Burde være sjans å finne noe der ja
Stemmer, ser nå at forsterkeren kun er 4 cm i høyden - stemmer det?Jo er absolutt lik en pyntegjenstand Tar ikke opp stor plass. Det skal den hvertfall
ikke klandres for Er vel som Rema1000 sier: Det enkle er ofte det beste.
Strømkabelen matcher utseendemessig. Problemet er å få på dekselet som
skal dekke kablene ved bruk av en såpass tykk kontakt. Har en Supra LoRad
kabel nå. Den ser utstilling og akkurat skal gå klar. Er ikke helt rund og bygger
da ikke like mye. Tror nok ikke det vil si noe å bruke medfølgende kabel heller
Ser gjerne ikke like bra ut
Har vel aldri gitt Tannoy en fair sjans for å være ærlig Men meget godt mulig det ville værtI jakten på høyttalere hvor ble det av klassiske høyttalere fra Tannoy? Ser bling gjengen maser om yndlingsmerket sitt, men det finnes høyttalere som er like mye møbler som disse..
4 cm med de små føttene under ja Så er på tykkelse med en standard laptopStemmer, ser nå at forsterkeren kun er 4 cm i høyden - stemmer det?Jo er absolutt lik en pyntegjenstand Tar ikke opp stor plass. Det skal den hvertfall
ikke klandres for Er vel som Rema1000 sier: Det enkle er ofte det beste.
Strømkabelen matcher utseendemessig. Problemet er å få på dekselet som
skal dekke kablene ved bruk av en såpass tykk kontakt. Har en Supra LoRad
kabel nå. Den ser utstilling og akkurat skal gå klar. Er ikke helt rund og bygger
da ikke like mye. Tror nok ikke det vil si noe å bruke medfølgende kabel heller
Ser gjerne ikke like bra ut
I så fall er det vel i grenseland ja..
Spørs jo hva du skal legge i høyttalere. Selv synes jeg Prestige serien alltid har hatt sine gode sider. I en vanlig stue kunne feks modellen som heter Kensington være noe. Har hørt den. En meget god høyttaler.Har vel aldri gitt Tannoy en fair sjans for å være ærlig Men meget godt mulig det ville værtI jakten på høyttalere hvor ble det av klassiske høyttalere fra Tannoy? Ser bling gjengen maser om yndlingsmerket sitt, men det finnes høyttalere som er like mye møbler som disse..
en fin match. Mest sannsynlig da til McIntoshen?
Har ikke bestemt noe spesifikt hverken pris eller annet. Men jeg har nok funnet ut at enSpørs jo hva du skal legge i høyttalere. Selv synes jeg Prestige serien alltid har hatt sine gode sider. I en vanlig stue kunne feks modellen som heter Kensington være noe. Har hørt den. En meget god høyttaler.Har vel aldri gitt Tannoy en fair sjans for å være ærlig Men meget godt mulig det ville værtI jakten på høyttalere hvor ble det av klassiske høyttalere fra Tannoy? Ser bling gjengen maser om yndlingsmerket sitt, men det finnes høyttalere som er like mye møbler som disse..
en fin match. Mest sannsynlig da til McIntoshen?
ja da hadde jeg brukt orginalkabelen for å være sikker på at det ikke lå press på nettbrønnen jaEn supra lorad passer akkurat,men man kjenner at den pusher litt på bakre lokk. Jeg endte opp med originalkabel og hørte ikke forskjell. Var litt redd for å stresse kontakten i forsterkeren.
Devialeten var koblet opp med harbeth m30 1, SF cremona m, dynaudio c2, og c1.
Og den gjorde en strålende jobb med alle. C2 var desidert best. Harbeth er fantastiske over ca 100 Hz.
Selv med Sam på 0 prosent så hevet den c1 med 5 db fra 40 Hz og ned, så det er ikke mye som skal til.
Har ikke lokket med nå i testperioden. Men ser at LoRad er helt på grensen ja.En supra lorad passer akkurat,men man kjenner at den pusher litt på bakre lokk. Jeg endte opp med originalkabel og hørte ikke forskjell. Var litt redd for å stresse kontakten i forsterkeren.
Devialeten var koblet opp med harbeth m30 1, SF cremona m, dynaudio c2, og c1.
Og den gjorde en strålende jobb med alle. C2 var desidert best. Harbeth er fantastiske over ca 100 Hz.
Selv med Sam på 0 prosent så hevet den c1 med 5 db fra 40 Hz og ned, så det er ikke mye som skal til.
Den er sjokkerende 6kg Så man må passe på å løfte med knærneHva er vekta på den overbevisende planken?
Tannoy er super match med McIntosh. Hadde selvMcIntosh MA6900 og Tannoy Prestig Turnberry GRLE som tilsvarer Tannoy Presitge Kensigton GR. Låt utrolig bra.I jakten på høyttalere hvor ble det av klassiske høyttalere fra Tannoy? Ser bling gjengen maser om yndlingsmerket sitt, men det finnes høyttalere som er like mye møbler som disse..
Mye av disse ser ut til å kreve litt plass. Samt at jeg er vel ikke helt i elsk med utseendetTannoy er super match med McIntosh. Hadde selvMcIntosh MA6900 og Tannoy Prestig Turnberry GRLE som tilsvarer Tannoy Presitge Kensigton GR. Låt utrolig bra.I jakten på høyttalere hvor ble det av klassiske høyttalere fra Tannoy? Ser bling gjengen maser om yndlingsmerket sitt, men det finnes høyttalere som er like mye møbler som disse..
Også hørt større McIntosh pre/eff med Tannoy Canterbury GR som vel er noe av det beste jeg har hørt. Men Tannoy er høyttalere som ofte blir oversett, er vel noe elsk / hat med utseende. Lyden er vertfall toppklasse om man ser på Tannoy's heritage serie som jeg kjenner best.
Ja den størrelsen er fin. Dama og for den del Tviler ikke at de låter bra. Har bare aldriHan som kjøpte mine Turnberry GRLE hadde disse og skrøt så mye av dem at jeg satt dem rett på lista over ting jeg ser etter om de dukker opp på bruktmarkedet
høy WAF her vel. Autograph Mini Monitor GR eller noe sånt heter de. Låter visst helt utrolig bra
Vis vedlegget 417788
Så du mener at xd400 kan måle seg med D200 og C2? Da må det låte rimelig bra XD-serien.Hadde d200.
Når det er sagt gikk jeg over til xd400 som ikke står tilbake for noe av det overnevnte.
Det meste fra strømnettet antar jeg Nei, du kan så si. Klasse D effekt veier ikke mye.6 kg?
Jeezus, hvor tar den kruttet fra.
Låne xd600 hjem for test? Jo det vil vise seg. Først må jeg ende opp med DevialetKan ikke ha både 400 og 600 samtidig. Prøver nok å få til en deal med soundgarden først.
Blir spennende å se hva du ender opp med sammen med devialeten!
Ja mye vil ha mer. Nei til oppsettet nå så innfrir Devialet. Veldig positivtMnja. Tenkte mulighet for innbytte først og fremst. Uansett ikke noe stress. Xd400 er mer enn gode nok, men du vet, mye vil ha mer.
Hvis du ender med devialet tviler jeg på at du blir misfornøyd.
Jau. Men de er i rosewood. Ikke dritlekre i den finishen opp mot f.eks hvit eller svart.De kjører vel tilbud nå på noen demo modeller av xd200... 27 eller 29.000kr..
Bruker du HD20 tilkoblet Devialet også?Nå har jeg bare hørt disse to hjemme opp mot SA2K. Vil kanskje si at til de høyttalerne
så matcher Devialeten bedre enn MA6900 og HD20. Det er en klarere lyd og mer kontant.
Bassen virker å sitte bedre. Selve lydbildet synes jeg er større med Devialet også.
Det at denne forsterkeren har helt sort bakgrunn uten antydning til støy, så blir lyden
veldig ren og kontant. Plassering av instrumenter og følelsen av å sitte mer i sentrum
av musikken er også bedre med Devialet. Dette er hjemme med SA2K. Hørte litt med
begge forsterkeren på PL200 også, men ikke seriøs nok lytting til å like godt kunne forklare
lyden. Men den litt tightere og støyfrie lyden gjorde seg bemerket på PL200 også.
Men her ble det også kjørt på SAM via Devialet. Jeg tror oppi det hele at MA6900 med en
annen dac enn HD20 kunne utgjort flere forskjeller her. Det som kanskje er størst forskjell
er at MA6900 har litt mer fylde i lyden på lavt volum, noe som er positivt.
Håper det kunne gi deg en pekepinn. Er ikke mange timen jeg har hatt til å fordøye dette på
Ja den er helt sikkert mer enn bra nok den som er innebyggetDacen i Devialet brukes der. Så sammenligningene er gjort utfra det. Derfor jeg nevner at
utfallet i lyden kan endres ved å bytte ut HD20 med en annen dac.
Innebygde dacen i Devialet er nok bra nok