Hei!
En liten nyttårsoppdatering fra denne kanten......
Lydmessig så skjer det i grunn veldig lite her.....det skyldes denne krabaten:
Har vel i grunn ikke fått lyttet seriøst på nesten 1 år, og selv om man selvsagt savner det, så har det vært et veldig bra år.... Jeg tror vel egentlig ikke det blir noe særlig seriøs lytting neste år heller.....Derimot har jeg fått spotify/Squeezebox til å funke greit på hovedanlegget så musikk blir det mye av!
Noen bilder hvordan det så ut her i julen....(Jada, hvitbalansen er nok ikke helt riktig, men stemningen passer godt med hvordan det føles når det er mørkt ute og masse levende lys inne...)
Ellers er jo fremdeles den store hifidrømmen eget lytterom.....
I 2010 har vi fått sprengt ut fjellet på utsiden og planert resten av tomten, og har nå borret oss inn i blindkjelleren. Ambisjonene/målsetningen for 2011 er å få tatt ut alt fjellet og få støpt gulv (Med alt det innebærer av drenering, rør for gulvvarme, radontiltak, vann/avløp osv) og kanskje få satt opp veggene til tilbygget! Målet er at lytterommet skal være ferdig til julen 2012.
Et par små endrigner på anlegget har det også blitt!
Har montert nye griller på høytalerne, pluss at jeg har satt de på Soundcare superspikes.....
I tillegg har jeg kjøpt meg et par med Manger Holoprofile. Har rett og slett ikke fått lyttet kritisk til de...men dette blir litt spennende, for det er stor forskjell i lyden med/uten. Kan virke som de gjør gasnke mye med spredningen......Skal prøve å se om jeg få tak i noen data på spredningen med/uten.
Så da takker jeg får alle gode råd og hjelp jeg har fått her inne i 2010, og ønsker alle godt nytt hifi år for 2011!
Mvh
OMF