Har hatt to Mondeoer, en 1997 og en 2003. Kan ikke huske at det var noe særlig problemer med de.... Tror derfor dette blir noe overdrevet.
Til dette med pris: jeg fikk i desember tilbud fra Ford på en Mondeo Titanium med 140hk diesel, sports skinnseter (de nye på 2011 modellen er skikkelig flotte: sorte med hvis søm i sidene), hengerfeste, Xenon, park-sensor, vinterhjul osv ferdig reg for kr 435 tusen.
Ikke så hakkendes gale prismessig, men fornuften sa til slutt at jeg ville ha 4-hjulstrekk, og ikke så lang bil, det blir litt upraktisk, vil heller ha plassen mer i høyden. Er mye greiere til den bruken jeg har med mye småkjøring.
Til dette med utseende på SUV kontra lav bil så blir det svært subjektivt. Jeg for min del kan ikke si at biler som f.eks Audi A6 eller BMW 5-serie og likesinnede er pene. De er for lange og brede i forhold til høyden på bare 1,45 cm. Det minner meg om en brøddeig som har hevet seg og sklidd utover... :
Da er derimot Audi A4 Allroad en bil med fine proposjoner. Men som sagt: akk så dårlig plassmessig i forhold til pris. Spesielt med Automat.
bambadoo skrev:
Ja a4 er endel mindre innvendig enn mondeo ja.
Poenget er om en går inn på ford.no og spesifiserer en mondeo stv. med skinn, aut, 140hk tdi, (titanium) (helskinn fåes ikke i alle .
versjoner). Begynner prisen på rett i underkant av 430000 før en velger utstyr. (selvsagt endel utstyr inkl. i de forskjellige versjonene)
Har også kjørt siste versjon mondeo endel. Den er god å kjøre og har gode seter. Virker ikke så godt sammenskrudd. Jo når den er kjørt 1000km så. Men etter 50k var det ikke mye som minnet om "ny bil". Her har de endel å lære fra "premium" merkene.
Seter er imidlertid ekstremt kroppsavhengig. Det som oppleves som gode seter for en person kan være dårlige for andre.
Min kropp passer ikke til de førersetene i BMW som jeg har prøvd. Gode de første 10 minuttene så begynner ryggen å streike på sikt. Men det er meg da.
Naboen er bilmekaniner hos Ford og jeg får da høre litt av hvert...
Fokus er forøvrig ekstrem driftssikker. Lite feil.
Personlig synes jeg det ikke finnes en eneste SUV som har et fint utseende. Tuareg er kanskje den som bifaller mest. Selv om den blir pompøs den også.