RoDa skrev:
OMF skrev:
(den setter også litt fokus på hva som virkelig betyr noe...jeg spiller nå kun med standard DEQX og samlet kabelpris på rundt 2k - digital, signal, støm og høytaler)
Mvh
OMF
Det naturlige spørsmålet er jo om du nå har blitt opplyst og omvendt?
Slik at det man kan lese på trykk fra deg i Fidelity nå kun er flaue tilbakeblikk fra den gangen du trodde på mumbo-jumbo og trylletriks?
Omvendt og omvendt...jeg har nok en fot i begge leire! Nå var vel de 10 tingene jeg listet opp ny strømtilførsel, BASE, Bybee, akustikktiltak, dobling av effektforsterere, skifte av preamp, oppgradering av DAC/drivverk, kabler/plugger. Og av disse er det vel kun kabler, bybee og Base som i det hele tatt kan være i nærheten av mumbo Jumo som du kaller det. At strømmen har stor betydning fikk vi klart demonstrert hos Derek forrige uke - med power suppliet til laptopen innkoblet var det en skikkelig irriterende susing i høytalerne - denne ble borte straks støpselet til PCen ble trukket ut! Jeg har fremdeles mine Bybee filter tilkoblet på strømmen, og har bestilt meg full kabelpakke fra Overkill! Jeg synes faktisk det ble litt nedtur når jeg koblet tilbake til mine gamle kabler, etter å ha spilt på full Overkill pakke under kalibrering!
Jeg mener i dag - at det viktigste er å ta utgangspunkti de riktige prinsippene - og her har jo jeg valgt tekniske løsninger som "fulltonedriver", aktiv deling, romkorreksjon, punktkilde, nøytrale og bredbåndede forsterkere osv. Men i motsetning til en del av de "ekstrem-objektivistene" så ønsker jeg også at alle de audiofile små galskapene skal være på plass - derfor vil anlegget mitt fortsatt ha god mekanisk kobling for å unngå vibrasjon, kabling isølv med beste plugger som er å oppdrive, kabelbukker, egen nettkurs med nettfilter - power plant er under vurdering - kjøper vel den første PPP som kommer på bruktbørsen tenker jeg...., og ikke minst mitt kommende digitale hardware kommer til å være utført på absolutt høyeste nivå hva angår komponentkvalitet, power supply, skjerming osv....
Når det er sagt - så betyr rom, høytaler, aktiv deling og DSP mange ganger mer enn sistnevnte, men det betyr litt det også!
Ønsker ikke at din jakt på litt tabloide uttalelser gjør at denne tråden utvikler seg til en kabel/subjektiv/blindtest osv...debatt!
Mvh
OMF