Nyttårsforsett startet idag

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Spiralis skrev:
oddgeir skrev:
Og hva er så korrekt lanterneføring for en seilbåt under seil med motoren avslått?

Og når båten drives frem av motorkraft med seilene oppe? Hvilket dagmerke skal opp og hva er nå korrekt lanterneføring?
Nå må ikke du skremme vår lille venninde her Oddgeir! ;)
Dette tar Kompo på strak arm. ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hadde Kompo bare visst hvor lang denne båten var så... ::)

Akter og sidelanterner om den er over 7 meter, og bruker seil.

Seil og motor står det ikke noe om så vidt jeg kan se, ellers er jo som nevnt lengden av beydning...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Glimrende Kompo.

Hvis vi betrakter seilbåt som drives frem av motor som en motorbåt, og denne er mer enn 7 meter? (Det hender det slutter å blåse, men man gidder ikke å ta ned seilene).

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
oddgeir skrev:
Glimrende Kompo.

Hvis vi betrakter seilbåt som drives frem av motor som en motorbåt, og denne er mer enn 7 meter? (Det hender det slutter å blåse, men man gidder ikke å ta ned seilene).
Da blir det i følge boken, som man ikke får ha med på eksamen: topp- akter og sidelanterner (som kan være sammensatt om båten er under 20 m)Kan også ha en aktre topplanterne som er høyere enn den fremre.

Merke, som vises framme, er en svart kjegleformet figur med spissen ned.

Men om man driver med mudring, hvordan er det nå man skal vise det..? ::) ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Komponenten skrev:
oddgeir skrev:
Glimrende Kompo.

Da blir det i følge boken, som man ikke får ha med på eksamen: topp- akter og sidelanterner (som kan være sammensatt om båten er under 20 m)Kan også ha en aktre topplanterne som er høyere enn den fremre.

Merke, som vises framme, er en svart kjegleformet figur med spissen ned.

Men om man driver med mudring, hvordan er det nå man skal vise det..? ::) ;)
Dette har du kontroll på Kompo. Du trenger ikke bok til eksamen.

Hvis du mot formodning skulle begynne med mudring, (hvilken båt har du da?), så gjelder dette:

(b) Et fartøy som har begrenset evne til å manøvrere, unntatt et fartøy som holder på med å fjerne miner, skal vise:
(i) tre rundtlysende lanterner anbrakt loddrett over hverandre hvor de best kan ses. Den øverste og nederste av disse lanternene skal vise rødt lys og den mellomste lanternen skal vise hvitt,
(ii) tre signalfigurer anbrakt loddrett over hverandre hvor de best kan ses. Den øverste og nederste av disse signalfigurene skal være kuler og den mellomste terningformet,
(iii) når det gjør fart gjennom vannet, en eller to topplanterner, sidelanterner og en akterlanterne i tillegg til de lanternene som er foreskrevet i punkt i,

Logisk ikke sant?

Henvisningen kommer herfra:

(d) Et fartøy som holder på med mudring eller undervannsvirksomhet og som har begrenset evne til å manøvrere, skal vise de lanternene og signalfigurene som er foreskrevet i punkt (b) i, ii og iii i denne regel og skal dessuten, når det finnes en hindring, vise:
(i) to rundtlysende lanterner med rødt lys eller to kuler, den ene anbrakt loddrett over den andre for å angi den side på hvilken hindringen finnes,
(ii) to rundtlysende lanterner med grønt lys eller to terningformede signalfigurer, den ene anbrakt loddrett over den andre for å angi den side på hvilken et annet fartøy kan passere,
(iii) når det ligger til ankers de lanternene eller signalfigurene som er foreskrevet i dette punkt istedenfor de lanternene eller den signalfigur som er foreskrevet i regel 30.

Alt er hentet fra Sjøveisloven Regel 27- Fartøy som ikke er under kommando eller som har begrenset evne til å manøvrere.

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19751201-0005.html

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
For å få denne tråden tilbake til topic igjen:
Fikk det for meg i et litt forsinket nyttårsforsett at jeg skal trene minst 25 timer i måneden men jeg må stå på denne uka for februar er kort og jeg mangler 6.5 time for å nå minimumskravet mitt.

Har målt vo2 til usle 52.5 så jeg må virkelig stå på med å legge et godt grunnlag før sommeren.

Ø

ØivindJ

Gjest
Fater than ever(enn på lang tid iaf) :-\

At kondisen bedrer seg gir jeg i grunn blanke i akkurat nå.

Får vel prøve å begynne å spise slik jeg burde ha gjort etter å ha oppnådd målet, fremfor å sulte meg periodevis.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Og der forsvant Øyvind igjen??

Har meldt meg på et treningsopplegg på jobben hvor man skal trene to, helst tre ganger i uken... så får vi se hvordan det går..

Ellers har jeg fått meg jus-sentrifuge, så nå går det i diverse frukt-og grønnsaksjuser her..

Ganske godt faktisk, selv brokkolijus er OK. ;D

T

Torget

Gjest
Be back later.

Nu... blir det fisk/fugl/kjøtt/salat, uten å gå sulten. Prøvd andre løsninger, og de funker ikke(vekta kom tilbake). Tunge vekter blir også fremover.

Åssen går det med treningen på jobben ?

T

Torget

Gjest
Endelig tilbake (Etter litt prøving og feiling) på det eneste som funker (for meg):

- Litt korn (fiber) til frokost. (Mettende)
- Mye proteiner. (Mettende)
- En del salat for volumet. (Mettende)

Null problem å ikke spise for mye nå.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Tydeligvis mange nyttårsforsett som har sprekt nå 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg er også begynt å spise sunnere, det hjelper ikke på vekten, men får satse på det hjelper på andre ting... Drikker jus av frukt og grønnsaker, og spiser frukt og grønnsaks"glye", så antioksidanter og den slags bør vel være i boks i alle fall.

Jeg tok en gang av ganske bra da jeg levde mye på havrekli. Tok litt kli i en kopp og hadde oppi kokende vann og etter at dette hadde svellet en stund ble det en slags grøt, havre skal være veldig sunt og det er bra mettende. Litt linfrø oppi kan man også ha.

Går tur i alle fall to ganger i uken nå, ca fra 5 til 8 (det meste var vel 13) km hver gang. Nå når det er blitt lysere ute er det mye kjekkere, så får håpe det blir enda oftere.. Burde trent litt kondis og..

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.000
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sliter med vondt kne og vond rygg.
Var på Skyting (rifle) for et par uker siden og da jeg skulle reise meg så gikk det bare ikke. Var i knestående i 10 min. før jeg kom meg opp sånn noenlunde på 2 bein.

Blir litt tur og noe trening for det, men må ta det relativt rolig.
Har vært hos kiropraktor noen ganger.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Uff, kjedelig.

Mitt kne føles ganske bra nå, men så har jeg ikke løpt på lenge heller.

Rart at en som hopper og spretter så mye som deg får problemer, skulle tro du hadde gjort dummere bevegelser enn å reise deg...

Hva sier kiropraktoren da, er det prolaps eller?

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Komponenten skrev:
Uff, kjedelig.

Rart at en som hopper og spretter så mye som deg får problemer, skulle tro du hadde gjort dummere bevegelser enn å reise deg...

Hvordan har det gått med Egoscue programmet da?
Det bør fungere bra for å rette opp kneproblemer..

:)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Meld deg inn på Vektklubb.no hos VG. Da får du den info du behøver. Har gått ned 12kg siden 15 januar. ;D

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Spiralis skrev:
Meld deg inn på Vektklubb.no hos VG. Da får du den info du behøver. Har gått ned 12kg siden 15 januar. ;D
Jøss, her er det fare for at medlemsmassen på sentralen skrumper inn. :D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Tubesnake skrev:
Jøss, her er det fare for at medlemsmassen på sentralen skrumper inn. :D
Har i grunnen konstatert at en ny "overstoppet" sofa og et veggteppe vil kompensere for bortfall av dempeeffekten som "bilringene" har gitt tidligere! ;D ;D Vil skal nok klare å kontrollere bassen uansett. ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
topline skrev:
Komponenten skrev:
Uff, kjedelig.

Det har nok hjulpet ja, det ser stadig bedre ut, men har ikke våget å teste det ut med å begynne å løpe ennå, men kanskje på sikt. Uansett føles det bedre. :)
Du da, har du noen positive erfaringer?

Hva har du gjort for å gå ned så mye på så kort tid Spiralis?
Er det trim eller kosten som har bidratt mest?

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Komponenten skrev:
topline skrev:
Komponenten skrev:
Uff, kjedelig.

Det har nok hjulpet ja, det ser stadig bedre ut, men har ikke våget å teste det ut med å begynne å løpe ennå, men kanskje på sikt. Uansett føles det bedre. :)
Du da, har du noen positive erfaringer?
Ja, jeg syns det er utrolig bra. Bruker øvelsene selv, i tillegg til klientene mine. :)

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.856
Torget vurderinger
1
Nyttårsløftet sprakk allerede i februar. Jobbmas og reiser tar knekken på selv de hederligste forsetter.
Nå gjelder det å drive skadebegrensning. -Fremdeles spiser jeg havregrøten min uten sukker på. Holder det ut året skal jeg være fornøyd.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
OivindJ skrev:
Trenbolone er jammen noe for seg selv

Og vi snakker da her om anabole stereoider?? Trenbolone har heftige bivirkninger, et av stoffene med kraftigste bivirkninger også!

Sånn "of the top of my head", et godt råd: Slutt å bruk svineriet! Det er et veterinærmedisinsk produkt som overhodet IKKE er beregnet til bruk på/av mennesker!!

Om MOD lar tråden bestå vet jeg ikke, men du kan jo spille med åpne kort Øivind? Start med å fortelle at du er en idiot og at folket bør forholde seg til det du sier her med akkurat det i bakhodet!! Deretter kan du jo fortelle om de kjente bivirkningene av dette preparatet, dernest kan du jo fortsette med at bruken slik du bruker det i beste fall er "borderline ulovlig". Når du har gjort det er det for min personlige del greit at du forteller resten av historien, at du vokser hinsides enhver fornuft og alt det der. Men vær så snill å begynne med det første først! Og da har jeg sagt mitt på denne tråden!

T

Torget

Gjest
Spiralis skrev:
Start med å fortelle at du er en idiot og at folket bør forholde seg til det du sier her med akkurat det i bakhodet.
Det har dem nok fått med seg.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Spiralis skrev:
OivindJ skrev:
Trenbolone er jammen noe for seg selv

Og vi snakker da her om anabole stereoider?? Trenbolone har heftige bivirkninger, et av stoffene med kraftigste bivirkninger også!
Listen er vel ikke sååå lang...

Bivirkninger:
Aggresjon
Kvalme
Hodepine
Kviser
Dårlig appetitt
Nyreskader
Fet hud
Økt hårvekst
Leverskader
Nedsatt testosteronproduksjon
Allergiske reaksjoner
Søvnproblemer

Såpass må det da være verdt??

::)

http://www.steroider.net/index.php?option=com_content&task=view&id=104&Itemid=28

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Kan forstå at folk som har opplevd at fremgangen stopper treningsmessig og har store ambisjoner velger å bruke doping men jeg synes det er forkastelig.

Hva som får en mosjonist til å bruke doping er utenfor min forståelse, skal ikke mye til med tanke på kosthold og trening for å oppnå gode resultater.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Hva har du gjort for å gå ned så mye på så kort tid Spiralis?
Er det trim eller kosten som har bidratt mest?
Hei Kompo, glemte deg da jeg gikk i spinn over et annet innlegg her, :-[ Men nå er du tilbake i mine tanker. :-*

Har kuttet ut "tomme" kalorier, helt slutt på brus, langt mellom øl og pizza på lørdagskveldene :eek: .

Trimmer noe mer enn tidligere, gåturene er "litt" lenger enn mellom døra og bilen. ;D

Men trimmen har nok betydd minst enn så langt, i snitt ca en times tur i uka, det var det med å ta seg tid. ::)

På vektklubben har jeg fått tildelt et antall kalorier hver dag, oppskrifter på god og mager mat, spiser mye grønne salater som "vommfyll" og dette følges ganske slavisk, og det hjelper! ;D

Merker allerede at magemålet er blitt mindre, det er ikke så vanskelig å la være å spise "en posjon til" bare fordi maten er god.

Har gått ned en størrelse i klær fra 60 til 58, målet er å komme inn i 52C, det er om ca 23 kilo eller noe slikt, forhåpentlig skjer det før jul.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
topline skrev:
Ja, jeg syns det er utrolig bra. Bruker øvelsene selv, i tillegg til klientene mine. :)
Ja det er bra, synd det ennå er såpass lite utbredt, for det kunne nok ha hjulpet mange til et bedre liv på en enkel måte.

Spiralis:

Nei trimmen kan det neppe være.

Jeg spiser som nevnt ganske sunt synes jeg, men skeier ut med et glass brus i nye og ne, og kanskje litt sjokolade, og spiser vel litt for mye til lunsj fordi det er så mye godt å velge i, og man får forsyne seg uhemmet... Men det er mye sunn mat å velge i der og med salater, frukt og diverse, så jeg prøver jo å velge fornuftig, men det blir kanskje mer i tillegg til det andre... ;D

Du har i alle fall vært flink, og det må jo være motiverende for fortsettelsen at det har gått så bra på så kort tid.

Har tatt eksamen til båtførerprøven nå, vet ikke resultatet ennå, men følte det gikk bra.
Så det jeg ikke kan om lanterneføring, sjømerker, flagg, symboler, blinkkombinasjoner og den slags er neppe verdt å vite.. ;)

Øyvind, nå må du ikke tulle med sånne gufne ting. Hiv på deg joggeskoene og fortsett der du slapp, du var så flink i fjor, nå er det vår og kjekt å være ute igjen, så dette klarer du på den fornuftige måten!!

Jeg skal også ta meg sammen nå, det dro litt ut med å komme i gang, men nå skal ting begynne å skje, satser på spinning i dag, har ellers gått tur to ganger denne uken.

Skjerpings, OK? :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Til Øivind,

Sorry for at jeg kalte deg en idiot, det var slett ikke pent gjort. :-[

Men jeg fikk bare hetta da jeg så hva du skrev, mulig du bare var ironisk også? Håper det.

Håper du ikke er langsint. ::)

Ø

ØivindJ

Gjest
Ikke langsint.

Regner med at bruken av slikt er stikk i strid med alle dine prinsipper, og at det var grunnen til reaksjonen.

Tenke jeg skulle være ærlig og si det som det var i alle fall.

Ø

ØivindJ

Gjest
Proteiner, proteiner, og mer proteiner, og mens en spiser proteiner så tenker en på hvilke proteiner en skal spise om et par timer igjen.

Blæh..

Edit: Blir ferdig med et sånn 3 kilos spann denne uka eller neste. Blir vel det første som ikke gikk ut på dato :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.000
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er på nedadgående mht. trening og sunn livsstil. Må pushe meg selv nå for å komme meg opp igjen..... :(

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Her har du et push fra meg og. Lettere nå? :D

Jeg har bestemt meg for å ta meg selv i nakken, ble litt inspirert av slankeren OMF.
Skal kutte alt unødvendig søtt, og prøve med intervalltrening. Så får vi se..

Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere.Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere. Spise mindre og enda sunnere....

Ø

ØivindJ

Gjest
Mindre frukt og mere grønt i juicer`n Kompo :)

Intervall trening på mølla/annet (og tunge vekter) er gull. Da må en være fokusert. Mye morsomere type utfordring enn noen type langpining :)

I

ijustpop

Gjest
ØivindJ skrev:
Proteiner, proteiner, og mer proteiner, og mens en spiser proteiner så tenker en på hvilke proteiner en skal spise om et par timer igjen.

Blæh..

Edit: Blir ferdig med et sånn 3 kilos spann denne uka eller neste. Blir vel det første som ikke gikk ut på dato :)
Hvorfor folk som skal slanke seg heller i seg masse ekstra kalorier i pulverform skjønner jeg ikke. I tillegg så er det også rester av steroider i slikt pulver.

Har faktisk fortært en boks med proteinpulver en gang (kan ikke ha vært mer enn 750g), men det smakte møkk og jeg måtte tisse hele tida.

Ø

ØivindJ

Gjest
Blir ikke ekstra, kutter ned på andre ting. Går vel ca 2000kcal her pr. dag. En stor del av det er proteiner.

Hva folk på slankern skal med brødskiver og et glass appelsin juice fatter ikke jeg.

Dette er ganske enkelt råd fra de jeg velger å høre på akkurat nå, og jeg er særdeles lite villig til å høre på noe annet inntil jeg har prøvd det over en litt lengere periode ;)

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Wergeland skrev:
ØivindJ skrev:

Blæh..

Hvorfor folk som skal slanke seg heller i seg masse ekstra kalorier i pulverform skjønner jeg ikke. I tillegg så er det også rester av steroider i slikt pulver.

Har faktisk fortært en boks med proteinpulver en gang (kan ikke ha vært mer enn 750g), men det smakte møkk og jeg måtte tisse hele tida.
Det er i musklene at meste av kroppens forbrenning foregår, så det å bygge musklatur (eller i det minste å aktivere den) er noe av det beste du kan gjøre for å slanke deg. Du øker da forbrenningen din hele døgnet. Proteiner hjelper til med muskelbyggingen, og greit tilskudd til godt kosthold. Sjokopulver i melk er da bare digg. 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
I går spiste jeg salat, roastbiff og egg til lunsj, og tomat, avokado, brokkoli og litt karbonadedeig til middag. Og så var jeg på trening, kombinert spinning og styrke. :)

Skal prøve å redusere karbohydrater, jeg har lenge spist grovt speltbrød (spelt og havrekli, linfrø og solsikkefrø) som jeg baker selv, men er det egentlig forskjell på speltbrød og annet brød når det kommer til karbohydrater og den slags?

Hva med smør? Man skal jo kunne spise fett etter hva disse teoriene sier, men smør, melk og ost, er det greit eller bør man redusere der? Melk skulle visst være slankende leste jeg et sted..
Det er så mange teorier at man blir forvirret, og mixer man den ene med den andre får man vel neppe effekt av noe som helst...

Ø

ØivindJ

Gjest
Tror de fleste er enige om at fett OG raske(/for mye) karbohydreter i samme måltid er ideelt for fettlagring.

Proteiner og komplekse karbohydrater (lite fett) er ok.
Proteiner og noe fett (lite karbohydrater) er ok.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Problemet er vel att menneskekroppen er litt for komplex til att vi helt forstår hvordan den funker i forhold til føde - derfor kan vi stadig lese om att en "professor" mener att man kan dø av f.eks melk, mens en annen mener og vite att melk er det sunneste vi kan tylle i oss - Vanskelig og forholde seg til syns jeg - Jeg prøver og variere mest mulig - Har en tro på det 8)

Topp Bunn