CDWMcInSpots
Hi-Fi freak
Som jeg skrev i går:Jo, men når diskusjonen omhandler forskjellen mellom LCD-2 og HD800, så tilfører ikke det diskusjonen noe å bare ramse opp en masse parametere som gjelder for generell høytalerkonstruksjon dersom man ikke knytter det opp mot temaet som diskuteres. Skal man komme fram til kjernen så må man plukke ut det som er relevant. Den informasjon som ikke er sentralt for sammenligningen av HD800 vs LCD-2 er støy og bidrar ikke med noe konstruktivt for temaet. Å finne generell informasjon er ikke et problem i internettets tidsalder. Problemet er å finne den riktige informasjonen.Just precis! Takk.[...]
De tingene som CDW nevner i innlegg #52 er helt normale parameter for et høyttaler element og konstruksjon å må tas med i betraktningen under konstruksjon av både høyttalere og hodetelefoner.
Jeg er sikker på at det ikke er ment som besser visser innlegg, men som et tips om at emnet er ganske komplekst.
Jeg trodde i går at vi befant oss i denne generelle tråden "Objektiv vs Subjektiv" og skrev derfor (tidvis) generelt.
Det gjorde vi imidlertid altså ikke. Grunnen til min forvirring var nok at diskusjonen i går i den andre tråden hadde hentet mye fra denne tråden og dermed plutselig fremstod som en fortsettelse i denne tråden (hvis man ikke var tilstrekkelig oppmerksom).
Jeg har kopiert de relevante innleggene fra den andre tråden til denne tråden slik at vi holder emnet samlet i denne tråden.