oyvindl85 sin reise i hifi verden og ymse annet :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Fikk det til allikevel. Inn og redigere og snu :) Men takk for bilderedigeringen uansett Coolio :)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Dette høres meeeget bra ut Øyvind!
    Go hælj og kos deg masse med c1!
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    805
    Antall liker
    438
    Torget vurderinger
    10
    Sweet! PS! Brukte c20 til salgs i bergensområdet for umiddelbar sammenligning 😊.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.458
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Haha, hver eneste gang Øyvind kjøper seg høyttaler kommer det han egentlig er mest nysgjerrig på å høre på bruktmarkedet et par dager etter ;)
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    805
    Antall liker
    438
    Torget vurderinger
    10
    He he. En situasjon i hvert fall jeg kjenner meg igjen i. Fordelen her er at det ikke vil være særlig tap ved videresalg. Også ville jeg satt pris på sammenligningen 😊
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Jeg har aldri hørt confidence serien.... Men synes det må være noe av det fineste design messig :) tipper lyden ville falt i smak hos meg også, men tror jeg ville gått for c2.
    Har hørt c20 da og de låt veldig bra, stort lydbilde og toppen er veldig behagelig. Fløyel for ørene :)
    Husker jeg gå et bytteforslag til reptep når han solgte sine c2, men ville ikke bytte i mine master explorer den gang :(
    Enig med Øyvind at master explorer er undervurdert! Har hatt de i 4 år nå..... Så byttesyken har meldt seg for lenge siden.... En evig rund dans!
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Halloen folkens. Her var det mange meldinger :) Har vært en tur på besøk T-1 og hørt oppsettet hans med Spendor og Roksan. Så ikke vært inne og sett her. Så det paret med C20 ja. De er registrert i radaren. Trenger man si mer? Rart det der, når jeg har gått leeenge og fundert frem og tilbake, så kjøper jeg et par. Ja da dukker opp C20. Og ikke minst de knallgode Accordo. Hele to par. Rett etter kjøp av C1 Signatur :) Dette kan bli dyrt for en stakkar ;) Jeg er fornøyd med C1 etter litt mer lytting. De har sounden jeg liker. Det er bare jeg som ikke alltid vet mitt eget beste.... he he..

    Ble ikke noe øl kveld da turen brått gikk til T-1 som sagt. Men nå er det en burger her. Og gjerne en øl etterpå :)
    Skal skrive noen ord om anlegget hans her. Men først i tråden om lytting i Bergen, som han har åpnet. De skal møtes søndag flere stykker. Så da kommer nok også flere inntrykk. Kan bekrefte det låter bra ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Her er et referat fra lyttekveld 16.03.18 hos Tommy(T-1) Har lagt ut svar på tråden, Lyttekveld i Bergen....

    Takker for hyggelig lyttekveld Ble ca 3 timer. Gikk fort unna Mye god musikk og litt skitpreik. Som seg hør og bør. Ble litt forskjellig musikk både streaming fra Tidal og på vinyl. Anlegget må jo sies å ta seg godt ut rent estetisk. Blir nok enda bedre når du får de nye stativene også

    Lyden. Hvor begynner man? Dette med et samlet ord et meget analogt anlegg. Lyden bar preg av varme fra bunn til topp. En anelse slankere mellomtone enn jeg hadde kanskje trodd de skulle levere. Men totalt sett meget bra. Høyttalerne står nok ikke helt optimalt nå, så lydbildet blir litt mer konsentrert til midten, så instrumenter og stemmer står der. De spiller nok bredere og dypere hvis man kunn fått plassert dem noe lenger fra hverandre og kanskje 10-15 cm fra vegg.

    Lyden via Roksan dacen hadde en fyldigere lyd, men også som fløt litt mer ut og kanskje ikke låt like naturlig som fra vinyl. Vi hørte noen sanger med a/b testing. Var Adele og Leonard Cohen som fikk stå for sammenligning. Det som skjedde når man spilte via vinylriggen var at lyden strammet seg opp og ble mer tydelig. Følte lyden slapp litt mer fri fra høyttalerne og det ble litt mer rom i lydbildet.Bassen ble mer avstemt og totalen oppover ble bedre. Det ble klarere rett og slett. Og låt litt mer ekte. Så høyttalerne kommmer til sin rett der i mine ører. For all del dette låter bra uansett. Og disse kan man lytte til i timesvis uten å bli lyttetrett. De spilte all musikken bra syns jeg. Favoriserte ikke noen spesiell sjanger. De spiller også bra på lavt volum. De får spekteret i lyden med seg uten å måtte skru mye opp. Så på normal snakkevolum så følte jeg ikke de manglet noe. Jeg syns også at mellomtonen kom best og mest naturlig frem på moderat volum. Ved pådrag trakk den seg litt lenger bak og mistet litt fylde. Hva det kommer av vet jeg ikke. Men jeg tipset om at disse Spendorene burde fått leke seg med litt ulik elektronikk for å høre om noe i lyden endrer seg, både til det bedre og verre, sånn sett. For dette er høyttalere som jeg tror svarer godt på elektronikkbytte.

    Så til dere andre som har date med Tommy på søndag får en god musikkopplevelse uten tvil. Blir spennende å høre hva de sier.
    Gratulerer med et kjempeoppsett Tommy. Du kan fint være stolt av dette Takk for noen timer musikkglede
    Hunden på bildet, Odin, og jeg fikk god kontakt. Herlig liten tass :)

    DB01CF6B-FCD3-4F92-9BE1-BB1D3A2FE8B1.jpeg


    097F0DE2-A363-4401-A76F-16A768E12911.jpeg
     
    Sist redigert:

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Du kan holde din egen hifi show når du har fått alle 3 parene i hus. Det er få som kan skilte med å ha så mange gode høyttalerne samtidig. Kos deg masse og fortell hvilket av parene du likte best :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Du kan holde din egen hifi show når du har fått alle 3 parene i hus. Det er få som kan skilte med å ha så mange gode høyttalerne samtidig. Kos deg masse og fortell hvilket av parene du likte best :)
    Nja jeg skal ikke skryte på meg å ha alle disse, selv om det frister å teste side om side. Men slett ikke umulig 1 par til kommer inn. Har en dialog. Jeg får se. Men ikke alle. Blir i grunn galskap da jeg nå har veldig gode høyttalere :) Du selv da, noe plan for å prøve noe nytt?
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.115
    Antall liker
    20.463
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har aldri hørt confidence serien.... Men synes det må være noe av det fineste design messig :) tipper lyden ville falt i smak hos meg også, men tror jeg ville gått for c2.
    Har hørt c20 da og de låt veldig bra, stort lydbilde og toppen er veldig behagelig. Fløyel for ørene :)
    Husker jeg gå et bytteforslag til reptep når han solgte sine c2, men ville ikke bytte i mine master explorer den gang :(
    Enig med Øyvind at master explorer er undervurdert! Har hatt de i 4 år nå..... Så byttesyken har meldt seg for lenge siden.... En evig rund dans!
    Husker det, valgte å ha C2 til salgs den gangen da jeg trodde det skulle vere lettere å selge de. Sjanser på noen andre etterhvert, og det gikk bra til slutt. Men system Audio låter virkelig bra.. Har dog kun hørt Explorer master i butikk.. Har hatt ulike mindre modeller hjemme.

    Er det sa Explorer master du har idag?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.115
    Antall liker
    20.463
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Halloen folkens. Her var det mange meldinger :) Har vært en tur på besøk T-1 og hørt oppsettet hans med Spendor og Roksan. Så ikke vært inne og sett her. Så det paret med C20 ja. De er registrert i radaren. Trenger man si mer? Rart det der, når jeg har gått leeenge og fundert frem og tilbake, så kjøper jeg et par. Ja da dukker opp C20. Og ikke minst de knallgode Accordo. Hele to par. Rett etter kjøp av C1 Signatur :) Dette kan bli dyrt for en stakkar ;) Jeg er fornøyd med C1 etter litt mer lytting. De har sounden jeg liker. Det er bare jeg som ikke alltid vet mitt eget beste.... he he..

    Ble ikke noe øl kveld da turen brått gikk til T-1 som sagt. Men nå er det en burger her. Og gjerne en øl etterpå :)
    Skal skrive noen ord om anlegget hans her. Men først i tråden om lytting i Bergen, som han har åpnet. De skal møtes søndag flere stykker. Så da kommer nok også flere inntrykk. Kan bekrefte det låter bra ;)
    Er nok ikke et dumt valg å gå for C1 signature. Nå har du de i hus igjen, etter å ha angrer på salg. Passer de fremdeles ikke inn nå, så vet du i vertfall det.

    Mvh Peter
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Halloen folkens. Her var det mange meldinger :) Har vært en tur på besøk T-1 og hørt oppsettet hans med Spendor og Roksan. Så ikke vært inne og sett her. Så det paret med C20 ja. De er registrert i radaren. Trenger man si mer? Rart det der, når jeg har gått leeenge og fundert frem og tilbake, så kjøper jeg et par. Ja da dukker opp C20. Og ikke minst de knallgode Accordo. Hele to par. Rett etter kjøp av C1 Signatur :) Dette kan bli dyrt for en stakkar ;) Jeg er fornøyd med C1 etter litt mer lytting. De har sounden jeg liker. Det er bare jeg som ikke alltid vet mitt eget beste.... he he..

    Ble ikke noe øl kveld da turen brått gikk til T-1 som sagt. Men nå er det en burger her. Og gjerne en øl etterpå :)
    Skal skrive noen ord om anlegget hans her. Men først i tråden om lytting i Bergen, som han har åpnet. De skal møtes søndag flere stykker. Så da kommer nok også flere inntrykk. Kan bekrefte det låter bra ;)
    Er nok ikke et dumt valg å gå for C1 signature. Nå har du de i hus igjen, etter å ha angrer på salg. Passer de fremdeles ikke inn nå, så vet du i vertfall det.

    Mvh Peter
    Ja nå er de her igjen. De passer inn nå. Det gjorde de sist og :) Bare byttesyken som slo til. C1 Signature er ørlite mere oppløst enn mk1 versjonen. Man kan høre de er noe friskere i spillestilen. Men ikke slik at de blir frempå. Om det blir kjøpt enn flere til test nå blir det for å døyve nysgjerrigheten og få a/b testet litt. Det liker jeg. Da får man virkelig høre forskjellene og ikke bare tatt på hukommelsen :)
     
    Sist redigert:

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Du kan holde din egen hifi show når du har fått alle 3 parene i hus. Det er få som kan skilte med å ha så mange gode høyttalerne samtidig. Kos deg masse og fortell hvilket av parene du likte best :)
    Nja jeg skal ikke skryte på meg å ha alle disse, selv om ddr fristrr å teste side om side. Men slett ikke umulig 1 par til kommer inn. Har en dialog. Jeg får se. Men ikke alle. Blir i grunn galskap da jeg nå har veldig gode høyttalere :) Du selv da, noe plan for å prøve noe nytt?
    Misforsto litt, trodde du hadde kjøpt inn alle hehe. Var kanskje litt tidlig og leste i halvsøvne. Men de c20 kunne du ha kjøpt inn, så selge uten tap. Hadde det paret vært i Oslo så hadde jeg kjøpt det.

    Jeg har lyst til å prøve mange høyttalere, men så var det økonomien. De jeg har lyst til å prøve nærmer seg 200k i veiledende pris. Må nok speide litt på finn og her på sentralen. Skal en tur til byen snart for å ta en tur innom de fleste hifi-butikkene. Mest for å høre på dingser som jeg aldri kommer til å ha råd til å kjøpe :p Men om det dukker opp et godt tilbud så er det ikke umulig at jeg lar meg bli fristet. Stereofil har WW Ecplise 7 kabler på tilbud, er veldig nysgjerrig på dem. Blir kanskje et par sånne, vi får se.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo det kunne kanskje misforståes. Men jeg har hatt kontakt med de som selger Accordo også og forespurt litt angående pris. C20 har jeg lagt inn bud på. Vi får se. Pengene har jeg, men også pittelitt fornuft, så det blir litt over the top med alle disse samtidig. Tror ikke det hadde blitt godt mottatt i heimen heller. Skal jo plass til alle også :) Jeg syns det er utrolig moro å få a/b testet i eget rom. Og spesielt hvis det er noe jeg virkelig har likt før. Som Accordo. De er der oppe med C1 for min del. Nå har jeg ikke hatt C20, så når de dukker opp brukt må man nesten prøve å se om de kan bli mine.

    Så du skal ut på snopebutikk for voksne altså? Du må ha en fin lytterunde :) Angående WW kablene. Hadde Eclipse 6 kabler en gang som fulgte et kjøp av B&W 805S. Kostet vel ca 10.000 nye. Testet de opp mot et par rimelige ferdigterminerte fnky kabler. Jeg hørte ikke forskjell på de to :) Så jeg personlig legger lite i kabler og mer på elektronikk og høyttalere de man virkelig hører forkskjell. Men det er min oppfatning da :) Hatt kabeldemo i butikk uten å få noe utbytte annet enn å berkrefte det samme resultatet. Ingen kabler her hjemme har utgjort noen nevneverdig forskjeller. Men når det er sagt så må du gjøre hva du syns er fornuftig. Dine penger og dine ører :) Jeg sier ikke noe på at folk bruker penger på det. Men jeg ville bare dele min erfaring rundt det. Siden du også nevnte WW Eclipse, da kom jeg på de Eclipse 6 jeg hadde innom. Ha en ellers strålende lørdag ;)
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Noen ganger kjøper man også kabler for utseendet, og jeg syns de Eclipse 7 ser ganske bra ut. Må en tur innom butikken for å se nærmere på de kablene. Har til nå prøvd Supra Sword og VDH kabler. Jeg klarer faktisk å merke at Supra er mer oppløst. Det sitter litt langt inne å bla opp nesten 8000 kr for et par 2,5m kabler, selvom de koster 50% av nypris.

    Er evigheter siden sist jeg har vært i skikkelig butikkdemo, så jeg gleder meg. Får håpe butikkene har bedre tilbud som de ikke har annonsert.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Angående utseende så er jeg enig. Jeg syns også det er ok at de ser bra ut. Blir jo helhetsinntrykk og eierglede.

    Håper du får en fin demodag. Sikkert mye spennende tilbud også denne helgen :) Ikke bruk opp alle lommepengene dine ;)
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Skal prøv å knipe igjen pengepungen så godt jeg kan. Smarteste er å spare til høyttalerne som jeg har lyst på. Du får ha en riktig fin lørdag, og jeg håper at du plukker opp de c20'ene :cool:
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja ikke like lett alltid å være økonomisk når det kommer til Hifi :) Du får nok en fin lytterunde uansett. Får bare se om man kommer til enighet angående C20.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Tror mange vil like å høre om en direkte sammenligning mellom c1 og c20...... Så beholder du den du liker best :)
    Siden du har kjøpt begge brukt så blir det ikke noe tap heller :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo den sammenligningen hadde vært kjekk å erfare selv. Vi får se om det blir noe av :) Er i dialog.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hørtes ut som en kurant kveld hos, T-1. :)

    Tror man kunne hatt det trivelig i lag med dere begge to. Stereoen han besitter om dagen er heller ikke noe kimse av etter egen smak.
    Fin beskrivelse av oppsettet mtp lyden det gir fra seg. Vinyl låter bedre :) Noe man får ha i bakhodet til eventuelle neste oppsett på egen stue.

    Spennende med C20. Får du med deg samboeren til kos på kveldstid når det kommer til musikk/lytting? Øl og burger høres ut som en innertier :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja det var en kjekk kveld :) Gøy å få høre godlyden hos Tommy. Øl og burger var greit etter noen timer foran høyttalerne til T-1. Damen er ikke litt interessert i stereoen. Så den hobbyen får jeg dyrke for meg selv ;) Helt ok. Kan jeg bestemme musikken og. He he. Hun bruker det sånn til dagen med YouTube spilleliste. Men hun er ikke interessert i hvordan det låter. For henne hadde en lydplanke gjort samme nytten. Noe i gjære hos deg da Anders? Noe nytt horisonten?
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kan jo koste noen kroner det vi styrer på med. Har heldigvis en samboer som setter litt pris på hva man trør inn i heimen av og til. Samboeren din har nå om ikke annet kurant lyd til Youtub'en :)

    Nei, lite nytt, men hører en hel del musikk. Var knallvær i går, skyfri himmel. Tok med kaffekoppen i i solveggen. Åpnet vinduet på stua med John Martyn som spilte opp til liv. Det var godt.

    Vurderer kjøpe Chromecast Audio til JBL'ene, men er det noen stor oppgradering fra standard Chromecast?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja kostnaden blir ofte høyere enn forstanden :) Men det er en kjekk hobby. Bra for deg at du har en samboer som faktisk liker det du styrer med. Joda, hun har god lyd til YouTube mixen sin nå ;) Og guttungen spiller jo sin type musikk. Er vel ikke alt der jeg liker like godt..... Et eksempel. Den jækla Gucci Gang sangen.... ai ai ai... :)

    Strålende vær her også. Så vi får nyte det. Nærmer seg vår og litt høyere temp. Da begynner også min andre hobby, som er motorsykkel. Få lufte vettet litt ;)

    Cromecast har jg lite kjennskap til dessverre. Bruker selv Apple TV og optisk inn i dac. AirPlay som styres fra iPad. Funker fint. Mulig noen andre som leser tråden her som kjenner om det er oppgradering på Cromecast Audio fra standard. Men skulle tro det. Har du sett om det finnes noen ok prisede Node 2 på bruktmarkedet?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Den vanlige Chromecast har bare hdmi utgang så du må koble den til en skjerm (receiver) og ta ut lydsignalet derifra. Audio utgaven har ikke hdmi bare mini jack med analog eller optisk ut. Kommer nok an på utstyret du kobler de til hva som gir best lyd.

    chromecast-audio.jpg


    Vurderer kjøpe Chromecast Audio til JBL'ene, men er det noen stor oppgradering fra standard Chromecast?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Brukte du AppleTV (Apple Airplay) på Devialet også? Sammenliget du med Air (Devialet)?

    Ja kostnaden blir ofte høyere enn forstanden :) Men det er en kjekk hobby. Bra for deg at du har en samboer som faktisk liker det du styrer med. Joda, hun har god lyd til YouTube mixen sin nå ;) Og guttungen spiller jo sin type musikk. Er vel ikke alt der jeg liker like godt..... Et eksempel. Den jækla Gucci Gang sangen.... ai ai ai... :)

    Strålende vær her også. Så vi får nyte det. Nærmer seg vår og litt høyere temp. Da begynner også min andre hobby, som er motorsykkel. Få lufte vettet litt ;)

    Cromecast har jg lite kjennskap til dessverre. Bruker selv Apple TV og optisk inn i dac. AirPlay som styres fra iPad. Funker fint. Mulig noen andre som leser tråden her som kjenner om det er oppgradering på Cromecast Audio fra standard. Men skulle tro det. Har du sett om det finnes noen ok prisede Node 2 på bruktmarkedet?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Brukte du AppleTV (Apple Airplay) på Devialet også? Sammenliget du med Air (Devialet)?

    Ja kostnaden blir ofte høyere enn forstanden :) Men det er en kjekk hobby. Bra for deg at du har en samboer som faktisk liker det du styrer med. Joda, hun har god lyd til YouTube mixen sin nå ;) Og guttungen spiller jo sin type musikk. Er vel ikke alt der jeg liker like godt..... Et eksempel. Den jækla Gucci Gang sangen.... ai ai ai... :)

    Strålende vær her også. Så vi får nyte det. Nærmer seg vår og litt høyere temp. Da begynner også min andre hobby, som er motorsykkel. Få lufte vettet litt ;)

    Cromecast har jg lite kjennskap til dessverre. Bruker selv Apple TV og optisk inn i dac. AirPlay som styres fra iPad. Funker fint. Mulig noen andre som leser tråden her som kjenner om det er oppgradering på Cromecast Audio fra standard. Men skulle tro det. Har du sett om det finnes noen ok prisede Node 2 på bruktmarkedet?
    Ja jeg brukte AirPlay via Apple TV optisk inn i Devialet også. Testet ikke Devialet Air da det måtte gå via PC. Så måtte dunha egen fjernstyring derfra hvis du skulle benytte iPad som styring. En egen app, som du sikkert kjenner til. Er lettere nå med det nye OS kortet etter hva jeg har forstått? Da kan man bruke AirPlay som normalt?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Ja den støtter Airplay (Apple) direkte nå. Synd du ikke testet Air, det var en av grunnene til at jeg kjøpe ny Devialet, hos meg er det klart bedre en digitalt inn over coax.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Min 130 Pro ble solgt før den ble oppdatert med nytt OS kort. Så fikk ikke testet nye funksjonen. Den gamle måten var jo heller noe tungvint. Og mange opplevde visst dropouts og slikt. Apple TV og optisk inn i dac funker bra :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Bruker min nye akkurat som jeg gjorde med min D200, kun Airplay (Apple), Spotify connect og upnp av det nye som virker nå. Air fungerte veldig bra på min D200 (kablet) og var som sagt en av grunnene til jeg kjøpe ny. Tror du gikk glipp av noe der da jeg tipper det hadde vært en markant oppgradering av lyden sammenlignet med AppleTV, men min AppleTV har ikke optisk ut så jeg får ikke testet.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Godt mulig lyden ville vært bedre via innebygde AirPlay i Devialet. Får se i fremtiden om man skal høre Devialet på Dynaudioene. Det fungerte veldig bra på Accordo. Dog må man nok opp på en 220 for å få nok power.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Franco Serblin anbefaler 70w så skulle tro at 130 hadde nok krefter selv om 130w er i 6ohm. Men basert på egne erfaring med 440 så kan jeg forstå det.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg syns de wattene i Devialet virker solide. Manglet ikke effekt sånn sett her med 130. Men en 220 vil ha litt ekstra overskudd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn