Nyttårsforsett startet idag

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Kutte ut kveldsmat kombinert med harde langturer på sykkel er min oppskrift.

Er nede i 77-78 kg igjen etter en stund midt på 80 tallet jeg, egentlig overraskende enkelt å gå ned 7-8kg, klarte det til og med uten å drikke noe stort mindre med brus (drikker ca halvannen liter cola om dagen).

Ø

ØivindJ

Gjest
Komponenten skrev:
Stotzekleiven har jeg aldri gått, det burde jeg selvsagt ha gjort. Ser ut som kompisen din ligger godt an i konkurranse med kvinner 55-59... ;) ;D

Hva er planene for å tvinge av 5 kilo på minst mulig vitenskapelige måte?
Hehe, sjekket listene på Beito og. Tror han måtte opp i "til og med 65 års"-klassen, for å slå vinnern(menn). Det er helt sykt.. Mener han løp på rundt 1.36 da (Halvmarathon).

Planene for å tvinge av litt er vel: Litt sunn mat i en boks. En spinning time, en mil på mølla, stikke ut og traske noen timer. Kanskje helst gjøre dette to dager på rad, før en dags pause.

Deretter blir det rett kost og slikt. Har ikke så mye mave ved 88kg, om jeg beholder det meste av muskelmasse.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Kutte ut kveldsmat klarer jeg ikke. Å legge seg sulten betyr at jeg ikke får sove, men selvsagt trenger man ikke stappe seg rett før sengetid.
Cola er jammen godt ja… har prøvd å kutte, men får stadige tilbakefall… :-\

Var ute og spiste, kino osv i går, og har hatt noen venner på besøk med mat + + i dag, så nå er samvittigheten litt dårlig, får prøve å ta meg sammen i morgen og trimme litt.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Komponenten skrev:
Var ute og spiste, kino osv i går, og har hatt noen venner på besøk med mat + + i dag, så nå er samvittigheten litt dårlig
Hvorfor?
Du jobber jo som en tyrk...... Må ikke ha dårlig samvittighet om du "skeier" litt ut... Det har ikke jeg ;D ;D

Personlig så gikk det veldig bra på turnering idag. Jeg stilte i HSA (Herre Single A - den øverste klassen) og HDA (Herre Double A). Det ble 2 gull idag ;)
Det ble mange kamper.
Møtte opp i hallen kl. 0930 idag og hadde finalen i HSA k. 2105.... Ble 12 timer i en idretthall på en Lørdag :-X

10 kamper og 9 av dem gikk til 3 sett. Var ganske barskt.
Jeg tror ikke jeg kommer til å utfolde meg så voldsomt de neste 4-5 døgn kan man si.
On and Off med krampe i hele kroppen for nå (til tross for endel øl ikveld).
Krampe i ankel, legg foran, legg bak, rygg, sete muskel, lår bak og til og med i tommel på høyre hånd.....
Vel vel - det er vel kanskje et godt tegn?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nei det var mest det at jeg hadde vært så flink tidligere i uken, og så ble det litt i overkant mye utskeiing som ødela det hele. Og det er lett for at har man først glidd ut er det vanskelig å hente seg inn igjen, i hvert fall for meg. :-\
Men i dag har jeg vært til fjells, flott fjelltur sammen med mannen min, ungene er på feire, så nå har vi invitert noen polakker til kaffe…

Du høres jo ut som badmintonhelt av dimensjoner, dette var imponerende. Litt kjedelig å være så god at man aldri får gå hjem kanskje… ;D

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Anonym skrev:
Kutte ut kveldsmat kombinert med harde langturer på sykkel er min oppskrift.

Er nede i 77-78 kg igjen etter en stund midt på 80 tallet jeg, egentlig overraskende enkelt å gå ned 7-8kg, klarte det til og med uten å drikke noe stort mindre med brus (drikker ca halvannen liter cola om dagen).
1,5 liter Cola prd dag!! Ungdommen nå til dags, kutt ut Colan før tenna råtner og sukkersyken setter inn..
Helt avlorlig, dessuten blir du mye kjekkere og sunnere

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Med 188cm på sokkelesten tror jeg ikke at jeg er i faresonen som coladrikker altså.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tror du ikke Karius og Baktus klarer å klatre så høyt?? ::)

Fant en rar artikkel på nettet. Brun mat er ut, blant annet knekkebrød.
Nå trodde jeg knekkebrødene var brune på grunn av rug, rugbrød er jo veldig brune, ser ikke at de sier noe om det.
Akk ja, hva skal man egentlig stappe i seg? :-\

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article1925606.ece

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Joda jeg tror karius og baktus klarer å klatre så høyt, derimot lar jeg meg ikke skremme av "helsemafiaen".

Forøvrig er det intet galt med tennene mine og jeg har kun hatt et par tre hull siden jeg ble voksen.

Ø

ØivindJ

Gjest
Komponenten skrev:
Akk ja, hva skal man egentlig stappe i seg? :-\
Natur-ris (nå er det jo stadig færre som har paraboiled i hyllene til og med, du skal visst på berg og dalbane tur med insulinnivåene enten du vil eller ikke), renskåret kylling/kalkun, fisk, havregryn, salat og proteinpulver.

Pasta :eek: ,om du veier maten.

End of f**king list.

Edit: skulle gjerne ha vært å trent litt igjen, men det er så tøft å komme seg opp av senga innen klokka 14om morran :D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Du kan vel spe på med bær, frukt og grønnsaker og...

Så får vi håpe de ikke er for fulle av sprøytemidler og annet graps.

Jeg har også drukket cola daglig i mange år uten at det har gått ut over tennene. Og når valget kommer mellom sukker og kunstig søtningsmiddel så føler jeg meg faktisk mer trygg på sukker.
Prøvde en stund å bytte ut cola med zero, men det smaker ikke like godt, og så leser man at kroppen lures av det kunstige søtningsstoffet så det er ikke mer slankende heller. Og hvem vet hva man pådrar seg på sikt..?

Det var da og en unnskyldning Øyvind, når stenger treningssenteret da..?

Ø

ØivindJ

Gjest
Finnes det et visst sprøytemiddel med en slankende effekt og ;). Sunt? Vel...

"Stoler" også mest på sukker. Tror vekta gikk litt i feil rettning omtrent hver gang jeg rørte zero, uten å ha loggført det.. :)

Åpningstidene er nok ikke noe reelt problem :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gikk en times tur i går i bedagelig tempo, og var på step med litt styrke etterpå i dag.

Bare så det er loggført... ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Var med på et “løp” i dag. En klasse for de som ville løpe og en for gående. Lengde litt under 1 mil. Så jeg fikk luftet meg i dag og..

Hvordan arter badminton seg på ditt nivå bambi?
Er det mye frem og tilbake over nettet eller er det bare om å gjøre å få ballen i bakken hos motstanderen?
Synes alltid det er kjekkest når ballen er i bevegelse så man slipper å plukke opp hele tiden, men på mitt nivå er den mest på bakken… ::)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Var på fjelltur fra igår til idag. Ble endel timers vandring. Var på verdens minste og spartanske hytte på fjellet med kikkert. Skulle observere brunst tiden til hjorten. Så endel hjort ja.
Meg og 2 kompiser. God mat og god drikke. Var veldig kjekt.

Badminton på sånn noenlunde nivå er morsomt og knallhardt fysisk.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ok joggetur nå... Har ikke tid til å skrive noe særlig før tu

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Faen. Får vondt i ryggen av å jogge. Som å løpe med en litt småintens smerte i korsryggen hele tiden. Har vondt i dag også :(

Liker det ikke.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jogging er bare for de utvalgte… ;)

Var på step og pilates i dag. Step er jo ikke så ille, knærne tåler det stort sett, og det er jo i prinsippet som å gå opp og ned trapp i en times tid.

Har Øyvind gitt opp og er begynt å trøstespise? :eek:

Jeg er derimot blitt så flink atte. Har bestemt meg for å spise litt blåbær hver dag, det er jo kjempesunt og kjempegodt. Har kjøpt noen poser med frosne blåbær og så tiner jeg opp en liten skål hver dag, har litt sukker på, men det er jo ikke helt nødvendig.
Spiser ellers en del tomater, melon, gul honningmelon er jo veldig godt når den er moden, og tynne grove knekkebrød med hvitost. Kroppen min har aller nådigst godtatt å gå ned 0,5 kilo… ::)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spinning i dag. :)

Det ble så rolig her, har du sprukket Øyvind?? :eek: :eek:

Sånt kan vi ikke ha noe av, skjerpings. ;)

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Komponenten skrev:
Jeg har også drukket cola daglig i mange år uten at det har gått ut over tennene. Og når valget kommer mellom sukker og kunstig søtningsmiddel så føler jeg meg faktisk mer trygg på sukker.
Husker med gru på starten av min arbeidskarriere på Nora Mineralvann. Drakk Coca hver dag, hele dagen...
Resultat etter et år: 7 HULL!!

Har aldri hatt så mange hull i tenna hverken før eller etter!
Det var da jeg gikk over til light brus og vann, og etter det - 0 hull!!! ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Cola hele dagen kan nok bli litt heftig ja... ;D

Jeg har nesten ikke hatt hull etter jeg passerte 20 og byttet tannlege, han jeg hadde på barneskolen var ekstremt ivrig, etter at jeg sluttet hos han har jeg merkelig nok ikke hatt mer enn noen få hull.

Ø

ØivindJ

Gjest
Komponenten skrev:
Det ble så rolig her, har du sprukket Øyvind?
Fire uker fri får holde :)

Rakk bare en liten halvtime i dag. Var en del tyngre og :-[ , men men, får se hvordan det ligger an etter noen dager med normal mat.

Får bare begynne å mix`e vekter, løping og diet. Ingen vits i å spare på virkemidlene alikevel.

Edit: 5reps med bare 70kg i benk(ganske strick vel å merke) var tungt i dag :-[

Ø

ØivindJ

Gjest
Nee, detta går for treigt.

Sette opp et spiseopplegg etter neste lønning (den første). 2400 Kcal/dag, så kutte 100/uke. (Starter ikke lavere fordi jeg ikke veier 70kg heller..)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Godt du henger med ennå, begynte nesten å miste piffen selv etter at det ble så rolig her..

Har vært en rolig uke, har vært litt opptatt med andre ting, og været har vært så dårlig. Gikk en tur med familien søndag, og en tur rundt i nabolaget og tigget penger av naboene på ettermiddagen, eller har det blitt lite.. :-\

Hadde tenkt å gå en tur i dag, men det er så gale vær, får håpe på bedring i morgen. Har forresten vært på shopping med ungene, ble jo noen timer trøing, og fikk jo svidd av noe penger, så nå er i alle fall ungene skodd for regn fremover..

Kanskje på tide å begynne å planlegge neste nyttårsforsett nå ja, hva i alle dager skal det bli da..?

Ellers har jeg brukt styrkejernmusen i en del uker nå og synes den er veldig bra. Om noen har problemer med håndleddet kan den være et godt alternativ.

Denne: http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=648

Ø

ØivindJ

Gjest
Komponenten skrev:
Kanskje på tide å begynne å planlegge neste nyttårsforsett nå ja, hva i alle dager skal det bli da..?
Kanskje på tide å bestemme oss for at vi skal nå litt lenger innen nyttår?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Eh.... ja.. ;D

Gikk tur i dag, nærmere 1 mil antar jeg, men på veien hjem stakk jeg innom en venninne for å få oppskrift på en kake... som jeg så bakte... så da gikk vel vinningen opp i spinningen.. :-\
Hadde invitert noen til kaffe...

Ø

ØivindJ

Gjest
Tilsvarer nok ikke uendelig mye kake nei.. ;)

Ikke det at jeg har vært særlig mye flinkere med maten så langt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nei uff, og snart er det jul...

Mørkt ute nå når vi har stilt klokken, noe tull egentlig, vi burde stilt den andre veien. Ikke mye fristende å gå ut i mørket.

Om jeg er flink i en uke og så skeier ut en dag eller to er jeg tilbake til utgangspunktet, får ta en måned med faste, kanskje det hjelper.

Ø

ØivindJ

Gjest
Komponenten skrev:
Kompo opp Stoltzen!
Kompo opp Stoltzen!
Kompo opp Stoltzen!

;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
ØivindJ skrev:
Komponenten skrev:
Kompo opp Stoltzen!
Kompo opp Stoltzen!
Kompo opp Stoltzen!

;D

Kanskje det bør være målet ja... ;D

Men det spørs hva knærne syns om det... og nå har jeg vært inne og sett på skadelinken til rico... kanskje best å holde seg i ro..? ::)

Uff, har vært litt daff i det siste, må få kommet meg på trening i morgen tror jeg. Hvordan går det med løpingen Øyvind? Og har vi mistet bambi?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Neida jeg er her. Spilte lagserie i helgen. Er med jeg, men har endel annet som skjer i livet for tiden som tar opp all tid...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det var da godt å høre. Litt annet å tenke på her og, men må prøve å få rørt litt mer på meg innimellom. Er så irriterende med dette mørket, lite fristende å gå ut, mye kjekkere å sitte hjemme med fyr på i ovnen og drikke te og lese.. ::)
Eller se på americas funniest homevideos... holder på å le meg ihjel av det programmet, mannen min ser veldig bekymret ut og tror jeg er sadist...

Ø

ØivindJ

Gjest
Har vært på trening nr2 etter rundene rundt Sognsvann. Svakt, jeg vet.

- 10min høy puls på mølla.
- Knebøy (par set av fem reps med 90kg. Blitt svakeremed åra også gitt :-\ )
- Spinning

Kombinasjonen høy puls, vekter, høy puls er bare drepen. Siste 15min av spinninga tenkte jeg bare en ting: "Nå er vi ferdig vel?" "Nå er vi ferdig vel?" "Nå er vi ferdig vel?"...

Får prøve å se hvor effektivt dette kan være. Ellers så begynne det å friste å "jukse" litt, men dette er feil forum for den diskusjonen ;). Får se.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Uff ja...

Men vi må jo roe litt nå før nyttår, så vi kan ha som nyttårsforsett å skjerpe oss.. ::)

Skulle trene i dag, men har hatt vondt i kneet i hele dag, og har begynt å få vondt i halsen og. Tror kneet mitt er begynt å verke når jeg er i ferd med å bli syk, det samme skjedde for noen uker siden.

Best å ta det rolig da sikkert.. ::)

Jukse litt... hva tenker du på?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Endelig i gang igjen etter en laber høst. Jogging sist lørdag og søndag, en skikkelig gåtur med bikkjene mandag, friskis & svettis styrkeprogram igår med noe pulstrening, badminton idag (skulle egentlig lagt inn en hvil idag, men pytt), hard pulstime torsdag på friskis, rolig fredag, jogging til helgen. Kjører hardt et par-tre uker nå for å få etablert rutinene igjen så de sitter.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
MaHa skrev:
Endelig i gang igjen etter en laber høst. Jogging sist lørdag og søndag, en skikkelig gåtur med bikkjene mandag, friskis & svettis styrkeprogram igår med noe pulstrening, badminton idag (skulle egentlig lagt inn en hvil idag, men pytt), hard pulstime torsdag på friskis, rolig fredag, jogging til helgen. Kjører hardt et par-tre uker nå for å få etablert rutinene igjen så de sitter.
Veldig bra MaHa.
Hvor spiller du badminton da? Aktivt eller for mosjonens skyld?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Etter å ha vært syk forrige uke fant jeg ut at i dag var det slutt på unnskyldningene, trillet min beste sykkel ut av boden og hadde fin sykkeltur på en time i dag morges.

Skal en tur til helsestudioet i dag også etter flere måneders pause, vet allerede nå at jeg kommer til å bli veldig stiv de neste dagene.

Topp Bunn