prnesse
Hi-Fi freak
Noe for de mer klassisk interesserte?
Ble litt for kjedelig for meg.
Ble litt for kjedelig for meg.
Vedlegg
-
27 KB Visninger: 489
Hvor? Her har jeg gått glipp av noevargen skrev:Gleder meg som en unge allerede. Må snart få bestilt billetter til konserten i desember, er stygt redd for at det blir fort utsolgt der.
http://www.rockefeller.no/sc091211.htmlGeir Kristiansen skrev:Hvor? Her har jeg gått glipp av noevargen skrev:Gleder meg som en unge allerede. Må snart få bestilt billetter til konserten i desember, er stygt redd for at det blir fort utsolgt der.
http://www.budgethotel.no/oslo/index.php?id=1vargen skrev:Noen som vet om noen billige overnattingsmuligheter?
Takker og bukker.nb skrev:http://www.budgethotel.no/oslo/index.php?id=1vargen skrev:Noen som vet om noen billige overnattingsmuligheter?
Jeg krysser fingrene og håper at dette ikke stemmer for vinylboksen som snart er på vei til meg i posten.SvSig skrev:Jeg er veldig skuffet over vokalen. Ikke fordi det er såkalt clean vokal, men fordi vokalen er så til de grader tydelig digitalt sminket, pyntet og korrigert. Det er ikke stemmen til Mikael Åkerfeldt vi hører, det er bare noe som ligner på stemmen til Mikael Åkerfeldt. Nå er det riktignok bare mp3-filer jeg har hørt, men symptomene er umiskjennelige slik det er med det meste av den musikken som produseres i dag.
Jeg vil heller ha en usminket og litt sur - og ekte - vokal i stedet for dette her. En stemme som behandles digitalt på denne måten får en ekkel metallisk klang og blir helt flat, fullstendig strippet for liv og dynamikk. Det ødelegger mye av musikkopplevelsen.
Det har vært sagt før og jeg sier det igjen: Digital kills music. Det vil være en gedigen selvmotsigelse å kjøpe noe slikt på vinyl, men jeg kommer selvsagt til å gjøre det likevel.
Enig med det som sies her. Satt selv og hørte på den og leste samtidig kommentarer, og de virker delt. Mange liker dårlig vendingen Opeth har tatt, mens andre igjen lett anser den som en av årets beste skiver. Jeg har bare fått hørt gjennom en gang, men liker godt hva jeg hører. Kan virke som Heritage er litt i samme gaten som PTs sisteskive, The Incident. En skive som ved første gjennomlytt er mellom OK og bra, men som etter en god del gjennomlyttinger virkelig blir en super skive.atonal skrev:Har Heritage i forhåndsbestilling, men klarte ikke å holde fingra fra fatet og har hørt en del på den. Forstod til å begynne med til dels skuffelsen fra trofaste fans, og stemningsmessig er det litt sånn "levende lys og rødvin-combo" her og der. Plata er likevel så variert og låter utvilsomt Opeth, og jo mer jeg hører på den opplever jeg at den står stadig mer på egne bein. Jeg kårer den glatt til en av årets plater. Skal se og få skaffet meg vinylutgaven også.
SvSig skrev:At plata er spilt inn digitalt er ikke i utgangspunktet ødeleggende, det er jeg enig i. Det er det man gjør med det digitale materialet frem mot det ferdige resultatet som er avgjørende. Jeg har ingen peiling på musikkproduksjon og vet derfor ikke hvordan dette gjøres, men jeg har konkludert med at jeg ikke liker denne typen pynting på musikken. Det høres spesielt godt på et par låter der han går høyere enn jeg har hørt før fra den kanten. Da må det vel gjerne justeres litt for å få det "pent". Er spent på hvordan det vil bli live, skal på konserten i Oslo i desember.
Har ikke forhåndsbestilt vinylboksen, men det var den jeg tenkte å satse på jeg også. Det ble en helt vanvittig porto fra utlandet, ca. 300 kr, men nå ser jeg at preorderen virker utsolgt fra Omerch. Mulig jeg gjorde en tabbe der, tenkte å vente til jeg kan bestille fra en norsk nettbutikk. Den kommer vel tilbake får vi tro.
De henviste til 2 steder til å begyne med og disse er utsolgt, men fikk beskjed om at den kunne bestilles her: http://store.roadrunnerrecords.com/Exclusives/OPETH-Heritage-Deluxe-Box
Cdon får den også inn, men der står det bare import vinyl. Ganske dyrt hvis det kun er lp'n (469)
Må si meg enig her, - utrolig "spennende" plate som vokser voldsomt - beintøftvargen skrev:Enig med det som sies her. Satt selv og hørte på den og leste samtidig kommentarer, og de virker delt. Mange liker dårlig vendingen Opeth har tatt, mens andre igjen lett anser den som en av årets beste skiver. Jeg har bare fått hørt gjennom en gang, men liker godt hva jeg hører. Kan virke som Heritage er litt i samme gaten som PTs sisteskive, The Incident. En skive som ved første gjennomlytt er mellom OK og bra, men som etter en god del gjennomlyttinger virkelig blir en super skive.atonal skrev:Har Heritage i forhåndsbestilling, men klarte ikke å holde fingra fra fatet og har hørt en del på den. Forstod til å begynne med til dels skuffelsen fra trofaste fans, og stemningsmessig er det litt sånn "levende lys og rødvin-combo" her og der. Plata er likevel så variert og låter utvilsomt Opeth, og jo mer jeg hører på den opplever jeg at den står stadig mer på egne bein. Jeg kårer den glatt til en av årets plater. Skal se og få skaffet meg vinylutgaven også.
Dårlig gjort at dere har fått den. Jeg venter på vinylboksen min fra over dammen. Driver en stakkar rett ut i pirate bay-kriminaliteten, dette!Vermin skrev:Er det noen som traktere dobbelpedal så er det vel Opeth, som også på denne skiva. Dog i mindre grad.
Min dom, liker du ikke skiva er du dust. Fuckin masterpiece det her
Morbid digg stemning over hele greia
Hehe skiva ligger på iTunes da. Man laster IKKE ned ulovlig 8)Dazed skrev:Dårlig gjort at dere har fått den. Jeg venter på vinylboksen min fra over dammen. Driver en stakkar rett ut i pirate bay-kriminaliteten, dette!Vermin skrev:Er det noen som traktere dobbelpedal så er det vel Opeth, som også på denne skiva. Dog i mindre grad.
Min dom, liker du ikke skiva er du dust. Fuckin masterpiece det her
Morbid digg stemning over hele greia
Redningen!J.J skrev:Kommet seg på Spotifyy oxo .......
Kjenner at jeg er litt skeptisk - men tror det fort går over ;D
/JR
Jeg bestilte rett fra roadrunner, og det sto først 320kbps mp3, men det var en liten nedtrekksmeny der teksten "320kbps mp3" sto, og der kunne man velge mellom flere formater.vosten skrev:Hmm.. Jeg har bestilt fra samme sted (?opeth sin nettside) og bare fått downloadkode til 320kbps mp3.
Hehe, angrer smått på at jeg ikke bestilte fra cdon eller Platekompaniet selv. Men, har da noe å glede meg til da.atonal skrev:Fikk mitt ex. med CD + DVD på lørdag fra CDON. Litt dyrere enn play.com, men mye raskere (forresten fin "the making of Heritage film på dvd`en).
Jeppvargen skrev:Hehe, angrer smått på at jeg ikke bestilte fra cdon eller Platekompaniet selv. Men, har da noe å glede meg til da.atonal skrev:Fikk mitt ex. med CD + DVD på lørdag fra CDON. Litt dyrere enn play.com, men mye raskere (forresten fin "the making of Heritage film på dvd`en).
Hva med det? At en svenske kjører Volvo er vel ingen overraskelse?atonal skrev:da sitter han og et bandmedlem og kjører rundt i Stockholm på vei til studioet - i en VOLVO
[OTDazed skrev:Hva med det? At en svenske kjører Volvo er vel ingen overraskelse?atonal skrev:da sitter han og et bandmedlem og kjører rundt i Stockholm på vei til studioet - i en VOLVO
Tja. Jeg forbinder vel ikke Opeth med det motsatte heller, men det er kanskje noe jeg ikke har fått med meg (igjen)?atonal skrev:[OTDazed skrev:Hva med det? At en svenske kjører Volvo er vel ingen overraskelse?atonal skrev:da sitter han og et bandmedlem og kjører rundt i Stockholm på vei til studioet - i en VOLVO
Bruk fantasien din da, mann Av alle bilmerker er det vel bare Volvo som så til de grader står for familieverdier, sikkerhet, og trygghet. Forbinder du det med Opeth?/OT]