Den lokale RIMIen har ikke mye godt, valget ikveld falt på Hansa fatøl. Kanskje deres (RIMIS) beste.
Minner meg på en liten historie fra årene jeg bodde på Tonsenhagen, Oslo. Lavblokkene øverst oppe mot skogen, og flott utsikt over byen hadde bakkeliggende terrasser, hvor en finne litt opp i 50-årene bodde nærmest meg. Som finner flest viste han seg å være å være en hyggelig fyr, og han jobbet selvfølgelig som en gal. Når han kom hjem rundt 20 tiden på kvelden satte han seg til å drikke på nevnte terrasse, og så han meg: Petter, kom og få en øl!
Han satt gjerne hele natten og drakk, før han gikk på jobb kl 5 om morgenen. Sånn gikk no dagan. Hverdag som helg. En lørdag når jeg handlet noe smådritt på KIWI fikk jeg det merkelige illebefinnende at jeg skulle, om ikke imponere finnen, så iaf på en måte være grei, så jeg kjøpte noen six-packs Lapin Kulta som jeg slang innom ham med litt utpå kvelden. Se her, sa jeg, og bød ham på en mens jeg pælmet i meg en selv. Da fikk han et bekymret uttrykk i ansiktet, og forsvant inn på køket. Det der måste du inte dricka sa han på sitt typiske finsk-svensk, og kom tilbake med noe lokalt brygg, sterkt som fy. Rundt 7,5 %. Det her er øl! What a night det ble. Vi satt ute og hoiet og skrek hele natten med selskap av de av naboene som hadde sansen for denslags, og det viste seg å være overraskende mange.
Ikke altfor lenge ( ok, noen måneder ) etterpå stupte'n i asfalten, og thats it.
En slags moral må være å ikke jobbe så mye?