Mat, drikke og røyk Oss ølhunder i mellom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Bruker man ikke krus, så er glassflaske klart å foretrekke. Blikkbokser er ekle å drikke av og ølet blir mye fortere varmt.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Bruker man ikke krus, så er glassflaske klart å foretrekke. Blikkbokser er ekle å drikke av og ølet blir mye fortere varmt.
    Er ikke pils på flaske her, eneste jeg ser i Norge er Bud? Har ikke de også boks nå, samt Corona osv.. og Ladegaard grans da...

    Men det er jo opplevelse med glass også da, skum lukt og mye finere...
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    785
    Ute på sommeren så bør man ikke drikke øl/brus rett fra boksen. Våre søte, små gule og sorte med brodd tiltrekkes av det søte og havner nedi boksen. Det vil du ikke ha i halsen. Bruk glass om sommeren!
     
    D

    Danke

    Gjest
    Ute på sommeren så bør man ikke drikke øl/brus rett fra boksen. Våre søte, små gule og sorte med brodd tiltrekkes av det søte og havner nedi boksen. Det vil du ikke ha i halsen. Bruk glass om sommeren!
    Det har jeg sett på flaske også...

    Bruker glass og holder et Whisky lokk over glasset, eventuelt snusboksen, og på Glencairns har jeg originale lokk...

    Lite veps her i år, men jeg liker ikke småfluer i ølen.

    bananfluer er det vel det heter, veldig lite av det i år også... Kan det være varmen og lite regn?
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    785
    Poenget mitt, som jeg ikke fikk godt nok frem, er at boksene ikke er gjennomsiktige (derav: det heter glassøye, ikke boksøye - haha).
    Og derfor bør man ikke drikke av slik emballasje i sommervarmen.

    Bananfluene kommer senere, Danke. August er vel deres "høytid".
     
    D

    Danke

    Gjest
    Poenget mitt, som jeg ikke fikk godt nok frem, er at boksene ikke er gjennomsiktige (derav: det heter glassøye, ikke boksøye - haha).
    Og derfor bør man ikke drikke av slik emballasje i sommervarmen.

    Bananfluene kommer senere, Danke. August er vel deres "høytid".
    Hver sin smak, jeg bruker ølglass, Spieglau IPA, Hadeland Augustin øl og akevitt, Rosendahl Grand Cru, og noen gode rimelige glass fra Øob... Vera https://www.xn--ob-eka.se/hushall/ata-servera/glas-karaffer/olglas-vera-3107933

    Samt noen pintglass og ølmerkeglass, Ringnes ølkrus, Åbro og noen store 0,5 pints.. samt Guiness..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Som sagt, hvis man ikke skal drikke av glass, så foretrekker jeg flaske. Fordi flaske er bedre å drikke av enn boks, hvis man ikke skal drikke av ølglass. :)
    Det er jo nesten ikke flasker å oppdrive på pilsner lenger, bare sånn Corona og Bud osv....
    Det er da fortsatt en del øl på flaske å få her jeg bor og handler, iallfall. Kanskje det er annerledes i Sverige.

    Savner forresten vørterøl på glassflaske, tror de hadde to eller tre forskjellige merker på butikken i går og alle var på boks. Frydenlund vørterøl på glassflaske, det var saker.

    index.jpg
     
    D

    Danke

    Gjest
    Amundsen Apocalyptic thunder juice new England Ipa.

    Sommer Ipa .ed mye frukt, veldig syrlig søt og leskende.

    Anbefales.

     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Svein Arne: Det kan gjøres på Gulating også;) For moro skyld henta jeg idag en klassisk Charles Wells Bombardier der. Et øl det er et halvt liv siden jeg drakk sist-da hadde den rød boks. Og er fortsatt like god. Det er så definitivt noe med britisk øl for min del. De er utrolig gode til å hente smak ut av alkosvake brygg. Det gjør ikke meg noe som helst. Om ei uke tar jeg growleren ned og fyller på fra menyen...
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Egenbrygget pliney the elder duggfrisk fra fat. Mmmm
     
    D

    Danke

    Gjest
    Meg være brisen med pils og surøl på verandan i sola......

    Meg må kjøpe parasollen på Jula...
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Svein Arne: Du har tatt inn hele bryggeriet?? Må være for TV-kveldene i Russland, det der:rolleyes:
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Lillelørdag. Varmer opp til helgen.
    Russland? Skeptisk. Liker ikke Putins nedsnødde enevelde, og i det landet er det ikke lett å være skeiv. Bryter med mange av mine grunnverdier.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Hva slags IPA har Rema 1000?

    Noen som vet? På bolaget idag glemte jeg å kjøpe Ipa!!! Hentet whisky og har 12 halvlitere pils til meg og kompisen imorgen, også er det midtsommer stengt i helgen.

    Og jeg må ha Ipa på lørdag??

    Noen som vet om de har noen bokse ipa?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^
    De hadde fin ipa fra ladegaard, om jeg ikke husker feil. Grei pris til å begynne med for 0,5, men så beholdt de prisen og tappet i babyflasker (0,33) til samme pris, om jeg ikke er på jordet. Da sluttet jeg å kjøpe.
     
    D

    Danke

    Gjest
    ^
    De hadde fin ipa fra ladegaard, om jeg ikke husker feil. Grei pris til å begynne med for 0,5, men så beholdt de prisen og tappet i babyflasker (0,33) til samme pris, om jeg ikke er på jordet. Da sluttet jeg å kjøpe.
    Har de ikke andre boksøl halvlitere feks Hansa Ipa, Mack Ipa, Aas ipa, Frydenlund Ipa..

    Et eller annet?

    Har de ladegaard APA fortsatt på halvlitersflasker??
     
    D

    Danke

    Gjest
    Hvordan i all verden kunne jeg glemme å kjøpe spesial øl på midtsommer???

    Ungefri konefri og stereo anlegget for meg selv hele lørdagen, og da må jeg jo ha et par gode øl.. [emoji849]

    Stengt hele helgen, men 4,7 i Norge hadde jo vært ok siden kompisen kommer fra Norge imorgen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Danke: Svensk glemsomhet, kanskje? Dere har jo en skvadron i Russland nå..Frydenlund og Hansa IPA er tilgjengelig hos Rema. Dog skjønner jeg ikke hvorfor du skulle kjøpe den sistnevnte. Bergensk regnvann på boks..som det meste fra det bryggeriet. Beklager sterkt til eventuelle bergensere her.. det beste dere har er Clausthaler Pale Lager:rolleyes: Burde vel holde med pilsen, forresten?? Har noen få Ringnes-babyer i skapet. Hente annet imorra.
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Danke: Svensk glemsomhet, kanskje? Dere har jo en skvadron i Russland nå..Frydenlund og Hansa IPA er tilgjengelig hos Rema. Dog skjønner jeg ikke hvorfor du skulle kjøpe den sistnevnte. Bergensk regnvann på boks..som det meste fra det bryggeriet. Beklager sterkt til eventuelle bergensere her..:rolleyes: Burde vel holde med pilsen, forresten?? Har noen få Ringnes-babyer i skapet. Hente annet imorra.
    Hansa Ipa var iallefall god før, helt innafor for en rimelig ipa...

    Men helst ville jeg hatt polvare men vil ikke være til bry.

    Jeg må ha Ipa føre whisky imorgen, og en øl mellom whiskyene.

    Og Anlegget helt for meg selv.. [emoji41]
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Danke: Svensk glemsomhet, kanskje? Dere har jo en skvadron i Russland nå..Frydenlund og Hansa IPA er tilgjengelig hos Rema. Dog skjønner jeg ikke hvorfor du skulle kjøpe den sistnevnte. Bergensk regnvann på boks..som det meste fra det bryggeriet. Beklager sterkt til eventuelle bergensere her..:rolleyes: Burde vel holde med pilsen, forresten?? Har noen få Ringnes-babyer i skapet. Hente annet imorra.
    Hansa Ipa var iallefall god før, helt innafor for en rimelig ipa...

    Men helst ville jeg hatt polvare men vil ikke være til bry.

    Jeg må ha Ipa føre whisky imorgen, og en øl mellom whiskyene.

    Og Anlegget helt for meg selv.. [emoji41]
    Du får ikke Hansa på Rema og Frydenlund IPA smaker parfyme:p Men du får kjøpt Oslo mikrobryggeri øl og Sagene øl på Rema:)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    En av de bedre i retningen synest jeg er Humlesus fra Haandbryggeriet. Det er kanskje min favortittøl i butikkstyrke. Fås i alle fall på dagligvareforretninger rundtomkring.
     
    D

    Danke

    Gjest
    En av de bedre i retningen synest jeg er Humlesus fra Haandbryggeriet. Det er kanskje min favortittøl i butikkstyrke. Fås i alle fall på dagligvareforretninger rundtomkring.
    Den er god ja, er en favoritt jeg hadde i gamlelandet også om jeg ikke rakk innom polet.

    Haandbryggeriet var vel også første spesialbryggeri på butikkene way back...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Danke, Cash: Jeg så da en Hansa IPA her på Rema seinest for en time sia. Så det er feil, Cash. Selv savner jeg Haands Fyr Og Flamme..
     
    D

    Danke

    Gjest
    Danke, Cash: Jeg så da en Hansa IPA her på Rema seinest for en time sia. Så det er feil, Cash. Selv savner jeg Fyr Og Flamme..
    Ja men jeg ringte butikken og spurte, og de hadde bare Frydenlund Ipa på boks...

    Ellers blir vel haandbryggeriet for dyrt for en halvsvensk. ;)

    Men Hansa Ipa er den beste billig Ipa i Norge. Må ha noe med familie relasjonen de fikk med Nøgne Ø.

    Hansa Ipa kom vel like etter fusjonen eller eierskap bytte.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Danke, Cash: Jeg så da en Hansa IPA her på Rema seinest for en time sia. Så det er feil, Cash. Selv savner jeg Haands Fyr Og Flamme..
    Fyr og flamme er en ølmal oppskrift, det er flere andre bryggerier som selger fyr og flamme.

    Men blir sikkert ikke helt det samme som HB.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Det er disse De Molen fra Belgia? som eier original resepten..

    Tror de også eier Citra Pale ale resepten som jeg har kjøpt av flere svenske bryggerier.

    Veldig god den også.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ellers enig med flere av de siste her.
    Humlesus fra Haandbryggeriet er en butikkfavoritt.
    Og Hansa IPA og White IPA har man alltid i huset.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    D

    Danke

    Gjest
    Stort sett er spesialøl endel bedre i Norge da, samt at svenskene selger små-flasker.

    Det er noen unntak men da ligger svenskene på 38-45 kroner små flasker.

    Jeg hadde ikke noe problem med å kjøpe 4-6 halvlitere Nøgne, Ægir og Haandbryggeriet når jeg bodde i Norge.

    Jeg synes prisen følger kvaliteten.

    En halvliter Haandbryggeriet koster 55 kr halvliteren i Sverige... Legger man til inntekt som Sverige har mindre av så blir det tydeligere....

    Jeg synes nordmenn har råd til det, jeg hadde ikke rå arbeidsinntekt... Men kjøpte for kosen og nøt i måtehold, istedenfor masse pils og nøt det mye mer enn kamerater som kjøpte 24 stk Harbo eller Carlsberg smuglerbrett.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Øl er ikke øl.

    Sammenlign heller ale med vin. Det er mer rettferdig.

    Det sagt jeg elsker en god pilsner om sommeren fra fatkran.


    Alt til sin tid.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn