room
Hi-Fi freak
Fet tråd Cappuccino. Skal bli moro og lærerikt å følge med videre!
Føler litt med deg på den vestlands glippen, tømrer som jeg er!
Føler litt med deg på den vestlands glippen, tømrer som jeg er!
Odder skrev:...... du er ikke den eneste som har tenkt i baner Roysen.Roysen skrev:Etter å ha lest de siste sidene kom jeg plutselig på at det ikke er så lenge til månedsskiftet mars/april.
Mvh
Roysen
Mvh
Odder
Cappuccino skrev:Bilder? Jeg la jo ut et bilde av byggeplassen tidligere...
Hva vil du se? Gipsplater?
Sorry, mente flere bilder, regner med at det er progresjon i bygginga også.
Man har jo sine drømmer når man sikkert blir "tvunget" til å bo i hus engang.
ps. Jeg har fått med meg nicket ditt nå...
ok skjønner, jeg skal poste litt mindre :-[
Cappuccino skrev:Jeg må ellers si at jeg må moderere utsagnet mitt om "å ta den helt ut". Det er jo mulig å gå mye lenger enn det jeg gjør. En venn av meg og tidligere regjeringsmedlem i Angola har Cabasse La Sphere. De koster US$176.000 for paret. Se bildet under. De er enorme på alle måter. Det er f.eks. et 22 tommers basselement inni kula der. Min venn syntes jeg skulle hatt 7 slike!!
Men hør nå her. Ikke nok med det, men hver av disse trenger 4 forsterkere (quad-amping). Om man hadde skullet benytte Wavac SH-833 rundbaut hadde det blitt 4 x 7 = 28 slike monoblokker eller 14 par !!! Og et lass av ekstra kabler av alle typer som det ville ha krevd hadde toppet det hele fullstendig. Synes det er sykt kult å tenke tanken ;D ;D ;D (Må innrømme at jeg har gjort det noen ganger ) Noen frivillige som kanskje gidder å sette opp regnestykket? Jeg har forsøkt noen ganger, men kommer ut av tellingen når jeg kommer til kablene...
Definitivt ikke om du setter på denne orgelmusikken i multikanal SACD !val skrev:Det låter sikkert bra med to eller tre slike i front, men å ha de som bakhøyttalere ville jo bare blir snobberi (eller galskap) tviler på at det ville gitt de store lydmessige løft i forhold til de fleste normaltprisede høyttalere. Er jo tross alt mest lydeffekter med smell og bang i surrerundthøyttalerne.
Cappuccino skrev:Definitivt ikke om du setter på denne orgelmusikken i multikanal SACD ! http://cdon.no/musikk/kleive_iver/orgelmusikken_fra_de_usynlige-7641414val skrev:Det låter sikkert bra med to eller tre slike i front, men å ha de som bakhøyttalere ville jo bare blir snobberi (eller galskap) tviler på at det ville gitt de store lydmessige løft i forhold til de fleste normaltprisede høyttalere. Er jo tross alt mest lydeffekter med smell og bang i surrerundthøyttalerne.
Har du sjekket ut aquascaping?Cappuccino skrev:Vi satser på et Biotopakvarium. Det kan f.eks. se slikt ut. Synes dette er utrolig vakkert
gwikse skrev:Tror ikke fisken din vil trives i det rommet. De store flatene vil bare føre vibrasjonene rett i vannet. Tror neppe demping vil hjelpe noe særlig med mindre du har noe imellom de store glassflatene og rommet. Kanskje det vil gå dersom du har akvariet inne i ett "akvarie" av lexan med luft imellom de to. Lexan er ikke like hardt som glass og vil dermed kunne dempe vibrasjonene før de når glasset.
Imo skal du først kjøre 5.1 på dette nivået er det verd å kjøre like høytalere hele veien rundt. Det er serdeles surt når flyet som kommer fra skjermen og over hodet ditt plutselig høres ut som en mygg når bakhøytalerene skal ta over.
Ja, det hadde jeg faktisk tenkt på, altså en type sandwich konstruksjon.gwikse skrev:Tror ikke fisken din vil trives i det rommet. De store flatene vil bare føre vibrasjonene rett i vannet. Tror neppe demping vil hjelpe noe særlig med mindre du har noe imellom de store glassflatene og rommet. Kanskje det vil gå dersom du har akvariet inne i ett "akvarie" av lexan med luft imellom de to. Lexan er ikke like hardt som glass og vil dermed kunne dempe vibrasjonene før de når glasset.
Very nice, men kanskje litt vel mye grønt?jabbalabba skrev:Har du sjekket ut aquascaping?Cappuccino skrev:Vi satser på et Biotopakvarium. Det kan f.eks. se slikt ut. Synes dette er utrolig vakkert
Vanvittig mye lekkert:
http://www.aquaticscapers.com/en/contest-gallery/8?set_volume=standard
http://www.aac.acuavida.com/gallery/AAC_2009/
;D DAGENS utsagn for meg ;DCappuccino skrev:Lurer forresten på å installere noe høyfrekvente greier for å holde bikkjene unna anlegget, det er jo langt over det hørbare området og burde vel ikke være noe problem. Rommet blir ellers isolert med betongvegger ytterst slik at det ikke vil plage bikkjene ellers i huset
Det er lov å håpe det er på alvor.prnesse skrev:Er denne tråden bare på kødd, eller er jeg tungnem?
The dog chaser! (LINK)prnesse skrev:;D DAGENS utsagn for meg ;DCappuccino skrev:Lurer forresten på å installere noe høyfrekvente greier for å holde bikkjene unna anlegget, det er jo langt over det hørbare området og burde vel ikke være noe problem. Rommet blir ellers isolert med betongvegger ytterst slik at det ikke vil plage bikkjene ellers i huset
Er denne tråden bare på kødd, eller er jeg tungnem?
Oi, det burde jeg jo ha tenkt på. Hadde vært megashot. Det er lagt inn glassvatt i veggen der allerede, men skal se om det fortsatt lar seg gjøre.totte skrev:Kan vi få se bilde av Odin med spiker?
Teiner har vi faktisk tenkt på, men vel forkastet foreløpig...totte skrev:Dette var saker ja. Estetisk er det kanskje fortsatt litt å gå på. Hva med å slippe til din dyktige kone med noen garnkuler, hummerteiner og kanskje et gammelt skipsratt, så du får gjennomført den maritime stilen? Hva med å la Tony hjelpe til? Bare et forslag.
Slike bilder gir meg trombose langt inn i sjelen! Når var mitt prosjekt ca 7 % av ditt både finansielt og arealmessig, men den følelsen av komplett kaos kjenner jeg så alt for god, selv om jeg trodde at den var forvist til underbevissthetens dypeste avkrok. Men som de engelsk-talende sier; No pain no gain!Cappuccino skrev:Ikke mye å vise til foreløpig, men her er noen bilder fra i forrige uke. Kaos!! Og som dere ser måtte vi til å med flytte på vaskemaskinen fra vaskerommet i tilstøtende rom. Det var for at elektrikeren skulle komme til med å trekke nye kurser fra gammelt sikringsskap som er i etasjen rett over der vaskemaskinen stod.
Håper ellers det blir mer progress nå og satser på å gi dere en oppdatering med bilde av baren ila morgendagen eller onsdag. Da lover jeg at det skal se atskillig bedre ut enn dette!!
FAB, når jeg sist skulle kommentere innlegget ditt, hadde du slettet det, og da slettet jeg mitt også.FAB skrev:Hvor ble det av den burmester`n som kanskje skulle brukes til senter?
Pesquera skrev:Slike bilder gir meg trombose langt inn i sjelen! Når var mitt prosjekt ca 7 % av ditt både finansielt og arealmessig, men den følelsen av komplett kaos kjenner jeg så alt for god, selv om jeg trodde at den var forvist til underbevissthetens dypeste avkrok. Men som de engelsk-talende sier; No pain no gain!
Takk for det! Prøver å minne meg selv om at det hele en gang bare startet som en enkel drøm!SannaX skrev:Kona mi (og forsåvidt meg også) fallt helt for boligen din. Utrolig lekkert! Virkelig gøy å lese om noen som kan realisere slike drømmer du er i ferd med å gjøre nå. Dette er en flott tråd