobilen som klokke :)

    EDIT: Etter noe surfing på nettet ser det ut som om det er omtrent første modell. Fra 1948 eller noe . Men er ikke sikker

    lignende den til høyre her. Noen sifre på "overflaten". 12-3-6-9) Uansett. Klokke på armen er det virkelig lenge siden jeg har brukt.

     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.041
    Antall liker
    2.141
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Fikk ny klokke i dag, rimelig macho utseende på den her og litt tøft at den bruker 24 timer på å gå rundt en runde ;D
    Hvor gode er de?
    Er de solide og stabile?
    Vurderer en Tauchmeister

    Håvard
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Haavard skrev:
    Anonym skrev:
    Fikk ny klokke i dag, rimelig macho utseende på den her og litt tøft at den bruker 24 timer på å gå rundt en runde ;D
    Hvor gode er de?
    Er de solide og stabile?
    Vurderer en Tauchmeister

    Håvard
    Hvis du vurderer samme modell som jeg har kan du overta min, blir litt stor for mitt håndledd.

    Den går riktig og virker solid men jeg har et par ankepunkter.

    - Reim er stiv og kvaliteten på den er så som så.
    - Selv om halve bakgrunnen på klokka er selvlysende så er den selvlysende delen av viserne så smal at det er umulig å lese av tiden i mørket.
    - Batteri måtte byttes etter ganske kort tid.

    Men den ser i mine øyne bra ut og det er stilig med 24 timers visning.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.218
    Antall liker
    7.048
    Torget vurderinger
    4
    Siden man er inne på vintage Omega....dersom noen skulle ha en Ranchero liggende å slenge er det bare å si ifra.
    Forleden kom jeg til å se denne på Tidssonen.no og ble umiddelbart forelsket. Produsert i 1957-58 og med broad arrow visere. Nice !
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    xerxes skrev:
    emotikon skrev:
    Fikk tilbake min jevnt brukte Omega Seamaster600 fra en liten overhaling i går.
    Rens og stell innabords samt nytt glass. Og ja, glasset er faktisk orginalt, fra gammel kasse min urmaker fant dagen etter jeg leverte klokka inn- etter sin avdøde far som også var urmaker. Så da satte han det inn i min klokke. Han ringte meg for å fortelle det. Stas.
    Om en bruker god lupe, sees Omega logoen i glasset rett over sentrum av uret. Tror ikke jeg har fått det med på bildene. Har ikke makrolinse.
    Hva kostet så en slik overhaling?
    Joda, 300,- :)
    Ikke den store verdien på en slik klokke, men gir stor bruker og eierglede. Spesiellt når det er en historie bak.
    Flott klokke! Vet du hvor man kan finne ei slik rem? Skulle gjerne hatt en slik.
    Takk. Litt slitt i kassa, men tikker og går ;)
    Reima kjøpte jeg for noen år siden i forbindelse med forrige overhaling av samme ur. Prøv hos Urmaker Rindal (Trheim) 73 53 09 08
    Han har mye gammelt liggende.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.357
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er ikke den eneste som har arvet en Omega etter sin far, ser jeg.
    Min er en Speedmaster Professional fra rundt 1969. Faderen var nok litt sånn lett kunde :)



    Har ikke tenkt på den på en stund, klokken ligger godt gjemt, men nå er det visst på tide med en overhaling og en skikkelig lenke.
     

    Vedlegg

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.616
    Antall liker
    1.035
    Torget vurderinger
    1
    Lurer litt på ein Omega Seamaster men har berre sett dei på bilete. Dei ser jo bra ut men eg har ekstremt små handledd so eg lurer på om dei kan verta i kraftigaste laget.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Vurderer å ha litt færre klokker. Tag Heuer Carrera skal i såfall ut denne gang. Inn skal enten ett dressur til eller en tøff sak for sommer og båtsesong, feks sinn. Skjønt; Carreraen er jo allround, føles bare litt for pen og elegant ut til øyhopping utenfor det MaKiske hjem.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Uttrykte meg naturligvis feil. Vurderer å ha ett annet utvalg klokker enn idag :D
    Helt enig, man kan ha så mange man orker, rett og slett.

    Noen her som har vurdert Carrrera?





    Spiralis skrev:
    MaKi skrev:
    Vurderer å ha litt færre klokker.
    Kan man ha for mange klokker da???
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kan man ha for mye av noe da...?
    Snakket med en i dag som hadde 34stk Bach trompeter.........pluss noen av div.andre merker.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Takk for tilbud, men nei takk. Her er det nok cash eller klokke i bytte med evt. mellomlegg som gjelder :)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.332
    Antall liker
    3.870
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Tre nye i heimen etter nyttår:

    Minerva Pythagore.


    Omega Speedmaster mk2.


    Seiko Chrono.
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    21
    gutten har penger nok til både hifi og klokker?
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg har en Omega Seamaster fa 70-tallet og to TAG Heuer fra dette årtusenet. Omega'n er heilmanuell, men den går ikke skikkelig stødig lenger, og har ikke datovisning. Jeg har steike lyst på en skikkelig solid chronograph uten batteri, med et solid, "evigvarende" høgkvalitets urverk. Den må være vanntett, helst såpass at den tåler et dykk til 20 - 30 meter. Prisklasse helst ikke over 25K.

    Hva bør jeg gå for? Pent og pedantisk brukte kan også duge...
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.332
    Antall liker
    3.870
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Sleiven skrev:
    gutten har penger nok til både hifi og klokker?
    Har faktisk ikke brukt en krone på hifi på nesten to år. Bortsett fra en brukt PU til 800,- Men det er en slitedel.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.332
    Antall liker
    3.870
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    VilhelmW skrev:
    Jeg har en Omega Seamaster fa 70-tallet og to TAG Heuer fra dette årtusenet. Omega'n er heilmanuell, men den går ikke skikkelig stødig lenger, og har ikke datovisning. Jeg har steike lyst på en skikkelig solid chronograph uten batteri, med et solid, "evigvarende" høgkvalitets urverk. Den må være vanntett, helst såpass at den tåler et dykk til 20 - 30 meter. Prisklasse helst ikke over 25K.

    Hva bør jeg gå for? Pent og pedantisk brukte kan også duge...
    Har du hatt service på din gamle Seamaster? Hvis ikke, er det ikke rart den går feil.

    Dykkerur med chronometerfunksjon til under 25k.

    Seamaster Diver Chrono koster 21000,- på urverket.no




    Sinn U1000 koster €3060 (NOK24150,- minus utenlandsk mva + norsk mva) på http://www.sinnwatches.com/products.php?cat=3 og regnes som en virkelig solid sak.





    Kjøpe brukt?
    www.tidssonen.no
    www.timegeek.dk
    http://www.watchuseek.com/site/forums.htm
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.590
    Antall liker
    106.806
    Torget vurderinger
    23
    C. Alshus skrev:
    Sleiven skrev:
    gutten har penger nok til både hifi og klokker?
    Har faktisk ikke brukt en krone på hifi på nesten to år. Bortsett fra en brukt PU til 800,- Men det er en slitedel.
    Hva skal du med alle disse klokkene Alshus? Har du 8 armer?
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    pengesluk skrev:
    C. Alshus skrev:
    Sleiven skrev:
    gutten har penger nok til både hifi og klokker?
    Har faktisk ikke brukt en krone på hifi på nesten to år. Bortsett fra en brukt PU til 800,- Men det er en slitedel.
    Hva skal du med alle disse klokkene Alshus? Har du 8 armer?
    Det kan sikker lett føre til utidig tidspress.. :eek:
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.332
    Antall liker
    3.870
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    pengesluk skrev:
    C. Alshus skrev:
    Sleiven skrev:
    gutten har penger nok til både hifi og klokker?
    Har faktisk ikke brukt en krone på hifi på nesten to år. Bortsett fra en brukt PU til 800,- Men det er en slitedel.
    Hva skal du med alle disse klokkene Alshus? Har du 8 armer?
    Må jo kompansere for noe annet. Heter ikke akkurat Langballe...
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.590
    Antall liker
    106.806
    Torget vurderinger
    23
    ;D ;D ;D Kan du anbefale en slags klokke jeg kan ha på sykkelen BYW?? Et sånt monster som viser tid, medgått tid, distanse etc. Skal rigge til Klein'en - var hos legen igår og han bare rista på hue og sugde tak i noen sånne dødelighets diagrammer og salatbrosjyrer.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.041
    Antall liker
    2.141
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    ;D ;D ;D Kan du anbefale en slags klokke jeg kan ha på sykkelen BYW?? Et sånt monster som viser tid, medgått tid, distanse etc. Skal rigge til Klein'en - var hos legen igår og han bare rista på hue og sugde tak i noen sånne dødelighets diagrammer og salatbrosjyrer.
    Litt off topic her, men kom til meg du skal jeg redde deg.
    Skal til og med slippe å kjøpe ny klokke. Men det er klart at dine små besøk hos LMC med fruens sjokolade trekte kokosmakroner som tilbehør må det bli slutt på ;D
    He snakker vi LCHF

    Håvard
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.590
    Antall liker
    106.806
    Torget vurderinger
    23
    Haavard skrev:
    pengesluk skrev:
    ;D ;D ;D Kan du anbefale en slags klokke jeg kan ha på sykkelen BYW?? Et sånt monster som viser tid, medgått tid, distanse etc. Skal rigge til Klein'en - var hos legen igår og han bare rista på hue og sugde tak i noen sånne dødelighets diagrammer og salatbrosjyrer.
    Litt off topic her, men kom til meg du skal jeg redde deg.
    Skal til og med slippe å kjøpe ny klokke. Men det er klart at dine små besøk hos LMC med fruens sjokolade trekte kokosmakroner som tilbehør må det bli slutt på ;D
    He snakker vi LCHF

    Håvard
    Har du begynt med healing??
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.616
    Antall liker
    1.035
    Torget vurderinger
    1
    Då har eg bestemt meg for at eg skal ha ei klokke av omtrent denne typen Breitling. Har eigentleg ikkje råd til det men no har eg lagt ut første LP på ebay og sel dei ein for ein til Paypalkontoen er full nok til å kjøpa. Går sikkert litt tid.. ;)
     

    Vedlegg

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Sinn U1000 og de andre fra samme fabrikant, virker jo dønn solide og skikkelige!! U-båtstål, olje- eller gassfylte, dønn presise osv. osv. Dette må da være allværsklokka jeg har jaktet på?? Jeg er ikke ute etter et profesjonelt dykkerur - de blir fo klumpete og svære. Men den jeg skal gå for, må tåle sjøvann, masse minusgrader og helst sportsdykking og sånt. Noen som har erfaring med disse SINN-urene? Finnes det ingen norsk forhandler? Jeg forsøkte å google, men fant ingen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn