oyvindl85 sin reise i hifi verden og ymse annet :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Også har du så jævlig dårlig kompiser at du ikke får igjen xlr kabelen din når det kommer sånt i posten :rolleyes: må få deg nye kompiser :p
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Sorry for at jeg kupper tråden, Øyvind :)

    Var da makan til reale folk som tilbyr meg lån av DAC her på sentralen. Fikk en PM fra Ove tidligere i dag på en Roksan K3.
    Takker og bukker til dere begge to, Leikis og Ove.

    Jeg overlever nok for den her gangen. Det er lys i tunnelen om ikke så alt for langt fram i tid. Smil om kjeften :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg kjører først nå Auralic Vega på Denon PMA 2000 R. Opp mot Dac i Node 2 er Vega en del bedre ja. En annen ro over lyden. Musikken får puste litt mer for å si det slik. Fast og fin i bassen. Node var ikke like nøyaktig og nyansert. Hører lyden er mer oppløst og samtidig mer avslappet. Musikken bare slipper fri. Det er et godt tegn. Må vel testes på Bladeliusen også senere. Men den står så langt inni TV benken..... ork og stønn ;) Denon står på gulvet så det gjør det så enkelt :) Latskapen lenge leve... Men lyden ble knallbra sammmen med Denonen altså. Najs :)
    Det er en sabla god dac,flott at det gikk så kjapt å få den :)

    O
    Det gikk kjapt og greit det :) Ja den er meget oppløftende så langt. Skal se å få prøvd den på Bladeliusen snart. Må bare grave litt bak i benken :)
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Også har du så jævlig dårlig kompiser at du ikke får igjen xlr kabelen din når det kommer sånt i posten :rolleyes: må få deg nye kompiser :p
    He he.... Jeg fant faktisk et par med vanlig PA xlr. Fikk en gang fra Lyd og Tele for en liten slump. Så får prøvd allikevel. Men de er litt unødig lange,
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Sorry for at jeg kupper tråden, Øyvind :)

    Var da makan til reale folk som tilbyr meg lån av DAC her på sentralen. Fikk en PM fra Ove tidligere i dag på en Roksan K3.
    Takker og bukker til dere begge to, Leikis og Ove.

    Jeg overlever nok for den her gangen. Det er lys i tunnelen om ikke så alt for langt fram i tid. Smil om kjeften :)
    Ingen fare.... skaper bare litt liv i tråden det. Ikke alltid jeg skriver all verden. Så kupp i vei :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    He he..... Balansert kabling var veldig UBALANSERT i lyden..... De xlr kablene jeg hadde liggende har mer lyd via ene kabelen.... For første gang hører jeg VIRKELIG forskjell på kabler ;) Den ene er visst litt syk pelsen. Når jeg byttet om kablene så flyttet lydbildet seg mot motsatt side. Så tydelig det er ene kabelen som ikke er frisk. Så da må jeg få tak i andre.... Blir vanlig rca frem til dess :) For det var balansert, rent lydmessig.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Her er synderen :) Den hvite ledningen var gått av..... Flott altså.... Bra det var kabelen og ikke noe av elektronikken ;)

    BF4B6323-3A18-4501-B14D-C22E22D96462.jpg
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Grattis med ny dac. Denne kunne jeg godt ha tenkt meg å teste selv. :)

    Prøv med rca. Lettere last for dac og teoretisk kan det bli bedre impedanse-matching.
    Det er ikke håpløst med xlr ut fra spesifikasjonene, men jeg hadde nå villet testet ut rca i stedet.

    Vega dac:
    Output impedance: 4.7 ohms balanced, 50 ohms unbalanced.

    Bladelius:
    Input impedanse 20 kohm
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.436
    Antall liker
    53.857
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Noen ganger funker det bedre med RCA ja :),om XLR har noe for seg på så korte strekk som vi har er jo ikke sikkert. Men det er nok noen selvutnevnte guruer her som har en mening om det også ;)

    O
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Noen ganger funker det bedre med RCA ja :),om XLR har noe for seg på så korte strekk som vi har er jo ikke sikkert. Men det er nok noen selvutnevnte guruer her som har en mening om det også ;)

    O
    Jepp. På korte strekk har det nok ikke noe å si.
    Men...
    Dette med impedanse-matching er det en del som ikke har fått med seg. Et minimum på 10x mellom utgangsimpedansen og inngangsimpedansen er vel en litt uskreven regel for å ikke tape båndbredde i signalet.

    I tillegg, så bør en se på nivået på signalet ut fra kilde og hva forsterker trenger inn for å gi full ouput.
    På en integrert forsterker, spiller dette ofte liten rolle. Men ved bruk av pre og effekt, bør man absolutt se på dette.
    Har du f.eks 5 volt ut fra pre på balansert og forsterker krever 2 volt inn for full output, er det mye spenning som teoretisk "går tapt" i pre. Hadde man da brukt ubalansert som kanskje har halve spenningen på 2.5 volt i stedet, vil det være en bedre match på nivå mot effektforsterkeren.

    Jeg har foreløpig ikke hatt et oppsett her hos meg der xlr har fungert noe bedre enn rca.
    Mange opplever nok en innbilt forbedring når dem bytter fra rca til xlr siden de da gjerne får et høyere signal og dermed en økning i lyden.
    Men er verdt å teste ut begge deler, bare sørg for at lydnivået er likt når man tester for å høre etter forskjeller.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det kan du ta deg faen på, Evo. Ut fra min observasjon så er det noen produsenter som legger mer ressurser ned i de balanserte utgangene, slik at RCA gjerne blir et vedheng som bare skal være der. Og så har du de som går så langt som tilsynelatende å sabotere RCA-utgangene for å få balansert til å skinne mer i forhold, rett og slett for å gi kunden et "bevis" på at produsentens teorier er "perfekte". I virkeligheten skal det ikke være slik at balansert låter mye bedre enn ubalansert på korte strekk, og de fleste seriøse produsenter vil gjøre sitt beste for ytelsen på begge utgangene. Her har vi nok med en slik produsent å gjøre, men det er ikke lenge siden jeg leste en tråd om en effektforsterker som åpenbart var enten sabotert fra konstruktørens side eller ukyndig konstruert fordi de ubalanserte utgangene var totalt undre pari.

    Men impedans-mismatch er impedans-mismatch, da er det helt klart hvilken av løsningene som er best ut fra hva det kobles opp til.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.436
    Antall liker
    53.857
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Jeg liker XLR best pga at de sitter bedre i komponentene,Roksan sin Dac låter bedre med XLR kontra RCA mulig de har gjort det med vilje det vet ikke jeg.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.436
    Antall liker
    53.857
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Jeg liker XLR best pga at de sitter bedre i komponentene,Roksan sin Dac låter bedre med XLR kontra RCA mulig de har gjort det med vilje det vet ikke jeg.

    O
    På mine 40 år med lyd har jeg faktisk aldri prøvd XLR kabler, kunne vært moro å prøvd :)

    mvh
    Jeg har i 99% av min tid brukt RCA,nå har jeg kun XLR. Mest pga at jeg har platene bak anlegget så jeg har revet ut RCA kabler 2 ganger:( og høyttaler med spader 1 gang,så da ble det XLR og bananplugger med strammere:)

    O
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker XLR best pga at de sitter bedre i komponentene,Roksan sin Dac låter bedre med XLR kontra RCA mulig de har gjort det med vilje det vet ikke jeg.

    O
    Det er teoretisk mulig, men jeg har en idé om at denslags normalt forekommer i den rimelige prisklasse. Og uansett så skal man velge den tilkoblingen som fungerer best. Du husker kanskje at jeg skiftet fra helt greie hifikabler med RCA til en kabel kjøpt i instrumentbutikk med XLR til RCA til min Abrahamsen A-DAC. Der var det overhodet ingen tvil om at det låt best over XLR når jeg koblet til min pre. Tok ingen spesielle hensyn til impedans siden det var et impulskjøp, men matchen var åpenbart god. Og i tillegg er det kanskje å forvente at det satses mer på å få de balanserte utgangene til å låte bra siden balansering er en del av filosofien til Abe, og fordi det er grenser for hvor mye som kan legges ned i en DAC til 900 kroner. At den DAC-en i tillegg er det eneste produktet fra Abe som er satt sammen i Norge så forsterkes det siste argumentet.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.436
    Antall liker
    53.857
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Jeg liker XLR best pga at de sitter bedre i komponentene,Roksan sin Dac låter bedre med XLR kontra RCA mulig de har gjort det med vilje det vet ikke jeg.

    O
    For meg var det veldig stor forskjell på roksan dac. her har xlr kommet for å bli (stjelt av øyvind) :p
    Her også blir de (ikke stjelt av øyvind) :)

    O
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Har ingen tilkobling for xlr, så det blir rca uansett.
    Men som nevnt.. Har aldri opplevd noen forbedring med xlr tidligere heller. :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med ny dac. Denne kunne jeg godt ha tenkt meg å teste selv. :)

    Prøv med rca. Lettere last for dac og teoretisk kan det bli bedre impedanse-matching.
    Det er ikke håpløst med xlr ut fra spesifikasjonene, men jeg hadde nå villet testet ut rca i stedet.

    Vega dac:
    Output impedance: 4.7 ohms balanced, 50 ohms unbalanced.

    Bladelius:
    Input impedanse 20 kohm

    Takker :) I dag var det sent på jobb. Så hjemme nå nylig. Skal teste XLR, uten feil, nå etterhvert. Litt mat så kan jeg ta en låt og to. Den Vega dacen er absolutt å anbefale. Den gjør jobben veldig godt. Hva er evt forskjell på å kjøre balansert på min mtp impedanse match vs rca? Du virker å ha styr på den biten. Jeg orker ikke lese på det nå rett og slett ;) Finner du en slik Auralic dac på brukten anbefaler jeg deg å teste den ut ja. Ellers noe nytt og spennende på gang i Hifien din?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Her var det skjedd litt mens jeg var på jobb :) Flott noen holder liv i tråden min. Kjør på :) Gøy å lese i ettertid når man kommer inn og ser.

    Tommy,T-1, stjal mine xlr ja. Men han gjorde det jammen godt igjen i dag. Jeg fant noen VDH Integration Hybrid kabler for salg lokalt til ok pris. Så Tommy hentet dem og leverte på jobben etter lunsjtider i dag. Så han har mer enn gjort opp for tyveriet :) Takker for strålende service kompis ;)

    Ellers ar jeg opplevd at jeg føler det er ørlite mer ro over lyden med balansert kabling. Hvorfor det er slik vet jeg ikke. Men mulig det er pga av bedre signalvei? Skal straks teste hvordan det låter balansert. Via Denon ampen har jeg kun rca. Så ingen valg der. Nå står Bladelius og varmer seg opp mens jeg skribler her og klar for matbit.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Grattis med ny dac. Denne kunne jeg godt ha tenkt meg å teste selv. :)

    Prøv med rca. Lettere last for dac og teoretisk kan det bli bedre impedanse-matching.
    Det er ikke håpløst med xlr ut fra spesifikasjonene, men jeg hadde nå villet testet ut rca i stedet.

    Vega dac:
    Output impedance: 4.7 ohms balanced, 50 ohms unbalanced.

    Bladelius:
    Input impedanse 20 kohm

    Takker :) I dag var det sent på jobb. Så hjemme nå nylig. Skal teste XLR, uten feil, nå etterhvert. Litt mat så kan jeg ta en låt og to. Den Vega dacen er absolutt å anbefale. Den gjør jobben veldig godt. Hva er evt forskjell på å kjøre balansert på min mtp impedanse match vs rca? Du virker å ha styr på den biten. Jeg orker ikke lese på det nå rett og slett ;) Finner du en slik Auralic dac på brukten anbefaler jeg deg å teste den ut ja. Ellers noe nytt og spennende på gang i Hifien din?
    Test begge deler du. Det kan være forskjeller. Dog, det bør ikke være noe problem uansett hva du velger på denne komboen.
    I hvert fall ikke ut fra impedansene som er beskrevet her. Jeg kunne nok ha skrevet forrige kommentar litt annerledes.

    Jeg liker rca bedre ut fra hva jeg selv har erfart i mine oppsett.

    Ikke så mye nytt her. Fikk inn en Velodyne sub som jeg var på jakt etter da. Men har ikke helt funnet tonen med den enda.
    REL subbene er rett og slett lettere å integrere og få til å forsvinne i lydbildet.
    Velodynen er heftig den, men vet ikke om musikk er det den fungerer best til. Mulig den blir solgt igjen.
    Hifi-gleden begynner å dempe seg nå som det våres ute. Andre interesser tar over, og jeg har ikke samvittighet til å sitte inne med anlegget når det er fint vær ute.
    Så det blir mindre aktivitet fra meg her inne fremover.
    Greit å ta noen pauser innimellom også.
    Ha en fin dag og god helg :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har koblet til med xlr. Eneste jeg gjorde i går før det ble kveld var å se en film. Men den låt bra via xlr og Auralicen. Skal fåmhørt litt mer i kveld.

    Ja husker du nevnte du hadde kjøpt Velodyne sub. Så den var litt vanskeligere å få til i rommet? Låter Rel bedre, så beholder du bare Rel ;) Velodyne bruker ikke være det vanskeligste å selge heller :)

    Vil tro det blir litt roligere på hififronten hvis været blir bra denne våren og sommeren. Da blir det nok vel så mye turer på MC og andre aktiviteter utendørs. Men regner det og er bare skit så er det innevær og musikk :) En liten pause er jo bare sunt det ;)

    Riktig god helg til deg og :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ingenting slår godt vær med aktivitet ute nå som våren/sommeren er i anmarsj ;) Ser store endringer i smelta snø for hver time nå med temp opp mot 15 grader.

    Ta det med ro på MC den tid du finner det for godt ta den ut, er den ikke allerede tatt ut. God helg :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.404
    Antall liker
    9.289
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Kjører XLR her også mellom MI og A32.. men har ikke tatt meg tid enda til å kryssteste mot RCA.

    :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ingenting slår godt vær med aktivitet ute nå som våren/sommeren er i anmarsj ;) Ser store endringer i smelta snø for hver time nå med temp opp mot 15 grader.

    Ta det med ro på MC den tid du finner det for godt ta den ut, er den ikke allerede tatt ut. God helg :)
    Ja våren er i anmars. Heldigvis :) Jeg skal nok ta sykkelkjøringene med vett ;) Den blir tatt ut når jeg får reparert ferdig. Kjøpte en Kawazaki ZX9R som lett rep objekt i høst. Så litt startvansker. Bestilt nytt bensinpumperele. Virker som det er der problemet ligger. Alltid noe med brukte kjøretøy. Kjøpe nesten nytt med garanti :) Enklest, men da har man ikke noe å skru på. Litt kjekt det og. Du får nyte godværet videre :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kjører XLR her også mellom MI og A32.. men har ikke tatt meg tid enda til å kryssteste mot RCA.

    :)
    Du får sjekke bare for moro skyld :) Jeg skal lytte litt i kveld med balansert. Lyden er uansett blitt bedre med Auralic dacen. Den kan anbefales.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.985
    Antall liker
    8.839
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kjører XLR her også mellom MI og A32.. men har ikke tatt meg tid enda til å kryssteste mot RCA.

    :)
    Du får sjekke bare for moro skyld :) Jeg skal lytte litt i kveld med balansert. Lyden er uansett blitt bedre med Auralic dacen. Den kan anbefales.
    Er det ikke også slik at XLR ofte har litt høyere impedans-nivå i både avsender og mottaker enn RCA? I tillegg skal det jo i teorien gi et lavere støygulv selv om kanskje akkurat dette ikke er veldig merkbart på kortere strekk.

    Forresten gratulerer med flott streamer :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Takk for det :) Jo godt mulig støygulv skal være lavere via xlr. Har de fleste ganger foretrukket xlr ved test der balansert har vært alternativ til rca. Men himmel og hav forskjell er det ikke.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.436
    Antall liker
    53.857
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Kjører XLR her også mellom MI og A32.. men har ikke tatt meg tid enda til å kryssteste mot RCA.

    :)
    Du får sjekke bare for moro skyld :) Jeg skal lytte litt i kveld med balansert. Lyden er uansett blitt bedre med Auralic dacen. Den kan anbefales.
    Hvis ikke skulle du fått igjen pengene for den,savner den litt jeg:-[. Men PS Audio dacen har bare fått 90 timer på seg ca(det er time teller i preampen) så den kommer seg nok.

    O
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kjører XLR her også mellom MI og A32.. men har ikke tatt meg tid enda til å kryssteste mot RCA.

    :)
    Du får sjekke bare for moro skyld :) Jeg skal lytte litt i kveld med balansert. Lyden er uansett blitt bedre med Auralic dacen. Den kan anbefales.
    Hvis ikke skulle du fått igjen pengene for den,savner den litt jeg:-[. Men PS Audio dacen har bare fått 90 timer på seg ca(det er time teller i preampen) så den kommer seg nok.

    O
    Tror nok Auralicen blir en stund. Den er bra den :) Så kan forstå om du savner den. Jeg liker den også meget godt sammen med Denon PMA 2000 R ampen min. Det spiller veldig musikalsk ;) I dag har det gått intet med polering og vårshining av bilen. Så har jeg kappet ned masse små trær og busker rundt huset. Skal spyle hele uteplassen i morgen. Tenkte det får bli en pils nå og lytte litt til musikk. Skulle jo høre litt på forskjellen mellom rca og xlr på Bladeliusen. Har står koblet opp 2 dager, men ikke hatt tid å få lyttet seriøst. Prøve nå i kveld :) Er det slik å forstå du ikke er helt fornøyd med lyden i PS Audio dac/streameren? Eller er det fortsatt litt å hente på innspilling antar du? Hva savner du evt opp mot Auralicen?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Smått med ting som skjer egentlig. Tester ut Hegel H190 i oppsettet. Fungerer faktisk meget bra til C1. Bedre enn jeg hadde trodd. Så den gir god lyd fra seg. Så de gjør noe riktig med de nyere ampene sine tydeligvis. Men Hegel står seg ofte godt med Dynaudio.

    Eller så har jeg kjøpt meg nytt leketøy for sommeren. En Kawasaki ZX10R. Ute på første luftetur i dag etter kjøpet. Ja ja ja. Funker det kan man vel si. Her er det 175 hk på 196 kg, så jeg lyger nok ikke når jeg sier den går greit :) Holder hvertfall følge med øvrig trafikk ;) Man kan fint miste lappen i 1 gear i en 90 sone om man drar den ut på gearet. Så har man 5 gear til...... Den var moro å kjøre. Dog ble det en sindig tur i dag, siden første tur er for å blir kjent med sykkelen. Men det er noe eget å kjenne aksen fra en mc og godlyden fra effektanlegget ;)

    8AC77BD8-A3A3-4228-B351-5A00F426C26F.jpg
    7E52D798-A937-4B40-81E1-6D2F725A8668.jpg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo takk Ove :) Jo denne knallerten er grei den :) Kommer meg fra A til B...... ;)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.436
    Antall liker
    3.650
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det er noe som sier meg at akselerasjonen er helt absurd når jeg vet hvordan ca 80 hp på ca 200kg er (0-100 3,5 sec):) Nydelig sykkel, kona blir fremdeles blank i øynene når vi snakker om hennes første sykkel, grønn Ninja 250R:)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Det er noe som sier meg at akselerasjonen er helt absurd når jeg vet hvordan ca 80 hp på ca 200kg er (0-100 3,5 sec):) Nydelig sykkel, kona blir fremdeles blank i øynene når vi snakker om hennes første sykkel, grønn Ninja 250R:)
    Joda det flytter seg :) Men vanskelig å ikke få løft på forhjulet når man drar på. Så 0-100 må gjøres med litt vett ;) Kjøpte en 1995 Ninja ZX9R i fjor høst som delvis prosjekt. Men jeg gadd ikke mer, så en kollega kjøpte den. Og jeg kjøpte denne nye i stedet :) Angrer ikke på det etter første turen. Ble ca 2-3 timer pÅ veien i dag. Så damen hadde Ninja 250R altså? Hva kjører hun/du i dag da?
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.436
    Antall liker
    3.650
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Vi kjører begge Yamaha XJ6. Hun, nakensykkel og jeg Diversion. Vi er begge ganske ferske, så vi trenkte noe lettkjørt:)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Det er gode sykler. Lettkjørte og enkle å holde. Effekten er bra nok i dem til vanlig bruk. Min blir litt overkill. Men er litt moro det og :) Er dere noe ferske i gamet, så er det lurt å begynne med noe som er lett å håndtere rent kraftmessig. Det som er kjekt med litt mer kubikk er at man slipper å gire like mye som med mindre kubikk. Kjør pent :) Sesongen er vel begynt for dere også?
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.458
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Du har fått deg The Widowmaker, så best å montere styredemper først som sist. Livsfarlige tankslappers på den der :D
    Gratulerer, det var drømmesykkelen i mange år i min ungdom. Etter å ha most gjennom et busskilt og noe steinur i 100+ med lillebroren (zx-636r) slo jeg fra meg den tanken ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Du har fått deg The Widowmaker, så best å montere styredemper først som sist. Livsfarlige tankslappers på den der :D
    Gratulerer, det var drømmesykkelen i mange år i min ungdom. Etter å ha most gjennom et busskilt og noe steinur i 100+ med lillebroren (zx-636r) slo jeg fra meg den tanken ;)
    Ja leste at den kalles det.... Så styredemper er sikkert ikke så dumt nei. Husker du fortalte om den turen din ja. Slikt man håper aldri skal skje. Men man vet aldri. Ulykker skjer dessverre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn