Coolio
Målingene var nokså like ja. Merkelig da at C1 ikke har vært frempå eller skarp. Mulig bare Bladeliusen matchet dem veldig godt? Vet du om den målingen er av C1 Mk1 eller av Signature modellen? Så du tror C20 vil være vel så greit valg sånn sett?
Målingen er fra 2007 så antar det er mk1. Det er ikke spesielt merkelig at den ikke opplevdes som skarp eller frempå, off-axisresponsen er jevnt synkende helt til du kommer til rundt 3k hvor resonansen blir fremtredende. Akkurat der har de lagt inn en dipp på on-axis som kompenserer for det, så det er nok med viten og vilje akkurat det. Så faller off-axis ganske hardt og brutalt oppover, noe som gjør at høyttaleren kan oppleves som litt forsiktig avhengig av rom og plassering.
På det området er de relativt like, men C20 har som sagt noe mer linjær off-axis respons- dog ikke spesielt bra i forhold til andre høyttalere.
Jeg er skeptisk til C20 av flere grunner;
- Burde vært enda bedre off-axis respons til prisen.
- Misliker denne dippen fra 2500-3500 hz, Phantom Silver har samme faenskapet og det går utover taletydeligheten. Dirac-korrigert til flat der låter det langt bedre.
- Skeptisk til den slags hengekøye-kurve.
Understreker her at det er pga prisnivået jeg uttrykker skepsis, i mine øyne både kunne og burde det vært enda bedre på papiret. Men om det er et reelt problem for dine preferanser og lytterom er selvsagt bingo.com