D
Danke
Gjest
To nye øl i kveld. Yeti Imperial Stout og Electric nurse Double IPA.
fra systemet. Blir spennande..
Double Ipa'n har jeg prøvd noen ganger, før viderekommende kan man vel si! I LikeTo nye øl i kveld. Yeti Imperial Stout og Electric nurse Double IPA.
Høres ut som en god plan ;DDa starter jeg med Maiden ølet, og avslutter med Motorhead ølet
Överallt.145 gratis fra Danmark jäklar, vart finnas dom?
Jøss... Klar (smaks)seier til Maiden ølet, og det var egentlig ikkje spes godt. Sier vel kanskje en del om Lemmy's øl da...Her er en test du bør lese E.I.A.
Artig lesing, jeg er helt på linje med Kenneth Kapstad sine vurderinger av beste Motorhead skive.
Metal Norge - Artikkel: Maiden vs Motorhead: �ltesten!
Vis vedlegget 239420
bitterhumlet med northern brewer, deretter til sammen 150g saaz ved 30, 15 og 0min.Mmmm... Saaz... I pale? Som aromahumle, eller all over?
Høres ikke fælt ut.
Båtöl med tare høres kult ut!!
Vi setter et "einerøl" med eineskudd på lørdag. Men det drøyer nok noen år før vi tør å stille i NM.
Hvordan har du behandla eikechipsen før du putter den i, og når putter du den i? Svar er optional.
har prøvd med bare saaz før, men synes som regel single hop blir litt endimensjonalt.
eikechipsene blir kokt ca.5 minutter før de blir kastet i gjæringskaret etter at stormgjæringen er over.
litt nervepirrende er det selvvsagt, siden begge er nye og uprøvde varianter av tidligere oppskrifter, men satser på at det blir bra
Ganske skuffet over Austmann selv, har smakt to øl og synes begge var forglemmelige. Ikke vonde, men det var ingenting spesielt med dem. Når det kommer til bartebrygg synes jeg To Tårn leverer bedre varer, men dessverre til en pris som i mange tilfeller gjør dem uaktuelle.
Norwegian wood er jo en einerbärbusk öl med endel röyk attåt... Tror de malter ved å brenne einebärbusk om jeg husker riktig..Ser på et annet forum jeg er inne på ( Jakt og skyttersport ) at noen lager det som kalles "Brakeøl". Mulig dette er et trøndersk navn på fenomenet, men slik jeg forstår det så samler man inn friske eienerkvister evt med blåfargede ( modne ) bær, må for all del unngå umodne grønne bær !!, og koker dette slik at man får et einer avkok som etter siling tilsettes gjær og sukker "og så bortetter". Slik jeg oppfatter det brukes einer i stedet for humle.
Har vært med på å koke einer for bruk til hårvask, men til øl var dette nytt for meg. Noen her som har erfaring og kan tilføye noe?
For øvrig kan tilføyes at einer til hårvask skal være både sunt og godt. For ikke snakke om når du treffer den unge frøken med langt hår og du på dansefestens siste "trykker" kjenner denne einer duften fra håret hennes. Helt uavhengig av promille begynner man da forsiktig å sjekke om hun har huldrehale, for mere berusende opplevelse kan knapt finnes!
Arve er jo fra et einerdistrikt, har du vært borti slikt øl? Vestlandshuldrene har du sikkert møtt men det får kanskje bli en annen tråd?
Sahti - Wikipedia, the free encyclopediaSer på et annet forum jeg er inne på ( Jakt og skyttersport ) at noen lager det som kalles "Brakeøl". Mulig dette er et trøndersk navn på fenomenet, men slik jeg forstår det så samler man inn friske eienerkvister evt med blåfargede ( modne ) bær, må for all del unngå umodne grønne bær !!, og koker dette slik at man får et einer avkok som etter siling tilsettes gjær og sukker "og så bortetter". Slik jeg oppfatter det brukes einer i stedet for humle.
Har vært med på å koke einer for bruk til hårvask, men til øl var dette nytt for meg. Noen her som har erfaring og kan tilføye noe?
For øvrig kan tilføyes at einer til hårvask skal være både sunt og godt. For ikke snakke om når du treffer den unge frøken med langt hår og du på dansefestens siste "trykker" kjenner denne einer duften fra håret hennes. Helt uavhengig av promille begynner man da forsiktig å sjekke om hun har huldrehale, for mere berusende opplevelse kan knapt finnes!
Arve er jo fra et einerdistrikt, har du vært borti slikt øl? Vestlandshuldrene har du sikkert møtt men det får kanskje bli en annen tråd?