ou812rh
HiFi, humle, malt & sykkel
Hyggelig kommentar og at du spør jokris. Jeg har i lengre tid jobbet meg mot en lydfilosofi som er litt "live". Jeg hører mye på jazz og har vært på endel småkonserter med minimum av PA-forsterkninger og har dannet mye av min lydfilosofi mot det. D.v.s at et umikket trommesett kan høres ganske brutalt ut, men samtidig veldig oppløst og mykt. Jeg har hørt endel dyre og rimelige anlegg som etter min smak er altfor snille og behagelige, men jeg skjønner hvorfor man blir betatt av slik lydKjempefint oppsett du har nå, hvordan vil du beskrive lyden, og hva er målet du jobber mot lydmessig
Mitt valg av forsterker gjennom mange år har vært Densen fordi jeg mener de besitter mange av egenskapene jeg ser etter. Føler at jeg med Piega høyttalerene har kommet et godt steg videre mot mitt mål. For meg så fremhever Densen og Piega hverandres kvaliteter og spiller veldig morsomt og tøft, men samtidig raffinert og oppløst. Som gammel 80-talls hard rocker så må det høres tøft ut når man tar frem Van Halen, AC/DC, Judas Priest, Dio o.l. Så for så å kose seg med Bill Evans og Monica Zetterlund
Mvh