Asbjørn
Rubinmedlem
Jeg har også lekt litt med både ChatGPT og Stable Diffusion. Da jeg begynte å forstå litt av hvordan Stable Diffusion fungerer prøvde jeg å få ChatGPT til å forklare meg et litt tricky punkt. Svaret den kom med var direkte feil, 180 grader, såpass at selv jeg forsto at dette ikke kunne stemme. Så jeg konfronterte den diplomatisk med det, noe i retning av "OK, but I thought that it [...]". ChatGPT's respons startet med noe slikt som "You are correct, and I appreciate the clarification" før den fortsatte med en litt mer plausibel forklaring som bare var ca 90 grader feil. Helsikes bullshitartist.
Nå i helgen forsøkte jeg å la Stable Diffusion generere et bilde av meg utkledd som julenisse i sleden, spesifikt
Det er sagtens noe julelig ved det, men kanskje litt uklar på konseptet. Tror fortsatt ikke at jeg blir overflødiggjort av AI det nærmeste året. Den er dum som et brød.
Nå i helgen forsøkte jeg å la Stable Diffusion generere et bilde av meg utkledd som julenisse i sleden, spesifikt
Resultatet ble variasjoner av dette:(Asbjørn dressed as santa claus) riding in a magically flying sled pulled by reindeer across the sky high above a snow covered landscape, starry sky in the background, snowflakes, christmas trees
Det er sagtens noe julelig ved det, men kanskje litt uklar på konseptet. Tror fortsatt ikke at jeg blir overflødiggjort av AI det nærmeste året. Den er dum som et brød.