Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Jeg bruker denne og er godt fornøyd ;D
    Det jeg savner på den er en kalkulator, er litt på jakt etter en gammel Casio kalkulatorklokke eller en ny replika så jeg har to fine ur å bytte mellom
     

    Vedlegg

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Å kalle den klokken for et ur er vel strengt talt misvisende. At den har et urverk er vel et minstekrav ;) Det der er for de mennesker som har fått beskjed av legen at de har usunne kollesterolverdier ;D
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.492
    Torget vurderinger
    4
    Griffenfeldt skrev:
    Det der er for de mennesker som har fått beskjed av legen at de har usunne kollesterolverdier ;D
    ;D
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Griffenfeldt skrev:
    Å kalle den klokken for et ur er vel strengt talt misvisende. At den har et urverk er vel et minstekrav ;) Det der er for de mennesker som har fått beskjed av legen at de har usunne kollesterolverdier ;D
    Tråden heter jo ny klokke så jeg trudde ikke at urverk var et krav.

    Forøvrig måler jeg kadens og hastighet med klokka også og det er mulig å kjøpe løpesensor.
    Det har også kommet modeller med gps, det har litt sånn må ha faktor.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    to fine ur å bytte mellom
    anonym...Det var du som skrev ur, jeg bare skrev en liten kommentar.
    Det er en veldig kjekk klokke og flott og anvendlig for dem med behov for slikt, og det er nok ikke få.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17


    Ikke vanskelig å se at min kunne trengt litt R&R. En klokke jeg arvet for veldig mange år siden.
     
    H

    Hugh

    Gjest
    Her er mine IWC ur. Fine klassiske pilotur i stål. Den bak er en Grosse Flieger med 7 dagers automatikk mens den foran er den gode gamle doppelcronoen. Fantastiske ur som det er en fryd å bære!
     

    Vedlegg

    xeonphanes

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Veldig fine og klassiske ur, Hugh! Skjoenner godt at det er en fryd aa baere dem. :) IWC har mye fint.. Personlig liker jeg svaert godt 'Portuguese' serien. :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.319
    Torget vurderinger
    24
    To IWC ja, jeg drømmer om mitt første ur derfra....
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.305
    Antall liker
    3.752
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    En herre som deg har vel et ur på håndleddet? ;)

    Holdt på å kjøpe en Sinn 656 for noen uker siden, men selger hadde solgt det to dager tidligere. Og det etter å ha ligget ute i mange uker.


     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.183
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Litt mye stæsj kanskje, men denne var ganske tøff egentlig.

    Chase-Durer Special Forces 1000XL
     

    Lille_Adam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Innlegg
    1.686
    Antall liker
    14
    For dem av klokkegeekene som ikke fikk tatt turen til Baselworld 2009 så finner man noen kjekke nye modeller her:

    Perpetuelle.com

    Noen modeller er også mindre kjekke, men det hører jo med.
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Kjøpte meg ny klokke idag. Ikke noe fancy, men en grei klokke som tåler en støyt slik at jeg kan bruke den på jobben.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Har ikke peiling :( er mere en "våt drøm" ;D sikkert mere drevne klokkefans her inne som kan svare på det
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2

    Vedlegg

    Dude

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2007
    Innlegg
    34
    Antall liker
    0
    Hva med en Fortis. Meget flott klokke som ikke alle har.

    23 Jan 09
    FORTIS FLIEGER CHRONGRAPH wins an award


    Design proves identity and inspires emotions.
    Sustainability and intrinsic value are the quality features of wristwatches which will become widely accepted against the fast pace of fashion and style in times of crisis like today. The FORTIS FLIEGER CHRONOGRAPH with its first appearance on the market back in 1989, was awarded with the „Busse LONGLIFE DESIGN AWARD“.

    Longevity, sustainability and economic compatibility are the three characteristics which products have to imply to be nominated for this prize which is only awarded every third year. This time FORTIS Watches Ltd. is among the winners with its FORTIS FLIEGER CHRONOGRAPH. This classic wristwatch has been produced for 20 years and is still among the top sellers on the international markets. Its remarkable design made it the forerunner of the PILOT WATCHES trend which started at the turn of the century. With smooth model upgrading this outstanding watch confirms that good design can prevail in long term.
     

    Vedlegg

    Dude

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2007
    Innlegg
    34
    Antall liker
    0
    Ikke umulig at denne karen kan skaffe et Lange & Sohne ur til deg( http://www.briljantwatches.com/no/ ), men blir nok kjøben nærmeste.Finnes en i Kiel også visst du skulle tatt deg en tur med Colour Fantasy i påsken. Ligger rett oppi gågata. Forresten menge gode urmakere der.

    Eller så har du en ganske ok her. Ikke umulig at du får en helt grei kjøkkenradio til samme pris,men det er en prioritering sak ;D

    http://cgi.ebay.com/_W0QQitemZ200295737773
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.183
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har anskaffet denne. :)


    Det fulgte med både lenke, gummirem og to lærremmer i en fint skinnetui hvor det er plass til 2 klokker og 2 remmer.
    Det fulgte også med to forskjellige spenner til lenka, og to skrutrekkere for å justere lengden og bytte rem. Wow. :eek:
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    De Benarus-klokkene var stilige, ikke hadde jeg hørt om dem eller sett dem før heller. Hvor mye koster de?
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.183
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    joje skrev:
    De Benarus-klokkene var stilige, ikke hadde jeg hørt om dem eller sett dem før heller. Hvor mye koster de?
    Det har vært en del snakk om de på watchuseek forumet. :)

    Den kosta 449$ (i PVD-finish koster den 499$) inkludert frakt, og alt stashet.

    Vær obs på at det er en ganske "feit" klokke. Den er 16,5mm tykk/høy, 45mm i diameter og er ganske tung. Ikke noe problem å gå med synes jeg. Synes nå det er digg at klokka veier litt jeg. :p
    Den får riktignok ikke plass til den under en skjorte f.eks.. Akkurat det er litt upraktisk, men jeg går sjelden i skjorte uansett.

    Veldig bra kundeservice forresten.

    www.benarus.com

    Lignende merke er Boschett og Serket:
    www.boschett-timepieces.com
    www.serketwatchcompany.com
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Begynner og snirkle seg inn mot ny klokke. Stowa Airman eller Tag Heuer Carrera, sistnevnte er jeg ikke sikker på om jeg synes er "clean" nok.

    Dere som har kjøpt Stowaer: føles de store på armen? Eller Carreraen, for den saks skyld? (Kan jo prøves lett i butikk)
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.183
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Carreraen er rimelig liten synes nå jeg (36mm), med mindre du mener den versjonen som har Tachymeter da (41mm)..
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Carrera er også i 39 mm og Grand Carrera er på 42 mm.

    Men, som MaHa sier ikke så "clean" look. Jeg droppet den også fordi den bare er vanntett til 50m, dvs. tåler kun litt vannsprut.

    Istedet har jeg begynt å sikle på en Omega Railmaster. Her er et "miljøbilde" fra naboforumet Tidssonen.
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    MaHa skrev:
    Begynner og snirkle seg inn mot ny klokke. Stowa Airman eller Tag Heuer Carrera, sistnevnte er jeg ikke sikker på om jeg synes er "clean" nok.

    Dere som har kjøpt Stowaer: føles de store på armen? Eller Carreraen, for den saks skyld? (Kan jo prøves lett i butikk)
    Airman føles _ikke_ stor på armen. Jeg glemmer at jeg har den på. Nydelig passform, og jeg har små hender. Fremdeles godt fornøyd med klokken!
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Har nettopp kjøpt denne...ikke fordi den har lange tradisjoner, men fordi den "avviker" fra alt presentert her ;D


     
    V

    villov

    Gjest
    Peneste uret jeg vet om for tiden. Lyst til å kjøpe. 40.800,-

     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    janb skrev:
    Har nettopp kjøpt denne...ikke fordi den har lange tradisjoner, men fordi den "avviker" fra alt presentert her ;D


    - obs, dette er en dame-magnet.

    Har fått cred av ymse damer på jobben.

    For 2t siden også damen i kassa' på polet... ;D
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Vel, jeg har fortsatt lyst på en IWC, mens lommeboken hadde lyst på en Stowa Airman Automatic Date, så det får bli neste klokke om noen år. Veldig fornøyd, skal bare han en annen reim på den. Den "glir" litt sideveis med original pilot-reim. Min er i sort.

    Det ligger forresten en meget pen Seamaster i sort/gull på tidssonen til en ok penge for de som trenger en penklokke.

     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.319
    Torget vurderinger
    24
    Har lenge lystet på IWC Portugese, alternativt en av de enklere og renere Breitling, men jeg holder vel en knapp på IWC.
    Her er forresten et par andre lekre alternativer.




    Det får bli på sikt, selv kjøpt jeg denne i sommer
     

    Vedlegg

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    MaHa skrev:
    Vel, jeg har fortsatt lyst på en IWC, mens lommeboken hadde lyst på en Stowa Airman Automatic Date, så det får bli neste klokke om noen år. Veldig fornøyd, skal bare han en annen reim på den. Den "glir" litt sideveis med original pilot-reim. Min er i sort.

    Det ligger forresten en meget pen Seamaster i sort/gull på tidssonen til en ok penge for de som trenger en penklokke.

    - hvordan ser en "penklokke" ut?
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    Dette er min Rolex 16222 Yachtmaster i Platina. Bruker den som "penklokke".

     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hva tenker dere om denne?
    Er det verdt å kjøpe?
    Likte den.
    119 euro

    Håvard
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn