Slinger
Overivrig entusiast
Torturist!!!!Dette er for utrolig til å være sant. Må fordøye dette litt og se om det faktisk stemmer over tid. Har lurt meg selv før, men dette..........Makan!
Torturist!!!!Dette er for utrolig til å være sant. Må fordøye dette litt og se om det faktisk stemmer over tid. Har lurt meg selv før, men dette..........Makan!
;D Vet det. Er faktisk ikke hensikten, men har kun lyttet i et par timer. Må bare få litt mer erfaringer først. Har lurt meg selv før for å si det sånn.Torturist!!!!
;D ;D ;D ;D Gå og legg deg, he he.Vi får starte en gjettekonkis om hva slags dings thomand har testet ;D Noen forslag?
1: Exorcist (Enten en fra Gryphon eller en fra Vatikanet?)
2: Gul/grønn tusj til å tegne på platene med?
3: Symphonic III ;D
4: En flaske edle dråper Cognac/Vin
5: En trimsykkel med dynamo for å få "ren" strøm?
aakommmigjenna Thomand, nyskjerrige her nå ;D
Har vurdert internkablingen, har faktisk noen Kimberstumper liggende. Men originalkabelen ser da ikke så ille ut, må da være en grunn til at den er valgt. Har dessuten hørt om andre som har prøvd å bytte kabling men endt opp med originalen igjen. Kansje etterhvert...Spennende!! Har du vurdert å oppgradere internkablingen også (siden du alikevel skal svinge loddebolten)?
Utrolig artig at man kan oppgradere en eldre modell på denne måten! All honnør til Roar Moen for dette!!
*kremt* Nå er det vel gått et par dager? :Vi legger det på is littegrann, så kommer jeg tilbake til dingsen litt senere. Gi meg et par dager.
Elementet trenger også lang innspilling, så du har nok mange gode stunder foran degFått lyttet endel mer i dag og så langt er jeg fornøyd. Tydelig bedre detaljering og oppløsning. Delefilter gjenstår fremdeles så vi får se etterhvert.
lyric hadde vært interesant viss de kunne kutte ut de enorme kassene og flytte bassreflexen frem!
Bassrefleks framme er vel ofte en fordel med tanke på plassering tror jeg, men ikke helt sikker.
det er vel kjent at mange sliter med å plassere patos, f.eks 402. å måtte gå ned til 302 i et 15-20kvadrat rom blir ofte for lite. derfor hadde jeg heller valgt et annet merke
Fikk prøve en ny dings i kveld. Skal komme tilbake til hva litt senere.
Dette er overhodet ikke mulig. Jeg tar feil. Må høre igjen i morgen for å høre om det jeg hører stemmer.
I all verden.
;D Vet det. Er faktisk ikke hensikten, men har kun lyttet i et par timer. Må bare få litt mer erfaringer først. Har lurt meg selv før for å si det sånn.
Vi legger det på is littegrann, så kommer jeg tilbake til dingsen litt senere. Gi meg et par dager.
olebruum: har du eksperimentert noe med nettkabler på den brødbakemaskinen? ;D
Det gjorde jeg.Hadde Lyric 501 mkII før og slet med voldsom bass. Dessuten så var jeg ikke fornøyd med mellomtonen,jeg synes den var alt for mørk og unaturlig. Gikk over til B&W 703,disse falt i smak med en vidunderlig mellomtone,holografi og perspektiv... Bassporter på fronten gjorde de mer plasseringsvennelige....det er vel kjent at mange sliter med å plassere patos, f.eks 402. å måtte gå ned til 302 i et 15-20kvadrat rom blir ofte for lite. derfor hadde jeg heller valgt et annet merke
Jaha? Sier du det...å måtte gå ned til 302 i et 15-20kvadrat rom blir ofte for lite. derfor hadde jeg heller valgt et annet merke
Har samme erfaring. 302'ene er plassert ca 1 m fra bakvegg og det gir mye bedre perspektiv og oppløsning, samt at bassen blir strammere.Har alltid vært plaget med lite "futt"... Så i dag bestemte jeg meg for å flytte høyttalerene lenger ut på gulvet(!).. Tidligere har jeg flyttet høyttalerene innover mot veggen i mitt søk etter mer "futt" og dette har hjulpet litt, men da på bekostning av størrelse og perspektiv i lydbildet... Dermed plasserte jeg 402'ene 81 cm fra bakvegg (rommet er ca 3,5 - 4 m) og jaggu så satt det så ei kula (hrhr)!! Sub jeg?? Neida jeg har Patos ;D (Det var faktisk tanken som slo meg når jeg satte på Portishead - It could be sweet)) Særdeles befriende å få "litt" i pose og spann for en gangs skyld der det tidligere har vært en proriteringssak... Rommet er langt fra ideelt, men dette hjalp bra og roet oppgraderinsspøkelset litt... Over og ut!
Endelig Thomand.............. ;DHeisann... er det en slik du snakker om?
Isåfall er prisen nedsatt hos PMaudio til 16.100,-
Test i PDF format
mvh
Hehehe, genialt ;D Du får vurdere en 16A kurs!!det har jeg. landet på kimber. men det betinger at kaffetrakteren ikke er i bruk på samme kursen når brødbaksten er i gang. ;D ;D
Velkommen tilbake Thomand! Endelig ble spenningen forløst ;D Synes den pre'en så lekker ut jeg! Skal du handle?Det er en forforsterker ja, he he. Liten og søt.
Den er passiv, så da er det ikke behov for noen stor strømforsyning og masse annet skrammel ;D
Annet gøy: Har basic 310 her hjemme nå bare sånn for gøy. Helvete som de spiller. Ufattelig mye moro for 3800,-. Ble virkelig imponert.