Mat, drikke og røyk Oss ølhunder i mellom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.210
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Og det er ikke alt, for jeg har glemt en pose til i bilen.

Hentern nu.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lovte meg selv tidligere i desember at nå var det innkjøpsstopp, men det gikk til helvete i dag.

Nr 2 fra venstre, øverste bildet. Er det et Italiensk øl? Piemonte? Har smakt et som heter Baladin Mielika eller noe i den duren, med en ganske lik etikett og flaske. Det var inni helsikke godt i alle fall...

Ser ellers ut som du skal klare deg greit i jula :D

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.210
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det stemmer Townes. Det er en kar ved navn Teo Musso oppi Piemonte som brygger dette ølet. Navnet er Baladin. Ølet blir lagret på fat. Mielika har nydelige honningtoner. Har et par tre i skapet.
    Isaac er en hveteøl som er veldig floral. Frisk. Finnes her.

Her er resten fra dagens handel.

Fasan, kanskje noen vil ta turen på nyåret for litt øl/brennevin og musikk?

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Det stemmer Townes. Det er en kar ved navn Teo Musso oppi Piemonte som brygger dette ølet. Navnet er Baladin. Ølet blir lagret på fat. Mielika har nydelige honningtoner. Har et par tre i skapet.
    Isaac er en hveteøl som er veldig floral. Frisk. Finnes her.

Her er resten fra dagens handel.

Fasan, kanskje noen vil ta turen på nyåret for litt øl/brennevin og musikk?
    Hvor i landet bor du? Her var det jaggu mye godt ;):cool:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    /Lasseman
    Nå har jeg tømt de 3 flaskor jeg fikk av deg, makaløst bra hjemme brygg virkelig!!! Black Ipa'n kanske nått av det beste jeg smakt i kategorien:eek: Amber ale og Brown ale håller også meget høy klass.
    /Roger

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    /Lasseman
    Nå har jeg tømt de 3 flaskor jeg fikk av deg, makaløst bra hjemme brygg virkelig!!! Black Ipa'n kanske nått av det beste jeg smakt i kategorien:eek: Amber ale og Brown ale håller også meget høy klass.
    /Roger
    Det var veldig hyggelig sagt cash.. Setter pris på en slik tilbakemelding :) Driver smått å planlegger de neste par brygga.. Takk igjen for hjelpen med Debby. Fantastisk plate, særlig med godt øl til :)

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    Tradisjon tro ble det drukket flere gode øl på julaften, startet med denne .. lille julaften må det være.
    Nøgne - Underlig jul , mye smak, veldig godt balansert, smak av kanel , ingefær, kardemomme, koriander, visst nok
    nellik også. prøvde en slik for et par uker siden sammen med fisk, passer perfekt til mat, pol øl.
    Underlig.jpg

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Spennende tråd.

Generelt ikke så ekstremt bevandret på ølens sti men etter et sjøslag lille Julaften hoss en kamerat med mye godt poløl så må jeg nok ut å handle litt jeg også !

Generelt er heineken mitt "spyleøl", og guinness mitt favorittøl.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.328
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    leon: jeg syns Underlig Jul smaker som om noen har sluppet et shot Gammeldansk oppi en halvliter brown ale.. pussig nok liker jeg det (og bedre enn årets utgave av "God Jul" fra samme produsent.)

Sist redigert:

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Litt nissebestefar som er litt ram i smaken(av mangel på bedre ord). Fyldig øl som passer til Jul, men usikker på om det er helt etter min smak. 9 %.
    Bestefarøl.JPG

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Nissefar, en mørk litt mindre skummende enn bestefar. 7 %. Samme ram smak i starten som bestefar, men noe ned-skalert. I Overkant bitter ettersmak.
    Nissefar.JPG

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.209
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da kan jeg sette meg ned og ta noen glass;)

Vedlegg

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    49
    Denne var også god :)
    Snart tom for fenalår ......

Vedlegg

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    Nøgne - God jul pol øl ble åpnet på jul aften, dette er en fyldig øl med ordentlig mye skum, mye smak, god.
    BurntIsland: jeg må si at jeg syntes God Jul og Underlig jul var jevn gode for min smak, men veldig forskjellige.
    God.jpg

• Liker
    Reaksjoner: kns

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.621
    Her er min nye favorittpils:

fa90c1f3e71473ea4ea801890d051d88_320x320.jpg

Lervig ble etablert som en protest mot at Orkla/Ringnes la ned Tou for mange år siden. Ølet var en skuffelse ved lansering ettersom de prøvde å etterape smaken i det originale Tou skvipet. Nå i høst har jeg lært og erfart at de har justert kursen kraftig de seneste årene. De som liker pils bør smake på dette.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    49
    Drakk mye Tou i ungdommen, og er enig , det var ikke særlig godt :D
    Skal definitivt prøve ut Lervig ølet, liker å støtte små lokale bryggerier .
    Etter mye "spesielt" øl i julen er jeg tilbake på Carlsberg ......skål :)
    Hadde en sånn først , legg merke til ølrent glass på nederste bildet ;)

Vedlegg

D

Danke

Gjest
    Ble Haandbryggeriet Pale Ale og Aas Pale Ale i kveld, sammen med litt Islay whisky...

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Leftovers....Denne er såpass fin at jeg må sjekke om det lokale polet har noen igjen neste gang jeg er nede i samfunnet...

5e33b64ee433f033fe847545e996d0f3.jpg

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Her er min nye favorittpils:

Vis vedlegget 235029

Lervig ble etablert som en protest mot at Orkla/Ringnes la ned Tou for mange år siden. Ølet var en skuffelse ved lansering ettersom de prøvde å etterape smaken i det originale Tou skvipet. Nå i høst har jeg lært og erfart at de har justert kursen kraftig de seneste årene. De som liker pils bør smake på dette.
    Et godt og lettdrikkelig "spyleøl" dette her ja. Jeg er nesten nødt til å like det da jeg er oppvokst i nettop Hillevåg, man støtter da såklart lokalt brygg ! Er også enig at de har forbedret seg kraftig i smaken etter oppstart.

Synes også det gamle klassiske Tou ølet på glassflasker er fint. Fikk smake det i Julen da min far alltid handler dette.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Etter en 5 timers på fjellet i dag gjorde det seg med denne, kanskje ikke det mest spennende ølet men god når man er tørst og trøtt.

beer_215570.jpg

D

Danke

Gjest
    Som ny svenske så blir det å handle øl på systemet. Ølet der er som kjent kjemperimelig, ofte i engelsk stil. Greit men litt kjedeligere enn norske og amerikanske humleangrep. Tror jeg må begynne å bestille. Noen som har kjennskap til gode varer på bestillingslisten?

først ut i kveld var en som kalte seg Twisted IPA en skotsk variant, Brewdogs er hakket bedre men helt greit. Oppegårds og Slottskellarens er svenske øl med god kvalitet. Neste øl ut fra Oppegårds single hop var litt skuffende, mer pilsfeeling enn Pale Ale og hvete. Men den noen kroner dyrere indian tribune er dugelig. Man må jo prøve noe nytt også. Har en Fullers IPA og en porter sak igjen. Hører på best of Madrugada. Har hørt Qotsa og Alice in chains Jar of flies tidligere. Hører fulle album. Startet opp med Dire Straits til en pils og hjemmelaget pizza. God kveld.

Sist redigert:

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    621
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Prøvde en C.A.P. fra Sverige, som heter Hunting high and low. Mye humle, samtidig som den var fyldig. Kan anbefales. Kjøpt i Norge, men de har den sikkert hos naboene våre også.

S

Slubbert

Gjest
    Denne har begynt å dukke opp på endel utesteder rundt omkring:

Brooklyn Sorachi Ace 2.jpg

Brooklyn Soriachi Ace, japansk humle, skikkelig god. Dessverre later den til å være vanskelig å oppdrive på polet.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Har enda noe stående fra julen, bl.a. denne. Litt lett kanskje men smaker bra.

Aegir.jpg

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    En avslappende kveld med noe viktig tilbehør. Litt medisinsk i smaken men ellers ok.
    ØL (1).JPG

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Erdinger Dunkel er en farlig god, mørk, skummende og passe søt øl(etter min smak da).
    ØL (3).JPG

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn