Daniel62
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 09.04.2014
- Antall liker
- 788
Vedlegg
-
195.1 KB Visninger: 605
Som motstridig eplebruker de siste ti år så må jeg bare erkjenne at de har gjort det igjen. De var ikke først med konseptet for verken iPod eller iPhone. Men etter å ha båret Apple Watch 2 på armen de siste par ukene, etter at den eiendel jeg har brukt lengst stoppet å virke, så kan jeg ikke se at det for tiden er annet enn forfengelighet (som jeg ikke kimser av, og snarere gleder meg over) for å bære annet hvis hovedformål er å vise mer enn tid.Har fulgt denne tråden med interesse til tross for selv å ha båret samme klokke på armen i over 25 år. Skulle egentlig bare innom den lokale eplesjappen for å kjøpe et iPad tastatur i dag men det endte med at jeg også i ren affekt rev med meg en Apple Watch 2 i rustfritt stål med Milanese-bånd.
Sendte akkurat min Seamaster til service. Kommer på 7 700 fikk jeg beskjed om. De vet å ta seg betalt....Nå er'n seig, så sender den avgårde til "stor" service. Da blir den vel som ny når den kommer i retur...
Vis vedlegget 427128
Det er vel det det koster ja. Fikk beskjed om ca. 7000 - men da gjør de en meget grundig jobb både "inne & ute".Sendte akkurat min Seamaster til service. Kommer på 7 700 fikk jeg beskjed om. De vet å ta seg betalt....Nå er'n seig, så sender den avgårde til "stor" service. Da blir den vel som ny når den kommer i retur...
Sist jeg hadde service på Rolex hos Bjerke, kostet det 5.500-. Hele klokken blir visstnok gjennomgått, og slitte deler erstattet. Men hva som er gjort, får man ikke vite.Hoi, det var stiv pris ja..
Nå er det lenge til min Seamaster skal inn, men uansett; Protid og Thune oppga begge ca. 5.000 i pris for service.
Det blir da "førstegangservice". Funker dette som med bil eller, liten service og stor service ;?
Ca. 5000,-... Er dette service internt hos Protid / Thune? Eller er det prisen for service i Sveits ved "større" inngrep?Hoi, det var stiv pris ja..
Nå er det lenge til min Seamaster skal inn, men uansett; Protid og Thune oppga begge ca. 5.000 i pris for service.
Det blir da "førstegangservice". Funker dette som med bil eller, liten service og stor service ;?
De (Thune) sender ikke klokken ut av Norge. Kan ev. være at noen delene som må erstattes må importeres. Service koster litt over 5000 og så kommer utskiftning av deler og ekstrajobb i den forbindelse i tillegg.Jeg mener de begge sa at klokken blir sendt inn til Omega, og at dette også inkluderte polish.(om ønskelig)
Var det kanskje en "lokkepris", for å ikke skremme meg fra kjøp;? Med henvisning til hva oct skriver; man burde vel bli belastet etter hva som gjøres av arbeid/deler? Betale 7.700 upfront høres drøyt ut synes jeg. Om klokka ikke skal til Everest. ( Se artikkel i D2 om Exploreren til Kagge, som ble rensket for lubricants)
Men, jeg er jo en noob ifm klokker da.
Da burde du sjekket litt rundt. Jeg betalte 4,5 K for full pakke på min Seamaster og 4 K for Sub'n hos SutterudSendte akkurat min Seamaster til service. Kommer på 7 700 fikk jeg beskjed om. De vet å ta seg betalt....Nå er'n seig, så sender den avgårde til "stor" service. Da blir den vel som ny når den kommer i retur...
Vis vedlegget 427128
Ok. Takker!!!Du trenger nytt batteri!
Denne er alt for dyr og finslig for meg, men skulle jeg hatt en dyr og finslig klokke så hadde denne vært på en kandidat. Veldig fin klokke!
Vis vedlegget 427460 [/QUOTE
Ja! Lange er fin og ganske eksklusiv. Jeg ville også foretrekke den frem for Patek, selvom Pateken nokk ville være en bedre "investering"
Det er et varsel om at du trenger å bytte batteriHei!
Har ett Certina armbåndsur hvor sekundviseren ikke lenger går kontinuerlig ett sekund av gangen, men i intervall 3 sekunder på klokken av gangen. Sekundviseren stopper opp i ca 3 sekunder for å bevege seg 3 sekunder på uret i løpet av ett sekund.
Noen som vet hva problemet kan være?
Takk for det. Kun dagslys på alle disse.^^ Flotte & skarpe fotos. Ringblitz & macro.
mvh