Fått et par låter nå. Det låter stort og flott. Oppløst og balansert. Men her må jeg omstille meg litt hører jeg. Litt forskjellig sound totalt sett opp mot S1.4. Hjernen tror den skal høre på S1.4 men ørene innhenter en annen lyd
Så legger jeg merke til at i forhold til S1.4 må jeg skru en god del mer opp på volumet på C1. Det var litt rart på en måte. Så trenger jeg en runde med plassering og slikt for å høre hvor de låter best. Nå står de ca der de gamle C1 stod. Men vet at man har igjen for å leke litt med ulik plassering. Liker jeg det jeg hører, jepp. Men ikke ekstatisk. Hører jeg må jobbe litt med plassering for å hente ut potensialet.
Sammy: Opp mot Accordo? Akkurat NÅ på husken kanskje Accordo fremstår som like god og på et par områder bedre. Men de også fikk litt pisk fra meg de første dagene før plassering var riktig. Så jeg gjør meg ikke opp en beslutning. Men jeg hadde syns det var steike moro å hatt et par Accordo også nå for direkte sammenligning. Ligger jo 2 par på brukten
Nei, faen....slutt nå
Det låter absolutt bra. De får musikken ut på en mer autentisk og ‘live’ måte enn S1.4. Mer organisk og instrumenter og stemmer har mer sin rette plass i et større lydbilde. Men plasseringsrunder skal til. Får se til helgen. Da er jeg alene i huset og litt ro til eksperimentering
Jeg høres kanskje litt pessimist ut etter endelig fått drømmen i hus igjen. Men jeg bare forteller om et ærlig første inntrykk. Jeg vet de er knallgode. Jeg må bare få de til å falle på plass litt. En annen ting er at de sannsynligvis ikke er brukt på kanskje 2 år. Forrige eier hadde noen Olympica 3 pga at de flyttet og fikk stort lytterom. Så da ble C1 stående til pynt. Ble første gang lagt for salg i mars 2016. Så neppe brukt etter dette. Kanskje de også trenger en liten innspilling på nytt etter stillstand?
Bra dette her. Og bedre blir det. Når man skrur litt opp her får man en fin fin live følelse