Nytt lytterom og nytt high-end anlegg !!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    C

Cappuccino

Gjest
    Vi har hatt familieråd og blitt enige om å beholde det eksisterende rommet likevel. Det blir da utelukkende beholdt som musikkrom og kino for barna. Når de en dag flytter ut kan det hende jeg lager et bibliotek eller noe slikt der. Nå er jeg da enda mer interessert og spent på å få sjekket at Rowland blokkene er operative for da kan de like godt benyttes der. Det virker som om de er blitt tørre nå (har stått med varmluft på under dagen), får se om jeg tør slå de på senere i kveld eller i morgen.

Da blir det 5x8 meter i det nye rommet. Jeg ønsker da at de 4 surroundhøyttalerne ikke skal stå på gulvet, men henge ned fra tak. Vil ikke feste de på veggene, det vil fort svekke lyden tror jeg, så jeg er nå på utkikk etter å få ordnet med noe festeanordning slik at de kan henge fritt. Litt av tanken er nemlig at bak/side-høyttalerne også skal kunne heves i nederkant slik at de kan heises (elektrisk) opp til taket for å frigjøre plass når rommet skal brukes til annet slags festivitas. Og slik at ingen av gjestene trenger å uroe seg for å stange hodet borti.

Det ordnet seg ellers raskt med flight. Wavac blokkene vil derfor etter plan ankomme Norge allerede på søndag.

Fortsatt på jakt etter pre, men også surround pre. Prøver å få kloa i en av tidlig-versjonene av Theta Casablanca med HDMI ! Helt undercover kan det bli muligheter for å få tak i en Beta-utgave. Jeg har allerede klart å skaffe meg Theta Compli Blu lenge før de mest hardbarkede entusiastene i Statene har greid det, så alt er mulig!!

C

Cappuccino

Gjest
    R.E.S. skrev:
    Cappuccino skrev:
    R.E.S. skrev:
    Jeg regner med at jeg blir invitert som hifi-journalist og redaktør i Maritim Logg. Da burde jeg ha dobbel grunn til å komme, he-he.

Lykke til med prosjektet.

Roy
    Hei, jeg ser det!

Ja, vi kan jo se haisommer eller dypdykke på National Geographic i HD! ;D
    Og hvis jeg stiller med hvitvin tar du kanskje med rekene ;)
    Det høres ut som vi har en avtale ;D

Roy
    Roy, har du noen spesielle ønsker mht hvitvinen?
    Tenkte jeg skulle ut og handle noen kasser i morgen før det store påskerushet og da kunne jeg jo like gjerne slenge med et par flasker til denne seansen. Blir vel ikke mye tid til å springe på polet når forsterkerne lander tenker jeg ;) så da er det greit å ha det unnagjort.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Cappuccino skrev:
    R.E.S. skrev:
    Cappuccino skrev:
    R.E.S. skrev:
    Jeg regner med at jeg blir invitert som hifi-journalist og redaktør i Maritim Logg. Da burde jeg ha dobbel grunn til å komme, he-he.

Lykke til med prosjektet.

Roy
    Hei, jeg ser det!

Ja, vi kan jo se haisommer eller dypdykke på National Geographic i HD! ;D
    Og hvis jeg stiller med hvitvin tar du kanskje med rekene ;)
    Det høres ut som vi har en avtale ;D

Roy
    Roy, har du noen spesielle ønsker mht hvitvinen?
    Bestikkelser åpenlyst, fy da ;D

Grattis, med Blokker du for poste noen bilder når de kommer.

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Hei

Elektronikken tar ikke skade av litt vann så lenge strømmen ikke var på.
    Bare åpne de opp, finn frem hårtørkeren og kjøre i vei.
    De blir gode som nye :D

mvh
    Cappuccino skrev:
    Nå er det både glede og fortvilelse på en gang!!

Det gledelige er at jeg nå holder en litt deilig fax i hånda – avtalen med Wavac blokkene er i boks! - og det litt takket være Tony, min gode venn og kollega gjennom mange år. Har ringte meg grytidlig i morges norsk tid og var i ekstase. (Det er ikke hver dag han pruter på forsterkere som har veil pris på 350 kilo-dollarer for å si det slik!) Han har lagt mye arbeid ned i dette, litt for å gjengjelde en gammel vennetjeneste, og da var det moro også for han at det ordnet seg til slutt. Han er i hvert fall selvskreven til premieren som champagne-spretter!

Tony har ellers gode forbindelser innen internasjonal frakt og skal videre hjelpe meg med å se om vi kan få forsterkerne med på en flight snart. Muligens tyr vi til privat-jet (tror ikke det behøver bli så mye dyrere) sånn at jeg får godsakene hit både trygt, men også så raskt som mulig. Dette blir moro!!!

Men det som var noe ordentlig dritt i dag da, det er jo typisk at medaljen skal ha en bakside!, var at det virker som om rør-leggeren har slurvet her ifm. det nye toalettet så det har i løpet av natten sivet ut vann i et par rom i underetasjen. Jeg er ikke interessert i ekstra kostnader her nå så hvordan dette skal løse seg vet jeg ennå ikke, men rørleggeren sier han nå i hvert fall har det hele under kontroll rent faglig/teknisk. Byggmenneskene må ellers ta opp og gjøre om igjen noe av det som var lagt av membran og lignende på gulvet.

Men det versta av alt! - og som gjorde at det toppet seg litt her i morges var at jeg hadde vært så uomtenksom og satt fra meg de fine store Rowland monoblokkene mine i ett av rommene hvor vannet hadde sivet inn. Det var et ultratrist syn å se disse lekre skapningene i morges stå med vann opp til ”ankelhøyde” (2-3 cm), uten strøm på naturligvis, men jeg er redd for hvordan tilstand de nå vil være i. Opprinnelig hadde jeg tenkt å selge de, hadde jo håpet å få en del for de på bruktmarkedet. Men nå får jeg se om det lar seg gjøre å reparere de. Det er jo bare vanlig rent vann som har sivet inn, men jeg har ikke peiling på om det vil la seg gjøre å noen gang få de i skikkelig stand igjen etter dette!!? Det lå også to Valhalla strømkabler der, men antar det går greit med de. Huff, hvilken start på dagen, jeg er ikke bygd for slikt stress!!

C

Cappuccino

Gjest
    Endre Askeland skrev:
    Takk for rådet, det kom vel litt sent for jeg har nettopp satt meg ved PC´n etter å testet de. Åpnet de har jeg nå ikke gjort :eek: Men det ser ut til å ha gått bra, det sa litt "puff puff" i den ene forsterkeren til å begynne med da jeg slo de på, men etter det var det bare fryd og gammen.

Endre Askeland skrev:
    Ja, det kan jeg kanskje merke, synes det låt litt annerledes enn før, litt strammere/tørrere kanskje (ikke våtere!).
    Mon tro om de må spilles inn på nytt ;D

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Hei

Hadde det vært saltvann, så skulle du ha vært mer bekymret, men ferskvann er stort sett ikke noe problem :D
    Hadde du fått saltvann på kretskortene, så kunne du skylt av saltet under springen, og så hadde det bare vært å legge kretskortene til tørk.
    I 9 av 10 tilfeller går det bra. Jobber med elektronikk til dagen, og har vært borti denne problematikken ofte ute i nordsjøen.

mvh

Cappuccino skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Takk for rådet, det kom vel litt sent for jeg har nettopp satt meg ved PC´n etter å testet de. Åpnet de har jeg nå ikke gjort :eek: Men det ser ut til å ha gått bra, det sa litt "puff puff" i den ene forsterkeren til å begynne med da jeg slo de på, men etter det var det bare fryd og gammen.

Endre Askeland skrev:
    Ja, det kan jeg kanskje merke, synes det låt litt annerledes enn før, litt strammere/tørrere kanskje (ikke våtere!).
    Mon tro om de må spilles inn på nytt ;D

C

Cappuccino

Gjest
    I morgen blir det både travelt og fullt her. Elektrikeren skal legge opp 14 nye kurser (12 til elektronikk, 1 til lys og 1 til øvrig som air condiotioning osv). Det skal også legges en del Odin kabler i vegg, både signal og høyttalerkabler. (Byggmesteren lager til noe eget her, noen spor / slisser som kablene skal gå i). Litt ugreit at Transparent kablene ikke har kommet, og jeg vil ikke ha sjanse til å rekke det før veggen kles inn, så jeg satser på å få på plass noen inspeksjonsluker for disse (ref. nettverksboksene) som gjør at det skal være lett å komme til senere.

Jeg driver ellers å funderer på hvordan jeg skal løse det med høyttalerkablene for surroundhøyttalerne når de skal heves opp til taket. Kablene må jo da følge med. Det beste tenkte jeg hadde vært å få til noe med fjærbelastede tromler av noe slag. Har forsøkt å lage noen skisser nå, men har niks-nada erfaring med slikt og får høre litt med byggmesteren i morgen om hva han tror kan være mulig å få til. Men han får uansett teste ut med noen taustumper først, ikke Odin !! Skal bli artig å se ansiktsuttrykket hans når jeg kommer med denne utfordringen! Er redd jeg har tatt meg litt vann over hodet på den oppgaven. Sa jeg vann? :(:(

Jeg får vel ellers ta noen bilder og poste under anlegg og bildetråder senere når alt er vel på plass.

C

Cappuccino

Gjest
    Litt om video-delen og hva jeg har av planer der:

Det ser nå ut til at jeg som en av de 5 første i verden får kloa i en Theta Casablanca III med HDMI 1.3. Fikk en mail senest i natt fra Carl Nicolson som bekreftet dette 99%. Theta/ATI er nå nesten helt ferdig med Beta-testing internt (jeg var litt upresis i en tidligere post om dette), men de har valgt å la 5 utvalgte personer world wide få delta i en såkalt gamma-test. Dette går helt utenom forhandler-apparat og kun gjennom ”special invites”. (Forhandlere er ikke informert om dette engang). Jeg får da en Casablanca III med 3 Extreme boards utenom HDMI boardet.

Jeg har vært mye i dialog med Theta oppigjennom så derfor var det ekstra trivelig å få denne crediten. Jeg vil ha frist ut mai måned for å gi tilbakemelding og Theta skal sende meg en testrapport på alt jeg må igjennom i testen, så helt ”gratis” er det ikke. Men allikevel en oppside og det er at man får HDMI-kortet sterkt rabbatert, omtrent gratis, om testen er utført iht. beskrivelse og innen fristen. (Theta skal gjøre eventuelle "final adjustments" ila juni/juli slik at CBIII skal være klar med HDMI for lansering ut i markedet i august)

Husker ikke om jeg har nevnt det i denne tråden tidligere, men jeg har også bestilt Stewart lerret i 14 fots bredde. Har også som noen av de første i verden bestilt den nye hel-råe Titan 3D Ultra prosjektoren. Håper å ha disse på plass innen utgangen av april. Du kan se specs på prosjektoren her: http://www.projectorcentral.com/Digital_Projection-Titan_1080p_Dual_3D_Ultra_Contrast.htm

Jeg har ellers dialog gående med Nordost om å lage en ultra-highend hdmi kabel. Deres toppmodell i dag, Silverscreen, er veldig bra, bevares, og bedre enn alt annet jeg har testet. Likevel så er Nordost enig i at det er mulig å lage en bedre basert på teknologien i Odin. De er dog litt usikre på markedet for slike kabler, men vil i første omgang likevel lage et lite eksklusivt opplag på 1 metere. (Sannsynligvis vil de få igjen for dette med all den PR´en de vil få i AV media om denne kabelen, just my 2 cents). Jeg har derfor bestilt en slik (prisen er ikke klar, men vil anslagsvis være omtrent samme som for 1,25 meter Odin nettkablene) og planen er da å benytte denne mellom min Theta Compli Blu og Crystalio II videoprosessor. Men denne kabelen er sannsynligvis dessverre ikke klar før over sommeren. Kanskje jeg da skulle sende den til TV2 hjelper deg også så kunne de jo ta en ny test av HDMI kabler ;D ;D (http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/hdmibloeffen-2597524.html)

R

Roysen

Gjest
    Dette blir jo bare mer og mer spennende. Er det Wavach SH-833 Mk.II eller Mk.I du har bestilt og vet du hva forskjellene på de to versjonene er?

Mvh
    Roysen

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer med Wavac forsterkere, Theta, Odin-i-veggen etc. - dette er sykt rått!!!!

Gleder meg til å følge denne tråden videre... :) Og ta gjerne bilder - mange bilder, når ting kommer i hus og av utviklingen av rommet ditt. :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Himmel og hav for noen planer :) Dette skal jeg jaggu meg følge nøye med på, ser ikke for meg at det finnes mange slike oppsett som det du har i tankene rundt om det ganske land!

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    Helt perverst!!! Vi venter på mange bilder.

C

Cappuccino

Gjest
    Roysen skrev:
    Dette blir jo bare mer og mer spennende. Er det Wavach SH-833 Mk.II eller Mk.I du har bestilt og vet du hva forskjellene på de to versjonene er?

Mvh
    Roysen
    SH-833 Anniversary Edition. Om noen kaller denne mkII er vel det ikke helt riktig, men du tenkte kanskje på modellene under, HE-833 mkI og mkII? Historen bak disse kjenner jeg ikke til i detalj, men jeg mener det har gått til slik at mkII utgaven kom som en oppgradert utgave som følge av nedarving av en del av teknologien fra storebror SH-833.

Fin omtale av HE-833 mkI her forresten: http://www.positive-feedback.com/Issue21/wavac.htm

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Ja dette er herlig galskap, og blir veldig spennende å følge med på. Forventer masse bilder etterhvert som dette eskalerer! :)

C

Cappuccino

Gjest
    Nå pakker jeg sammen på kontoret. Blir spennende å se hva snekkeren har fått til i løpet av dagen!

Ellers ser det ut til at det kan bli Karaoke til påskehelgen ;D ;D. Ampen fra Fivefish Studios ankommer troligvis til uken! Litt morsomt at den heter nettopp Fivefish nå som jeg innreder med fiskenett på veggene og også jobber med å integrere akvarie med barløsning bak i rommet. Om man ikke passer seg og søler litt dram er det vel ikke fritt for at fiskene kan få seg en tår! ;D ;D

R

Roysen

Gjest
    Det var SH-833 jeg tenkte på. De forsterkerne som koster USD $350K og som Michael Fremer lovpriset i Stereophile. Ved litt nærmere søking fant jeg ikke noe om en Mk. I eller Mk. II versjon nå. Jeg vet ikke helt hvor jeg hadde det fra. Muligens er versjonsangivelsen jeg trodde på en sammenblanding med lillebroren som du antyder.

Mvh
    Roysen

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nydelige blokker og gratulerer hjerteligst herfra :)

Perfeksjonisten i meg lurer likevel på om disse blokkene blir levert m speilvendt utførelse-

Tott

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Dette prosjektet ser jo meget spennede ut.

Noen tanker, på hvilket grunnlag har du gjort deg opp en mening hvordan SH vil spille i et system bestående av Imagic, Odin, Fivefish og Burmester.

Hvilke forsterker har du tenk å benytte til resterende 4 Imagic i et 6 kanals system.

Nysgjerrig siden jeg selv benytter HE-805 i system og skal utføre en test av HE på Imagic for en bekjent utpå våren.

mvh.
    Tott

Odder

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    4
    emotikon skrev:
    Nydelige blokker og gratulerer hjerteligst herfra :)

Perfeksjonisten i meg lurer likevel på om disse blokkene blir levert m speilvendt utførelse-

Dette er HE-833 ver. 1.3 den "billige" modellen av 833.... SE-833 er Speilet.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takker Odder :)
    Regnet med at du hadde kontroll på dette.
    Skal vi teste Wavac her etter påske? ;)

Tott

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    HE-833 V1.3 150W SET m/innebygget power
    HE-833 MKII 150W SET m/eksternt power fordelt på 2 enheter
    SH-833 150W SET m/eksternt power fordelt på 6 enheter

Alle modeller benytter 833, KT88 og 437A

mvh.
    Tott

C

Cappuccino

Gjest
    Tott skrev:
    Dette prosjektet ser jo meget spennede ut.

Noen tanker, på hvilket grunnlag har du gjort deg opp en mening hvordan SH vil spille i et system bestående av Imagic, Odin, Fivefish og Burmester.

Hvilke forsterker har du tenk å benytte til resterende 4 Imagic i et 6 kanals system.

Nysgjerrig siden jeg selv benytter HE-805 i system og skal utføre en test av HE på Imagic for en bekjent utpå våren.

mvh.
    Tott
    Tja, ikke godt å vite noen av delene du spør om her egentlig. Må vel innrømme at dette er å "hoppe i det", men det er jo bra specs på alle disse komponentene. Og det meste har jeg hørt, med unntak av Wavac´ene. Men det blir 7-kanals system, ikke 6. Om jeg blir fornøyd med Wavac´en kan det vel hende jeg går for en HE-833 mkII til senter og mk.I´ere til surround kanalene. Det kan jo også hende at jeg klarer å snike inn Burmester 909 likevel og som jeg kan sammenligne med Wavac´ene så endelig utfall er vel ikke klart ennå. Som Roysen riktig poengterte så er jo ikke disse Wavac ampene akkurat små i størrelse de heller.
    For surround ampene kan også Rowland 304 være en kandidat, i hvert fall om det blir plassproblemer.

C

Cappuccino

Gjest
    En del fremskritt i dag, ja. Nå er det klart for å lukke tak og vegger her. Alle Odin-kablene som skal gå fra surround-prosessor og amper er på plass og også HDMI kabel frem til prosjektor. Det med tromler til Odin ht kabelen for surround høyttalerne er ikke løst, men det er gjort klart for 4 inspeksjonsluker også i taket.

Men nå skal du få høre en story du neppe har hørt før! Det var et par steder det ble litt lange luftige strekk for Odin høyttalerkablene oppi taket frem til bakhøyttalerne og vet dere hva han idioten av en snekker fra vestlandet hadde klart å prestere? Jo stiftet de fast med stiftepistol! Å himmel! :eek: Når skaden først var skjedd var det heldigvis bare ett skudd gjennom hver av kablene, men allikevel da. “Eg bare siktet mellom de der lederane inni der, eg”, var hans kommentar til det hele. Vel gjort er gjort, får ta litt på min egen kappe det der at jeg ikke hadde informert bedre, men jeg hadde jo sagt de var dyre, men ikke sååå dyre. Får prøve å glemme hele greia og ikke tenke på det! Men andre som tenker på å gjøre det samme er herved advart!!

En annen liten ugrei sak i dag var at kona fått tilbakemelding fra en radon-sjekk hun har hatt i huset. Det ante jo ikke jeg noe om…, og greie var at det var for høye verdier i kjelleren. Hun er veldig helsebevisst og nekter å gå med på at vi ikke foretar oss noe, så nå må jeg gå en ekstra runde med byggmesteren. Æsj, det blir dyrere enn antatt, dette. Jeg hadde tenkt å montere heis ned til underetasjen, men tror jeg skal droppe det.

Nei, nå får vi ta helg folkens!

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Denne tråden har alt: SH-833, toalettoversvømmelse med druknede JR, Karaoke, spinnaker i lilla og sølv, frakt med privatjet, radon, fiskegarn, Tony, fastspikrede Odin og heis til underetagen.

Jeg bøyer meg i støvet og håper det fortsetter.

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Heisen er selvfølgelig ment for å spare helsa når man skal flytte opp og ned utstyr? 8)

wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    3.789
    Dette anlegget blir megabra!

Hvilken preamp hadde du tenkt å parre SH-833 med?

Har hørt Wavac sin T1 pre, synes ikke denne var i samme klasse som 833 effektene.

Denne er tilsalgs i Holland; Kondo M1000II - en meget bra preamp.

Vedlegg

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    Å huff, som vi vestkantfolk sier ;D
    Jaja, det ordner seg vel til slutt...
    Men, gjerne noen bilder fra alt.
    Hvis det lar seg gjøre. ikke bare tekst.
    Dette er jo en stoor og spennende tråd,
    og burde ha rom for mange bilder av et minnerikt kamera 8)

Tott

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Du kjøper komponenter basert på bra specs, oi oi oi, det er å hoppe i det.

Hvilke specs har Adyton Imagic 1.6 og 2.0, de har jeg ikke sett.

HE-833 MKII til senter og HE-833 MKI til surround kanalene, dette høres lovende ut.

mvh.
    Tott

Tott

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    wizard skrev:

Har hørt Wavac sin T1 pre, synes ikke denne var i samme klasse som 833 effektene.

Hva bestod systemet av når du gjorde deg opp en mening om Wavac PR-T1, og hvilke pre gjorde du en sammenligning med.

Hva er det PR-T1 ikke har som Kondo har.

mvh.
    Tott

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Får håpe at det gikk bra med Odin kablene!

Det er vel for mye forlangt, at en snekker skal kunne vite hva disse kablene koster, men å stifte de fast til en evt. bærebjelke. Det er direkte galskap :-[

C

Cappuccino

Gjest
    Det er vel bare en gang i livet jeg gjennomfører et slikt prosjekt så jeg har bestemt meg for å ta løpet helt ut. Jo det blir heis! Og i og med at det ender opp med to rom har jeg nå bestemt meg for at Adyton høyttalerne skal plasseres i det minste rommet. De er ikke så romavhengige som mange andre høyttalere og heller ikke så store slik at det vil kunne bli en veldig bra løsning tror jeg. Jeg satser på å felle inn de 4 surroundhøyttalerne i veggen her, om ikke 100% så i hvert fall senke de noe.

Det vil si at det blir andre høyttalere i hovedrommet, så nå kan dere lure på hva dette vil være for noe!! I mellomtiden kan jeg si at dette blir mye mer omfattende enn hva som har vært av planer opp til nå! Og jeg kan røpe at det nå må bli transparent filmduk (skal gjøre om bestillingen nå) fordi senterhøyttaleren av størrelseshensyn må plasseres bak lerretet. Ellers kan jeg legge til at jeg tenker på en slik sub for LFE. Den rommer 3 kubikkmeter og kan holde en 20Hz tone over lengre tid med et lydtrykk på 135 db! Jeg skal ha annen finish enn på bildet, blir vel i sort.

Vedlegg

C

Cappuccino

Gjest
    I mellomtiden kan jeg også nevne at jeg vil integrere Karaoke løsningen med Jukebox. Ved siden av baren skal jeg ha en Jukebox i god gammel retro-stil. Jeg prøver å få tak i en litt ettertraktet utgave fra USA som visstnok også Jessica Simpson har! Vi får se om jeg lykkes med det. Er ikke noe must, men det er den jeg har mest lyst på. Denne skal naturligvis ikke benyttes til hifi (easy easy nå!), kun i karaoke sammenheng. Tenker nok at mine venner fra Asia kommer til å digge å kunne gå bort å velge en av sine favoritt sanger på den før man entrer scenen! Blir litt ekstra stas også når den lyser og blinker litt slik at man kommer i den gode stemningen utpå kvelden!

R

Roysen

Gjest
    Etter å ha lest de siste sidene kom jeg plutselig på at det ikke er så lenge til månedsskiftet mars/april.

Mvh
    Roysen

Odder

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    4
    Roysen skrev:
    Etter å ha lest de siste sidene kom jeg plutselig på at det ikke er så lenge til månedsskiftet mars/april.

Mvh
    Roysen
    ...... du er ikke den eneste som har tenkt i de baner Roysen.

Mvh
    Odder

C

Cappuccino

Gjest
    Er med på den. Sånn har jeg også selv tenkt mange ganger om diverse andre tråder, så det er jo sånn sett ikke noe nytt. :)

Over til de nye høyttalerne. Da Michael K i Aerial fikk nyss om prosjektet mitt (jeg har mailet han noen ganger i det siste bl.a. ifm. spm om lowpass-filteret i mine Aerial SW12 subber) så nevnte han at de er på gang med ny referansehøyttaler. De har hatt stor suksess med nye 20T v2, men en del av kundene med store rom ønsker seg enda større høyttalere som kan flytte mer luft. De har derfor besluttet å bygge en ny modell som vil bygge på 20T, men være tilnærmet en fordobling av disse i høyde. Dette er litt ala det som Von Schweikert har gjort med sin modell 11 i forhold til modell 9. Han spurte om jeg kunne være interessert i dette og det har jeg besluttet å si ja til. Jeg vil derfor få installert 3 slike høyttalere i front.

I og med at jeg allerede har trukket høyttalerkabler i tak til surround høyttalerne kan jeg ikke benytte mine 20T som surround så de vil derfor måtte selges. (Uansett hadde jeg ikke fått plass til disse). Jeg vurderer da å anskaffe noen høyttalere som er litt enklere å forholde seg til for montering i tak og vurderer derfor sterkt disse Baltic-kulene fra Cabasse. De spiller ned til 80Hz om jeg husker riktig og bør gjøre jobben bra. Odin ht-kablene til disse har nå ca en meter å gå på utifra taket så det skal gå fint nå. (Da jeg jobbet med ideen sammen med Adyton høyttalerne kom jeg naturligvis på at de kunne henge opp ned i og med at de er helt symmetriske i topp og bunn og dermed spare 2 x 4 meter Odin høyttalerkabler fordi ht-terminalene er helt nede i det som normalt er bunnen på de!)

Når vi nå ser på møblering osv ser jeg at jeg det nok blir tvilsomt med plass til flere Wavac forsterkere.
    Da måtte jeg ha hatt de plassert i et rom ved siden av. Det er et vaskerom, og det trenger vi fortsatt! Så da blir det nok Rowland 304 for surround og Rowland 301, alternativt Burmester 909 mono på senteren, litt avhengig av hva jeg vil oppnå som best match med Wavacene.

C

Cappuccino

Gjest
    wizard skrev:

Det var pussig at du nevnte akkurat den. Jeg oppdaget den selv på Audiogon her om dagen. Det er helt klart et interessant alternativ!

Tott

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Ja det nærmer seg April, i så fall her i Amsterdam.

Når det er sagt er det faktisk reelt at Imagic kan spille bra på Wavac, potensialet er til stede. Det skal testes på vårparten, ser frem til det. Jeg har hørt Imagic flere ganger og kan bekrefte at de spiller fint. Personlig har jeg ikke fått den store følelsen, håper SET kan bidra i riktig retning. Vi får se hva som ligger i denne Imagic'en når vi kobler opp med Wavac.

mvh.
    Tott

wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    3.789
    Cappuccino skrev:
    wizard skrev:

Det var pussig at du nevnte akkurat den. Jeg oppdaget den selv på Audiogon her om dagen. Det er helt klart et interessant alternativ!
    Ingen M1000II tilsalgs på Agon, men hos High End Broker.

C

Cappuccino

Gjest
    Jeg mener det nå lå en der om dagen, men ser ut til at den er borte nå. Det er ikke et produkt jeg kjenner noe særlig til annet enn å ha lest et og annet. Husker ikke hvem som hadde den annonsen så det kan jo ha vært en annen ja.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn