Ordentlige sykler

A

Antonx

Gjest
Marvilen er kjempemye sykkel for penga Antonx...

Full xt og bra kinesis ramme... et godt kjøp...

bamsemann.. :)
Ja jeg tror kinesis K6 ramma er bra. Og med komlett XT og skivebremser alt til 13k burde dette være et godt kjøp. Og så er det svarte karbonstyret med karbon stem veldig tøft da. Fin fjernbetjening av demperen..aggressiv sittesilling slik jeg vil ha det . Hurtig..
Hvordan den oppfører seg på sier vet jeg ikke så mye om.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Har en cyclepro spectrum hjemme som jeg vurderer å kjøpe. Alu ramme, shimano 600 utstyr bortsett fra campa omega felger. Vet ikke hvor gammel den er, men ut fra at kasetten er 8-delt regner jeg mer litt før -98?

Da jeg fikk den på hjemlån ble det også klart at gir/bremse hendel høyre side var ødelagt etter en velt.
Nå er prisen ganske grei (2500,-) men en ødelagt skifter er vel grunnlag for litt pruting. En ny av typen "ultegra" som er tilsvarende shimano 600 koster 800,- for én hendel.

Er det vanskelig å få tak i integrerte (STI) hendler som er 8-delt, uten å gå om e-bay der jeg selvsagt finner endel.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Har forsøkt å registrere meg på s-v.no men det tar tydligvis lang tid å få aktivert medlemskapet sitt.

Denne sykkelen har to - delt krank. Vil det begrense hvor mye en utrent og noe overvektig kar som meg kan sykle i fjell? Hva har dere av erfaringer. På min offroad går det greit i de stigninger som er her i området, og hovedsakelig blir det sykling på flat vei. Men noen fjelloverganger må jeg av og til over.

T

timc

Gjest
Har forsøkt å registrere meg på s-v.no men det tar tydligvis lang tid å få aktivert medlemskapet sitt.

Denne sykkelen har to - delt krank. Vil det begrense hvor mye en utrent og noe overvektig kar som meg kan sykle i fjell? Hva har dere av erfaringer. På min offroad går det greit i de stigninger som er her i området, og hovedsakelig blir det sykling på flat vei. Men noen fjelloverganger må jeg av og til over.

Dersom du ikker sånn passe i form vil dobbelkrank være ganske tungt. På den andre siden kommer du raskere i form. Jeg er selv litt overvektig og ikke i særlig god form. Jeg gikk for trippelkrank og angrer ikke på det.

Mvh

Vedlegg

B

bamsemann

Gjest
Råtøff. Hvilken modell og hva måtte du gi?
Det er en Giant tcr carbon.... jeg kjøpte bare ramma, og bygde den om selv...

Så prisen ble bra ja ca 9000kr ga jeg for ramma, men den koster 15 000kr.

Kjempegod å sykle på

Z

Zomby_Woof

Gjest
Lekkert Bamsemann og Antonx.

Jeg røyk en eike i bakhjulet på Trek'en i dag, og har kanskje råd til en ny..
Håper felgen tålte halvannen mil forsiktig hjemtransport.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.250
Det har jo skjedd litt av utvikling siden jeg sist hadde en MTB (en Super American (!) på begynnelsen av 90-tallet).

Jeg kan nok strekke budsjettet mitt til rundt 20K, og har vært litt nyskjerrig på å prøve en fulldempet sykkel, og da kanskje mest av nettopp nyskjerrighet. Men gjennom kontakt med noen forhandlere har jeg fått det inntrykk at med mindre man skal "sykle ned Trollveggen i tåke", så er det bedre å kjøpe hardtail i den prisklassen. Hva mener dere erfarne syklister om dette?

Mitt bruksområde vil nok være allround, fra sti og fjell til bysykling på (svært) dårlig dekke.

noruego

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152

Nå har jeg fått denne på veien. 1500 for sykkelen og noen hundrelapper i nye deler. Har aldri hatt racer før, det er helt rått hvor fort det går ;D

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.292
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
For 20000 får du en skikkelig god hardtail. Men ohså en fin fulldemper. Se an ditt brukområde. Hvis du prioriterer sti, kan en fulldemper gjøre jobben bra. Jeg ville sett etter en god hardtail. Deore/LX utstyr holder. Se heller etter en god ramme, gaffel og hjul. Skivebremser er vikitig hvis du sykler mye sti, ellers funker det omtrent like bra med felgbremser.

De fleste av de norske merkene er veldig Birkenorientert i geometrien.

Jeg ville sett etter en hardtail hvis jeg skulle kjøpt en sykkel til 20000,- Det er bedre å gå for en skikkelig god hardtail enn en middelmådig fulldemper.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Forslag:
Felgbåndet ditt er dårlig.
Du har noe sittende på innsiden av dekket.
Du må ha en ny slange.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Cannondale R 500 hvilken gir gruppe har den Ultegra eller 105? har fått ett veeeeeldig godt tilbud på en brukt en så det kan hende jeg kjøper sykkel igjen og da må det bli cannondale hehe.

B

bamsemann

Gjest
Kvifor punkterer sykkelen min heile tida?
Ei sann plage......
Gode felgbånd er alfa og omega..

og sjekke dekket innvendig om det ligger noe sandkorn eller om det har festa en glassbit/metallbit e.l.

B

bamsemann

Gjest
Cannondale R 500 hvilken gir gruppe har den Ultegra eller 105? har fått ett veeeeeldig godt tilbud på en brukt en så det kan hende jeg kjøper sykkel igjen og da må det bli cannondale hehe.

Cannondale 500 er en tiagra utstyrt sykkel, holder bra til trim og styrkeprøven..

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.292
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Cannondale ligger litt under på utstyr i forhold til de fleste andre produsenter, men de har bedre ramme enn de fleste, iallefall i lavere prisklasser. (Under 15000,-)

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

Cannondale 500 er en tiagra utstyrt sykkel, holder bra til trim og styrkeprøven..

Bare så det er sagt.. Tiagra slites ut meget fort! gå for 105 eller bedre, holder mye lenger.

Topp Bunn