OV&VK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    14/15 mai kolliderer med Gylne Gutuer og 28/29 mai er det konfirmasjonshelg for min seniornevø så disse går ikke for min del. 21/22 mai er jeg trolig på Vestlandet og kjører vel også "Nordhordland rundt". De to første alternativene passer altså best for min del.

    totte
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Vi må vel få til en uke-slutt i Grebbestad iår igen gjerne før Siljan, og som Elmer konstaterte så bør banketten legges til Lørdag kveld! vi prøvde Fredag sist og det var ikke optimalt:rolleyes:
    Så er det de og finne en dato som funker for alles,,, første tilfelle skulle kunne være siste April helgen (uke17) tenkte ellers att Kristi flygare helgen kunnet passet då det er fri Torsdag 5maj, men den Lørdagen er det dugnad på området og må høre om jeg kan slippe unna eller att dere får rake ett par timer før sykling:D
    Helgene uke20/21 kan man se på som senere alt.
    Blir vi fler en 3st så bør provianten økes på!
    Siste i april er rett fra nattevakt. Himmelspretten er en av få dager i året hvor jeg får litt betalt for å jobbe. Uke 20 og 21 er begge supre valg. :D
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.919
    Antall liker
    26.864
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Første tilfelle om noen vil ta en tur til Grebbestad blir helgen uke17 29april, da er jeg bortvisad fra hjem ettersom minste jenta skall feire 18års dagen her hjemme:rolleyes:
    Tar sykkeln med nedover og blir til søndag eftm den som har anledning får gjerne gjøre sellskap:) så kan vi se på ett senere tilfelle også.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Flott plan. Jeg reiser litt mye rundt for tiden og min samarbeidsvillige ex har hatt og har felles-omsorg-hunden mye nå. Jeg må sjekke om det fortsatt klaffer like godt som tidligere antydet.

    Når det gjelder OV&VKs treningsleir i Murcia (kun 25% oppmøte) så kan totte melde om to tunge nyhøstede lærdommer/erfaringer:

    1: Når man får byttet kjede og kassett på en uvasket sykkel og mekanikeren sier at det går litt tregt opp og ned så kan det hende at fraværende tilsyn med og litt nådeløs vasking av bakskifter kan ha ført til utvasking av grease og påfølgende korrosjon. Å forberede utenlandsreise med sykkelvask a'la varmt zalo-vann under trykk kan gjøre vondt verre. Etter få km med komplett nytteløs skruing ble det retur, konversasjon på forsøksvis spansk med lokale syklister som ikke så noen løsning før over helgen, men så: oppsøking av butikk/verksted totte hadde sett etter gårsdagens lunchbesøk. Etter oversetterhjelp først av en annen kunde og deretter av innehaverens sønn, samt iherdig jobbing med sykkelen ble den levert høyst funksjonell tilbake til totte. 10 Euro. Innehaveren/mekanikeren var svært begeistret for kvaliteten på sykkelen, mindre for tottes måte å "vaske" på. Strenge og fortjente formaninger. Ut på tur!

    2. Når man skal bestige et fjell som er høyere enn det man har gjort før, begynner nede på 100moh og ikke er noen utpreget klatrer så skal man ha en viss respekt for oppgaven. totte tenkte at det var dumt å kaste bort ytterligere tid (ref 1) og kjørte forbi også den siste restauranten mot slutten av lunchtid og tenkte " det er da ikke så langt opp, og man har da vann". Veldig dårlig tenkt. Veldig dårlig.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg mistenker at jeg hadde hatt særdeles godt av å kjøre forbi flere restauranter....
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    uansett: 1400 høydemeter i en jafs i solsteiken på en flaske vann og en gjenværende saftskvett ble trist mot slutten, opplagsnæring til tross.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tror jeg så gjerne. Men triste stunder, jeg innbiller meg at jeg trenger noen slike.... :(

    Skulle vært like flink som noen jeg kjenner denne vinteren. 1400 meter er mye, og hadde jeg vært med så måtte du stoppa for å vente uansett.
     
    Sist redigert av en moderator:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.241
    Har stor respekt for den prestasjonen Totte! Har ikke syklet akkurat i Murcia, men litt lenger nordøst ved Althea. I fjell området bak Althea er det noe fæle småveier som snirkler seg opp til fjelltoppene. Eneste årsak til at Hagen bakser med de bakkene der er at man finner nettopp noen særs pitoreske og veldig hyggelige spanske resturanter med vidunderlig utsikt over kysten. . . :cool: Der drikker jeg ikke vann, men vin og triller så velfornøyd hjem igjen. Fortsatt god trening!;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.919
    Antall liker
    26.864
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fortsett med dine kåserier fra turen totte meget underholdene lesning;) kan nesten se deg fremfor meg opp i bakken med din pågangsmot og optimisme:)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Dagens tur var helt uten fjell og gjennomført rolig. Første del var nordøst for byen, et flatt og ganske trist område viste det seg, så totte tok rett vest til han møtte elven, Rio Segura, og fulgte denne nordover et stykke. Fint landskap og småbyer hele veien. Trolig blir det lenger elvetur i morgen.

    Ernæring er en viktig del av restitusjonen når man er på treningsleir og nå har det blitt restituert hardt. En forspist totte skal bukseres tilbake til hotellet.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Tror jeg så gjerne. Men triste stunder, jeg innbiller meg at jeg trenger noen slike....
    mangje tåira tungie stuinje...

    I fjor hadde du jo etter erindringen en formidabel formutvikling fra tur1 til tur2. Det blir en tur i parken!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Vi får se. Jeg kom akkurat inn døra etter litt over tre døgn i Dublin. Jeg kan ha restaurert meg litt i overkant.

    Tenker å starte årets 'sykle til jobben' fra og med kveldsvakt i morgen.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    I utgangspunktet ubetinget ja. Men det blir noen turer av dette etter hvert, Siljan, Amiens, London. Vi får se hva årets lønnsforhandlinger bringer...
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    453
    Antall liker
    717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Dette kunne jeg godt tenkt meg å være med på.
    Får lufte ideen i heimen..
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.919
    Antall liker
    26.864
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Skall vi bo i Mora eller som iår Gesunda? Tenker att om man er tidl ute som nå, kan man få boende i Mora. Tors-Søn?
    Jeg kan undersøke alt i uken!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Enig med Elmer. Veldig mye bedre å ha oppvarmingstrill ned til start enn å styre med bil og oppognedlasting. Det gir også tidligere oppmøte og start.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Dette synes jeg vi skal starte en kabeldebatt om! :D

    Gleder meg allerede.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.919
    Antall liker
    26.864
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Va med boende Gesunda start og Mora i mål:D Synd att attraksjonen Tomteland på vei opp til Gesunda tatt kvelden, Kjente igen en av Tomtarna som jobbet der, som tyverr ikke er blandt oss lenger. RIP K.Posset.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Den alltid diplomatiske cash, med kompromisser og mellomløsninger. Skulle vært riksmeklingsmann, du. :D
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Kan vi ikke ta det på sparket? Bare møte opp der vi vil bo, banke på og si: Øppna era hjærtan! Skal fungere i Sverige.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Må bare huske å melde oss på i juniorklassen og uten klubb.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.919
    Antall liker
    26.864
    Sted
    Oslo/Grebbestad

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.716
    Antall liker
    103.606
    Torget vurderinger
    23
    Fint langt bord... der kan dere leie inn kvinnfolk og spise sushi av skrotten på :cool: Alt. smørgåstårta, men det kan bli litt vel messy.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Sushi er godt, men vi kommer til å være veldig sultne. Hvor mange kvinnfolk blir det plass til på det bordet, tro? Jeg må minst ha tre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn