OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.314
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Noen må få stemt det pianoet si

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.531
    Sted
    Der det finnes okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Denne uken har jeg endelig tatt frem landeveissykkelen og det er noe egent med å kjenne farten, responsen og lyden av karbon hjul😊 Det går nesten fremover av seg selv! Det ble en fin tur i solen med frua i dag, men det var frisk vind til tider. Heldigvis så var det medvind hjemover og fra Tusenfryd så fikk vi ”free fride" da det kom en liten gruppe vi kunne ligge på halen av. Er skikkelig digg å cruise i ca 40km/t uten nesten å bruke en kalori😄 Vel hjemme så rakk jeg å ta et lite glass humlesaft på terrassen i solen🍻 Ønsker alle som titter innom en fin lørdagskveld!

IMG_7446.jpeg

DD28DAB4-EAF5-48E6-BC33-CFEE362593B6.jpeg

Barsket meg litt sammen med MC-gutta i et lyskryss🤣

att.lCOMHFtpZvzDU1m1FikCAC97glp90h0sUU3WQ7uwgkI.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.531
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Jeg fikk ut vår sykkelen idag det blev premiere med protese, beina var ikke særlig gode😛 syklet nok mest i motvinden🙄
    Vis vedlegget 1110030
    Fra og med høsten så har du jo all vedens tid til å trene deg opp til å være med i senior masters;) Du har jo en tradisjon som skal opprettholdes i CVK vet du;) NM i masters 2026 så forventes🥇🏆

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.531
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    I natt stilte vi klokka en time frem mot sommertid og da er det vel greit å gjøre den jobben audiofile husfedre må gjøre! Vi snakker om å ”vaske i racket" etter en lang vinter med mye digital og vinyl støy, og forurensinger💦🤣 Noen har selvfølgelig kjøpt dyre remedier for å døyve disse støy forurensningene, men dog så er det bedre å være på den trygge siden!
    IMG_7454.jpeg

Kontakter skal også få en puss✨
    IMG_7456.jpeg

Sånn, da er anlegget sommerklarert😊
    IMG_7457.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.531
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    I dag fikk vi nesten en smak av sommer i Oslo og da måtte jeg ut å trille litt etter jobb:cool: Jeg var ikke den eneste som hadde den ideen da jeg møtte en rekke syklister langs gamle Mossevei.
    IMG_7468.jpeg

Vel hjemme etter å ha fortært fruas linsegryte med et par kyllingklubber ved siden av så kan jazzsyklisten tråle Tidal etter noen flere av forrige ukes utgivelser😊 Her dukker Anouar Brahem sitt siste prosjekt opp og det er jo alltid spennende hva den mannen gir ut! Anouar Brahem spiller instrumentet oud (en slags lutt på norsk) for de som ikke viste det. Dette gir hans komposisjoner et kult arabisk uttrykk og særegenhet. På noen av melodiene så spilles det også på cello og det gir litt kammer jazz følelse i mine ører. Melodiene er generelt ganske stillferdige, melodiøse og vakre. Endel vil sikkert kjenne igjen et par navn i besetningen også! Flott album(y)
    IMG_6320.jpeg

Sist redigert:

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.875
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Imponerande, att ut och träna efter arbetet, hög moral eller orolig inför Cash pensioneringen att han skall komma ikapp och förbi?😉🚴‍♂️😎

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.531
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    IMG_6339.jpeg
    I dag var det RSD og jeg dro ned til sentrum og var utenfor BD 5. min. før de åpnet dørene og denne køen møtte meg! Kø helt bort til lyskrysset:eek: Vel, det var bare å stille seg bakerst. Tenkte kanskje jeg ville se noen kjente ansikter, men jeg kjenner tydligvis ingen vinyl entusiaster lengre🙄 Ikke kom med unnskyldinger om at jeg ikke bor i nærheten av en platesjappe, make a F***ing effort;)🤣 Nytt av året var også at det kun var tillatt å kjøpe ett eksemplar av hvert album og netthandelen starter ikke før på mandag.

Jeg sto litt over en time i kø da de kjørte veldig begrenset innslipp i butikken, sikkert smart. Heldigvis fikk jeg tak i de to skivene jeg hadde sett meg ut og frua fikk sin skive, bare velstand😊
    IMG_7497.jpeg

Emmylou Harris , Spyboy. Første gang utgitt på vinyl og den er friskere og strammere en digital versjonen jeg har. Strøken pressing👌
    IMG_7499.jpeg

Hvor mange Bill Evans album trengen man? N+1 er svaret, kan aldri få for mange😁 Her er det tre besetninger og opptak fra tre forskjellige konserter. Første gang utgitt på vinyl og neste strøken pressing(y)
    IMG_7524.jpeg

Frua sin Mark Knopfler er et opptak som også er tilgjengelig for første gang på vinyl. God pressing med unntak av et par låter med litt småknitter.
    IMG_7522.jpeg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Du nevnte inget om dette for meg🤔 som trenger en påminnelse om slike datoer😄
    Det var kanskje tilbake for att jeg ikke fortalte om whisky slippet tidligere iår🙄🤪
    Får håpe att ELH All I Inntended To Be også blir gitt ut på nytt, den er virkelig god😍

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.531
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Du nevnte inget om dette for meg🤔 som trenger en påminnelse om slike datoer😄
    Det var kanskje tilbake for att jeg ikke fortalte om whisky slippet tidligere iår🙄🤪
    Får håpe att ELH All I Inntended To Be også blir gitt ut på nytt, den er virkelig god😍
    Eh vel, jeg skrev da en post om dette for noen uker siden. Emmylou Harris, Spyboy. Du trykket jo til og med :love: så da er det bare å åpne appen kalender på mobilen og legge inn RSD😉🤣 Har jeg sympati? NEI😂

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg prøver hos min vinyl langare i Uddevalla til uken pleier og ta inn RSD plater skrev det også på Fb idag. Viss han har tatt den inn står den sikkert i kassene fortsatt? For der i Heavy Metal beltet🤘 er nok ikke ELH første valget🙄

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.531
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Første dag i påskeferien og det ankom en pakke med gosaker😊 Skal ikke stå på nye ting å lytte til denne påsken, først RSD og så denne pakken. Det meldes bra innevær også fremover så det passer perfekt!

Første skive i pakken var debut albumet til Ethel Cain, Preacher‘s Doughter. Dette albumet er et slags konsept album hvor sangene henter inspirasjon fra hennes eget liv som datter av en diakon. Albumet kom først ut i 2022 så dette er en nyutgivelse. Musikalsk så vil jeg si at det er en dose Lana Del Ray i vokal uttrykk, litt mer rocka og med en liten dæsj americana.
    IMG_7496.jpeg

Så var det hovedinnholdet i pakka😊 25 års jubileumsboksen med Jimmy Page & The Black Crows👏 6 plater med Live at the Greek (egentlig 5 plater da den siste er soundcheck opptak). Det beste er at jeg fikk denne ganske rimelig da jeg forhånds bestilte for drøyt en mnd. siden:D
    IMG_7535.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.531
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Snart kommer denne figuren på markedet og vil nok gå unna som varmt hvetebrød🤣 Vil selvfølgelig gi dere sjansen til å forhåndsbestille først da opplaget er meget begrenset;) Gjør oppmerksom på at dette er ikke en billig Kina kopi, men laget i Sør-Korea(y)
    IMG_6362.png

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    69.232
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den Spyboyplata er ikke bra for deg. Kan avlaste deg i bytte mot 2 Absolute sound CDer.
    Stod på min liste også.
    Høyner med "Happy Organ Time" og 2 VG kassetter... 🙈

Var nok mange som ønsket seg Spyboy .
    Har ikke klart å finne noen på nettbutikker heller. Jeg fikk likevel tak i par andre som jeg hadde blinket ut. 2av3 er bra. 🙂

Ellers så synes jeg det er bra at folk først må møte opp fysisk i butikk, og at de begrenser kjøp til ett eks av hver tittel pr snute.
    Det har vært både trist og irriterende når man ser plater ligger på discogs for 3-4 ganger opprinnelig pris dagen etter RSD.

Grattis med fin fangst @ou812rh!

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.314
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Ser Spyboy gikk i løpet av en time i går også. Klarte å kapre en ved å ha handlekurven klar til kl. 21. Likevel tok det 24 minutter å komme gjennom en server som krasjet ørten ganger i prosessen.
    Ellers enig i at det er bra med de nye begrensningene i antall og forsinket onlinesalg.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    69.232
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser Spyboy gikk i løpet av en time i går også. Klarte å kapre en ved å ha handlekurven klar til kl. 21. Likevel tok det 24 minutter å komme gjennom en server som krasjet ørten ganger i prosessen.
    Ellers enig i at det er bra med de nye begrensningene i antall og forsinket onlinesalg.
    Se der ja. Gratulerer.
    Nå er det vel snart bare meg det er litt synd på. 😉

• Liker
    Reaksjoner: vim

sandecker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Antall liker
    967
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Var også tålmodig og holdt ut i en halvtimes tid med krasj hos våre Danske venner, og ble belønnet med et eks av Spyboy 😊

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.217
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Frua sin Mark Knopfler er et opptak som også er tilgjengelig for første gang på vinyl. God pressing med unntak av et par låter med litt småknitter.
    Takket være frua di så husker jeg å kjøpe noen plater jeg hadde glemt. Fant denne på imusic. :11
    Har også One Deep River på farget vinyl takket være henne. (y)
    Gleder meg, og takk til frua :)

mvh

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.531
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Langfredag og ikke mye som skjer. Siden vi ikke er hjemme, men er et par dager i Horten hos moren min så blir det heller ikke mulighet til å snurre skiver. Noe skal en jo gjøre for å få tiden til å gå foruten om å sitte i sofaen og drikke kaffe og se på div. påskekrim! Dagens luftetur ble riktig så fin med litt sol og fin temperatur. Lite viste jeg at det var indianere og krigsfly i Lystlunden park, men det er det tydeligvis😆
    9CFCBCBF-6EAF-4EF2-BCC5-9300B3AE149E.jpeg

Så gikk turen over kanalen og ut mot Karljohansvern og Tivolistranda langs Kyststien. Hvitveis og små artige treskulpturer står lang stien og det var riktig så fint. En liten is og kaffepause tok vi ca halvveis😊 Her fikk jeg nesten litt følelse av å sitte langs kysten i sørvest England med små
    strandstoler og servering fra en liten is/kafevogn.
    8F1DADF3-7A42-4E5B-AC88-6D076A5F2802.jpeg

F184EB4A-BEFF-4756-BF71-8F6DDFB4156C.jpeg

E7C106D7-41B6-4E30-8B75-337455C8CA5B.jpeg

På veien tilbake så gikk vi bl.a forbi Marinemuseet. Her kunne du ta turen inn i ubåten KNM Utstein som er i størrelse Kobben-klassen. Ubåten er drøye 45 meter og har en diameter på nesten 5 meter. Med et mannskap på 17-18 mann så kan jeg tenke meg at det var ganske klaustrofobisk til tider🥵
    IMG_7570.jpeg

IMG_7571.jpeg

B23231BF-2C17-4205-A1C3-99927DAED578.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.531
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Kom hjem i ettermiddag og gledet meg til å snurre noen skiver. Skrudde på alt, men riaa trinnet ville ikke skru seg på skikkelig🤬 Lysindikatoren i front bare blinker og vil ikke slutte. Får heller ikke noen lyd🙁 Da er vel bare å sende saken til reparasjon til uka! Heldigvis så har vi digital avspilling og en trøste dram i glasset🥃😊
    IMG_7587.jpeg

Imens så får jeg glede meg over at det er oppdaget en ny fugleart på Grønland🤣
    IMG_7583.jpeg

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.690
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kjedelig når ting ikke funker men håper det ordner seg fort
    Men du må iallefall ha en fortsatt fin påske :)

mvh

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.531
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Kjedelig 😬 kan det være de nye eierene som har skrudd av noen chipper 🤔 😂
    KVASLAGS? Har du ikkje backup-riaa?
    Kjedelig når ting ikke funker men håper det ordner seg fort
    Men du må iallefall ha en fortsatt fin påske :)

mvh
    "Du skal alltid ha mer enn 1 riaa......" - gammelt ordtak 👔
    Finns säkert någon inom OVK som har minst ett över.
    Vel vel, det er sånt som skjer! Forhåpentligvis ikke noe alvorlig galt, men det får verkstedet finne ut av. Jeg klarer meg nok uten riaa noen uker🙂 Sjekket sikringene før jeg pakker den ned og de var det ikke noe galt med. Legg merke til at det er i alt 6 sikringsbrønner, men kun to av de som skal ha sikringer. Reservebrønner? Skikkelig sikringskost😆 Eller ser det jo layouten meget ryddig ut(y)

IMG_7588.jpeg

IMG_7592.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.531
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Smågrått siste dagen i påsken, men ok sykkelforhold. Det var en mengde syklister ute på veiene nedover mot Drøbak. Halvlang tur på drøye 3 timer og passe tempo, søndagstur på en mandag😎 Som syklist så er du vant til å se mye butt pics på netthinnen. Hvis du ikke tåler syne av legs & butts så må du sykle alene eller alltid ligge i front av gruppa og dra🤣😅 Your choice😉
    DF22D6AB-34A8-4F56-A891-E5F30272CEE8.jpeg

Et siste glass med humlesaft denne påsken er også på plass synes jeg🍻😊
    IMG_7596.jpeg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.217
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er ikke den nye jordboksen som har gått tett i påsken? 🤭
    Lenge siden både fetetirsdag og askeonsdag, men man vet jo aldri? 😁
    måtte bare
    håper det Ikke er noe alvorlig galt med RIAAen 🙏
    mvh

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.531
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Det er ikke den nye jordboksen som har gått tett i påsken? 🤭
    Lenge siden både fetetirsdag og askeonsdag, men man vet jo aldri? 😁
    måtte bare
    håper det Ikke er noe alvorlig galt med RIAAen 🙏
    mvh
    Takk for det og satser på at det ikke er noe alvorlig galt! Den er ikke helt død, men vil ikke slå seg på skikkelig på. Tipper det er noe galt med strømforsyningen. Den vil nok reise seg fra asken som fuglen Føniks:LOL: Nå så står den pent pakket ned og skal leveres til doktoren til helgen(y)

IMG_7598.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn